Viborg FF - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af 974 »

Ravnen skrev:Hold da op en kamp. Det var et brag af dimensioner. Godt kæmpet, masser af mandshjerte og vilje.

Få lavet en kontrakt med Curth, og brug ham så som angriber!! Klassemål han scorer, det er der altså få angribere der kan.

Lidt surt at Andersson trækker et rødt, synes bestemt Viborg-spilleren sparker ham over benet først, det burde have været gult til dem begge??
Ja det var godt nok noget af det vildeste længe set :-)
Helt vild stemning og det må have været fuldstændigt magisk at stå sammen med spillerne efter kampen!!

Curth har vist ½ år tilbage af sin kontrakt så vidt jeg husker?
Så det er vel bare at forhandle med ham, og hvis så de bliver enige, mon så ikke AaB går med til at slippe ham
vi kan jo se at han kan udfylde flere roller, såsom midtbane, angriber, men også som rutineret spiller og endda publikumsfavorit :-)

Andersson fik jo begået en del frispark mod sig, og det kan måske godt have medvirket til at han lige dummede sig - han siger godt nok at det ikke var med vilje, men jeg synes godt nok at det ser lidt bevidst ud :-)

Det var godt at se at 2 spillere som Kolja og Frank, som jo desværre ikke er så skide hurtige mere går ind og giver den alt hvad de har!
På den måde udfylder de også en vigtig rolle, også selv om deres styrke jo pga manglende spilletid mv, ikke er hvad den har været

EN FANTASTISK SAMLET HOLDPRÆSTATION!

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Hold da op for en fantastisk aften på Viborg stadion i aftes(tror jeg blev 5 år ældre på de par timer) og det er ellers ikke nødvendig når man er over 50 år :D .fantastisk opbakning fra fansene og at vi var så mange var bare helt fantastisk.
Og så lige et P.S. Håber virkelig at vi fans aldrig vil komme til at pifte eller buhe af Danny når han skifter til AGF, han leverer varen til det sidste og har givet os alle så mange gode minder i al den tid han har været ved os i FCM. Og ja, han gav vel også FCM chancen for at forlænge, så vi kan vel ikke forlange mere af ham.

Cortez

Indlæg af Cortez »

6097 skrev:Og så lige et P.S. Håber virkelig at vi fans aldrig vil komme til at pifte eller buhe af Danny når han skifter til AGF, han leverer varen til det sidste og har givet os alle så mange gode minder i al den tid han har været ved os i FCM. Og ja, han gav vel også FCM chancen for at forlænge, så vi kan vel ikke forlange mere af ham.
Hvis han kan afholde sig fra at lave en Thygesen i medierne efter skiftet, kan jeg ikke se det ske...

/Cortez

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Cortez skrev:
6097 skrev:Og så lige et P.S. Håber virkelig at vi fans aldrig vil komme til at pifte eller buhe af Danny når han skifter til AGF, han leverer varen til det sidste og har givet os alle så mange gode minder i al den tid han har været ved os i FCM. Og ja, han gav vel også FCM chancen for at forlænge, så vi kan vel ikke forlange mere af ham.
Hvis han kan afholde sig fra at lave en Thygesen i medierne efter skiftet, kan jeg ikke se det ske...

/Cortez
:D Ja det tænkte jeg faktisk også lige på da jeg skrev det, det tror jeg bare ikke om Danny, og skulle jeg tage fejl er det jo en anden situation som vi kan forholde os til.

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Viborg FF - FC Midtjylland

Indlæg af PH1978 »

Nu kan man jo heller ikke skifte til AGF og samtidig tale om, at vinde medaljer. Så det kommer næppe til, at ske.

LarsG
Geografisk sted: Gedved

Indlæg af LarsG »

Gad vide om de har truet med at ridse hans bil: http://onside.dk/superligaen/c-poulsen- ... -interview ... :lol:

oros

Indlæg af oros »

Han må for min skyld gerne udtale ønske om medaljer. Han må også gerne mene, at AGF er en større klub. (Det er de jo målt i antal.) Men han skal IKKE gå ud med nedladende bemærkninger om FCM-. Han ville jo gerne være blevet - hans krav matchede bare ikke FCM's økonomi på forhandlingstidspunket

Men han må gerne juble over en scoring i Herning, når den tid kommer. Det andet er noget pjat!! På samme vis som Janssen gerne må juble i Esbjerg, hvis det nogensinde skulle ske. Livet går o videre....

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Fantastisk kamp fantastisk stemning fantastiske fans

Har aldrig oplevet lignende stemning både før under og efter kampen. Kan virkelig se hvor meget opbakningen betyder for spillerne - og de leverede varen.

Vi spiller kontrolleret og smider ikke bolden væk med det samme som vi har haft lidt tendens til i de sidste kampe.

Izunna spiller en rigtig stærk kamp både som bolderobrer og spilstation på midten. Han har på det sidste været lidt nede spillemæssigt.

Synes også vi har været meget skarpe de sidste 2 kampe - dejligt for vi skaber jo ikke 10 chancer.

Tak for en god oplevelse blandt ægte fans på stadion, og tak for sejren. Det er rigtig lækkert at kunne sætte de øvrige hold under pres.

974

Indlæg af 974 »

tatoo skrev: Izunna spiller en rigtig stærk kamp både som bolderobrer og spilstation på midten. Han har på det sidste været lidt nede spillemæssigt.
Er HELT enig i alle de andre ting du skriver ovenfor!!

Men jeg vil gerne lige knytte en kommentar til Izunna :-)

Jeg har fået set kampen 2 gange på tv nu -

Og selv om man jo altid har snakket om Izunna som en rigtig god spiller, så må jeg sige at jeg er blevet endnu mere begestret for Izunna efter kampen mod Viborg!

Det er helt vildt at se hans potentiale!
Han har virkelig fået superblik for spillet både hvad angår positioneringer, forudseenhed, afleveringer med fødderne, afleveringer med hovedet, vendinger, driblinger..

Når Kjær som kommentator kritiserer ham lidt i en situation, hvor han mere smidigt kunne have afleveret tilbage til Lôssl, men i stedet prøver at vinkle den ud så han med det samme kunne vende spillet, så vidner det om en kommende stjerne (kjær anerkendte det faktisk også selv i samme moment)

Så hold da op, hvor er jeg enig omkring Izunna :-)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg er også helt på linie med, at Izunna er en rigtig vigtig spiller for os. Og ja, han er blevet bedre med bolden og i sit blik for spillet MEN:

Når han ikke er skibet afsted til udlandet med en lukrativ kontrakt endnu, er det efter min mening fordi han fortsat har alt for store og alt for mange såkaldte hjerneblødninger i løbet af en kamp. Altså situationer hvor han ikke vælger den rigtige løsning med det resultat, at det skaber en farlig mulighed for modstanderen i vores felt.

Jeg anerkender, at Izunnas position fordrer flere boldberøringer end gennemsnittet, men det er altså her han skal sætte ind, hvis han skal løfte sig til næste niveau.

/Cortez

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvilken kamp! Jeg tror jeg blev 3 år ældre på de 90 minutter.
Der blev i den grad kriget og selvom spillet ikke altid var lige kønt, kunne man sq se at det betød noget for drengene!
Og den opbakning, som de mange fans, der var i Viborg denne fredag aften leverede var helt ekceptionel! Kæmpe thumbs up herfra. Jeg er virkelig bitter over ikke at kunne nå at tage til Viborg. Hvor ville jeg gerne have været en del af dette!

Lidt karakterer og kommentarer:

Lössl - 8
Prisgivet ved de 2 VFF-scoringer. Har ellers ikke det store at lave i kampen. En skidt clearing i første halvleg, hvor han tøver for længe, og ender med at give Nagel en chance (som han dog selv redder) trækker ned. Hans sikre indgriben på det sidste hjørnespark trækker op.

Bak - 10
Rigtig stærk kamp af Bak. Kommer rigtig godt med offensivt, og lukker godt af defensivt, hvor han også redder vores røv lige efter føringsmålet på Stankovs kæmpechance.
Derudover går han, om nogen, forrest i den krig kampen endte med at blive.

Banggaard - 8
Stabil indsats af Banggaard. Man kunne dog godt se enkelte gange at han manglede Erik ved sin side. Men det er heller ikke en let opgave, sådan som Kolja sejlede rundt...

Kolja - 03
Av av av. Helt håbløs indsats af Kolja. Koster begge mål. Først formår han ikke at dække Stankov op, så han uhindret får udlignet. Ved 2-3 målet ligner han en gammel mand, da Mensah tørrer ham. Derudover sparker han et "flot" hul i luften 4 minutter inde i overtiden, så Dalgaard får en gigantisk chance, som jeg, her søndag, stadig ikke forstår hvordan han formår at brænde...
Kolja har tidligere set noget slidt ud, men dog på ingen måde så dårlig som i fredags, hvor han i den grad ramte bunden.
Er det her niveauet kan vi lige så godt smide Nattestad på banen sammen med Erik mod Brøndby, nu hvor Banggaard har karantæne.

Julle - 8
Ganske fin indsats defensivt af Julle. Kommer ikke så meget med frem som i tidligere kampe i efteråret. Hans dødbolde er stadig rigtig gode. Mon ikke vi godt kan forvente at udlandet snart kalder på ham?

Izunna - 10
Min MOM. Rydder alt op defensivt, og sætter en masse angreb op fra hans position på den defensive midtbane. Jeg er virkelig imponeret af den udvikling han har gennemgået med bolden. Han har længe været i særklasse rent "oprydningsmæssigt". Men i denne sæson har han virkelig vist prøver på hans kvaliteter som spilopbygger. Lægger hele tiden yderligere til hans potentiale. En essentiel spiller for os pt.

Danny - 9
Rigtig god indsats af Danny på kanten. Jeg synes folk har været lidt for hårde ved ham her i efteråret. Nuvel har han haft sine udfald, men han har virkelig bidraget med mange assists. Især fra hans dødbolde, men også i åbent spil.
Fredag er det hans frispark, som Peskovic, dog noget skidt, ikke formår at holde så Marco kommer på tavlen. Derudover en sukkerbold som assisterer Curhts første mål. Vi kommer til at savne hans dødbolde og indlæg efter nytår.

Sly - 6
I mine øjne hans dårligste indsats hele efteråret. Lykkedes stort set ikke med noget overfor Viborgs norske højreback Hagen, som har fuldstændig styr på ham. Er manden med målet der bliver annulleret pga. Baks volleyaflevering.
Det eneste der redder ham fra dumpekarakter er hans assist ved Curhts 1-3 scoring.

Marco - 9
Jeg var imponeret over Marco i fredags. Ikke så meget på grund af hans lette scoring, selvom det selvfølgelig også er klasse at han formår at følge op på Peskovics dårlige retur.
Men jeg synes han bliver bedre og bedre med bolden. Han tilbyder sig godt, og tager nogle rigtig fine løb. Uden at lægge for meget pres på vores unge ven minder hans udvikling mig lidt om Albæks, da han kom ind på holdet. En anonym start, hvor han arbejder men ikke kommer frem til meget. Bliver dog langsomt bedre og mere fortrolig med pladsen på holdet.
Kunne være virkelig fantastisk hvis han kunne tage det tilnærmelsesvis lige så langt som vores elskede Albæk!

Petter - 8
Lå og kæmpede med Izunna om titlen som MOM. Var virkelig stærk i fredags. Det velkendte drive med bolden var tilbage, og han lignede den Petter vi så i slutningen af foråret og starten af efteråret. Tilbød sig hele tiden og hans afleveringer var knivskarpe.
Så meget desto mere ærgerligt at han taber hovedet, og giver dommeren chancen for at udvise ham. Nuvel vælger Lucas Jensen, knap så kønt, at "sætte af" på Petter da han rejser sig op (så kan det altid diskuteres om det er med vilje eller ej. Spørger du Lucas Jensen var det nok ikke...). Men derfor er det bare for dumt at han taber hovedet efterfølgende. Jeg ved godt Petter siger det ikke var med vilje, men den køber jeg sq ikke helt. Synes det var ret tydeligt, at det var en bevist handling
Var ikke verdens største svinestreg, og det er også tidligere set at lignende ikke er blevet dømt. Men man kan ikke sige noget til det røde kort. Trækker ham ned fra et stort 10-tal til et 8-tal.

Frank - 7
Arbejder som altid det bedste han har lært. Og er også tæt på en scoring med hovedet i første halvleg. Men han har nok desværre efterhånden nået det punkt, hvor han ikke har så meget at skyde med på højeste niveau. Vi savnede Duncan deroppe.

Curth - 10
25 minutter på banen og 2 kasser mod ærkerivalerne. Snak om at blive enhver FCM'ers favorit nordjyde!

Rilwan og Nattestad - UB

974

Indlæg af 974 »

Jesper BW1100 skrev:Kolja - 03
Av av av. Helt håbløs indsats af Kolja. Koster begge mål. Først formår han ikke at dække Stankov op, så han uhindret får udlignet. Ved 2-3 målet ligner han en gammel mand, da Mensah tørrer ham. Derudover sparker han et "flot" hul i luften 4 minutter inde i overtiden, så Dalgaard får en gigantisk chance, som jeg, her søndag, stadig ikke forstår hvordan han formår at brænde...
Kolja har tidligere set noget slidt ud, men dog på ingen måde så dårlig som i fredags, hvor han i den grad ramte bunden.
Er det her niveauet kan vi lige så godt smide Nattestad på banen sammen med Erik mod Brøndby, nu hvor Banggaard har karantæne.
Igen; jeg har fået set kampen 2 gange og der er ingen tvivl om at Kolja havde det svært, rigtigt svært!

Men der er ikke rigtigt nogen der åbenbart tænker på at han også spillede i en side af forsvaret han på ingen måde er vant til, og det på lige den plads også er meget begrænset hvad han har spillet sammen med Banggaard.

Ved det 1. mål kommer han udefra en forsvarsopgave ude foran feltet, hvor han forhindrer en spiller (Mensah tror jeg det er) i at komme til stor skudchance.
Derefter skynder han sig tilbage mod mod forreste stolpe i den side der på dagen ikke er hans, og her får han så ikke nået at stille sig godt nok.

At blive tørret senere af Mensah er der også andre spillere der er blevet....

Og at han langt inde i overtiden er træt er vel meget forståeligt, når man tænker på at han kun har fået meget lidt spilletid..

Er SLET ikke uenig i at han så skidt ud, synes bare at jeg godt kan forestille mig nogle af årsagerne bag det :)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Der er efterhånden sagt det, der skulle siges om selve kampen i fredags. Herfra vil jeg bare sige et stort TAK til alle dem, der var med til at gøre det til en særdeles mindeværdig aften i Viborg. Det være sig både trænere, spillertrup og fans. Det var stort at være med til, og jeg tror ikke, jeg har oplevet en mere elektrisk stemning siden bronzekampen i Aarhus.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Og jeg vil sige tak for den generelle info omkring kampen, holdet, spillerne. Nu når man ikke selv havde mulighed for at tage til Viborg eller for den sags skyld at se den i Tv.

oros

Indlæg af oros »

Acebone skrev:Der er efterhånden sagt det, der skulle siges om selve kampen i fredags. Herfra vil jeg bare sige et stort TAK til alle dem, der var med til at gøre det til en særdeles mindeværdig aften i Viborg. Det være sig både trænere, spillertrup og fans. Det var stort at være med til, og jeg tror ikke, jeg har oplevet en mere elektrisk stemning siden bronzekampen i Aarhus.
Jeg tilslutter mig helt og aldeles!

Skader og karantæner til trods - skal vi ikke give hinanden håndslag på, at vi gentager det 24/11?

Besvar