Fcn - Fcm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobar

Re: Fcn - Fcm

Indlæg af Bobar »

Hey
Jeg mener at det er en fejl at sige, at holdet ikke er motiveret... tværtimod - Men der er jo altså 2 hold på banen, og enhver, der har fuldt FCN, har jo, ud fra de sidste kampe, de har spillet, kunne se at de er ved at være i omdrejninger igen.
FCN har jo altid været svære at spille imod fordi, de jo faktisk kan spille bold og ikke bare pakker sig.

Når det så er sagt, så mener jeg faktisk at ( i de sidste kampe i efteråret), at det kunne være en fordel med Danny Olsen på højrekanten igen, da jeg mener at han er en af de eneste der kan spille Duncan ordentlig. Han lægger de rigtige indlæg og det har jo bl.a båret frugt i starten af sæsonen.... hvis jeg husker rigtigt!
Marco larsen er vel også først ved at være tilbage i omdrejninger efter sin skade, så han må da være at foretrække på midte med Andersson og Izunna. Kørte hvis meget godt i starten af sæsonen.

Og sidst... Vi ligger nummer 1 stadig mest pga. den tætte liga, hvor alle slår alle, men vi har altså hul endnu og jeg tror ikke at Viborg holder ved.. måske Esbjerg, AAB og FCK kommer tættere på.
Men for dælen...vi skal da ikke til at svine vores hold til, nu hvor de faktisk har brug for opbakningen. Vi (publikum) bliver da FCMs største modstander hvis vi ikke passer på.

Op med humøret. Jeg er ikke naiv og syntes da også det er træls med de mange uafgjorte, men disse uafgjorte kampe er trods alt dem vi tabte i sidste sæson, så FCM har da flyttet sig og er klart stærkere i år :)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

oros skrev:
Jeg tror 69 points bliver minimum for guldet i år. Det kræver 45 points i de resterende kampe eller et snit på 2,25 pr kamp. Så deeet...

Kan du ikke sandsynliggøre den påstand, bare en lille smule? Du er klar over at FCK i så fald skal snitte 2,53 point pr kamp resten af sæson, eller maksimalt sætte point til i 3-4 kampe og resten sejre..

Tror du selv på det, eller vil du revidere dit udsagn? Så deet..

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Acebone skrev: Slap nu lidt af med den debatstil. Det er trættende.

Det kræver bare et enkelt kig på formtabellen for at se, hvor sæsonen bærer henad. FCK kører, som de skal, og hvis de fortsætter, så får de en fin sæson, lidt under FCK-standard, men det er heller ikke dårligt. Der er ikke noget, vi kan gøre ved det (ud over at slå dem selv, naturligvis). Ja, det var sjovt med Ariel Jacobs så længe det varede, men nu har Solbakken taget over:

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/d ... d=10127312

Jeg ved ikke, hvordan du synes vores "profilmateriale" er, men resten af ligaen har da også udmærkede spillere. FCK er f.eks. klart bedre på papiret i mine øjne. Et mesterskab kræver det lange seje træk, og faktum er, at vores hold er meget urutineret i at tage netop dét. Så kan det jo være ret ligegyldigt, hvor stor du ellers synes, chancen er.
Ligesom din jydske og undskyldende tilgang er ufattelig trist og ligeså trættende. Den undskyldende, selvdestruktive jydestil, er simpelthen en hindring for denne klub lige pt!

Vores hold er i hvert fald ikke ringere end dem der er omkring os og vi har haft et forspring på 12 point til FCK. Du kan jo fortælle mig om vi nogensinde har haft en større chance?

Angående det seje træk, så har vi altså spillet en fremragende 2013 med meget få nederlag og højt niveau, indtil vi løb ind i denne trælse stime med uafgjorte. Og kig nu lige på holdet, det er altså ikke på nogen måde urutineret!

At vi leverer langt fra topniveau, er mentale problemer som man må få taget hånd om i en h...fart. Vil Juelsgaard være andet end metervare, går det ikke han glemmer at dække op være anden kamp. Sly skal holde sig til stabilt i alle kampe, Duncan skal koncentrere sig i sine afslutninger og Sviatchenko må ikke pludselig lave kampafgørende fejl. Dette handler om koncentration og mental parathed. Det SKAL kunne trænes og ellers kan man vist lige så godt spare lønnen til al mentaltræning..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Som jeg ser kampen i går, så var det største problem nogle personlige fejl, der tillader FCN at score nogle fuldstændig skabelon-agtige mål, som vi burde kunne lukke ned. Kan godt forstå Glen er rasende, for enhver der har set FCN spille de sidste 2-3 år ved, at det er nøjagtig denne type angrebsopbygning, som de scorer masser af mål på. Det er forudsigeligt og hvis bare vi holder aftalerne burde vi kunne lukke det ned.

Når det er sagt, så mangler vi selv den sidste skarphed. Hvis det var os, der havde scoret til 2-1, havde vi nok rendt med sejren.

Men 1 sejr i nu 8 kampe! Det er altså i den grad kritisk - og en stime, der er lige så dårlig som sidste efterår. Det er det, vi skal forholde os til, i stedet for de 5 sejre for flere måneder siden. Det er den tabel, som publikum skal forholde sig til og den vores opbakning skal gives ud fra. Utilfredse publikummer, der forventer at vi spiller de andre hold ud af pladen, skal udskiftes med opbakkende tilhængere, der er klar over, at der skal kæmpes om hvert eneste point.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sylvester skrev: Vores hold er i hvert fald ikke ringere end dem der er omkring os og vi har haft et forspring på 12 point til FCK. Du kan jo fortælle mig om vi nogensinde har haft en større chance?
Vi havde 13 point til FCK, men på det tidspunkt var der altså stadig 28 runder at spille. Det er altså naivt at tro, at DM afgøres i august. Mesterskabet afgøres ikke af 5 gode kampe. Som jeg tidligere har dokumenteret herinde, så siger stillingen efter fx 7 runder altså ikke ret meget om, hvem der ender med at løbe med guldet.

Og mht større chance, så lå vi nr. 1 efter 26. runde i 2001. Det vil jeg sgu hellere.

Forventningerne er naturligvis steget til holdet grundet resultaterne, men jeg ser intet, der gør os til mesterskabsfavorit.

oros

Indlæg af oros »

Sylvester skrev:
oros skrev:
Jeg tror 69 points bliver minimum for guldet i år. Det kræver 45 points i de resterende kampe eller et snit på 2,25 pr kamp. Så deeet...

Kan du ikke sandsynliggøre den påstand, bare en lille smule? Du er klar over at FCK i så fald skal snitte 2,53 point pr kamp resten af sæson, eller maksimalt sætte point til i 3-4 kampe og resten sejre..

Tror du selv på det, eller vil du revidere dit udsagn? Så deet..

Det vil jeg ikke nedjustere med ret mange point. I øvrigt tror jeg, FCK kommer tromlende nu. Men nej, jeg kan ikke sandsynliggøre det med tal eller statistik af nogen art. Det er blot min fornemmelse.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Sylvester skrev:Ligesom din jydske og undskyldende tilgang er ufattelig trist og ligeså trættende. Den undskyldende, selvdestruktive jydestil, er simpelthen en hindring for denne klub lige pt!
Jeg har svært ved at se, hvor jeg undskylder noget. Jeg forholder mig til udviklingen i ligaen og stirrer mig ikke blind på de første fem kampe. Hvis du har tænkt dig at køre AGF-stilen, så gør du bare det. Se om det hjælper.
Vores hold er i hvert fald ikke ringere end dem der er omkring os og vi har haft et forspring på 12 point til FCK. Du kan jo fortælle mig om vi nogensinde har haft en større chance?
Ud over Kents eksempel, vil jeg også sige 2008 (AaB's mesterskab), hvor vi var med i toppen langt længere henne i sæsonen. Så langt, at man kunne forholde sig seriøst til det.
Angående det seje træk, så har vi altså spillet en fremragende 2013 med meget få nederlag og højt niveau, indtil vi løb ind i denne trælse stime med uafgjorte. Og kig nu lige på holdet, det er altså ikke på nogen måde urutineret!
Det er i hvert fald langt mere urutineret end FCK's. Vores hold er meget ungt, og de har ikke brug for et helt stadions opskruede forventninger i nakken.
At vi leverer langt fra topniveau, er mentale problemer som man må få taget hånd om i en h...fart. Vil Juelsgaard være andet end metervare, går det ikke han glemmer at dække op være anden kamp. Sly skal holde sig til stabilt i alle kampe, Duncan skal koncentrere sig i sine afslutninger og Sviatchenko må ikke pludselig lave kampafgørende fejl. Dette handler om koncentration og mental parathed. Det SKAL kunne trænes og ellers kan man vist lige så godt spare lønnen til al mentaltræning..
De problemer er jo ikke noget nyt, og det er også derfor, jeg ikke forstår, hvorfor folk tror, vi skal være favoritter til mesterskabet. Et næsten identisk hold blev nr. 6 i sidste sæson. Jeg siger ikke, mesterskabet er en umulighed, men at forvente det fra runde 5 er jo bare vanvittigt.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Acebone skrev:
Sylvester skrev:Ligesom din jydske og undskyldende tilgang er ufattelig trist og ligeså trættende. Den undskyldende, selvdestruktive jydestil, er simpelthen en hindring for denne klub lige pt!
Jeg har svært ved at se, hvor jeg undskylder noget. Jeg forholder mig til udviklingen i ligaen og stirrer mig ikke blind på de første fem kampe. Hvis du har tænkt dig at køre AGF-stilen, så gør du bare det. Se om det hjælper.
Ud over Kents eksempel, vil jeg også sige 2008 (AaB's mesterskab), hvor vi var med i toppen langt længere henne i sæsonen. Så langt, at man kunne forholde sig seriøst til det.
Det er i hvert fald langt mere urutineret end FCK's. Vores hold er meget ungt, og de har ikke brug for et helt stadions opskruede forventninger i nakken.
De problemer er jo ikke noget nyt, og det er også derfor, jeg ikke forstår, hvorfor folk tror, vi skal være favoritter til mesterskabet. Et næsten identisk hold blev nr. 6 i sidste sæson. Jeg siger ikke, mesterskabet er en umulighed, men at forvente det fra runde 5 er jo bare vanvittigt.
Du kører da netop jantestilen og hvis der er nogle der forventer eller drømmer om noget, så handler det om at man skal være realistiske (Ud fra en realisme som du har opstillet). Der er flere der er eksponent for den stil og den er utroligt trættende at høre på!

Og så snakker du igen om et ungt og urutineret hold? Vores hold er hverken ungt eller urutineret, hvis du piller PBJ og Pione ud af ligningen. De fleste er jo i deres bedste fodboldalder og Sly, Izunna, Juelsgaard, Løssl, Sviatchenko osv. kan altså ikke undskylde udfald og koncentrationssvigt med mangel på rutine. Lad hovedparten har været med i mange sæsoner og spillet mange kampe og NETOP derfor, skulle vi også gerne blive bedre og bedre for hver sæson.

FCK har derimod et halvt hold de skal have spillet sammen og hvis vi tror på det som vi ofte selv har brugt som forklaring, så skulle det gerne tage noget tid inden de præsterer på top.

Jeg har stadig ufatteligt svært ved at se hvorfor vi ikke skulle kunne konkurrere, starten taget i betragtning. Men det er klart, bliver vi ved med at underpræsterer og vise mangel på vilje, så får det selvfølgelig hurtigt ende :(

974

Indlæg af 974 »

@ Sylvester

Du skriver om at være i den bedste fodboldalder

Hvilken alder tænker du her på specifikt?

Jeg tænker da ikke at vi har så mange spillere i den kategori, da jeg da nok tænker at de som minimum skal op i en alder 26-27 år!

En ting er da at man kan en masse gode ting, når man er yngre, men det er vel ikke fuldt udviklet endnu

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Sylvester skrev:Du kører da netop jantestilen og hvis der er nogle der forventer eller drømmer om noget, så handler det om at man skal være realistiske (Ud fra en realisme som du har opstillet). Der er flere der er eksponent for den stil og den er utroligt trættende at høre på!
Når du ikke kan skelne mellem drømme og forventninger, har du et meget fundamentalt problem.
Og så snakker du igen om et ungt og urutineret hold? Vores hold er hverken ungt eller urutineret, hvis du piller PBJ og Pione ud af ligningen. De fleste er jo i deres bedste fodboldalder og Sly, Izunna, Juelsgaard, Løssl, Sviatchenko osv. kan altså ikke undskylde udfald og koncentrationssvigt med mangel på rutine. Lad hovedparten har været med i mange sæsoner og spillet mange kampe og NETOP derfor, skulle vi også gerne blive bedre og bedre for hver sæson.
Jeg ved ikke, hvilken verden du kommer fra, men i min verden er det typisk hold med en stamme af spillere i alderen omkring 26-32, der hiver titlerne hjem, både hvad angår landshold og klubhold.
FCK har derimod et halvt hold de skal have spillet sammen og hvis vi tror på det som vi ofte selv har brugt som forklaring, så skulle det gerne tage noget tid inden de præsterer på top.
Problemet er, at en type som f.eks. Mellberg er noget nemmere at køre ind på et hold. Han har så meget rutine, at han ikke skal bruge en sæson, før han er klar.
Jeg har stadig ufatteligt svært ved at se hvorfor vi ikke skulle kunne konkurrere, starten taget i betragtning. Men det er klart, bliver vi ved med at underpræsterer og vise mangel på vilje, så får det selvfølgelig hurtigt ende :(
Har jeg sagt, vi ikke kan konkurrere? Du bliver ved med at lægge ord i munden på mig, og det skal du holde op med, hvis du vil have, at nogen skal tage dig seriøst.

Jeg siger, at FCK har et niveau, der er over vores, hvis de spiller op til deres bedste. Det er jo ikke løgn. De har så af forskellige årsager ikke spillet op til det niveau hidtil, og det er jo fedt, men hvis de fortsætter i samme gear som efter ansættelsen af Solbakken, så skal der noget ekstra til fra vores, Esbjergs eller AaB's side for i sidste ende at rende med guldmedaljen. Når folk som dig pludselig slår over i forventninger om, at vi skal køre hele sæsonen, som vi startede den, så kan det nærmest kun gå galt. Når folk så lader deres høje forventninger komme negativt til udtryk på stadion, skaber det bare en selvforstærkende effekt på holdet.

Hvordan overlevede du sidste sæson?

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

974 skrev:@ Sylvester

Du skriver om at være i den bedste fodboldalder

Hvilken alder tænker du her på specifikt?

Jeg tænker da ikke at vi har så mange spillere i den kategori, da jeg da nok tænker at de som minimum skal op i en alder 26-27 år!

En ting er da at man kan en masse gode ting, når man er yngre, men det er vel ikke fuldt udviklet endnu
Syntes ikke man kan generalisere og sætte en specifik alder på, det er individuelt. Bak viser jo stadig mental modenhed som en 17 årig og Albæk kan f.eks. godt lige en rutineret kæmpe på 32 år.

At påstå at Juelsgaard (på 24 år) kan forklare sine koncentrationssvigt med at han ikke er gammel nok, mener jeg dog er skudt helt forbi. Manden har vel spillet 150 førsteholdskampe for os og været med i 5-6 år på højeste niveau. Der skal kigges andre steder end alder for at finde forklaringer her. Det samme gælder Izu, Sly, Lössl, Rilwan og den stamme vi har tilbage fra da akademiet rigtigt generede noget output.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Acebone

Kan ikke skille indlæggene op, og ser ingen grund til at fortsætte med at gentage sig selv

På grund af den gode start og et utroligt stabilt 2013, FORVENTER jeg vi kan spille med helt fremme og jeg FORVENTER vi kan levere bedre end 9 point i 8 kampe. Den stime har aldrig været godkendt i FCM, heller ikke nu. Jeg mener i år er en unik chance, en der ikke påstår mere end hvert tiende år.

Jeg FORVENTER IKKE at vi automatisk løber med skabet, men med starten in mente har jeg pokkers svært ved at se det ikke kan være os, indtil der altså gik gummiarm i den og vi leverede det svageste niveau i et helt år. Med den gyldne mulighed in mente, er jeg ufattelig skuffet over den stime!

Din tilgang er ca. så jysk som det overhovedet kan være. Man må ikke forvente noget, men skal ikke tro man er bedre end de andre. Tværtimod skal du nok være der hvis det ikke går som vi andre forventer. Skal du bryde den opfattelse, må du hellere fortælle hvad du forventer? Men det gør du måske overhovedet ikke?

At vi skulle være mere urutinerede end andre, mener jeg er totalt forkert og en af de sædvanlige flosker som man altid vil hænge sig i her på siden.

Kig igen på det hold vi stillede med i går og kig på vores første reserver og forklar hvorfor det skulle være så pokkers ungt og urutineret? Det giver 25,4 år i startopstillingen og 25,9 år i snit hvis vi tæller førstereserverne med.

Lössl (24)

Bak (31) - Banggaard (19) - Sviatchenko (22) - Juelsgaard (24)

Danny (28) - Izunna (23) - Andersson (28)

Sly (23) - Duncan (28) - Curth (29)

Reserver:

Kolja (31) - Hedi (28) - Rilwan (22) - Pione (18) - Frank (36) - Tim (27)

Prøv at lave regnestykket for EFB og AAB og se hvordan de ligger. Tror du ville blive overrasket!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Sylvester skrev:Acebone

Kan ikke skille indlæggene op, og ser ingen grund til at fortsætte med at gentage sig selv

På grund af den gode start og et utroligt stabilt 2013, FORVENTER jeg vi kan spille med helt fremme og jeg FORVENTER vi kan levere bedre end 9 point i 8 kampe. Den stime har aldrig været godkendt i FCM, heller ikke nu. Jeg mener i år er en unik chance, en der ikke påstår mere end hvert tiende år.

Jeg FORVENTER IKKE at vi automatisk løber med skabet, men med starten in mente har jeg pokkers svært ved at se det ikke kan være os, indtil der altså gik gummiarm i den og vi leverede det svageste niveau i et helt år. Med den gyldne mulighed in mente, er jeg ufattelig skuffet over den stime!

Din tilgang er ca. så jysk som det overhovedet kan være. Man må ikke forvente noget, men skal ikke tro man er bedre end de andre. Tværtimod skal du nok være der hvis det ikke går som vi andre forventer. Skal du bryde den opfattelse, må du hellere fortælle hvad du forventer? Men det gør du måske overhovedet ikke?

At vi skulle være mere urutinerede end andre, mener jeg er totalt forkert og en af de sædvanlige flosker som man altid vil hænge sig i her på siden.

Kig igen på det hold vi stillede med i går og kig på vores første reserver og forklar hvorfor det skulle være så pokkers ungt og urutineret? Det giver 25,4 år i startopstillingen og 25,9 år i snit hvis vi tæller førstereserverne med.

Lössl (24)

Reserver:

Prøv at lave regnestykket for EFB og AAB og se hvordan de ligger. Tror du ville blive overrasket!
Ingen grund til at regne en masse på det:

http://www.superstats.dk/spillere/alder-start

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Fcn - Fcm

Indlæg af PH1978 »

Sylvester skrev:
Lössl (24)

Reserver:

Fedt med alle de smileyes!

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Sylvester skrev:Kan ikke skille indlæggene op, og ser ingen grund til at fortsætte med at gentage sig selv
Så er der da en ting, vi kan blive enige om, for jeg er ærlig talt også træt af at gentage mig selv.
På grund af den gode start og et utroligt stabilt 2013, FORVENTER jeg vi kan spille med helt fremme
Jeg har snart forstået, at det er sådan, du tænker - og det er dét, jeg mener er helt forkert. Det er en forkælet tilgang, der desværre har bidt sig fast i alt for mange, og det kommer så til udtryk på stadion, hvor tilskuerne (minus klumpen bag målet) efterhånden må kandidere til Danmarks mest illoyale. Man kan ikke FORVENTE noget som helst om vores slutstilling ud fra fem kampe. Det er vanvid.
og jeg FORVENTER vi kan levere bedre end 9 point i 8 kampe. Den stime har aldrig været godkendt i FCM, heller ikke nu. Jeg mener i år er en unik chance, en der ikke påstår mere end hvert tiende år.
Jeg MENER også, vi kan præstere bedre end dét. Jeg har da vist aldrig påstået andet? Men sagen er den, at vi aldrig har spillet en sæson uden nogen formnedgang, og med et hold, der ikke er blevet forstærket i forhold til sidste sæson, er det i den grad forventeligt, at vi ville ryge ind i sådan en periode. Det er ærgerligt, men det er vilkårene. De andre hold er for pokker også fuldtidsproffer, så hvad er det, der gør vores hold exceptionelt?
Men det kan da godt være os. Og det kan det da stadig. Men det er nødvendigt med en lille smule tillid til, at vi kan løbe ind i en kedelig stime som denne og så vende det igen.
Din tilgang er ca. så jysk som det overhovedet kan være. Man må ikke forvente noget
Hold op med at spille forsmået, selvfølgelig må man det. Jeg forventer så til gengæld, at folk har et ordentligt grundlag for at have de forventninger, de har. Et grundlag med lidt mere substans end "jamen vi vandt fem kampe".
men skal ikke tro man er bedre end de andre.
Jo, så længe det er rigtigt. Men ER vi bedre end de andre? Er der noget, der gør, at vi på nogen måde er selvskrevne til at blive på den førsteplads, vi har nu? Jeg mener, vi er en del af en god flok på 4-5 hold med cirka lige gode chancer omkring sæsonens slutning.
Tværtimod skal du nok være der hvis det ikke går som vi andre forventer.
Du kender mig ikke, hold op med at antage ting. Det dér har jeg aldrig gjort. Men du skal da være velkommen til at finde et eksempel, der underbygger din påstand.
Skal du bryde den opfattelse, må du hellere fortælle hvad du forventer? Men det gør du måske overhovedet ikke?
Jeg har en forventning om, at spillerne gør, hvad de kan. Ud fra det, jeg mener, de kan, vil jeg ikke mene, det er umuligt for os at blive i toppen indtil transfervinduet. Hvad der derefter sker er for usikkert og useriøst at gætte på.

Det ville være mere seriøst at forholde sig til gennemsnittet i stedet for én startopstilling. Den bekræfter fint, at vores startopstilling er den næstyngste i ligaen. Vi ligger i den forbindelse meget tæt på Esbjerg og AaB, og det er tilfældigvis også hold, jeg vil sammenligne os med. Unge, talentfulde hold, der dog kan ryge ind i meget ustabile perioder.

Besvar