Side 3 af 11

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 17. aug 2014, 21:04
af Jesper BW1100
Det er lækkert med disse updates fra dig om ungdomsholdene Mose. Fortsæt endelig med det! :)

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 18. aug 2014, 09:24
af Noe
Meget, meget spændende Mose. Der bliver (naturligvis) spekuleret i, om den store investering i akademiet giver et rimeligt afkast, i en tid med markant større konkurrence på feltet. Hvad er din vurdering: Er vi på vej tilbage på skinnerne med ungdomsfodbolden, efter nogle resultatmæssigt lidt tynde år (men dog gode salg)?

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 18. aug 2014, 17:47
af Mose
Det er et OK spørgsmål, men tvivlen på akademiet burde ikke være til stede.

Akademiet har bevist sig selv.

Svageste årgange var 92 og 93, men også herfra er der flere, der spiller fast i superligaen, og den ene er endda topscorer.

Årgang 96-97 sammen er vel noget af det stærkeste vi endnu har set, og fra årgang 96 er vi allerede i plus efter salg af Joakim og Asger.

Nærmest superligaen er i mine øjne David (kant årgang96), Razak (angriber 95), Duelund (97 hængende angriber).

En meget interessant spiller er også Gloire Rutikanga. En lille mørk defensiv midtbane (årgang 97), der nok skal løfte arven efter Izunna. Skal dog være lidt større.

Men der er generelt mange spillere, der kan nå superligaen i disse årgange.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 18. aug 2014, 17:53
af SteffenO
Mose skrev:Det er et OK spørgsmål, men tvivlen på akademiet burde ikke være til stede.

Akademiet har bevist sig selv.

Svageste årgange var 92 og 93, men også herfra er der flere, der spiller fast i superligaen, og den ene er endda topscorer.

Årgang 96-97 sammen er vel noget af det stærkeste vi endnu har set, og fra årgang 96 er vi allerede i plus efter salg af Joakim og Asger.

Nærmest superligaen er i mine øjne David (kant årgang96), Razak (angriber 95), Duelund (97 hængende angriber).

En meget interessant spiller er også Gloire Rutikanga. En lille mørk defensiv midtbane (årgang 97), der nok skal løfte arven efter Izunna. Skal dog være lidt større.

Men der er generelt mange spillere, der kan nå superligaen i disse årgange.
Hvor meget ved du om Simon Sterring årgang 97. Har hørt han skulle være god ?

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 18. aug 2014, 18:43
af Mose
Simon er lige rykket op som u-19 spiller, og det bliver spændende at følge ham, nu hvor han bliver matchet mere fysisk.

Måske er Simon klar om et par år, men førnævnte Razak er meget nærmere debut.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 18. aug 2014, 20:11
af Kent
Mose skrev: I en anden tråd nævnes det, at vi mangler angribere, men Razak er i mine øjne 3. bedste angriber. Han er fysisk stærk, hurtig og så scorer han bare mål. Klart bedre end Jansen.
Jeg skal med det samme sige, at jeg ikke har set Razak spille, så jeg har ikke noget grundlag at bedømme ham ud fra. Men historisk set, så er angribere vel det eneste, akademiet ikke har produceret til førsteholdet? Og det er vel ikke fordi, der har manglet målscorere i ungdomsrækkerne - Baba, Jude og Hvilsom har vel alle scoret mange mål som ungdomsspillere uden at kunne gøre sig gældende på seniorniveau (Hvilsom kan måske stadig nå det). Generelt er springet også meget stort for angribere, fordi forsvarsspillerne pludselig er hurtigere, stærkere og større på seniorniveau, så det er jo ikke noget særsyn.

Men på den baggrund tvivler jeg bare på, at Razak er klar til at være førsteangriber her i efteråret, hvis Duncan bliver skadet.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 18. aug 2014, 21:54
af Mose
Jeg tror heller Razak bliver 1. eller 2. valg i år. Det er vel rimelig klart, at de pladser er besat af Duncan og Poul. Min pointe er, at han er bedre end Jansen.

Angribere har ganske rigtigt svært ved at brage igennem, men det er også dem, der er allerkortest tålmodighed med.

Jude fik for mange chancer, men Hvilsom fik aldrig rigtigt chancen. Tænk på hvor mange målløse kampe Duncan spillede inden han kom i gang. Hvis vi alle omkring klubben havde lidt mere tålmodighed, kunne vi måske en gang lave en stor striker, og de er ganske dyre.

Hvad skal en angriber gøre for at bevise, at han er værd at satse på? Score mål i træningskampe, i reserveligaen og lave stærke indhop?

Poul er klar til flere kampe, og han skal bestemt ikke lejes ud efter min vurdering. Han er efter Duncan, men han er bestemt en spiller, vi får/har brug for i efteråret.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 19. aug 2014, 09:30
af Spicker
Hvor høj er Razak ca.? er han lidt en type som Igboun der er god med bolden eller er han mere en targetman agtig spiller som Duncan og Poul.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 28. aug 2014, 15:16
af Arff
Ved det er gammel nyt, men vi har i Vejle hentet Mads Døhr Thychosen:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nt-i-vejle

Han er først hentet til u-19 holdet, men de håbede på at han hurtigt kunne vende sig til træningsmiljøet og klubben hurtigt, så han kan komme til at træne med 1. holdet inden for en kortere tidsperiode.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 1. sep 2014, 16:59
af TrueWolfMidt
Spicker skrev:Hvor høj er Razak ca.? er han lidt en type som Igboun der er god med bolden eller er han mere en targetman agtig spiller som Duncan og Poul.
Der må da være nogle, som følger vores yngre spillere og som kan svare på ovenstående. Hvis jeg boede i Herning eller omegn, så ville jeg selv følge dem, men der for langt fra Aarhus til Ikast for at følge træningerne.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 2. sep 2014, 22:06
af Noe
Apropos svenskersnakken i Olsson-tråden:
Bjarke Rossini på Twitter skrev:
Brøndby IF har Landskrona Bois som netværksklub! Men det har ikke forhindret FC Midtjylland i at hente den 16 årige Andreas Murbeck i Bois.
Nogen der kan bekræfte? En fin lille tak for sidst for at hapse Holstebro, måske ;)

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 3. sep 2014, 06:35
af Møller
Noe skrev:Apropos svenskersnakken i Olsson-tråden:
Bjarke Rossini på Twitter skrev:
Brøndby IF har Landskrona Bois som netværksklub! Men det har ikke forhindret FC Midtjylland i at hente den 16 årige Andreas Murbeck i Bois.
Nogen der kan bekræfte? En fin lille tak for sidst for at hapse Holstebro, måske ;)

Jeps... Den er god nok ifoelge dette link:

http://alltidfullsatt.se/lovande-bois-b ... l-danmark/

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 3. sep 2014, 10:21
af Acebone
Hæhæ, glimrende lille stikpille til Brøndby. Selvom det selvfølgelig ikke alene skal være grunden til at gøre det. ;)

Det ligner, vi mener det med at rekruttere fra Norden.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 3. sep 2014, 17:22
af TrueWolfMidt
Ville / kunne det være en ide, at trække Simon Sterring op i 1 holdstruppen, nu da vores angribere er ude med skade samt karantæne. Som backup. Blot en tanke.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 3. sep 2014, 17:29
af oros
TrueWolfMidt skrev:Ville / kunne det være en ide, at trække Simon Sterring op i 1 holdstruppen, nu da vores angribere er ude med skade samt karantæne. Som backup. Blot en tanke.
Razak?