FCM-EFB onsdag d. 27 kl. 18.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Gizmo aka Jeff
Geografisk sted: DK-7100 Vejle

Re: FCM-EFB onsdag d. 27 kl. 18.00

Indlæg af Gizmo aka Jeff »

MathiasVJacobsen skrev:Er der mulighed for at arrangere gratis bustur til esbjerg på torsdag? Ligesom vi gjorde med enorm succes sidste år i Odense.
Drengene for brug for støtte fra en masse fans :)

Der bliver lavet bustur med BW til 50,- kr for medlemmer og 100,-kr for ikke-medlemmer incl billet.

Og der skulle gerne blive åbnet for tilmeldning snart.

Så få jer meldt til så snart det er muligt.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Er lige kommet hjem til en computer hurtigt, og vil i frustration lige skrive et indlæg, selvom det nok ikke er så klogt!

negatvt:
- Hold nu kæft hvor er Lange en nar.

- Jeg synes det er underligt meget af FCM's spil skal baseres på høje indlæg, når det er det man har udtalt man ikke vil i dette system. Og at man så har solgt sin mest hovedstødsfarlige spiller - farlige frank. Det er for mig underligt. Man har jo ikke nogle hovedstødsfarlige personer i feltet! Hvis man vil spille et så offensivt system, så skal man også kunne score en masse mål, fordi man åbner også for modstanderen scorer, det må man ligesom tage med, når man spiller så offensivt system. Så er det bare træls, at man ikke rigtig er i besiddelse af nogle angriberer som selv kommer til noget og scorer!

- Noget andet negativt er, at jeg efterhånden synes det er rigtig mange kampe, hvor man ser FCM kommer sløve ud til kampen, og først virkelig går til den når de enten kommer bagud (i dette tilfælde 2-0 , som H. Folkeblad også skriver), eller kan afgøre kampen 1-0. det ville være rart, at se de kommer mere agressivt ud til kampen!

Positivt:
-Kanon flot spil de sidste 20-25 min., hvor man blot savner en angriber.
- Hvilsom scorer et dejligt mål, hvilket man må håbe åbner op for flere scoringer ;)

Synes egentlig bare det er en kamp igen, hvor det kommer til udtryk man mangler lidt i angrebet. Der kommer for mange fejlafleveringer, og Esbjerg ender med at være først på alting. Først til sidst åbner FCM deres prangende spil, og for så også et fortjent mål.

Undskyld hvis nogle bliver lidt irriteret på mig over dette negative indlæg, men som mange andre ude på stadion, blev jeg også lidt små irriteret :D Specielt over Lange, mon TV-billederne fanger den provokation han sendte til os fans?

Efter denne agressive kamp mellem spillerne, tror jeg satme godt FCM kan tage til fiskerbyen og give dem nogle tæsk, virkelig vise hvem der har det største talent. det var lige før der var slåskamp mellem esbjergspillerne og FCMspillerne, specielt julle og trælse filme-lange.

Jeg undskylder hvis der er stavefejl, ser nemlig også lige CL nu, og det der multi tærske halløj er ikke lige mig, medmindre det er en øl i den ene hånd og en pølse i den anden.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

En kamp fyldt med negative ting:

Hvorfor kan vi ikke ramme hinanden?
Hvorfor kan vi ikke tæmme en bold?
Hvorfor kan vi ikke ramme målet?
Hvorfor har vi fået forbud mod at skyde udefra?
Hvorfor blev Ipsa skadet, så vi skal spille med 5. valget på lørdag?
Hvorfor har ingen fortalt spillerne, at Frank er væk?

Eneste positive ting er, at vi har en chance for at rette op på det næste torsdag.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så kampen fra lænestolen i dag, da jeg har pådraget mig en skade. Men det var da den rene elendighed, særligt første halvleg. Er enig i at det er en sørgelig tendens at vi kommer dårlig motiverede ud til kampstart, det minder om under Troels Bech, hvor vi jo også skulle ind i anden halvleg før gutterne vågnede op til dåd..
Alt den rotation i øjeblikket koster dyrt, selvom det sikkert er velment for at skåne spillerne i et hårdt program, det betyder bare at vi starter kampene komplet usammenhængende, og ikke får momentum med os.

Og så skal Thyge ned på midtbanen, det kan kun gå for langsomt, vi har brug for to angribere. Det nytter intet i dag, at både Thyge og Sylvester flagrer rundt, så ingen af dem er til stede i boksen når det gælder. Jeg tror ikke på Sylvester som ene angriber, pt. er det bedre at bruge Hvilsom.

Men når alt dette er sagt, så er 2-0 (eller mere) bestemt ikke umuligt i Esbjerg..

Claus J

Indlæg af Claus J »

Pisse irriterende med uskarpe angribere/midtbanespillere. Føler mig fuldstændig overbevist om at det havde knækket Sildene hvis Thyge havde været bare lidt skarp efter 1.20 min af første halvleg. Piv ringe afslutning.
Claus J

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Ravnen skrev:
Men når alt dette er sagt, så er 2-0 (eller mere) bestemt ikke umuligt i Esbjerg..
Ja jeg tror også på en sejr, men tidligere har vi altid haft det svært i Esbjerg. Vi må håbe vores Esbjerg kompleks er helt væk :)

Forskellen for Esbjerg i Superligaen og pokalen er i mine øjne at de har kunne spille mere frigjort i pokalen. Der har de ikke samme nedrykningstrussel.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Fuck hvor var jeg frustreret på arbejde idag med de meldinger der kom over radioen.. Hvorfor kan vi bare ikke præstere når vi virkelig skal? Vi kan snakke med om at det er fordi vi har en "uerfaren" trup, men så er det sgu der den sportslige ledelse skal gå ind og lave ændringer under kampen og ikke bare i pausen..

Den pokal er et stykke væk lige nu, men har ikke opgivet håbet.
!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Heller ingen pokaler denne sæson, det er vel den logiske konklusion ovenpå den blodfattige indsats og når man ser på hvor billigt den pokal er det salg, så er det helt ærligt for træls :(

At vi går derned og vinder med 2, tror jeg ganske enkelt ikke på, det er uhyre sjældent den slags sker og de fleste hold kan finde ud af at forsvare en to-målsføring på hjemmebane. Hvornår er det sidst vi har scoret 2 mål i én kamp? Vel maks 10% chance og så ikke mere :cry:

Syntes det er dybt bekymrende at se ligaens absolutte bundprop fuldstændigt styre kampen 2/3 af vejen på MCH-Arena, mens vi overhovedet ikke kan få det til at hænge sammen, igen, og har meget svært ved at skabe selv den mindste afslutning.

Gider snart ikke kommentere på de enkelte spillere, men lad os bare konstatere at investorgruppen som smed 7,5 mio for J.P med videresalg for øje, i den grad har købt katten i sækken og så lignede Borrings skandaløst viljeløse indsats den sidste gang i startopstillingen inden vi må tage et 20-millioners tab på ham til sommer :evil: Upsa må også være på vej væk og det samme med Fagerberg. Fortæller lidt om hans evne til at afslutte, da han helt fri foran feltet fik god tid til at afslutte, for så at vende sig rundt og spille den ud i siden. Var vist en Nordea-tribune som ikke var enige i den beslutning, SKYYYD!!! :shock:

Den manglende skarphed på sidste tredjedel, kombineret med de sædvanlige serie 6. fejl i forsvar og farvel til et styk meget billig pokal :evil: :evil:

Skal man glæde sig over noget, er det vel vi slipper for at endnu en tur i Parken for at se holdet tabe :evil:

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Bevar håbet til dem som ikke tror på det.

Det er pokal-fodbold. ALT kan ske!
!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

pedersen7500 skrev:Bevar håbet til dem som ikke tror på det.

Det er pokal-fodbold. ALT kan ske!
Jep alt kan ske, ligesom det også kan ske at man vinder i lotto hvis man spiller. Det langt mest sandsynlige er det dog desværre det IKKE sker og mig bekendt er der ikke nogen lang historie med at den slags resultater bliver lavet om i returen på udebane. Syntes faktisk det er svært at huske eksempler overhovedet på at det er lykkedes at vende den slags?

Angående Hvilsoms mål, er der så mulighed for at se den på nettet et eller andet sted? For mig at se, så det ud som om bolden allerede var på vej i mål og han derfor "stjal" Slys mål en smule?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Eneste positive ting er, at vi har en chance for at rette op på det næste torsdag.
Og at Hvilsom scorede.

Btw, FCM slog faktisk Esbjerg i aften. I håndbold. :|

Suk...

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Acebone skrev: Og at Hvilsom scorede.

Btw, FCM slog faktisk Esbjerg i aften. I håndbold. :|

Suk...
Håber dit suk er lig med: fuck håndbolden! det skal sgu være fodbolden det lykkes i.

;) :?
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Jeg er faktisk optimistisk mht. returkampen. Den interne aggressivitet der var mellem spillerne, og FCM så i de sidste 25 min. hvor meget mere klasse de er end EFB, at pokalen nærmest foræres i år (taget i betragtning af de øvrige hold) - ud fra de ting, tror jeg sgu godt FCM kan se de bare skal derned og vinde. De er jo klasser over EFB, det så vi jo. Og en "stor"sejr over fiskerne, er overhovedet ikke urealistisk? FCM spiller jo godt under pres, det så man jo igen i dag, og det vil de jo så også gøre fra start af i returkampen.

Jeg har en positiv følelse omkring det, jeg tror på sejr over EFB i returkampen. Men nu har jeg jo ikke ligeså mange skills indenfor "de indre følelser" omkring resultatet, som Ravnen har ;)

Men jeg tror ikke det er en så svær opgave, som mange ser det. overhovedet. Det lykkes drenge, og jo flere der kommer til havnebyen, jo bedre. Vi skal fandme være den tolvte mand, i større grad end de fiskere var i dag på MCH arena, hold kæft hvor er de esbjergfans flabet mht. lys og krudt. :)
FC Midtjylland

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

AlwaysFCM skrev:Håber dit suk er lig med: fuck håndbolden! det skal sgu være fodbolden det lykkes i.
Rigtigt set.

Jeg regner også stærkt med at tage til Esbjerg og bakke holdet op. BW's tilbud er fandeme godt (også for ikke-BW'ere), så det er altså bare med at komme ud af busken.

Det kan nås, men der er ingen tvivl om, at Esbjerg er klare favoritter nu.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

At være nede med et enkelt mål, er klart bedre end at være nede med to eller tre :mrgreen:

Esbjerg risikerer let at komme til at stå og forsvare, hvilket vil give os oceaner af plads. 2-1 eller 3-1 til os, i ordinær spilletid, er bestemt muligt. Nu ved spillerne også hvad der skal til, en smal føring kan nemt være en sovepude i en returkamp.

Besvar