Far er ikke skuffet, Far er vred!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Gubbi77

Re: Far er ikke skuffet, Far er vred!

Indlæg af Gubbi77 »

Uanset hvordan vi vender og drejer debatten, så vil en træner altid blive bedømt på resultaterne. Jeg siger ikke at Kuhn er den forkerte til jobbet, men at sige at resultaterne kun er en del af jobbet er noget vrøvl. Hvis vi spillerde dårligt men vandt alle vores kampe så ville folk være mere tilfredse end når vi "åbenbart" spiller godt men taber hele tiden. I sidste nede er det resultaterne der tæller.

Noe

Indlæg af Noe »

Gubbi77 skrev:Uanset hvordan vi vender og drejer debatten, så vil en træner altid blive bedømt på resultaterne. Jeg siger ikke at Kuhn er den forkerte til jobbet, men at sige at resultaterne kun er en del af jobbet er noget vrøvl.
Selvfølgelig er resultaterne vigtige. Det siger jeg jo heller ikke. I denne debat er det bare vigtigt at tænke meget bredere end resultaterne pt. Vi er i gang med at bygge noget op. Om det bliver en succes vil tiden vise. Pøblen vil se resultater nu, og se trænerens hoved på et fad. Det er bare ikke sådan virkeligheden er skruet sammen. Kuhn har frie hænder, og kan henvise til en målsætning om at komme i Europa på sigt. Lige nu er det bare ikke det det handler om. Det handler om at skabe et spilkoncept, man kan bygge på. At fyre ham nu vil bare være at pisse i bukserne for at holde sig varm, og så i øvrigt starte helt forfra.
Gubbi77 skrev:Hvis vi spillerde dårligt men vandt alle vores kampe så ville folk være mere tilfredse end når vi "åbenbart" spiller godt men taber hele tiden. I sidste nede er det resultaterne der tæller.
I sidste ende, ja. Hvem siger det skal være i år? (jeg tror nu stadig fuld og fast på europæiske billetter.)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Jeg kan vist lige så godt opgive dig. Nu har jeg skrevet tre gange, hvad der efter min mening berettiger en trænerfyring, ikke hvordan panikslagne sportsdirektører eller bestyrelser agerer når fans og medier går i selvsving. Jeg har en klar forventning om, at FCM's ledelse har mere is i maven end det.

Og det er så her jeg fortæller dig at jeg forholder mig til den virkelige verden, den hvor trænerne hyppigt bliver fyret for svigtende resultater. Men det er da fint du vil kun vil diskutere ud fra dine opstillende præmisser, det gør det bare lidt svært når man ikke kan eller må forholde sig til hvordan tingene reelt sker :)

TT blev fyret med den begrundelse at truppen ikke havde udviklet sig. Kuhn kom til, og udtalte at han var nødt til at stabilisere truppen, før han kunne bygge på den. Senere kom målsætningen, som 974 gengiver ovenfor. Målsætningen understreger Kuhns vurdering ifb. ansættelsen.

Helt enig i at truppen ikke udviklede sig under TT, men ligefrem kørt i sænk? Syntes det er en voldsom hård kritik af TTs arbejde i FCM og det var jo ikke sådan at de pludselig glemte at spille bold under ham og det er vel næsten sådan du får det til at fremstå :?

Den kom, da der kom ro på. Den hang nemlig mere sammen med den økonomiske virkelighed, end Kuhns specifikke ansættelse.

Den kom da Kuhn havde tabt de 5 første kampe i streg.

Fatter du det ikke? TT blev ikke fyret isoleret set pga. resultaterne, og Kuhns opgave var ikke at skaffe medaljer! Det er noget du og andre utålmodige fans læser ind i resultaterne. Læs nu målsætningen igen, og fortæl mig så, om du kan fyre Kuhn på baggrund af 5 (resultatmæssigt) dårlige kampe?

Tror helt ærligt det er dig der ikke fatter det. Havde TT indfriet forventningerne og hentet den tredjeplads som målsætningen var og som ville kvalificere os til Europa, tror du så han var blevet fyret 4 kampe henne i næste sæson?

Angående målsætningen for i år, så kan jeg blot konstatere at den er vel at skride gevaldigt lige nu og den eneste grund til vi stadig er i spil, handler om de andre klubbens underpræsteren. Normalt ville vores point jo ikke være til mere end en 7. plads.

Vi kan sagtens debattere træneren. Men din præmis er jo helt forkert. Du vil fyre ham, fordi han ikke skaffer points nok. Men det er jo kun en del af hans opgave, og det skal jo også måles over længere tid, og sammenholdes med målsætninger, og de betingelser han har for at arbejde med truppen.

Resultater er den ALTOVERSKYGGENDE opgave for en træner og det er fuldstændigt absurd at påstå andet!! Her kan vi så konstantere at Kuhn har leveret hvad der svarer til en gennemsnitlig 7. plads med FCM og det over 2 sæsoner :evil: Det kan sagtens være jeg er for optimistisk på FCMs vegne, men mener faktisk at holdet er til mere end det og det tror jeg faktisk også de fleste andre mener, selv FCM..

Brugeravatar
Hekler

Far er rolig igen

Indlæg af Hekler »

Ja jeg kom af med noget luft...
Som min overskrift antyder så har jeg det bedre nu.
Godt jeg ikke fik skrevet et af mine ironiske fyr træneren, indlæg, så havde jeg godt nok haft dårlig samvittighed nu.
Håber folk støtter op om http://www.black-wolves.com/nyheder/321 ... ening.html
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar