OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Re: OB - FCM

Indlæg af FCMReal »

Noe skrev:Surt nederlag i dag på to dumme blundere. For første gang koster vores midterforsvar, ligesom Lössl ikke havde sin bedste dag.

Til gengæld er der så umådelig meget at glæde sig over. Vi spiller jo faktisk fodbold i store dele af kampen. Det var uendelig meget bedre offensivt end vi så sidste uge. Jeg tror pludselig på fremtiden igen ;) Super kamp som peger meget fornuftigt fremad.
Jeg vil starte med det positive, salami er på vej, sylvester er på vej, hassan er på vej og izuanne er på vej-

Derimod synes jeg ikke Erik sviatchenko er på vej, ej heller ipsa, de så ikke så gode ud i dag.

Løssl skal vise mod og gå noget mere ud i feltet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes vi havde fortjent at få et point, holdene var meget lige og det var mere fight end skønspil.
Men endnu en god udebane indsats, selvom det ikke blev til point denne gang.

Det er dog tydeligt at vi mangler noget kreativt på midtbanen, særligt når vi er bagud og ikke bare kan lukrere på kontraer. Vi savner Thygesen, forhåbentlig er han snart tilbage.

Vi skal nok blive væsentligt forstærket når Bak, Albrechtsen og Thyge er tilbage.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Fortjent nederlag synes jeg. Kampen var meget lige de første 65 min, men efter vores udligning er OB det bedste hold og skaber en del chancer. Efter deres 2-1 scoring kommer vi ikke for alvor op og lægger pres på - og vi bliver heller ikke farlige. Vores midterforsvarer ser ikke heldige ud ved scoringerne, men heldigvis er der jo råd for det, når Bak og Albrechtsen er tilbage til næste kamp.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ikke nogen dårlig indsats, men OB strammede sig gevaldigt an i forhold til, hvad de tidligere har vist i sæsonen. Når Utaka er i omdrejninger, er han bare klasse; det er der ikke noget at sige til. Vi ligger stadig overraskende flot i tabellen, og Randers hjemme er en ganske fin kamp til at komme tilbage på pointtavlen.

Jeg ser frem til at få Albrechtsen tilbage. :)

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Ravnen skrev:Jeg synes vi havde fortjent at få et point, holdene var meget lige og det var mere fight end skønspil.
Men endnu en god udebane indsats, selvom det ikke blev til point denne gang.

Det er dog tydeligt at vi mangler noget kreativt på midtbanen, særligt når vi er bagud og ikke bare kan lukrere på kontraer. Vi savner Thygesen, forhåbentlig er han snart tilbage.

Vi skal nok blive væsentligt forstærket når Bak, Albrechtsen og Thyge er tilbage.
Og Danny Olsen og Jacob Poulsen

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja, jeg havde rent glemt Jacob Poulsen, mon ikke han er ved at være klar når landsholdspausen er ovre?

Synes vi skal gå fra kampen i dag med oprejst pande. De unge gutter kæmper for sagen, og vi har et enormt udviklingspotentiale.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Ja, jeg havde rent glemt Jacob Poulsen, mon ikke han er ved at være klar når landsholdspausen er ovre?
Så skal det godt nok være en lang pause..... JP er meldt ude i 10 uger, så vi ser ham tidligst i november.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

En fed kamp at se på, godt med fight og vilje fra begge mandskaber og et FCM mandskab der trods vi manges kritik af manglende offensivt spil, rent faktisk i perioder, spiller fremragende offensivt spil og presser OB i bund på OB´s hjemmebane. Hvor vi så et OB hold på hjemmebane til tider, spille lange bolde op på Toft og håbe på det bedste. Spil som FCM til tider kritiseres for. Desværre, mangler vi skarpheden på den sidste aflevering og afslutning.

Vores 2 defensive midtbane folk Izunna og Salami der til trods for status som værende kun defensive midtbane folk, uden form for fremad rettet spil, skaber en del af vores offensive i dag og prøver fremad rettet, samtidigt med at de skal og forventes hjem for at hjælpe et lidt vaklende forsvar og være med til at sætte en dæmper på OB´s offensiv.

Priske lavede enkelte dumme fejl og spillede ikke hans bedste kamp.

Ipsa, syntes jeg var involveret i begge mål, første mål bliver Erik tørret, men Ipsa er tabt uden for feltet og følger reelt ikke den mand han skal. Andet mål tørret af Utaka, Hvor han skulle have gået til bolden i stedet for bare at følge den. Skal så siges til Ipsas fordel, at Utaka bare kan det der når det kører lidt for ham, så kan han vel sætte de fleste forsvarsspillere. men også derfor jeg mener Ipsa skulle have gået mere til bolden, i stedet for bare at følge den.

Juelsgaard, en okay kamp, lavede også fejl og blev overspillet nogle gange. Var knap så skarp på indlæg og dødbolde som han tidligere har vist, men var med i meget af vores spil og viste gode takter.

Erik, ikke så sikker som vi tidligere har set. Fejl som resten af forsvaret, og bliver sat nogle gange af en fint spillende Toft, men også en stor og forholdsvis tung Toft. Men også gode takter i løbet af kampen. Generelt havde vores forsvar det svært med Toft i luften.

Borring for en gangs skyld, generel god fight igennem det meste af kampen, selvfølgeligt også fejl fra hans side, men generelt mere fight end normalt set fra ham. Og gode offensive aktioner.

Hassan, konstant farlig, med hans fight, berøringer og speed, men ligesom det meste af holdet, lige manglede det sidste i den afgørende aflevering og afslutning.

Sylvester, ligesom Hassan konstant en trussel og havde mange gode aktioner, men mangler også det sidste i de afgørende afleveringer/afslutninger. Skal dog siges han blev hevet godt væk, da han skulle afslutte på hans store chance i feltet. Tror godt vi kan forvente en del kasser fra ham, hvis han får selvtilliden af nogle mål og virker til at være god til at søge de rigtige steder, som kan give mål på tilfældige bolde og indlæg.

Frank pillet helt ud af kampen idag, af OB. De har læst på lektien må man sige og trods, at Frank altid er god for en afgørende scoring eller tilfældigt mål, selvom man ikke har set ham en hel kamp, kunne jeg godt tænke mig at vi havde haft et alternativ, netop i dag hvor han blev så meget sat ud af spillet som han gjorde. Ved godt at Frank kan afgøre kampe og det kan være svært at skifte ham ud, fordi han om nogen kan være den der vender det. Men han var bare helt væk idag. Det gjorde OB godt og vi kunne måske godt have brugt noget andet, til at lukke OB´s forsvar mere op.

Lössl. Nok ikke en af hans bedste kampe, men vi kan ikke forvente at han kan blive ved med at hive super redninger op kamp efter kamp, når det brænder mest på. Han havde trods alt også en del rigtigt gode redninger i dag. Jeg syntes dog, at han blev svigtet og presset meget af vores forsvar i dag og fik det til tider svært, på grund af personlige fejl af forsvaret foran ham og manglende støtte i givne situationer.

Generelt set rigtigt god kamp, hvor vi tabte kampen, på forsvar fejl og manglende skarphed i og omkring OB`s felt.

974

Indlæg af 974 »

pr0j3ct rammer sådan set mine synspunkter ret godt

Jeg sad og var ret stolt af vores hold som de spillede idag, og havde vel troet at vi kunne have klaret dem, men man må bestemt ikke fornægte at OB også havde godt styr på mange ting
Begge hold smed bolde væk, men det tror jeg mest havde noget at gøre med at begge holds spillere konstant var over boldholderen
Eller rettere FCM´s spillere var sindsygt gode til at presse på hele tiden, så det var en kæmpe fryd at se

Nu har jeg set OB et par gange det seneste år, og det slår mig at OB fans har brugt de samme sange som os i et stykke tid nu - det er vel efterhånden lidt kikset :-)

PS De der nigerianere der spillede for os idag - de var satme ret gode :-) :-)

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

974 skrev:pr0j3ct rammer sådan set mine synspunkter ret godt

Jeg sad og var ret stolt af vores hold som de spillede idag, og havde vel troet at vi kunne have klaret dem, men man må bestemt ikke fornægte at OB også havde godt styr på mange ting
Begge hold smed bolde væk, men det tror jeg mest havde noget at gøre med at begge holds spillere konstant var over boldholderen
Eller rettere FCM´s spillere var sindsygt gode til at presse på hele tiden, så det var en kæmpe fryd at se

Nu har jeg set OB et par gange det seneste år, og det slår mig at OB fans har brugt de samme sange som os i et stykke tid nu - det er vel efterhånden lidt kikset :-)

PS De der nigerianere der spillede for os idag - de var satme ret gode :-) :-)
Måske hænger den musikalske sammenligning sammen med, at en bestemt gruppe fra midtjylland, har fundet pænt meget "inspiration" fra en af ob's sange. Så det er vel i teorien os der er lidt kiksede, da de jo startede med at bruge melodien.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Efter gårdsdagens kamp, håber jeg at Ipsas dage i midterforsvaret efterhånden er talte. I bund og grund mener jeg bare ikke at han har niveauet. Ved første mål er følger han ikke sin mand tæt nok, og ved andet mål taber han ganske markant løbeduellen med Utaka og bliver envidere sat af. Nu er Utaka en af suppens hurtigste, men derfor nytter det - som en anden i tråden påpeger - ikke bare at følge ham, i stedet bør han gå ind i bolden, og ikke give Utaka muligheden for at sætte ham af. Placeringsvanskeligheder, alt for risikable afleveringer og manglende ansvar er yderligere kritikpunkter man kan sætte på hans præstation igår. Jeg har stærkt på fornemmelsen at Jonas Løssl kommer til at lide under det, bla.a ved hans indgreb i feltet, som han virker noget usikker ved.
Erik Sviatchenko må også påtage sag din del af ansvaret ved første mål, men generelt føler jeg mig langt mere sikker på ham. Får flere gange brudt bolden i luften, langt oppe i banen og prøvede at påtage sig noget af det ansvar Ipsa efterlod sig.

Egentlig er følelsen dagen derpå lidt ambivalent, for presspillet fungerede rigtig godt og vores nigerianske midtbane dynamo lavede nogle helt fremragende diagonalskift. Spørgsmålet er vel om Izunna og Salami ikke bør bruges hver for sig? Enkelte god ryk fremad banen bliver det til, sammen med de omtalte diagonalskift, men ofte ser det ud til at de simpelthen panikker når de når frem til den sidste 1/3 og en åbenlys afleveringmulighed ikke er tilstede. Det er synd,for boldomgangen er fantastisk, og hvis de kan få lagt det chanceskabende aspekt ind i deres spil, så tegner det virkelig til noget stort. Mht. Langskud må man nok bare sande, at det aldrig bliver FCMs store styrke.
Er der nogen der kan svare på hvorfor vores spil næsten udelukkende foregik i højre side af første halveg igår? Borring og Juelsgaard bidrog med absolut intet før pausen, hvor det blev lidt bedre i anden(specielt Juelsgaard)

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

levis skrev:Efter gårdsdagens kamp, håber jeg at Ipsas dage i midterforsvaret efterhånden er talte. I bund og grund mener jeg bare ikke at han har niveauet. Ved første mål er følger han ikke sin mand tæt nok, og ved andet mål taber han ganske markant løbeduellen med Utaka og bliver envidere sat af. Nu er Utaka en af suppens hurtigste, men derfor nytter det - som en anden i tråden påpeger - ikke bare at følge ham, i stedet bør han gå ind i bolden, og ikke give Utaka muligheden for at sætte ham af. Placeringsvanskeligheder, alt for risikable afleveringer og manglende ansvar er yderligere kritikpunkter man kan sætte på hans præstation igår. Jeg har stærkt på fornemmelsen at Jonas Løssl kommer til at lide under det, bla.a ved hans indgreb i feltet, som han virker noget usikker ved.
Erik Sviatchenko må også påtage sag din del af ansvaret ved første mål, men generelt føler jeg mig langt mere sikker på ham. Får flere gange brudt bolden i luften, langt oppe i banen og prøvede at påtage sig noget af det ansvar Ipsa efterlod sig.

Egentlig er følelsen dagen derpå lidt ambivalent, for presspillet fungerede rigtig godt og vores nigerianske midtbane dynamo lavede nogle helt fremragende diagonalskift. Spørgsmålet er vel om Izunna og Salami ikke bør bruges hver for sig? Enkelte god ryk fremad banen bliver det til, sammen med de omtalte diagonalskift, men ofte ser det ud til at de simpelthen panikker når de når frem til den sidste 1/3 og en åbenlys afleveringmulighed ikke er tilstede. Det er synd,for boldomgangen er fantastisk, og hvis de kan få lagt det chanceskabende aspekt ind i deres spil, så tegner det virkelig til noget stort. Mht. Langskud må man nok bare sande, at det aldrig bliver FCMs store styrke.
Er der nogen der kan svare på hvorfor vores spil næsten udelukkende foregik i højre side af første halveg igår? Borring og Juelsgaard bidrog med absolut intet før pausen, hvor det blev lidt bedre i anden(specielt Juelsgaard)
Enig vedr. Ipsa, jeg har hørt meget om Erik Sviatchenko, men jeg føler mig ikke overbevist om at han kan gå i Rieds fodspor, Erik virker langsom, og mangler den erfaring til at kompensere for dette.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

FCMReal skrev:Enig vedr. Ipsa, jeg har hørt meget om Erik Sviatchenko, men jeg føler mig ikke overbevist om at han kan gå i Rieds fodspor, Erik virker langsom, og mangler den erfaring til at kompensere for dette.
Nu slapper du lige helt af. Kampen igår var Eriks første mindre gode kamp. Hvis du sammenligner ham med Reid efter samme antal kampe - så vil du se at Erik langt mere sikker i sine indgreb.

Han skal nok blive rigtig god.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har ofte været ude med riven når snakken drejer sig om Ipsa. Jeg synes dog han er blevet langt bedre end det første års tid han var i klubben. OB var en svær kamp for ham og han bestod den ikke. Men synes han er blevet et større aktiv end jeg havde forestillet mig.
Ved mål nr 2 hæfter jeg mig ligeså meget ved at Erik S. ikke hjælper til. Er det bare mig eller SKAL han ikke ind og støtte op om Ipsa ?? Det var i hvert fald Erik S. jeg rasede på efter det mål. Ipsa bliver overspillet og så ikke godt ud i situationen, men hvis man så bare som medstopper piller bussemænd i stedet for at bakke op, så er det bare guf for en klasseangriber som Utaka. Julle skal så også søge ind mod midten for at gøre midtzonen kompakt i stedet for at holde bredden.
Erik S. er kun 18 år og jeg er stensikker på at vi får en klassespiller ud af ham. Men han mangler stadig en del i at nå vores foretrukne startere i KBN og MA. Han har tiden for sig.
Jeg er dog fuld af fortrøstning. Vi spiller en rigtig god kamp dernede. Specielt afrikanerne på midten imponerer mig. OB var bare bedre på dagen og det må vi acceptere.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Kampen i går viser jo tydeligt at mangler Hulken! I de kampe mod ob i sideste sæson, havde vi jo klart overtaget, og med tilgangen af Bak, vil jeg kun glæde mig til næste kamp mod fynboerne!
I går var vores svaghed forsvaret, men vi kan jo heller ikke forvente at vi kan undgå at lukke mål ind med Ipsa og Erik i midter forsvaret sammen. dermed ikke sagt at de ikke er gode nok, jeg bryder mig ikke meget om ipsa. fordi han har spillet meget usikkert, det første stykke tid i fcm. Men i denne sæson synes jeg da han er kommet rimelig godt ud af det.
Erik er ung og skal bare spille sammen med Bak eller Hulken, så skal han nok os spille med mere ro, det synes jeg os vi så mod Aab da han blev skiftet ind.

Men en anden ting jeg undre mig over er at Ilsø bliver ved med at side på bænken, nu har jeg ikke mulighed for og komme til træningerne, men med mindre hans form er blevet mega ringe kan jeg ikke se hvorfor han skal blive ved med og side på bænken. hvis Kuhn mener at Sly er bedre, og vil bruge ham i stedet, kan jeg ikke forestille mig ilsø vil være tilfreds i FCM ret længe ?

Besvar