FCM - FCN: Optaktstråd
Re: FCM - FCN: Optaktstråd
Mål:
1 Jonas Lössl
Forsvar:
3 Brian Priske, 20 Kristian Ipsa, 18 Erik Sviatchenko, 6 Jesper Juelsgård
Midtbane:
36 Rilwan Hassan, 43 Izunna Uzochukwu, 27 Adigun Salami, 8 Jonas Borring
Angreb:
44 Sylvester Igboun, 23 Frank Kristensen
Interessant opstilling med Ilsø endnu engang på bænken!!
1 Jonas Lössl
Forsvar:
3 Brian Priske, 20 Kristian Ipsa, 18 Erik Sviatchenko, 6 Jesper Juelsgård
Midtbane:
36 Rilwan Hassan, 43 Izunna Uzochukwu, 27 Adigun Salami, 8 Jonas Borring
Angreb:
44 Sylvester Igboun, 23 Frank Kristensen
Interessant opstilling med Ilsø endnu engang på bænken!!
Det her er jo bare fantastisk!
Kæft det er fedt det her!!
Jeg var lige kommet hjem, og fik set de sidste 20 minutter, og det var sgu ikke dårligt det de leverede! 4-0 mod Nordsjælland må vel være godkendt!
Jeg var lige kommet hjem, og fik set de sidste 20 minutter, og det var sgu ikke dårligt det de leverede! 4-0 mod Nordsjælland må vel være godkendt!
Høvdingen af Herning
-
kalleanker
Jeg er imponeret over vores 2 halvleg.
Jeg ser denne som sæsonens bedste.
Inden kampen var jeg meget tilfreds med vores point høst, men af den mening vi endnu ikke rent spillemæssigt har peaket. Idag synes jeg vi i store dele af anden halvleg spiller nærmest fantastisk.
Specielt taget i betragtning af, at vi idag spiller uden Bak, Albrechsen, Ilsø, D. Olsen og Thygesen.
Ser virkelig frem til kampen mod OB, tror vi får point i den kamp.
Jeg ser denne som sæsonens bedste.
Inden kampen var jeg meget tilfreds med vores point høst, men af den mening vi endnu ikke rent spillemæssigt har peaket. Idag synes jeg vi i store dele af anden halvleg spiller nærmest fantastisk.
Specielt taget i betragtning af, at vi idag spiller uden Bak, Albrechsen, Ilsø, D. Olsen og Thygesen.
Ser virkelig frem til kampen mod OB, tror vi får point i den kamp.
God kamp, vi kriger godt i forsvaret hvor jeg er lykkelig over at Priske viser hvor stor erfaring han har. Det er klart ham der hjælper med at skubbe kæderne frem.
Salami og Izunna kommer lidt i undertal og det gør vi kommer til at miste lidt af initiativet i nogle tilfælde, men alt i alt godt med endnu en sejr hvor vi formår at holde modstanderen fra at ramme målet.
Forøvrigt flot indhop af Fagerberg, får lavet nogle vendinger, en næsten målgivende aflevering (til Borring videre til Frank), og så et hovedstødsmål.
Lad os håbe at spillet forbedres fortsat og at vi kan få ram på OB i næste runde.
Lille negativ ting, Rilwan Hassan viser nogle mindre heldige ting idag, søger for meget ind i banen, og vil generelt lidt for gerne score i stedet for at spille Frank eller andre. Han skal lære at gøre tingene simpelere nogle gange og så vælge sine udfordinger, dog er det rart at se den måde han kæmper på, særligt hvis han mister bolden. Der er dog selvfølgelig rigeligt med til til at lære
Salami og Izunna kommer lidt i undertal og det gør vi kommer til at miste lidt af initiativet i nogle tilfælde, men alt i alt godt med endnu en sejr hvor vi formår at holde modstanderen fra at ramme målet.
Forøvrigt flot indhop af Fagerberg, får lavet nogle vendinger, en næsten målgivende aflevering (til Borring videre til Frank), og så et hovedstødsmål.
Lad os håbe at spillet forbedres fortsat og at vi kan få ram på OB i næste runde.
Lille negativ ting, Rilwan Hassan viser nogle mindre heldige ting idag, søger for meget ind i banen, og vil generelt lidt for gerne score i stedet for at spille Frank eller andre. Han skal lære at gøre tingene simpelere nogle gange og så vælge sine udfordinger, dog er det rart at se den måde han kæmper på, særligt hvis han mister bolden. Der er dog selvfølgelig rigeligt med til til at lære
Senest rettet af Dondinho 23. aug 2010, 21:38, rettet i alt 1 gang.
Klasse med en 4-0 sejr over Farum. Spillet var ikke lige kønt hele kampen, men da det fungerede, var det virkelig flot fodbold.
Ligeså flot var det, at vi endnu engang holdte buret rent, selvom vi var vores normale midterforsvar. Dog var det vist et lille mirakel, at Nordsjælland ikke scorede på deres kæmpe hovedstødschance i starten af 2. halvleg.
Og nå ja: FAGERBERG! Klasse at han får scoret.
Ligeså flot var det, at vi endnu engang holdte buret rent, selvom vi var vores normale midterforsvar. Dog var det vist et lille mirakel, at Nordsjælland ikke scorede på deres kæmpe hovedstødschance i starten af 2. halvleg.
Og nå ja: FAGERBERG! Klasse at han får scoret.
http://tv2sport.dk/node/61619
Stakkels Matti! Han tager det godt nok tungt..
Jeg syntes ikke det er hans fejl at FCN taber. Boldtabet er langt oppe på FCM's banehalvdel. Af og til skal man satse.. Og i dag blev den ene fejl dyr. Men der var tid til at bryde FCM's kontra. Jeg kunne forstå han havde skyldføelse, hvis han havde lavet fejlen ud for sit eget forsvars felt..
Stakkels Matti! Han tager det godt nok tungt..
Jeg syntes ikke det er hans fejl at FCN taber. Boldtabet er langt oppe på FCM's banehalvdel. Af og til skal man satse.. Og i dag blev den ene fejl dyr. Men der var tid til at bryde FCM's kontra. Jeg kunne forstå han havde skyldføelse, hvis han havde lavet fejlen ud for sit eget forsvars felt..
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
- FCM Fan nr. 1
Habil B-Kæde vi kører med for tiden
Nå men al spøg til side: Det er et vanvittigt godt stykke arbejde truppen, træner og folkene omkring har leveret her i sæsonstarten. Det må være enormt tilfredsstillende og selvtillidsopbyggende at se at ALT fungerer som man ønsker: God taktisk indstilling - god effektuering - gode indskiftninger - gode indhop - unge spillere der tør spille fodbold men også står fantastisk på banen.
Simpelthen en fornøjelse at se hvordan holdet er sat op med en genial blanding af rutineret og urutineret - ung og gammel - akadamispillere og etabelerede..
Ja træerne vokser ikke ind i himlen men for nu vil jeg nyde FCMs bedste sæsonstart nogensinde..... håber det hold når så langt som de har potentiale til. Det fortjener de.
Nå men al spøg til side: Det er et vanvittigt godt stykke arbejde truppen, træner og folkene omkring har leveret her i sæsonstarten. Det må være enormt tilfredsstillende og selvtillidsopbyggende at se at ALT fungerer som man ønsker: God taktisk indstilling - god effektuering - gode indskiftninger - gode indhop - unge spillere der tør spille fodbold men også står fantastisk på banen.
Simpelthen en fornøjelse at se hvordan holdet er sat op med en genial blanding af rutineret og urutineret - ung og gammel - akadamispillere og etabelerede..
Ja træerne vokser ikke ind i himlen men for nu vil jeg nyde FCMs bedste sæsonstart nogensinde..... håber det hold når så langt som de har potentiale til. Det fortjener de.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
Whoops, nailed it!Acebone skrev:--------------------------Lössl--------------------------------
----------------------------------------------------------------
Priske---------Ipsa-------------Sviatchenko-----Juelsgård
----------------------------------------------------------------
---------------Salami-----------Uzochukwu-----------------
Hassan------------------------------------------------Borring
--------------------Igboun------------------------------------
--------------------------Kristensen--------------------------
Åh, ja, dejlig dag på stadion!
Første halvleg blev lidt a la første halvleg mod Silkeborg; ikke meget at komme efter. Vi holder dem fra fadet, men skaber heller ikke meget selv. Rilwan skal lige lære at slippe bolden til Franke i stedet for at fedte for meget rundt med den. Skidtpyt. Anden halvleg eksploderer jo totalt, da vi runder de 70 minutter. Jeg hæfter mig ved en masse gode selvtillidsboostere hos folk, der trængte til det:
Izunna: Trængte måske ikke så meget, men klassemål alligevel. Spillede en stor kamp; min Stokholm-frygt blev sat i bero.
Sivebæk: Pierre Bengtsson må hade ham efterhånden. Tørret igen. Sivebæk Classic.
FAGERBERG: Fremragende indhop; der sker altså utrolige ting i denne sæson. Først Esbjerg away, nu dette. Gyldent spottet af Kuhn.
Borring: Så lykkedes det for vores Roadrunner, masser af plads at lege på. Kæmper langt mere for sagen i dag, også selvom tingene ikke lykkedes i første omgang. Den slags lønner sig.
Frank: Ja, han mangler dem ikke, og kassen var serveret på et sølvfad, men så fik Peter Bonde da også lidt at gå hjem på.
Jeg kunne blive ved med Ipsa, Sviatchenko, Priske etc., for der var succes næsten overalt. Lössl kunne have stået kampen i søvne. Dog er jeg lidt bekymret for den kære Julle, der måtte udgå med knæproblemer. Han er altså et vigtigt våben for os; jeg håber sandelig ikke, det er alvorligt.
Jeg holder stadig benene på jorden, for på næste mandag (ja, mandagskamp igen) lurer Odense, og de skal nok forsøge at kyse os. Jeg forventer ikke nødvendigvis tre point her. Men hov, vi skal da også lige til Skanderborg inden da!
P.S. Steinlein har i øvrigt ret til at være stolt over sine padawans. Syv "akademikere" i starteren! The force is with us.
Stærk stærk defensiv af FCM i går - FCN fik jo intet frem af banen det meste af kampen - der var vel 10 minutter i slutningen af første halvleg og 10 min i de første 25 min af 2. halvleg, hvor der ikke var lukket helt ned - Jeg forstår ikke at Kenneth Møller Pedersen i SPort på 3'eren kunne fortælle at FCN havde været dominerende i går...
Men jeg synes også at første halvleg viser lige præcis hvor vi mangler - det offensive spil når vi er fremme på modstandernes bane - Det ser ud som om spillerne får stiveben og ikke ved hvad de skal gøre nå de nærmer sig feltet, og så ender beslutningen oftest med at blive en dribling ind i 2-3 modstandere.
Det er lidt ærgerligt at de mange tilløb til ret store chancer i første halvleg løber ud i sandet hver eneste gang
Det var også ret tydeligt at gameplanen var at slå høje bolde fra Ipsa og op, men nu vandt Sylvester vel også 11 af de første 12 hovedspilsdueller med nr 23, som var chokerende ringe af en midterforsvarer på de høje bolde, og det er ikke noget vi kan satse så entydigt på mod mange hold, men det hjælper vel når Bak kommer tilbage igen, og der kommer lidt mere offensive kræfter ind på midten.
Stærk sejr af drengene
Men jeg synes også at første halvleg viser lige præcis hvor vi mangler - det offensive spil når vi er fremme på modstandernes bane - Det ser ud som om spillerne får stiveben og ikke ved hvad de skal gøre nå de nærmer sig feltet, og så ender beslutningen oftest med at blive en dribling ind i 2-3 modstandere.
Det er lidt ærgerligt at de mange tilløb til ret store chancer i første halvleg løber ud i sandet hver eneste gang
Det var også ret tydeligt at gameplanen var at slå høje bolde fra Ipsa og op, men nu vandt Sylvester vel også 11 af de første 12 hovedspilsdueller med nr 23, som var chokerende ringe af en midterforsvarer på de høje bolde, og det er ikke noget vi kan satse så entydigt på mod mange hold, men det hjælper vel når Bak kommer tilbage igen, og der kommer lidt mere offensive kræfter ind på midten.
Stærk sejr af drengene