Esbjerg-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves

Hvad ender kampen

Du kan vælge 1 mulighed

Vis resultater

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Re: Esbjerg-FCM

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Imponerende indsats hele vejen rundt. Alle gjorde det flot idag, men fremhæves skal: Izunna, Igboun, Ipsa og Juelsgaard. Men det er squ svært at vælge når samtlige, inkl. indhopperne leverer en så perfekt eksekveret præstation.

Utrolig kompakt forsvar med en usvigelig sikker Lössel på mål.

Det ser pt. ud til at holdet er i perfekt balance, og at kampmoralen er ekstremt høj.

Også cadeu til Kuhn, der agerer fremragenden i sit taktiske oplæg til kampen og understøtter dette via sin kommunikation udadtil.

Vi ligger nummer et - bedste sæsonstart nogensinde i bedste liga så vidt jeg lige husker.. :P
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Sikke en uge!

Reid solgt for et svimlende beløb.

Nummer 32 tilbage for småpenge

og en sejr i Esbjerg.

Klubben og holdet er kommet styrket gennem krisen!
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Cortez

Indlæg af Cortez »

Flot, flot, flot!

Jeg er SÅ begejstret over den kynisme, vi udviser i både defensiv såvel som offensiv. Hvornår har vi sidst kun indkasseret 1 skallet mål efter 4 kampe? Det er altså klasse - og det kan tilskrives Kuhns trænerevner samt gutternes indstilling og fightervilje.

Vi er så meget mere velorganiseret i vores forsvarsspil i forhold til efteråret 2009, så det er en fornøjelse.

At vi så selvsagt mangler noget i det offensive, kan jeg godt se igennem fingre med i et stykke tid endnu.

/Cortez

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Cortez skrev:Flot, flot, flot!

Jeg er SÅ begejstret over den kynisme, vi udviser i både defensiv såvel som offensiv. Hvornår har vi sidst kun indkasseret 1 skallet mål efter 4 kampe? Det er altså klasse - og det kan tilskrives Kuhns trænerevner samt gutternes indstilling og fightervilje.

Vi er så meget mere velorganiseret i vores forsvarsspil i forhold til efteråret 2009, så det er en fornøjelse.

At vi så selvsagt mangler noget i det offensive, kan jeg godt se igennem fingre med i et stykke tid endnu.

/Cortez
Sylvester ligner en mand der over tid kan overgå Utaka i farlighed.

Dog glæder jeg mig til at se KBN tilbage, han kan styrke holdet i det opbyggende spil, hvor det kniber gevaldig, det er omstillingsspillet FCM lever på, der er mangler i det opbyggende.

Bobar

Indlæg af Bobar »

Hej
Ja, undskyld jeg lige vender op og ned på jeres roser af holdet. Jo, vi vandt 3 - 0 og FF gjorde hvad han skulle + geniale indhop af sylvester og Hassan. Men det er dog utroligt så rodet vi spiller i store dele af kampen og undskyld mig... men Danny Olsen p..... mig i den grad af. Mage til ugidelig talentløs spiller skal man lede længe efter. Hvad er det lige Kuhn ser i ham. Han har vel ikke udviklet sig i flere år og er jo ufattelig bange for bolden. Han skal efter min mening snart væk fra holdet.... helt væk. generelt trækker han sig i tacklinger. tager meget sjældent løb hjem igen efter at han igen har tabt bolden. Ja, undskyld igen, men det er sjældent jeg sådan hidser mig op over en fodboldspiller. Hvad siger I.. står jeg helt alene med den?

og til sidst izunna - helt klart man of the match

jakobV

Indlæg af jakobV »

Nej du står ikke alene!

Danny Olsen var piv ringe idag. Han var til tider direkte irriterende at se på, hver eneste gang han mister bolden slår han ud med armene, eller lunter tilbage. Og så er der to gange i første halvleg hvor han trækker sig i situationer som giver Esbjerg potentielle målchancer!

Med den attitude som DO ligger for dagen kontra den som Rilwan kommer ind med, må det være på tide at vise ham at der skal kæmpes for at gøre sig fortjent til en plads i start-11'eren. Sæt ham på bænken!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Bobar skrev:Hej
Ja, undskyld jeg lige vender op og ned på jeres roser af holdet. Jo, vi vandt 3 - 0 og FF gjorde hvad han skulle + geniale indhop af sylvester og Hassan. Men det er dog utroligt så rodet vi spiller i store dele af kampen og undskyld mig... men Danny Olsen p..... mig i den grad af. Mage til ugidelig talentløs spiller skal man lede længe efter. Hvad er det lige Kuhn ser i ham. Han har vel ikke udviklet sig i flere år og er jo ufattelig bange for bolden. Han skal efter min mening snart væk fra holdet.... helt væk. generelt trækker han sig i tacklinger. tager meget sjældent løb hjem igen efter at han igen har tabt bolden. Ja, undskyld igen, men det er sjældent jeg sådan hidser mig op over en fodboldspiller. Hvad siger I.. står jeg helt alene med den?

og til sidst izunna - helt klart man of the match
Jeg er faktisk i overvejende grad enig. Selvom man nærmest ikke kan tillade sig ikke at være euforisk over en sejr i Esbjerg, så var det altså en kamp, som i mine øjne meget let kunne være tippet til Esbjergs fordel, hvis de fx havde scoret på de chancer de havde i starten af 2. halvleg.

Vi spillede ikke videre godt, og det var først efter Franks scoring, at vi fik styr på kampen. Jeg bandede også Danny langt væk, da han slet ikke virkede opsat - han trak sig i tacklinger, manglede tilbageløb og gik til tider rundt i stedet for at presse. Ilsø synes jeg på samme måde brillierede med alibi-fodbold i det defensive, hvor han bestemt ikke løb de ekstra meter. Da de bliver erstattet af hhv Sylvester og Rilwan, ser man jo en helt anden løbevillighed og fight, som er med til at vi sætter os på kampen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var jo Danny som lagde op til 1-0 målet, uden det er det slet ikke sikkert vi havde fået scoret. Det er altså ofte Danny som laver de afgørende afleveringer.

Hans attitude er jo som den hele tiden har været, han har ikke ændret sig. Men han leverer altså også stadig varen, selvom han virker ret lad at se på.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

En dejlig 3-0 sejr mod et Esbjerg-hold i frit fald. 3 udekampe, 1 hjemmekamp og 9 point er en rigtig flot start, hvilket er utrolig vigtigt for vores unge drenge. Kampen i dag er en lidt sjov størrelse. Vi starter skidt ud de første 15 min, får derefter kæmpet os tilbage og Borring brænder en 110% chance (han er nok ekstra glad for vi vandt!). Derefter bliver det noget rodet med et par chancer til hvert hold. I 2.halvleg kommer Esbjerg langt bedst fra start og presser os i bund, og har faktisk også bolden i kassen. Men det bliver korrekt nok annulleret for frispark mod Priske. Derefter garner Frank, EFB falder sammen og samba-showet med Izunna, Sylvester og Rilwan slår de sidste søm i EFBs kiste.

Dagens karakterer:
Lössl - 9
Lössl som vi efterhånden kender ham. Med undtagelse af én gang er han usvigelig sikker i feltet. Derudover udstråler han en dejlig ro, som forsvaret nyder godt af. 3 clean sheet ud af 4 mulige. Kasper Jensen må ærgre sig lidt over at han, trods øjensynligt gode præstationer til træning og i reserveholdskampene, er meget langt fra at fortrænge Lössl fra pladsen mellem stængerne.

Priske - 8
Stabil indsats af rutinerede Priske. Gør det fint defensivt og kommer nogenlunde med frem af banen.

Julle - 8
Udemærket i det defensive; dog med enkelte svipsere. Dog rigtig fint spillende offensivt hvor han kommer til et par nærgående forsøg i 1. halvleg. Er ganske godt tilfreds med ham på den venstre back.

Ipsa - 8
Bedste kamp længe af Ipsa (måske han skulle have den maske på for fremtiden?). Har én fejl i begge halvlege. I 1.halvleg fejlbedømmer han et hovedstød, men får heldigvis fart nok på til at den når hjem til Lössl. I 2. halvleg bliver han tørret gevaldigt og må trække et gult kort. Ellers fin indsats, men glæder mig stadig til at få 32 derind!

Hulken - 9
Business as usual. Vinder alle hovedstødsdueller og nærkæmpe han kommer i. Kommunikere og dirigere fint med resten af forsvaret. Vi vil have DK's bedste midterforsvar hvis ham og 32 finder ind i et fornuftigt samarbejde, hvilket jeg i øvrigt ikke kan se noget til hinder for skulle lykkedes.

Danny - 5
Hold kæft hvor er han dog ugidelig at se på. Han gider ikke tackle, han gider ikke løbe hjem og han slår bare ud med armene hvis noget går ham imod. Hvis man isoleret set tager et kig på Danny skulle man jo tro han var EFB-spiller med den attitude han lægger for dagen. Trækker sig op fra 03 til 5 via assisten til Farlige kort før hans udskiftning, hvilket i øvrigt var hans eneste positive aktion i dag. Jeg ved godt at jeg garanteret får Danny-fans på nakken, men jeg mener virkelig ikke han, i hvert fald på nuværende tidspunkt, har niveau til at spille den højrekant. Siv viste evnerne sidste år, og Rilwan leverer et flot indhop i dag. Begge puster, i mine øjne, i den grad Danny i nakken. Der skal i den grad andre boller på suppen fra Dannys side!

Borring - 6
Langt fra en af Borrings bedre kampe. Brænder som nævnt en 110% chance og får desuden ikke ret meget ud af det på den venstre kant. Jeg savner at se Borring vise det vi ved han kan, når han er på toppen.

Thyge - 9
Arbejder som sædvanlig rigtig flot på midtbanen, og især i kampens sidste 30 minutter får han sat sig igennem. Er også manden bag opspillet til vores vitale første kasse.

Izunna - 10
En eminent indsats af Izunna på midten i dag. Overvejede også 11-tallet, men hans sløseri i 1.halvleg der nær koster en EFB-friløber holder ham nede på et, dog stort, 10-tal. Han er et fremragende bindeled. Suger bolde til sig, og fordeler dem på fremragende vis. Det giver minder om da vi i sin tid havde Femi derinde i maskinrummet. Min MOM.

Ilsø - 8
En ganske udemærket kamp af Ilsø. Er dog ikke selv videre farlig. Dog arbejder han fint og får også spillet Borring fri til hans 100 % chance.

Farlige - 10
Stort set usynlig i 1.halvleg. Men han er på pletten når han skal være det i 2.halvleg med en scoring til 1-0 og flot oplæg til 3-0. Det er klasse!

Sylvester - 10
Fantastisk indhop af Sly! Han arbejder stenhårdt og er en fornøjelse at følge. Scorer til 2-0 på et flot hovedstød, og kun en flot redning af Winde efter en rigtig fin Sly-aktion forhindrede endnu en scoring. Tror vi måske har en mulig stjerne i svøb her!

Rilwan - 9
Friskt indhop af Rilwan. Får vist sin hurtighed og pågåenhed adskillige gange. Dog har han langt bedre forhold en Danny, da vi spiller på omstilling i den halve time han er på banen. Dog er det værd at bemærke at Rilwan kommer frem til langt mere på 30 min end Danny gjorde på 60. Krydrer også sin indsats med en scoring i overtiden. Spændende spiller.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Fuldstændig enig med ovenstående karakterer ! Her er et sjældent og herlig gensyn med sejren over Esbjerg! (away vel og mærke!!) :-)

http://tv2sport.dk/node/60530
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Ravnen skrev:Det var jo Danny som lagde op til 1-0 målet, uden det er det slet ikke sikkert vi havde fået scoret. Det er altså ofte Danny som laver de afgørende afleveringer.

Hans attitude er jo som den hele tiden har været, han har ikke ændret sig. Men han leverer altså også stadig varen, selvom han virker ret lad at se på.
Ha-ha-ha! Hvilken vare leverer Danny? Jeg har i lang tid prøvet at få folk til at se det positive i Danny, men jeg kan ikke huske han lavede andet rigtigt, end assisten i dag.
Han var elendig i sin bold omgang, og driblede den gang på gang udpresset udover sidelinjen. Han deltager næsten aldrig i det defensive arbejde, og hans total lade ubrugelige attitude hører ingen steder hjemme!

Jeg håber snart Kuhn åbner øjnen, og sætter ham af holdet, og lader Rilwan få chancen fra start.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Jeg vil ikke kommentere på spillerkarakterer som sådan, kun sige at resultatet er fantastisk og at jeg ærger mig inderligt over at jeg ikke kunne være tilstede idag. (kald mig en dårlig fan, i am dont care!)
!

lars

Indlæg af lars »

Nogen der ser hvad der skete i den mystiske situation omkring det 75. spilminut hvor der bliver dømt frispark mod Igboun begået mod Conboy og hvor det ser ud til at Igboun får kastet et stykke af græstæppet på Blue Water Arena i nakken efterfølgende?

974

Indlæg af 974 »

jeg kan desværre kun udtale mig via ovenstående klip..

Jeg ser Ilsø lave en fremragende stikning til Borring, og jeg ser Danny Olsen lave et super godt træk og aflevering ifm Franks vigtige føringsmål!

Disse egenskaber er nogle af de bedste egenskaber hos disse to spillere, og kan vi få det op at køre i endnu højere grad, får vi et endnu stærkere hold

Sjovt som nogle folk bare aldrig kan være tilfredse - tror nogle elsker at pine sig selv ned i pessimismens stramtsiddende dragt :-)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Er stort set enig med Jesper BW1100 overstående karakterer og kommentarer.

Og derud over vil jeg give de enkelte ret i at vi, trods en super sejr og så endog i Esbjerg, 3 (vil næsten kalde dem 6) vigtige point, i perioder ikke spillede fantastisk godt og det nemt kunne have gået Esbjergs vej. Franks mål ændrer dog kampen til vores fordel, men jeg syntes specielt at den helt store ændring kom med Sylvester og Hassans indhop, de gav vores offensiv det fight, vilje og uforudsigelighed, der burde have været det meste af kampen. Izunna var her der og alle vegne, trods enkelte svipsere, spillede han bare helt fantastisk og dejligt at se ham i det offensive også, med rigtigt gode takter. Den udvikling må han meget gerne fortsætte med.
Danny og for den sags skyld også Borring, har enkelte gode ting, Danny mere end Borring i dag, men med begge spillere er der bare alt for langt imellem de enkelte ting og begge spiller langt fra hvad vi ved de kan, desværre. Men deres indstilling, og lade attitude. Slår armene ud, når ting ikke lige går deres vej, stopper med løb og fight når de taber en bold, kommer ikke med hjem udover ved dødbolde og meget lange angreb fra modstanderens side og generelt dårlige indsats over 90 min. er simpelthen bare ikke godt nok af 2 spillere som skal forestille at gå forrest og vise holdånd, fight og vilje. :roll:

Og måske skulle vi lægge Frank ud på venstrefløjem istedet for Borring, han laver snart bedre indlæg, ihvertfald idag ;)

Derud over kan vi da ikke andet end være glade for en super sejr og så I Esbjerg :D med klart mere positivt end negativt og bla. med nogle af vores unge talenter der viser nogle af deres styrker, dejligt at se.
En super start på en ny sæson, med et meget ungt hold, Det lover godt for fremtiden.

Besvar