Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Jesper-Sunds

Re: Stemningsboycot til mandagskampen mod OB..

Indlæg af Jesper-Sunds »

Men hvis OBs fans vil være stille laver vi bare et stort skilt og gir den gas fra start på et stille ob stadion :D

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

FCM Fan nr. 1 skrev: Aktioner som jeres betragter jeg som ren gøg- og gokke og en unødig selv-iscenesættelse fra fangruppers side. Det er i min bog rent til grin at fans først betaler for at blive lukket ind til kamp for derefter at holde mund i 15 minutter. Det har mig bekendt aldrig reddet en truende regnskov eller dyreart...

Den mening har jeg vel lov at ytre på et debatforum?
Ja den har du lov til at ytre, men du er også først kommet med din mening nu.. Det andet kan du kalde humor, jeg vil kalde det lavt debatniveau og fuldstændig tidspilde.. Men der er vi forskellige..(du sænker kun niveauet med alt det der latterlige pjat)

Nu prøver vi heller ikke og redde en regnskov eller en truet dyreart, hold dig nu til emnet - så vidt jeg ved har de to ting INTET med fodbold at gøre..
At du synes det er gøg og gokke er jo din mening, jeg har en anden mening og derfor har jeg været med til at arrangere denne aktion sammen med andre, jeg har så fået opgaven at informere om dette, og nu prøver jeg så at forklare vores aktion og formålet med det..
Det kan godt være folk har ret i det ikke flytter noget, men en ting er helt sikkert, man kan ikke få rykket noget hvis man ikke prøver så jeg mener det er forsøget værd..

Vi er altså ikke de eneste klubber som har lavet aktioner som disse, her er de blevet bredt accepteret og jeg håber snart folk herinde også vil acceptere formålet og bakke op om aktionen..

Brugeravatar
Jesper-Sunds

Indlæg af Jesper-Sunds »

Meyhoff skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev: Aktioner som jeres betragter jeg som ren gøg- og gokke og en unødig selv-iscenesættelse fra fangruppers side. Det er i min bog rent til grin at fans først betaler for at blive lukket ind til kamp for derefter at holde mund i 15 minutter. Det har mig bekendt aldrig reddet en truende regnskov eller dyreart...

Den mening har jeg vel lov at ytre på et debatforum?
Ja den har du lov til at ytre, men du er også først kommet med din mening nu.. Det andet kan du kalde humor, jeg vil kalde det lavt debatniveau og fuldstændig tidspilde.. Men der er vi forskellige..(du sænker kun niveauet med alt det der latterlige pjat)

Nu prøver vi heller ikke og redde en regnskov eller en truet dyreart, hold dig nu til emnet - så vidt jeg ved har de to ting INTET med fodbold at gøre..
At du synes det er gøg og gokke er jo din mening, jeg har en anden mening og derfor har jeg været med til at arrangere denne aktion sammen med andre, jeg har så fået opgaven at informere om dette, og nu prøver jeg så at forklare vores aktion og formålet med det..
Det kan godt være folk har ret i det ikke flytter noget, men en ting er helt sikkert, man kan ikke få rykket noget hvis man ikke prøver så jeg mener det er forsøget værd..

Vi er altså ikke de eneste klubber som har lavet aktioner som disse, her er de blevet bredt accepteret og jeg håber snart folk herinde også vil acceptere formålet og bakke op om aktionen..
Jeg foreslår vi laver et skilt eller noget hvor der står. Vi er imod mandags kampe men vi boykotter 15 min stilhed. Og støtte gutterne fra start som vi er der for

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Ok - det var måske ikke humor på højeste niveau - indrømmet.

Jeg synes dog stadig det ville være tåbeligt med den boycot. Forestil jer at FCM bringer sig foran efter 7 min. Skal man så stadig holde kæft? :x
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Forstå nu der er i øjeblikket er tale om en solidarisk og fælles front mod mandagskampe på tværs af fangrupperinger(officielle som uofficelle) landet over?

Dette handler ikke om, hvorvidt vi får mandagskampe eller Sønderjyske, FCK eller AAB, men at fodboldfans, som helhed, rammes af dette tiltag.

Fodboldfans landet over oplever mandagskampe hvor det er næsten umuligt at følge sit hold, med mindre man er villig til at fri på arbejde. Dette er urimelige forhold for fans. Man kunne i stedet sagtens lave en aftale der bød på 5 kampe live i tv, fx 2 lørdag, 2 søndag kl. 15.00 eller 16 på 2 forskellige kanaler, og igen en sen kamp kl. 18.00 det ville tilgodese både fans og tv-seere.

Jeg forstår ikke hvorfor er det så svært at forstå, at hvis vi bakker op omkring disse tiltag, så kan det jo netop være, at vi helt kan undgå de lorte mandagskampe fremover? Så er jeg sådan set ligeglad med, om vi har 1-2 eller 10 mandagskampe på en sæson, jeg synes det er dybt egoistisk ikke og bakke op om en sådan aktion lige fordi man måske selv har kunne finde en løsning på problemerne i forbindelse med en mandagskamp.
Senest rettet af Meyhoff 24. mar 2010, 21:37, rettet i alt 1 gang.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

FCM Fan nr. 1 skrev:Ok - det var måske ikke humor på højeste niveau - indrømmet.

Jeg synes dog stadig det ville være tåbeligt med den boycot. Forestil jer at FCM bringer sig foran efter 7 min. Skal man så stadig holde kæft? :x
Man jubler naturligvis ved scoring, men efter dette ties der stille igen og boycotten genoptages..

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Meyhoff skrev:Forstå nu der er i øjeblikket er tale om en solidarisk og fælles front mod mandagskampe på tværs af fangrupperinger(officielle som uofficelle) landet over?
Er dette et officiel udspil fra BW ??

Det er rimelig klart for mig at klubberne har accepteret en aftale der indebærer at TV stationerne kan bestemme tidspunktet for kampene.
Det er vel efterhånden 10 år siden vi har haft den 1. mandagskamp, så det kan vel ikke komme som nogen overraskelse for klubberne at det vil ske igen.

Dette er klubbernes ansvar men jeg bebrejder dem ikke noget. jeg går ud fra at de har forsøgt at få en klausul ind i aftalen der udelukker mandagskampe, for ingen klub kan være i tvivl om at det er dårligt for tilskuertallet på stadion.
Igen må jeg formode at beløbet på bundlinien ville være så meget dårligere med denne klausul at det ikke kunne betale sige at holde fast i den.

Hvis dette skal ændres skal klubberne presse det igennem, så det er sandelig klubberne der skal presses, det er dem der har solgt en vare der ikke er opbakning for at levere i baglandet.

Poulsgaard
Mvh.
Peder Poulsgaard
--------------------------------------------
Festbyen - Alt til din børnefødselsdag

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Det er i grunden heldigt man ikke også håndbold- eller ishockeyfan!!!!!!!

De har da nærmest ikke andet end hverdagskampe og bliver sjældent vist på TV.

Jeg kender flere der går utrolig meget op i begge dele, men jeg har aldrig hørt dem brokke sig. Lur mig om der ikke er en del Herning Blue Fox fans i Ålborg i aften.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Poulsgaard skrev:
Meyhoff skrev:Forstå nu der er i øjeblikket er tale om en solidarisk og fælles front mod mandagskampe på tværs af fangrupperinger(officielle som uofficelle) landet over?
Er dette et officiel udspil fra BW ??

Poulsgaard
Nej, jeg kan som enkeltperson ikke udtale mig på bw's vegne :)
Dog kan jeg nævne at officielle fanklubber i Aalborg, Odense, Århus, Brøndby og Esbjerg har bakket op om boycotten, det er derfor jeg skriver at det er en fælles front mod mandagskampe og jeg vælger at skrive officielle som uofficielle fangrupperinger for at folk skulle få øjnene op for at det ikke bare er en enkelt fraktion som vil iscenesætte sig selv..

974

Indlæg af 974 »

Jeg er slet ikke for at man skal boycotte nogen stemning, men prøv nu at forstå Michaels meget vigtige pointe i, at man godt kan vise solidaritet, når der nu endeligt er noget stort set alle fangrupperinger er blevet "enige" i om

Hvis man ikke som fanklub/gruppering viser den solidaritet, skal vi heller ikke forvente at få nogen opbakning fra andre, hvis vi en dag måtte få behov for det i anden henseende

Mandagskampe tror jeg dog er kommet for at blive - det fungerer vist endda ganske godt i England, men bak dog op denne ene gang, og så giv den maks gas efter de 15 min
Regner vel også med at man gerne må lave stemning lige op til kampen begynder

Mikkelsen

Indlæg af Mikkelsen »

Hey

Hele Mandagskamp problemet har været der i mange år efterhånden..

Klubberne har flere gange haft mulighed for at ændre det, men dette handler kun om penge for klubberne!!

Jeg har hørt en sponsor ansvarlig fra EFB udtale til et seminar at mandag var en god dag for sponsorer. Det var nemmere at få fri for en familiefar en mandag end en Fredag,Lørdag eller Søndag!! Og money talks i moderne fodbold.

Der er vel ingen af os som ikke gerne ville have at vores klub køber en ny stjerne, men for at det kan lades sig at gøre koster det penge!! De penge du som fan ligger i klubben er en forsvindende lille del at den samlede indtægt..

Fcm var faktisk for at afskaffe mandags kampe til fordel for fredags kampe!! Men de var de eneste som syntes det var en god ide´
Så at lave denne boycot virker for mest for som en mulighed for at komme i tv!
Den har ingen effekt tvært imod!!
Ved at få denne omtale skaber du mere fokus på det produkt som man ønsker aflivet!

Det eneste som ville dræbe mandagskampe er at lade være med at tænde tvet hver mandag og det kommer aldrig til at ske!!

Så mit råd må være at gå til DFF få de samlede fanklubber til at gå til divisionsforeningen, og på den måde se om man kan få en dialog igang om problemstillingen...

Måske i første omgang få lagt en geografisk plan for mandags kampe så fans hensyn omkring transport tid ville blive tilgode set!!
Hvis man kunne lave en plan for at AAB ikke skal til sjælland osv til mandags kampe tror jeg det ville løse en stor del af problemet.
Jeg ved godt at hvis man er i en butik har man oftest ikke fri før kl 18, men man kan ikke tage hensyn til alle og jeg tror en model med lokal opgør om mandagen ville kunne tilgode se både klub. tv og ikke mindst fans..

Men det er sq cool nok for mig hvis der er ro, så jeg kan få tid til at spise min pølse i fred på mandag ;)

Thomas Mikkelsen

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

1. Nej der er ikke stor opmærksomhed omkring boycotterne, hvis folk ikke følger stemningen specielt, er der ikke en hat der har lagt mærke til det, men mindre kommentatorerne bemærker det i tv.

2. Det er klubbernes aftale med tv selskaberne der er grunden altså kr. i kassen, derfor kommer det aldrig til at betyde noget med mindre der kan sættes ordenligt pres på.

3. Som aftalen er sat sammen er det et AGF problem vi andre støder kun ind i det, når GF møder FCK eller Brøndby, eller hvis vi har en mandagskamp mod AGF, (i store træk naturligvis)

4. Vigtigst af alt, hvis man laver stemningsstop, så skal man sørge for at have bannere så man kan forklare hvad man gør.

5. Der må hellere være en helvedes forskel på hvad der sker i de 15 min. og så resten af kampen.

6. Jeg skal nok klappe kaje i 15 min. hvis der er nogen der viser de har styr på 4 og 5

7. Default mode, er for mig stemning og kloge i det uanset hvad så i må hellere være overbevisende.

Vi ses på stadion.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Andro

Indlæg af Andro »

Helt ærligt, hvad forventer I at få ud af sådan en protest? Det virker ret tamt, at man betaler for sin billet til stadion for derefter at tie stille i en sjettedel af kampen.

Hvis man endelig vil lave en protest, så bliv da helt væk fra stadion; så kunne det være, at havde en effekt. Det rører næppe nogen, at man boykotter stemningen i 15 min.
Det går kun udover spillerne på banen, der ingen opbakning får. Det er jo utopi at tro på, at mandagskampe nogensinde skulle blive flyttet pga. sådan en protest som den her.

Tag hele skridtet eller lad være med at protestere. Den her løsning gavner intet overhovedet, og det virker bare som om, at man bare ønsker mandagskampe ned med nakken, men man tør/gider alligevel ikke blive helt væk fra stadion.

Hvis alle fangrupper i Danmark er sammen om det her, som flere har proklameret, burde man gå sammen om at blive væk fra stadion. Så skulle det nok have effekt.

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Der er ikke nogen fra bestyrelsen, der har svaret på om boycot`et er noget som BW officielt billiger ? Eller har man samme holdning som FCM`s spillere jvfr. Glen Riddersholm ? = "Det koster jo ikke noget for spillerne, at sige at det bakker vi selvfølgelig op" - de får stadigvæk deres penge ...; altså dermed sagt at bestyrelsen støtter op omkring det og alligevel ved man resultatet er givet på forhånd: Mandagskampene er kommet for at blive.

Anyway, hvis nogen husker tilbage i det hedengangne klubblad "Pitch", så var det noget vi berørte og havde kontakt med bl.a. TV-2 Sport. Jeg kan så nogenlunde erindre, at dengang det startede var der ikke overvældende med seertal og flere fanklubber protesterede dengang - dog (også) uden held. Sidenhen med digitaliseringen af TV-signalet, så må det formodes, at der er kommet flere seere - i og med flere og flere seere har været nødt til at købe TV-pakker fra forskellige udbydere. Jeg indrømmer jeg skriver dette uden at have tjekket seertallene - eller tilskuertallene på stadion for den sags skyld.

Dengang udtalte FCM`s PR- og eventansvarlig Torben Kølbæk også, at pengene var vigtigere end fans på stadion ( :? ) Dette gav selvfølgelig nogle dønninger, men intet er ændret i klubbernes holdning til dette tror jeg. Det er lidt efter devisen: Money talks - bullshit walks".

Så mon ikke vi burde erkende at løbet er kørt og så give den max gas mandag på Fionia Park fra kampstart ? Eller igen - hvad er BW`s officielle holdning ? For den må vi medlemmer jo bøjs os for - om vi så er enige eller uenige - så er det bestyrelsen, som tegner fanklubben.

PS! Hvad er holdningen til onsdags- og torsdagskampe ?

Mvh Bjarne Fonnesbech

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Jeg må godt nok erklære mig helt og aldeles uforstående overfor boykotten med den samme begrundelse som Kent... IMO er det helt væk og som FCM fan er jeg altså super tilfreds med at det nu er muligt at se alle SAS-liga kampe på TV, da jeg som studerende og bosat i Århsu ikke har finanserne til at styre land og rige rundt.

Boykotten er simpelthen noget vås og en latterlig måde at kræve opmærksomhed fra som fangruppe og som du selv kan se (@meyhoff), så er det ikek fordi der er enormt stor opbakning til det ligesom det heller ikke lader til at være et problem i andre sportsgrene

Besvar