FC Midtjylland - HB Køge

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FobbieRowler

Re: FC Midtjylland - HB Køge

Indlæg af FobbieRowler »

Fin kamp alt i alt, det eneste der står som et minus i min bog, er at vi ikke holder nullet!!!! Det ville uden tvivl, have givet lidt selvtillid til Arek og forsvaret! Derudover, så spillede Florescu med lige lovlig meget tænding, i starten af kampen var han meget tæt på at se rødt, hvilket han absolut skal lære at styre, men på den anden side, var det hans presspil og aggressivitet der gjorde at vi var HBK så overlegne i det meste af kampen, som vi var! Men knap så mange übervilde tacklinger og bedre dødboldsteknik, så er han hvad vi har brug for!(dejligt, så selvmodsigende jeg er :D )
Dejligt at se Borring og Frank komme op i nærheden af niveau igen!! Thyge mangler stadig lidt, men han var dog også ganske synlig i dag, det samme kan siges om Ilsø, som nok lige skal finde sin rolle på holdet, før det kører helt optimalt! Albæk spillede en ok kamp, uden for mange fejl og var generelt ikke alt for synlig, uden at det dog er negativt ment!
Forsvaret kom ok fra kampen(..dog uden nogen form for pres, fra modstanderen) Ipsa så dog uheldig ud en del gange i dag, men han har så gjort det fint i de tidligere kampe, så han har ikke spillet sig af endnu!...men som sagt, deres mål kunne vi godt have undværet... en kamp varer 90 min + tillægstid!!!!!!
Arek gjorde det også ok i de par situationer, hvor han var under pres, men igen, hvilket pres!
Allan Kuhn var god til at råbe.. det skal han have! :lol:
...og spillet er jeg ligeglad med, så længe vi spiller om nedrykning, der skal bare point på kontoen, vigtigvigtig sejr!!!

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Jeg synes bare vi alle skal være superglade for 3 point, mod en modstander vi pt ligger og kæmper med i bunden af tabellen. Der var sgu fight over hele linjen og det var en fornøjelse at se.

At HB Køge så får scoret i overtiden er for så vidt ligegyldigt. Vi vandt, det er det det drejer sig om. Intet andet. Det gode fodbold skal nok komme hen ad vejen.

Nu håber jeg så ikke at folk forventer at vi tromler over Brøndby og HB Køge i de næste 2 kampe. Der skal bare fightes og spillerne skal vise at de gerne vil spille på højeste plan næste år også.

Se det i øjnene. Poleret fodbold er ikke det der tæller. Det er pointene der tæller i vores situation. Og det klarede spillerne superflot i går.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Cortez skrev: Men vi stoppede netop ikke med at spille fodbold! Vi spillede den blot rundt i egne rækker. Ofte med ekstremt mange boldafleveringer, hvor HB Køge spillerne halsede efter. Dét er da taktisk begavet at holde fast i bolden i egne rækker, når situationen er som den er.

At du gerne havde set en 5-0 afklapsning, kan jeg godt forstå. Det ville da også have frydet mig! Men jeg mener ikke, du helt har forstået den tilstand vores hold er i, når du kræver Gong Ho.

/Cortez
Nej jeg har ikke forstået FCMs nuværende situation.

Det er vel også kun taktisk begavet at prøve at fedte kampen hjem, såfremt man rent faktisk lykkedes med det og magter at overføre det til fodboldbanen, det kan vi vel godt blive enige om? Eftersom HB Køge skabte de eneste 2 muligheder de havde i hele kampen og tilmed scorede i den periode, så er det vel svært at argumentere for at den halve time i frigear var nogen succes. Det var os der gav HB Køge lov til at spille med, ikke dem selv der tiltvang sig initiativet.

Jeg har endnu ikke oplevet en kamp hvor det har været taktisk begavet af FCM, at grave skyttegrave foran eget felt, og prøve at fedtspille et resultat hjem og hvis de fleste tænker sig om, så vil de også kunne huske nogle unødigt paniske afslutninger på kampe, fordi vi ikke har fastholdt spillet og blevet ved med at angribe og på den måde tvunget modstanderen til stadig at gardere sig bagude. og FCM er ikke det eneste hold med det problem, den slags spil skal man vist være fra Italien for at slippe godt fra.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Ellers så skader det ikke at se kampen i et lidt længere perspektiv end bare det umiddelbare.

Igår var der 8203 (ifølge FCM) tilskuere på stadion, hvoraf langt over 3000 var børn og voksne fra samarbejdsklubberne. Nu ved jeg ikke hvor mange af disse ville have indfundet sig uden fribilletter og klubarrangement, men nok ikke så mange. Pointen er, at vi vel ligger ca. 2000 tilskuere under det forventede pr kamp, noget som rundt regnet koster FCM 200-300.000 pr kamp, eller ca. 3,5-5 millioner pr år, penge som vi ikke har råd til at miste.

De parametre der får en stor del af publikum på stadion, er resultater og godt fodbold. I krisetider er det bestemt resultaterne der tæller og selvfølgelig også det der er det vigtigste, men publikums oplevelse af kampen, betyder altså også meget for om de vender tilbage eller ej. Vi så det efter AGF-kampen. Godt spil, vilje og fight og weekenden efter havde vi pludselig 7,5k på lægterne, et tal som er mere end godkendt, alt taget i betragtning. Mod ikke AGF-kampen alene, sørgede for at der kom 1500 ekstra på stadion runden efter? Tallene indikerer det ihvertfald.

Havde vi fortsat de gode takter fra den første time, så tror jeg der var en hel del flere publikummer som var blevet begejstret på en anden måde end nu og tror derfor heller ikke denne sejr får den effekt som AGF kampen havde og det kunne en 3-0er meget vel have haft. Nu gik mange hjem med en lidt uforståelig, "fik de kun løn for en time?"- fornemmelse og den følelse er der også flere medier der har kommenteret på.

Stemningen i Midt- og Vestjylland er desværre på lavpunktet omkring FCM og skal den stemning vendes, så skal man til at lave flere wow-oplevelser på stadion. For 2 sæsoner siden spillede FCM for ca. 9k i snit på hjemmebane, lige nu spiller vi vel for omkring 6k.

Tror man på at kulissen betyder meget for afviklingen og resultatet af en fodboldkamp, så er det her også en af grundene til at vi ikke længere har et fort og korthuset er brast.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

kunne måske også tænkes at det også hænger lidt sammen med at alle kampe nu bliver vist på tv....
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

mancitydk skrev:kunne måske også tænkes at det også hænger lidt sammen med at alle kampe nu bliver vist på tv....
Det argrument vil jeg ikke mene holder vand, for alle kampe blev også vist på TV før i tiden..
!

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hausser skrev:Det er vel også kun taktisk begavet at prøve at fedte kampen hjem, såfremt man rent faktisk lykkedes med det og magter at overføre det til fodboldbanen, det kan vi vel godt blive enige om? Eftersom HB Køge skabte de eneste 2 muligheder de havde i hele kampen og tilmed scorede i den periode, så er det vel svært at argumentere for at den halve time i frigear var nogen succes. Det var os der gav HB Køge lov til at spille med, ikke dem selv der tiltvang sig initiativet.
Vrøvl!

Det eneste Køge havde, var det mål de scorede meget, meget sent i kampen. Og det kun pga. FCM forsvarets notoriske fejlbedømmelser ved indlæg. Det var det eneste, der gik galt med den taktik, jeg omtaler andetsteds.

Så i modsætning til dig synes jeg faktisk at udførelsen af denne taktik var bestået imod Køge. Det sidste er ret vigtigt. For jeg siger ikke, at samme taktik er smart imod alle hold - men igår var det det helt rigtige at gøre.

/Cortez

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

pedersen7500 skrev:
mancitydk skrev:kunne måske også tænkes at det også hænger lidt sammen med at alle kampe nu bliver vist på tv....
Det argrument vil jeg ikke mene holder vand, for alle kampe blev også vist på TV før i tiden..
Næh, for ellers er det svært at forklare statistikker som denne http://www.hvemvandt.dk/tilskuere.php og den tilskuerfremgang som flere klubber har.

Om man præsterer eller ej, betyder rigtigt mange tilskuere hver sæson og det er derfor også ekstra dyrt at vi præsterer som vi gør for tiden, det koster bogstaveligt talt millioner.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hausser skrev:Ellers så skader det ikke at se kampen i et lidt længere perspektiv end bare det umiddelbare.
Nej, undskyld! Havde lige glemt at det kun er dig, der sidder med de vise sten. Beklager min manglende ærbødighed! (sarkasme brugt!)
Hausser skrev:Havde vi fortsat de gode takter fra den første time, så tror jeg der var en hel del flere publikummer som var blevet begejstret på en anden måde end nu og tror derfor heller ikke denne sejr får den effekt som AGF kampen havde og det kunne en 3-0er meget vel have haft. Nu gik mange hjem med en lidt uforståelig, "fik de kun løn for en time?"- fornemmelse og den følelse er der også flere medier der har kommenteret på.
Nu vil jeg ikke postulere, at jeg har været samtlige medier igennem, men jeg kan ikke genkalde det billede, du forsøger at skabe. De artikler jeg har skimmet omtaler istedet godt spil, god fight og beskriver meget rammende den forløsning, vi alle følte, da FF knalede hovedet på bolden ved det første mål.

Og uden at JEG skal gøre mig til dommer over folkestemningen på stadion, så var de, som sad omkring mig, udemærket underholdt og tilfredse med den fight, der blev lagt for dagen samt den generelle afvikling af kampen. Men jeg vil og kan ikke på den baggrund udtale mig om en større folkemængde, men vil istedet holde mig til at fremføre mine egne holdninger og synspunkter. Men sådan kan vi jo være så forskellige...
Hausser skrev:Stemningen i Midt- og Vestjylland er desværre på lavpunktet omkring FCM og skal den stemning vendes, så skal man til at lave flere wow-oplevelser på stadion. For 2 sæsoner siden spillede FCM for ca. 9k i snit på hjemmebane, lige nu spiller vi vel for omkring 6k.
Og for 2 sæsoner siden vandt vi sølv! Selvfølgelig kommer der flere tilskuer, når resultaterne er gode og spillet godt. Selvfølgelig er stemningen mat, når vi ligger og roder rundt i bunden, når vi allesammen var stillet i udsigt at vi igen i år skulle spille med om medaljer. Dét kan vi godt skyde en hvid pil efter for indeværende sæson! Det det handler om nu er det vigtigste af de to; resultaterne. Vi skal saftsuseme have points på kontoen i første omgang.

Hvis resultaterne begynder at indfinde sig, så skal det gode spil og publikum også nok vende tilbage. Sådan hænger tingene jo sammen.

/Cortez

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Cortez skrev: Vrøvl!

Det eneste Køge havde, var det mål de scorede meget, meget sent i kampen. Og det kun pga. FCM forsvarets notoriske fejlbedømmelser ved indlæg. Det var det eneste, der gik galt med den taktik, jeg omtaler andetsteds.

Så i modsætning til dig synes jeg faktisk at udførelsen af denne taktik var bestået imod Køge. Det sidste er ret vigtigt. For jeg siger ikke, at samme taktik er smart imod alle hold - men igår var det det helt rigtige at gøre.

/Cortez
Aha, så den halve time hvor vi forsøger at fedte den hjem, stopper med at spille fremad og derfor også taber perioden 1-0, er altså godkendt. Hvad skulle der i så fald til for den ikke var godkendt?

Hvilke hold kan vi i øvrigt bruge den taktik imod ellers, når nu du siger vi ikke kan bruge den mod alle hold? Hvornår har vi nogensinde haft succes med at fedte noget som helst hjem?

974

Indlæg af 974 »

@Hausser

Nu har du plæderet for at der skulle skiftes spillestil, og endnu flere gange brokket dig over indstillingen hos spillerne

Nu ændrer de så på tingene i en vigtig bundkamp, og så er det fandme heller ikke nok :roll:

Nu tager de en pause inden de skal på en række svære udekampe i bl.a FCK og Brøndby, men de tager en pause med en velfortjent sejr, og som Frank også har udtalt, så skal spillet nok komme igen

PS jeg kunne også godt have brugt nogle flere mål - havde spillet og troet på en storsejre :-)

PPS Jeg er glad for og enig i at du inddrager en masse rigtige parametre for hvad en storsejr også kunne have givet

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hausser skrev:Aha, så den halve time hvor vi forsøger at fedte den hjem, stopper med at spille fremad og derfor også taber perioden 1-0, er altså godkendt. Hvad skulle der i så fald til for den ikke var godkendt?
Hvis den argumentationsform skulle være valid, så skulle jeg også kunne postulere, at i de 10 min., hvor vi spillede ok imod Silkeborg, var lige præcis det, der skulle være billedet på kampen. Ergo spillede vi godt imod Silkeborg!

Det holder jo ikke en meter det der, Hausser!

Og dit postulat med, at vi stoppede med at spille fremad holder heller ikke. Lad nu være med at tage dine egne udtalelser som indtægt for andres overbevisning. Så stor et orakel er du altså heller ikke...
Hausser skrev:Hvilke hold kan vi i øvrigt bruge den taktik imod ellers, når nu du siger vi ikke kan bruge den mod alle hold? Hvornår har vi nogensinde haft succes med at fedte noget som helst hjem?
Jamen, se det kan jeg jo ikke svare dig på, førend den pågældende kamp bliver spillet! Det er jo netop udviklingen i en kamp, der skal afgøre, hvornår man skal spille taktisk defensivt.

Tilgengæld kan du have ret i, at vi ikke har haft stor succes med at fedte sejren hjem tidligere. Men som Hekler skriver andetsteds, så er denne egenskab noget som Kuhn vil have indført i vores spilrepetoire og kampen igår, var perfekt til at forsøge dette. Jeg mener i øvrigt at Kuhn har fat i den lange ende... for man skal kunne holde fast i sejren og så at sige køre den hjem.

"Det kan der vist ikke være den store tvivl om er en nødvendighed", hov, det var vist en overførsel af egen mening som værende den skinbarlige sandhed. Det er jo næsten Hausser'ske dimensioner... ;)

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

974 skrev:@Hausser

Nu har du plæderet for at der skulle skiftes spillestil, og endnu flere gange brokket dig over indstillingen hos spillerne

Nu ændrer de så på tingene i en vigtig bundkamp, og så er det fandme heller ikke nok :roll:
Jeg er 100% enig med dig og jeg forstår du prøver men jeg tror ikke det kan betale sig. For at sige det mildt så er det opad bakke. For at give dig et billede af hvad du giver dig i gang med så tjek dette link

http://da.wikipedia.org/wiki/Sisyfos

Hvis vi vinder med 12 mål på Brønby stadion i næste uge, så vil der stadig være nogle der kan se problemer i det.

:P
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Kan kun være enig med Hausser i, at holdet da bestemt ikke skulle have trukket håndbremsen igår. Med den måde vi var ved at køre dem over på, var det totalt tåbeligt at gøre...! Både pga. det almene indtryk hos tilskuerne, egen selvtillid, modstandernes ditto, målscoren i nedrykningskampen og en masse andre ting, jeg ikke gider at nævne!!

Vi kontrollerede kampen 100% og mistede den for første gang i kampen, da vi satte tempoet ned i noget Herfølge kunne være med i. DUMT! Det er ikke på den her måde at "fortet" bliver genoprettet...

Det vigtigste er dog, at vi henter 3 points og at spillerne virkelig viste attitude i 65 min. og spillerne skal da bare have lov at fejre denne sejr!

Men målet til Køge bør være et wake up call til spillerne og træner om, at det ikke betaler sig at fedte. Heldigvis var dette et billigt wake-up call...

974

Indlæg af 974 »

Nu skulle man næsten tro at Hausser og HKP var brødre, hvilket jeg dog betvivler ;-)

I er nok nogle af dem der har været mest kritiske herinde igennem tiden - Jeg vil give jer ret i at man ikke burde have trukket i nødbremsen .. fordelene ved en storsejr havde været mange

MEN vi snakker om det samme hold I jævnligt har kritiseret for ikke at være kyniske nok osv
Nu er de kyniske og så er det altså også svært at tilfredsstille jer?

Når jeg nu også har rost for at have nuancerne iorden, så må det vel også være fair at inddrage dem der måske ikke lige passer ind i jeres kram:
Vigtigheden i at få de 3 point, det der ligger i baghovedet på spillerne efter en masse mistede point, og generelt bare det at have opnået et godt resultat efter at man har måttet stå mål for megen kritik, både eksternt og internt

Besvar