Talenter vil væk

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Sivebæk forklarer, hvorfor han ville væk

Indlæg af Cortez »

Blackman skrev:Jeg fandt lige dette blogindlæg fra Christian Sivebæk, hvor han forklarer, hvorfor han gik ud offentligt og sagde, at han ville væk fra FCM. Det er rigtig spændende læsning, og han har i hvert fald vundet min sympati tilbage.
Desuden fortæller han andre gode historier. Blandt andet har han været på til Espanyol :o

Læs bloggen her

http://www.fussblog.dk/blogs/siveb%C3%A ... -espanyol/
Tja... hvis han hellere vil spille i 1. division frem for at tage kampen op i FCM, så er det naturligvis hans eget valg. For mig viser det bare, at han ikke har den ærgerrighed, der skal til for at være topspiller.

/Cortez

Brugeravatar
Hausser

Re: Talenter vil væk

Indlæg af Hausser »

En update på Juelsgaard http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=28689

Syntes det vil være brandærgeligt at miste et stort talent som Juelsgaard fordi han ikke får alverden med spilletid, men det er klart at det ikke er holdbart for ham at være tredjevalg på venstreback og femte/sjettevalg i den anden side. Forhåbentlig løser situationen sig til vinter, her skulle vi gerne have afsat C.P sådan Juelsgaard rykker op som nr. 2.

Selv om man måske nok kunne syntes at lidt tålmodighed kunne klæde en ung herre som Juelsgaard, man skal huske på at det altså er kun er ca. en håndfuld spillere som får regelmæssigt spilletid i ligaen i hans alder, så er det en problematik som FCM bør overveje nøje, for vores talentudvikling kræver at vi blive ved med at give de unge chancen, og det er den balancegang som trænerne og ledelsen i FCM hele tiden skal huske at have in mente. I den henseende er det ikke fantastisk at unge spillere, som bestemt ikke har spillet sig af holdet, ønsker sig væk fra klubben i jagten på spilletid, det svækker akademiets tiltrækningskraft og underminerer den store investering som vi laver i det hvert år.

Besvar