Forstærkninger!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM Thomsen

Re: Forstærkninger!

Indlæg af FCM Thomsen »

Undskyld mig, men er fagerberg ikke købt ind som udviklings spiller og fremtidens mand... mener at da man købte ham, blev det nævnt at det ikke var meningen at han skulle slå igennem, før om et par år.
Hvorfor forventer folk så at han slår igennem allerede, giv ham nu tid, ved godt at han ikke har imponeret, men synes stadig det er for tidligt at afskrive ham. Sjovt nok er der mere tålmodighed med vores afrikanere end der har været med fagerberg.. Glem nu ikke hvor lang tid Danny olsen og dennis sørensen brugte før de slog igennem.

Han skal nok komme igang, bare vent, får de bygget noget selvtillid på drengen, så tror jeg han bliver farlig.

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Persian_Wolf »

Jeg synes nu derimod at Fagerberg har vist lovende takter ind imellem.

Hans drive, og evne til at drible sig igennem flere spillere på flanken og på baglinjen er altså ret godt. Teknik og fysik i ét, gør at han har kæmpe potentiale. Er sikker på vi nok skal få stor glæde af ham

Woop Woop!

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

FCM Thomsen skrev:Undskyld mig, men er fagerberg ikke købt ind som udviklings spiller og fremtidens mand... mener at da man købte ham, blev det nævnt at det ikke var meningen at han skulle slå igennem, før om et par år.
Hvorfor forventer folk så at han slår igennem allerede, giv ham nu tid, ved godt at han ikke har imponeret, men synes stadig det er for tidligt at afskrive ham. Sjovt nok er der mere tålmodighed med vores afrikanere end der har været med fagerberg.. Glem nu ikke hvor lang tid Danny olsen og dennis sørensen brugte før de slog igennem.

Han skal nok komme igang, bare vent, får de bygget noget selvtillid på drengen, så tror jeg han bliver farlig.
Nu er der så også snart gået halvandet år siden Fagerberg kom til klubben og vi kommer ikke uden om at konditionerne har ændret sig i FCM indenfor de sidste 3-4 år. Spillerne har ikke længere ubegrænset med tid til at slå igennem og kravene er større end nogensinde. Nye spillere kommer hele tiden til, nedefra og udefra, og udvikler man sig ikke, så bliver man ganske enkelt overhalet. Et kvalificeret bud er vel at tiden spillerne har til at bryde igennem i FCM, igennem de sidste par år, er blevet nedsat med omtrendt et år i forhold til hvad den var for 3-4 år siden. Og netop udviklingen har været Fagerbergs problem, han har netop ikke udviklet sig.

At der måske er mere tålmodighed med FCMs afrikanere, er der flere årsager til. Dels er de af egen avl og dels der de billige i drift mht lønnen og væsentligst af alt, så har ingen af dem kostet 10 millioner + videresalgsklasul. Det er altså ikke fuldstændigt urimeligt, at folk forventer et eller andet afkast på den massive investering som Fagerberg er og da specielt ikke når man tænker på hvad vi ellers kunne have hentet for de penge. Jeg har før lavet listen, det er altså lutter stjerneangribere som er hentet til superligaen for den slags penge.

Og selv ved de billige egenudviklede afrikanere, så er tålmodigheden jo ikke uendelig, tror f.eks der er mange der er villige til at afskrive Yakubu allerede og han er ikke ældre end Fagerberg.

Jeg tror på at et lejemål til en klub i den bedste svenske eller danske række ville være en god idé for Fagerberg..

Brugeravatar
Hausser

Strandhugst i VFF

Indlæg af Hausser »

Angående det indlæg som jeg skrev på den gamle grav men som desværre ikke er kommet med over.

Ifølge flere VFFere så blev både Ørgaard og Glen spottet på stadions i gårsdagens kamp mod AB.

Med mindre det er David Boysen de har været oppe at kigge på (som i øvrigt er en særdeles spændende spiller med stor udenlandsk bevågenhed), så kan det næsten kun være Rurik Gislason eller Alexander Juel Andersen de har besigtiget. Hvad angår Boysen og Juel, så håber jeg dog at man satser på egne talenter (Rasmus Lynge & Sviatchenko er samme årgang), da investeringen ellers vil ske på bekostning af dem.

Det vil ikke undre mig om Gislason ender i FCM, selv om jeg personligt hellere ser en mere etableret angriber/offensiv midtbane, hentet til klubben.

Brugeravatar
Hekler

Re: Strandhugst i VFF

Indlæg af Hekler »

Hausser skrev: Ifølge flere VFFere så blev både Ørgaard og Glen spottet på stadions i gårsdagens kamp mod AB.
Nu er der jo også en del personlige kontakter i Viborg, så det vil jo ikke være 100% usansynligt at man hygger sig med en omgang bold og plejer sine kontakter iøvrigt...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Hausser skrev:Det vil ikke undre mig om Gislason ender i FCM, selv om jeg personligt hellere ser en mere etableret angriber/offensiv midtbane, hentet til klubben.
Jeg kan slet ikke se nogen logik i at hente Rurik Gislason! 1) Ken Ilsø er billigere, på grund af rivaliseringen mellem VFF og FCM (omvendt er han nok en dyr spiller for et 1. divisions hold), 2) Ken Ilsø har slået igennem i SAS-Ligaen, hvilket må siges at Rurik ikke ligefrem gjorde da han spillede i ligaen, 3) jeg synes Ken har et større potientale end Rurik.

Hvad angår Boysen og Alexander Jul, så kender jeg ikke rigtig noget til dem, og kan derfor ikke sige så meget om dem, men der må være en grund til de udenlandske klubber er ude efter dem, og ikke vores.

Og Rasmus Lynge spiller da ikke samme position som Boysen, gør han?
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Arff skrev: Jeg kan slet ikke se nogen logik i at hente Rurik Gislason! 1) Ken Ilsø er billigere, på grund af rivaliseringen mellem VFF og FCM (omvendt er han nok en dyr spiller for et 1. divisions hold), 2) Ken Ilsø har slået igennem i SAS-Ligaen, hvilket må siges at Rurik ikke ligefrem gjorde da han spillede i ligaen, 3) jeg synes Ken har et større potientale end Rurik.

Hvad angår Boysen og Alexander Jul, så kender jeg ikke rigtig noget til dem, og kan derfor ikke sige så meget om dem, men der må være en grund til de udenlandske klubber er ude efter dem, og ikke vores.

Og Rasmus Lynge spiller da ikke samme position som Boysen, gør han?
Jeg er heller ikke udpræget fan af at hente Rurik Gislason til klubben, jeg beretter blot hvad jeg har hørt og læst og forsøger at lægge to og to sammen. Som Hekler skriver, kan det sagtens bare være en relation som skal holdes ved lige i det grønne, men omvendt så udtalte Ørgaard og også at Gislason var en interessant spiller i vinters og der er altså ikke ligefrem sådan at vores egne angribere har overbevist så meget at man pludselig ikke længere føler et behov for forstærkninger, snarere tværtimod.

Er dog overbevist om at Ilsø er dyrere end Gislason, han har trods alt bevist langt mere og der er helt sikkert flere klubber ind over den handel. Vores rivalisering med VFFerne, er vist mest blandt fansene, tror på ingen måde det influerer på en eventuel pris, det har klubberne jo før vist de kan finde ud af. Jeg kender som sagt ikke Gislason så godt, men jeg ser ham som lidt af en Ilsø-light, en spiller som måske kunne være interessant såfremt førstevalget (Ilsø?) ikke går i orden.

Angående Boysen, så er han en ekstremt interessant wing/kant/offensiv midtbane. 18 år gammel, 6 mål i de seneste kampe i 1. division og rykket et landshold op et år før tid. Og jo, han spiller de samme positioner som Rasmus Lynge og ud fra dem der har kendskab til det, så er Boysen nok også bedre end den unge FCMer..

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Hausser skrev: Er dog overbevist om at Ilsø er dyrere end Gislason, han har trods alt bevist langt mere og der er helt sikkert flere klubber ind over den handel. Vores rivalisering med VFFerne, er vist mest blandt fansene, tror på ingen måde det influerer på en eventuel pris, det har klubberne jo før vist de kan finde ud af. Jeg kender som sagt ikke Gislason så godt, men jeg ser ham som lidt af en Ilsø-light, en spiller som måske kunne være interessant såfremt førstevalget (Ilsø?) ikke går i orden...

Jeg tvivler på vi kan få Gislason for mindre end 5-6 mio., og jeg ser Ken Ilsø ligge et cirka samme prisklasse, måske et par millioner dyrer, men imo også et par millioner bedre.
Det kan godt tænkes det er på den måde, men jeg kan bare ikke rigtig se hvorfor de så allerede er oppe og snakke med Viborg om ham (hvis det var hvad de lavede), da transfervinduet endnu ikke er åbnet, og intet er afgjort ift. Ken Ilsø.
Hausser skrev: Angående Boysen, så er han en ekstremt interessant wing/kant/offensiv midtbane. 18 år gammel, 6 mål i de seneste kampe i 1. division og rykket et landshold op et år før tid. Og jo, han spiller de samme positioner som Rasmus Lynge og ud fra dem der har kendskab til det, så er Boysen nok også bedre end den unge FCMer..
Jeg troede bare at Boysen var angriber, og derfor ikke spillede samme plads som Rasmus Lynge.
Men efter hvad jeg har hørt, så går der nok et par år inden Rasmus Lynge er psykisk klar til SAS-Ligaen - men om det er sandt, det ved jeg ikke.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Arff skrev:
Jeg tvivler på vi kan få Gislason for mindre end 5-6 mio., og jeg ser Ken Ilsø ligge et cirka samme prisklasse, måske et par millioner dyrer, men imo også et par millioner bedre. Det kan godt tænkes det er på den måde, men jeg kan bare ikke rigtig se hvorfor de så allerede er oppe og snakke med Viborg om ham (hvis det var hvad de lavede), da transfervinduet endnu ikke er åbnet, og intet er afgjort ift. Ken Ilsø.

Jeg troede bare at Boysen var angriber, og derfor ikke spillede samme plads som Rasmus Lynge. Men efter hvad jeg har hørt, så går der nok et par år inden Rasmus Lynge er psykisk klar til SAS-Ligaen - men om det er sandt, det ved jeg ikke.
Gislason tror jeg bestemt ikke koster 5-6 millioner. Finanskrise, VFFs desperate situation, samt Gislasons skader og mindre flotte præstationer i foråret, har reduceret prisen betydeligt på ham og jeg tvivler på han koster mere end halvdelen af det du skriver og det får vi ihvertfald ikke Ilsø til.

Hvis Ørgaard og Glen var i Viborg for at kigge på spillere, var det vel lige så meget for at sondere terrænet, FCM har jo ofte været ude i god tid mht at få næste sæsons trup på plads. Selv om vi alle spekulere i det, så er der jo heller ikke nogen der med sikkerhed ved at Ilsø har en høj prioritet i FCM eller om han overhovedet har en prioritet, det kan faktisk godt være at Gislason er førstevalg ud fra de økonomiske rammer man har til rådighed.

Angående Boysen, så har han vist også spillet som en hængende angriber i AB og han kan vel spille mange af de offensive positioner selv om han ligner en oplagt wing i en 4-3-3 formation. Netop de positioner vil jeg mener at Rasmus Lynge også dækker, har mest spillet kant/wing, men har også set ham som den hængende angriber. Om Rasmus Lynge psykisk er klar til superligaen ved jeg ikke så meget om, det er rigtigt at han ofte har en del udfald i kampene, men det er jo ikke ualmindeligt for den type spillere. Til gengæld halter han dog noget på det fysiske plan, han skal nok have spist lidt flere rugbrødsmadder før han for alvor vil kunne gøre sig. :D

Jens-Erik
Geografisk sted: Odense

Re: Forstærkninger (langt)!

Indlæg af Jens-Erik »

Nu har jeg i nogen tid, diskuteret mine tanker omkring (ind-, ud-, behold) af spillere i FCM efter sommer, med min omgangskreds. Så nu vil jeg også give mit besyv med her på Graven.

Vi har godt nok mange angribere i truppen, men når halvdelen hele tiden er skadet og resten (undtagen FF) ikke præsterer, ser det lidt tyndt ud.

Kim C. har hele tiden imo kun været ment som back-up, da Frank K. var skadet ved sæsonstart. Vi skal derfor hverken forlænge eller sende ham videre, med mindre der kommer en klub og VIL have ham. Af den simple grund, at vi har brug for alle.

Baba kommer tilbage efter udlån - bliver nok sendt videre, da han ikke har slået til (heller ikke i Vejle). Det synes jeg er synd, da jeg godt kan lide ham som spiller.

Jude - bliver, selvom jeg personligt hellere ser Baba. Men han bliver, fordi vi har brug for en hurtigløber/tekniker i front i enkelte kampe.

Yakubu - har aldrig/kommer aldrig til at slå til i ulvenes klæder.

Danny O. Ved ikke hvorfor, men han poppede lige op i mit hoved.

INDKØB: Jeg er af den overbevisning/håber der er penge til forstærkninger til næste sæson. Jeg bygger det på, at der jo blev luget godt og grundigt ud i vinterpausen, 1) for at satse på talenter, da man ikke så DM for muligt i år, 2) for at spare lidt på løn-budgettet mhp. næste sæson. Det sammenholdt med de store salg vi lavede i sommer, MÅ der være penge til 2-3 "stor-indkøb".

Her er så mine bud på evt. FCM-spillere efter sommer:

Mads Junker (sat på transferlisten i Vitesse). Ryger Baba el. en anden, skal vi have en ny, da vi altid har 2-3 skadet. Junker ser jeg som en, der skal dele spilletid med FF. Ved godt vi har Fager, men hvem ved hvornår/om han slår igennem (jeg håber det, da han jo var ret dyr). Men som jeg ser det har vi brug for en, som har prøvet noget udenfor DK's grænser. Så kunne han passende falde ind i det gode samspil med Danny O (hvis han ikke bliver solgt).

Jesper Bech(kontraktudløb)/Ken Ilsø(åbenlyst talent)/Kasper Rigaard(kontraktudløb)/Bernburg(snart kontraktudløb)/Brian Nielsen(talent). 1 el. 2 af disse så jeg gerne i den sorte trøje efter sommer, da vi ganske enkelt har brug for 1 ekstra på midten, samt en ny hængene angriber, når det er det taktikken går ud på. Her tænker jeg også mest på, alle de skader/karatæner vi har/får.

Der kan på baggrund af ovenstående være flere overvejelsesmuligheder ang. startopstilling/spillestil til hver enkelt kamp. Noget jeg synes har manglet STOR STIL denne sæson. Som et eksempel, kan jeg nævne: Thyge på kant, det giver plads til en af de nye på den hængene. hvilket vil styrke midtbanen betydeligt.

Nå, det var lidt om mine tanker, kom med jeres og lad os få en rigtig debat igang.

"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Ulv865
"Oh no, we never let go, through the calm and through the storm - oh no, we never let go, in every high and every low - oh no, we never let go, 'cause we love FC Midtjylland"

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

En listig transfer jeg godt kunne tænke mig, er : Raska ud - Onyszko/Kim C ind.
Målmandsposten er den plads hvor jeg synes der er mest brug for forbedring i vores start-11. Raska har ikke slået til som førstevalg, og derfor bør han sendes videre. Heinze er ikke i nærheden af top3 i ligaen, så der er brug for en bedre keeper.

Onyszko står til en fyring i OB, og hvis vi dermed kan hente en klar top3-keeper for en slik, så skal vi imo slå til (medmindre han ryger alt for længe i spjældet).

Kim Christensen har stor succes i Sverige, men jeg tror lønningerne er højere i DK, så en fast plads hos et dansk tophold burde kunne friste ham.

fcmaltid

Indlæg af fcmaltid »

Hausser skrev:Angående det indlæg som jeg skrev på den gamle grav men som desværre ikke er kommet med over.

Ifølge flere VFFere så blev både Ørgaard og Glen spottet på stadions i gårsdagens kamp mod AB.

Med mindre det er David Boysen de har været oppe at kigge på (som i øvrigt er en særdeles spændende spiller med stor udenlandsk bevågenhed), så kan det næsten kun være Rurik Gislason eller Alexander Juel Andersen de har besigtiget. Hvad angår Boysen og Juel, så håber jeg dog at man satser på egne talenter (Rasmus Lynge & Sviatchenko er samme årgang), da investeringen ellers vil ske på bekostning af dem.

Det vil ikke undre mig om Gislason ender i FCM, selv om jeg personligt hellere ser en mere etableret angriber/offensiv midtbane, hentet til klubben.
Kunne mand ikke forstile sig at det er en AB spiller de har kig på ? hvem kunne det evt. være

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Kent skrev:En listig transfer jeg godt kunne tænke mig, er : Raska ud - Onyszko/Kim C ind.
Målmandsposten er den plads hvor jeg synes der er mest brug for forbedring i vores start-11. Raska har ikke slået til som førstevalg, og derfor bør han sendes videre. Heinze er ikke i nærheden af top3 i ligaen, så der er brug for en bedre keeper.

Onyszko står til en fyring i OB, og hvis vi dermed kan hente en klar top3-keeper for en slik, så skal vi imo slå til (medmindre han ryger alt for længe i spjældet).

Kim Christensen har stor succes i Sverige, men jeg tror lønningerne er højere i DK, så en fast plads hos et dansk tophold burde kunne friste ham.
Jeg har også lidt tænkt tanken ang. en ny keeper, da jeg også mener det er en af de steder hvor vi er svagere besat end vores nærmeste konkurrenter.

Jeg har dog hverken tænkt Kim Christensen, som jeg iøvrigt ikke tror vil forlade IFK Göteborg, da de pt. fører den svenske liga, og har en god chance for at vinde deres liga.
Arek er en glimrende målmand, men i min beretning tror jeg ikke han vil passe ind i klubben, pga. hans personlige problemer. En fordel ved ham er at han er ved at være god oppe i årene, og derfor har stor rutine.

Manden jeg tænkte på, var Keven Stuhr-Ellegård, som jeg bestemt mener er en af de førende målmænd i ligaen, og han har helt klart potientalet til at blive en klasse kepper. Iøvrigt mener jeg at han efter denne sæson, kun har én sæson tilbage af sin kontrakt, og derfor vil være billigere at eventuelt hente.

Men når alt dette er sagt, så tvivler jeg på at FCM overhovedet går med tankerne om at hente en ny keeper. Men jeg håber! :D

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

fcmaltid skrev:
Kunne mand ikke forstile sig at det er en AB spiller de har kig på ? hvem kunne det evt. være
Den omtalte David Boysen er jo netop fra AB ;)

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Vil lige bidrage med et transferønske jeg fandt frem til idag.

Vi kan vel alle blive enige om at midterforsvaret ikke har kørt godt længe? Jeg synes, med vores formentlig ikke store transferpengepulje, passende at vi kan hente en transferfri spiller (ved godt der er sign-on fee men alligevel). Kunne det ikke være en ide igen at tage en stærk spiller fra aab og hente Steve Olfers?
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Besvar