Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Fedt Hausser har fundet en ny syndebuk....
Ny? Fagerberg har altid været et af hans yndlingsofre
> Vi sad i hvert fald også en 4 stykker og var pænt
> imponerede af den nye Fagerberg
Var ikke videre imponeret i dag. Men ser heller ikke så skidt ud som Hausser gør det til. (Men det gør det jo alligevel aldrig)
> Jeg har ikke mere at tilføje og indrømmer at det
> er et tyndt indlæg, men det er virkelig gab at
> høre på
Tjah. Men det ændrer ikke ved at Fagerberg stadig mangler meget for at være en topangriber. Forudsætningerne har han. Der skal bare træffes de rigtige beslutninger noget oftere. Og så skal han få lært at heade. Det skal en mand med hans højde og fysik simpelthen kunne gøre.
Fagerberg er ikke skarp nok, det kan vi blive enige om. Men han viser altså et kæmpe stort potentiale i dag, mener jeg. Han holder rigtigt godt på bolden, og bruger sin enorme fysik rigtig godt. Han laver nogle fejlafleveringer fra tid til anden, men det er altså også begrænset, hvor meget han har spillet sammen med de andre. Hans alder taget i betragtning, synes jeg vi har meget at forvente af ham.
Han skal lære at bruge sin fysik og evne til at drible noget mere til at styre mog mål. Når han nærmer sig mål, stopper han ofte, i stedet for at tage et træk, og lave en afslutning. Så i har ret i, at han ikke var skarp, og ikke var tæt på at score på noget tidspunkt, men han viser altså en masse lovende takter, og kører altså i mange situationer rundt med EFB'erne, især i situationen hvor han snyder en 4-5 stykker i træk, det er altså klasse.
Megaskuffelse, så må vel være den rammende overskift på en kamp hvor vi aldrig for alvor fandt tempoet eller spillet og EfB vel også kommer fra kampen med et fortjent point, ihvertfald bedømt på antallet og størrelsen af chancer. Syntes egentlig de mange unge og urutinerede spillere gjorde det okay, omstændighederne taget i betragtning, men niveauet var bare ikke til topfodbold idag. De mange skader og det unge hold, er helt sikkert en forklarende årsag, men man skal trods alt heller ikke glemme at EfB også manglede flere spillere fra deres normale starter, fik Beck skadet efter 5-6 minutter plus de har mistet deres to bedste i vinterens transfervindue, så vi står vel nærmest lige på den konto.
Her havde vi mulighed for at begynde på en frisk ovenpå det svage efterår og for alvor få midt- og vestjyderne med på vognen og få sparket noget tro ind i både publikum og holdet, men det chance blev desværre forpasset og vi forfaldt til de samme spillemæssige svagheder som i efteråret, hvilket forplantede sig til en utilfreds og bekymret mumlen ud på tilskuerrækkerne. Vi havde så desperat behov for noget selvtillid til de meget svære kampe som der nu kommer 3 på stribe af og jeg må indrømme jeg er meget bekymret på FCMs vegne. AaB har et nemt startprogram og risikerer nemt at komme buldrende bagfra og rider de videre på deres UEFA-bølge, kan vi faktisk risikere at blive overhalet når vi gæster Aalborg om 3 kampes tid. Katastrofen er ikke værre end at en klassepræstation mod BIF, igen kan få midtjyderne og spillerne til at tro på tingene, men det kræver altså også snart sådan en præstation, og den skal komme inden det er for sent og klokken er vel ti i tolv efterhånden.
Angående dine karakterer, så syntes jeg du rammer helt fornuftigt omend Fagerberg må en karakter ned og det er vel svært at retfærdiggøre en 7 til Ipsa som igen koster 2-3 direktører og målet (pga den tabte duel til en 8-10 cm mindre Esbjergenser) og Reid var vel også involveret i flere chancer til Esbjerg, specielt var hans manglende dominans i eget felt problematisk ved EfBs dødbolde. Håber forresten at Sivebæk ønsker sig et nyt venstreben i julegave, for fuck hvor er han da etbenet, den direktør han får serveret bør han altså kunne sparke ind med venstreskøjten.
Ellers syntes jeg du rammer godt, lyspunkterne var en god Juelsgaard og en fin debut til Albæk som spiller sikkert og generelt gør det fornuftigt. Heinze skal selvfølgelig også have ros for sine rigtigt mange store redninger og selv usikkerheden ved dødboldene mener jeg ikke kan trække ham ned fra en 10er. Syntes i øvrigt også vores opdækning ved modstandernes dødbolde ser særdeles suspekt ud. Kan det virkelig være meningen at hele forsvaret forventer at Heinze automatisk griber bolden når EfB placerer 2 mand lige i hovedet på ham, sådan han ikke kan komme til? De var godt nok panik på mange gange i forbindelse med dødbolde. Var det forresten ikke det vi havde trænet i vinterpausen Thomasberg, eller var det kun i den anden ende?
Der gik bare alt alt for lang tid inden Fagerberg forlod grønsværen!! Og det er trænerens job at se det. Kig nu lidt ind ad også... Når vores angreb mister bolden, så snart de kommer i nærheden af den, så SKAL det blive svært for forsvaret. Fagerberg skulle have været skiftet ud i pausen...
Det er sq hverken Fagerbergs eller Thomasbergs skyld at vi brænder 2 kæmpechancer hvorefter Esbjerg går op og scorer fordi vores forsvar (og linievogteren?) tager sig en blunder. Det er for let at give dem skylden for det. I princippet har jeg egentlig ikke et problem med et indlæg som dit, og ville bare have ladet det stå. Men det bliver trættende når du altid kommer og tører det af på enkeltpersoner. Idag var det en blanding af manglende skarphed og fokus der var skyld i pointtabet, og ikke hverken Fagerberg eller Thomasberg.
Jeg har bestemt ikke noget imod Fagerberg og gud hvor ville jeg da ønske at han præsterede på et højere niveau end det han gør, men som han spiller idag og som han har spillet i optakten, så mener jeg han er han hæmsko for vores spil. Han fungerer simpelthen ikke i den rolle han er tiltænkt, han er jo ikke en targetspiller og smider den konstant væk hver gang den bliver smidt op på ham, fordi han træffer forkerte beslutninger og har mange svage førstegangsberøringer. Der var en tilskuer bag mig som 10 sekunder inde i anden halvleg, da Frank gik op i første duel, konstaterede at nu havde Frank deltaget i og vundet flere hovedstødsdueller end Fagerberg gjorde i hele første halvleg, og han havde jo ret. Hvem så kampen i TV, hvad sagde de om Fagerbergs rolle der, kunne være interessant at høre hvad "eksperterne" siger til det?
Hånden på hjertet, hvor mange hold i superligaen mener folk, Fagerberg ville kunne spille sig i startopstillingen? SønderjyskE helt sikkert, Esbjerg måske (Beck, Lange & Sabanovic), Horsens måske (Lawal, Marcena, Berisha) og Vejle måske (Baba og et par ubekendte) og det er vel det eller huh? Han mangler altså voldsomt meget for at være en topangriber i mine øjne.
Hausser Skrev:
> Hvem så
> kampen i TV, hvad sagde de om Fagerbergs rolle
> der, kunne være interessant at høre hvad
> "eksperterne" siger til det?
De sagde at han viste interessante takter og prøver på sit talent, men at han mangler og vise det i længere tid af gangen. Deruodver var de også enige i at han ikke er skarp nok.
Sammenhængen er der da helt klart. Grunden til vi kom til at stå så langt tilbage, var jo bl.a. vores angriberes manglende evne til at holde fast i bolden, hvilket gjorde at EfB kunne blive ved med at pumpe bolden op i mod vores midterforsvar og spille primitivt. At vi ikke kan afvise det nogle relativt simple lange bolde, er selvfølgelig for dårligt, men angriberne har trods alt et medansvar i at vi generelt stod for langt tilbage på banen i hovedparten af anden halvleg.
Hvilket så også resulterede i den lidet flatterende karakter 02 kan jeg se. Kan da også læse at Thomasberg ikke ligefrem frikender Fagerbergs rolle mht den halvleg hvor vi stod for langt tilbage. Citater fra http://www.onside.dk/node/27520:
"Inden vi kommer på 1-0 ligger det i kortene, at vi skal komme foran, men da vi så gør det, så smider vi boldene lidt for hurtigt væk, siger Thomas Thomasberg til Onside."
"Men der skal være forskel på os og Esbjerg i sådan en kamp, og de må simpelthen ikke få lov til at presse os så langt tilbage, som de gør, lyder det fra FCM-træneren."
Jesper BW1100 Skrev:
> Så kom vi igang med fodboldsæsonen. Vi var
> milimeter fra at hive en sejr hjem i
> åbningskampen, men Esbjerg fik, objektivt set,
> ganske fortjent udlignet i de døende sekunder. Men
> det gør det stadig ikke mindre bittert set med
> FCM-briller. Især når vi havde 2 kæmpechancer for
> at lukke opgøret umiddelbart inden EFB-scoringen.
>
> Karakterer:
>
> Heinze 9:
> Sagesløs ved målet. Har massere af fine redninger,
> og er kun usikker et par gange omkring et par
> hjørnespark
>
> Kolja 7:
> Ikke Koljas bedste kamp. Virkede underligt
> ukoncentreret.
>
> Juelsgaard 10:
> Den knægt er herlig at følge. Spiller en kanonkamp
> på venstrebacken. Kommer godt med offensivt og er
> lige ved at sikre os 3 point i overtiden med et
> drønhug. Fremtidens mand på venstre back.
>
> Reid 9:
> Stærk præstation af vores unge midterforsvarer.
> Kun en enkelt skidt situation omkring målet, hvor
> ham og Ipsa svigter.
>
> Ipsa 7:
> Gør det ikke sværere end det er i dag. Og er vel
> egentlig en nogenlunde præstation. Dog trækker
> målet og en kikset offsidefælde, der kostede en
> friløber, ned. Men bedre end efteråret.
>
> Siv 8:
> Udfordrer godt og går fint med i spillet. Er lige
> ved at score i slutningen af 1. halvleg
>
> Borring 6:
> Ser intet til ham før i de sidste 15 minutter,
> hvor han viser lidt giftighed. Ikke godt nok
> Borring
>
> Thyge 8:
> Arbejder stenhårdt på midtbanen sammen med Albæk.
>
> Albæk 8:
> Fin debut. Vælger de nemme løsninger og det er
> yderst fornuftigt. Virker lovende
>
> Fagerberg 6:
> Ikke godt af vores unge svensker. Har nogle
> momentvise klasseindslag, bl.a. oplægget til Siv i
> 1. halvleg. Men er utrolig uskarp og vælger ofte
> de forkerte løsninger.
>
> Jude 7:
> Løber udemærket for det, og har også en enkelt
> chance. Fylder dog for lidt.
>
> Frank 9:
> Scoring til 1-0 og virker generelt bare som vores
> bedste angriber.
>
> CP og CM udenfor bedømmmelse
>
> Alt i alt sidder jeg efterfølgende med en lidt mat
> fornemmelse. Så tæt på åbningssejr og 3 point, og
> så bliver det snuppet fra os til sidst. Dog synes
> jeg de unge leverer en godkendt indsats. Især
> Juelsgaard er jeg imponeret af. Men også Siv og
> Albæk. Dog skuffer Fagerberg desværre endnu
> engang. Men en tæt på acceptabel præstation af
> vores unge gutter (hvis blot de havde holdt 1-0
> hjem)
Enig i at Julsgaard skal ha et 10 tal, men syntes også at Sivebæk skal ha et karater, efter min mening spillede han en god første halvleg.
forzafcm Skrev:
> Hvad synes folk om stemningen i dag, og kunne man
> høre den i fjernsynet?
> Jeg synes den var okey, men glæder mig sq til, at
> den bliver endu bedre.
Jeg synes ikke rigtigt, at der var så mange, der sang med i dag. Det har i hvert fald set bedre ud før på denne front.
Skippels Skrev:
> forzafcm Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hvad synes folk om stemningen i dag, og kunne
> man
> > høre den i fjernsynet?
> > Jeg synes den var okey, men glæder mig sq til,
> at
> > den bliver endu bedre.
>
> Jeg synes ikke rigtigt, at der var så mange, der
> sang med i dag. Det har i hvert fald set bedre ud
> før på denne front.
Stemningen i dag var da pivringe. Jeg stod ca. midt for og skal da gerne indrømme at det heller ikke var mig der gik forest.
Jeg synes generalt at stemningen er blevet ringere efter at folk er flyttet helt ned, fordi det er svært for dem øverst at synge samstemmende med os andre.
Desuden har vi da godt nok sindsygt mange som først synger når vi kommer foran, selv dem som startede med at synge ca. en time før kick off fortsatte ikke hele kampen.
For mig at se er det skønne spildte krafter at synge men skærmene er igang med reklamer og andet gøjl. Folk burde i stedet synge fra at spillerne løber på banen og så til kampen fløjtes af.
Der var faktisk frispark til os allerede inden bolden kom på vores banehalvdel i situationen, fordi en af esbjergenserne havde hånd på lige omkring deres felt. Tror det var Cann.
Jeg synes mange af jer er alt for hårde, hvad angår Ken! Det er nærmest som om I har besluttet jer for at han skal svines, så I underlader at se det klasse arbejde han laver!! Han har nogle svupsere (specielt til sidst i anden halvleg), men han var meget opsøgende efter chancerne. Han holder mange gange rigtig flot på bolden, og sender den videre bag forsvaret til en fremstormende Julle eller Borring m.v. Han har sine missere ja, men synes BESTEMT at der var fremgang at spore i hans spil. Han er blever mere løbevillig nu, har mange gode idéer om hvor bolden skal hen og hvor hans medspillere er. - 7 her fra.
Generel kommentar: Skod kamp, med stjerne glimt i meget små stunder. De unge (Juelsgaard, Albæk, Sivebæk) gjorde det fremragende, og meget bedre end jeg havde forestillet mig. Så hvad angår fremtiden er jeg meget positiv - men hvad kan man bruge det til efter en 1-1 mod fiskerne ??
Forresten, dagens bander : "Fiskene drukner aldrig" - Respekt til Esbjerg for deres fans og romerlys