Hvad mangler vi?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Arff

Re: Hvad mangler vi?

Indlæg af Arff »

Jesper BW1100 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg tror umiddelbart det er Albæk. Nu kan jeg ikke
> lige finde et link, men mener faktisk at FCM har
> udtalt at de satser på Albæk som back-up til
> midtbanepladserne. Ved ikke om nogen har dette
> link?
Jeg har hvertfald ikke læst den artikel, så det ved jeg ikke.

> Det er jo den klassiske diskussion herinde på
> Ulvegraven lige pt. :-)

Har ikke fulgt ret meget med herinde på det seneste, så det ved jeg ikke :) - my bad.

> Kim C kan jeg stadig ikke
> helt forstå vi hentede, da jeg aldrig har set det
> store lys i ham. Dog synes jeg ikke han har været
> så dårlig som jeg havde frygtet, omend han ikke
> har været nogen åbenbaring.

Jeg vil give dig ret i, at når Kim C gider at arbejde for holdet, og yde en indsats, så har han været lige så god (dårlig) som de andre angribere vi har.

> Umiddelbart hælder jeg mest til at beholde de
> angribere vi har, og så give dem en chance mere
> her i foråret.

Jeg tror også på de beholder ham foråret ud, men jeg tror ikke det er for at give ham en ny chance, men mere fordi det er svært at hente en god angriber i vinter-transferen, da alle klubberne er midt i sæsonen, og selv skal ud og skaffe en ny.
Så når der til sommer er mulighed for at få en bedre, så tror jeg de gør det :)

Arff

Re: Florescu

Indlæg af Arff »

Hekler Skrev:
> Jeg er faktisk noget ked af at der er nogen der
> skriver Salami og Florescu som om de er den samme
> type. Det mener jeg overhovedet ikke de er.

Det er vel heller ikke det Hausser gør? - det vises tydeligt ved at han siger Albæk kan erstatte de offensive (Thyge og Florescu) og Yakubu skal erstatte Salami på den defensive :)

Hekler

Re: Florescu

Indlæg af Hekler »

Arff Skrev:
> Hekler Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jeg er faktisk noget ked af at der er nogen der
> > skriver Salami og Florescu som om de er den
> samme
> > type. Det mener jeg overhovedet ikke de er.
>
> Det er vel heller ikke det Hausser gør? - det
> vises tydeligt ved at han siger Albæk kan erstatte
> de offensive (Thyge og Florescu) og Yakubu skal
> erstatte Salami på den defensive :)

Jeg synes bare der køres videre fra dette indlæg: http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,905 ... #msg-90651

Hausser

Re: Frank Kristensen og hvad mangler vi

Indlæg af Hausser »

Hekler Skrev:
> Btw. så er frank den suverænt farligste spiller i
> ligaen de sidste 5 år set på mål ift. spilletid.
> Kan desværre ikke finde statestikken lige nu.

Bold.dk havde for ikke så længe siden en statistik, som forklarede at Frank var den klart mest scorende i ligaen i forhold til antallet af afslutninger. Problemet er så bare at han ikke er kommet frem til alverden med afslutninger. Frank skal nok være på pletten hvis han får muligheden og det er utvivlsomt en enorm force, men han er altså ikke typen der skaber chancerne selv, han skal helt spilles frem til dem, hvilket Franks scoringer i denne sæson også understøtter hvis man tænker tilbage. Der har resten af holdet ikke helt været gode nok til.

Jeg har tilladt at lave yderligere statistik over Franks karriere i FCM ud fra hvemvandt.dks oversigt http://www.hvemvandt.dk/arkiv/visspille ... php?id=705 og statistikken viser at Frank er en særdeles giftig herre.

I sin tid i FCM og Ikast, har Frank i alt spillet 15831 liga-minutter fordelt på 215 kampe hvori han har scoret 82 mål. Det betyder Frank har scoret et mål pr 193 minutter spillet, eller næsten et mål hver anden kamp. Såfremt Frank spillede 90*33 minutter pr superligasæson, ville han rent faktisk score 15,4 mål pr år og utvivlsomt være omkring top-5 på topscorerlisten hver sæson.

Mht skadesfrekvensen eller ej, så har han, i den periode hvor han har været fast mand (dvs ikke de to første sæsoner) spillet 14068 minutter ud af 22320 mulige, altså har han blot spillet 63% af tiden. Det kan så skyldes udskiftninger, skader, prioriteringer, sygdom osv osv.

Colt Sivas

Re: (ot)

Indlæg af Colt Sivas »

Hekler Skrev:
> Claus Madsen har taktisk, teknisk og
> indflydelsesmæssigt, et niveau som ingen kan røre
> ham på. Men han har været længe i gamet og er
> slidt op. DVS. at han kun kan spille max 30 min. i
> en kamp.
> Det gør ham til gengæld til en super sub. som kan
> lægge det afgørende pres eller skærme et trængt
> hold.
> Hvis han bare kan spille på samme niveau som i det
> sidste år er han en kæmpe gevinst, men ikke
> starter.

Claus Madsen kan da ikke være slidt op. Han spiller jo sjældent. Claus Madsen har altid været ramt af skader. Det var han også i sin tid hos os(OB). I de 4 år han var hos os - fik han lige lidt over 50 kampe. Lad os bare runde op og sige 15 kampe pr. sæson. Og det er altså for lidt. Det jeg dermed ville sige er at Claus Madsen aldrig har og aldrig bliver skades fri. Lidt ærgerligt, da Claus Madsen er en rigtig fin fyr. Har ved flere lejligheder snakket med ham også efter skiftet til jer. Sød og rar, helt nede på jorden.

> En targetman er en spiller der ligger som mulighed
> at spille bolden op på. En som kan spille den af,
> holde på bolden eller afslutte på egen hånd, men
> som er fast spilstation i det offensive spil.

Ja de behøver ikke at være høje. Vores Miti var ikke meget over 1.70, men var stærk som okse og havde springkraft som en ørkenlos. Var vores forsvar i problemer blev den losset op til Miti og han holdt på bolden indtil der var kommet folk med frem.

Hekler

Claus Madsen

Indlæg af Hekler »

Han har en belastningsskade, der gør at han hvis han spiller/træner for meget så bliver han ukampdygtig i en længere periode. Hvis man bruger ham i begrænset omfang er han så til gengæld noget mere til rådighed.

B

Målmandsposten

Indlæg af B »

nu har vi diskuteret mangler eller ikke mangler i angrebet. En anden vital post, hvor jeg synes, vi halter i forhold til de andre tophold er sidste skanse. Derfor yderst interessant at to stærke danske keepere lufter tanken om et klubskifte i dag.

Kim christensen og kevin stuhr. Ingen af dem afviser en dansk topklub - og da de tre andre tophold alle er godt besat på den plads, er det da bare med at være fremme i skoene!

Heinze har muligvis potentialet, men pt er han vel ik engang i top 5 i superligaen. S andersen, j christiansen, arek, zaza, kevin stuhr og jimmy nielsen vil jeg vurdere som både stærkere og mere stabile i efteråret. Fcns nye keeper virker derudover også spændende udfra det man hører om ham.

Hekler

Re: Målmandsposten

Indlæg af Hekler »

Spørgsmålet er om det er tiden til at invistere i spillere nu.
Jeg skal ikke sige hvordan økonomien er i klubben, men faktum er at man må antage at sponsorkronerne ikke bliver større lige i tiden.
På samme måde har vi tydeligt set at priserne på spillere er faldet, man kan altså ikke regne med at hente så meget hjem på talenter som tidligere.

I det lys er det for mig at se tvivlsomt om det kan betale sig at hente spiller vi ikke står og mangler?

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det er sjovt som folk har det med at "nedgøre" Heinze

Nu er det jo ikke så let at vurdere en målmands præstationer, men faktum er at i sidste sæson var der 3 målmænd der havde lukket færre mål ind, og det samme gør sig gældende i denne sæson

Tror kun at det er fordi han ikke er så gammel endnu, at folk revser ham, og så fordi man har oplevet et par enkelte blundere
Men valgte man nu at se de andre målmænd i aktion, lige så mange gange, som jeg forventer at folk ser vores målmand, så tror jeg man vil se de samme blundere
At FCK og Brøndby har et par af de dygtigste målmænd hænger jo nok sammen med at de netop er FCK og Brøndby

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Altoriso Skrev:
> Det er sjovt som folk har det med at "nedgøre"
> Heinze
>
> Nu er det jo ikke så let at vurdere en målmands
> præstationer, men faktum er at i sidste sæson var
> der 3 målmænd der havde lukket færre mål ind, og
> det samme gør sig gældende i denne sæson

Det skyldes nu mere de andre spillere frem for Heinzes redninger. Heinze har den næst laveste rednings procent i hele suppen på 55,3%, imens Stephan Andersen har en på 74%.

Ved godt det er lidt sort på hvidt(dog mindre end dit overstående eksempel)

> At FCK og Brøndby har et par af de dygtigste
> målmænd hænger jo nok sammen med at de netop er
> FCK og Brøndby

Så man kan kun have gode målmænd hvis man er FCK eller BIF? Hvad med Kevin Stuhr? Jeg ser da os som større end Randers. men ville med glæde bytte målmand.

Når alt dette er sagt, mener jeg ikke vi skal ud og ofre flere millioner på en ny målmand.

Kilde: http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=93890 (kræver man er bruger)

Hekler

Indlæg af Hekler »

Casper Søe Skrev:
> Altoriso Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det er sjovt som folk har det med at "nedgøre"
> > Heinze
> >
> > Nu er det jo ikke så let at vurdere en målmands
> > præstationer, men faktum er at i sidste sæson
> var
> > der 3 målmænd der havde lukket færre mål ind,
> og
> > det samme gør sig gældende i denne sæson
>
> Det skyldes nu mere de andre spillere frem for
> Heinzes redninger. Heinze har den næst laveste
> rednings procent i hele suppen på 55,3%, imens
> Stephan Andersen har en på 74%.
>
> Ved godt det er lidt sort på hvidt(dog mindre end
> dit overstående eksempel)

Som jeg husker det har Stephan Andersen også væsentligt flere afslutninger på sig det er altså ikke til at sige noget om målmændenes kvalitet ud fra de statestikker. Hvis du har et hold det tillader mange skud udefra, fordi de ved målmanden er god her, ja så får du en høj afslutningsfrekvens men også en høj redningsprocent.

Har du til gengæld som os et forsvar der ligger højt i banen, så får du ikke så mange afslutninger udefra, men så har du til gengæld også forholdsvis flere løb mod mål/store muligheder.
Redningsprocenten kan så blive lavere, selvom spillestilen giver færre mål imod sig.

B

Indlæg af B »

Enig mht økonomi, der skal ikke hentes, hvis ikke økonomien tillader det - det er i længden trods alt det vigtigste, at det hænger sammen på den front. Dybere indsigt i transfer- og lønbudgetter er dog svært for os fans at tilegne os. Regnskaber er jo en sjov størrelse, spørg bare i IT Factory (IKKE at jeg beskylder klubben for at pynte på noget som helst).
Derudover synes jeg heller ikke man skal hente en top-keeper til start 11'eren, medmindre man har en løsning klar til enten Heinze eller Raska (helst Raska).

MEN når det er sagt, så synes jeg både Kim Christensen og Kevin Stuhr er minimum en klasse over Heinze. Skriver ikke dette for at nedgøre Heinze, han er en udemærket keeper og potentialet til at blive endnu bedre er der da også. Men har en klub med guld senest i 2011 som målsætning tid til at vente?

Pladsen som sidste skanse er utaknemlig, man bliver ofte udstillet og i mange tilfælde kan det være taktikken, forsvaret eller noget helt andet, der gør at man ser "uheldig" ud. Men nogle keepere vinder i ny og næ også en kamp for holdet, jeg mindes ikke det er sket i FCM siden Tidmans brandkamp i Brøndby. Til gengæld har både Kim C og Kevin Stuhr set rigtig gode ud i mange kampe. Kim C bl.a. er par gange på SAS-arena.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Okay jeg kan se på bold.dk at KSE gerne kunne tænke sig at komme videre - feks til en stor dansk klub - er det FCM der kunne komme i spil her ?
Desuden udtaler han, at han også gerne vil til udlandet - Hjælper det FCM meget at have en målmand et par år ?

Kim C er en succesrig målmand i Sverige, hvor han hele tiden laver flotte overskrifter - hvorfor vil han skifte til FCM ?

Jeg synes vi har en glimrende målmand med masser af fremtidsperspektiv, så ikke nødvendigt med et skifte for min skyld

Dennis (BW2479)

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hvornår har Lasse sidst stået en brandkamp? Hvornår har han sidst alene mand reddet os point? Hvornår har han sidst taget en friløber? Nu er min hukommelse som en si men jeg kan virkeligt ik huske det.

Tilgengæld har han lavet dumhedder der har kostet mål.

Lad mig vende det om og spørge. Hekler syntes du Lasse er top 3 i ligaen eller har kæmpe muligheder for at blive det?

Sidste år så vi tydeligt fremgang for Lasse, syntes ik han har har fortsat den posetive fremgang her i efteråret. For mig at se bliver han aldrig top 3 i dk han ville vel ikke engang kunne spiller sig i top 3 i FCK :-)

B

Indlæg af B »

begge vil gerne på landsholdet og mener ik deres nuværende situation giver dem muligheden. Den eneste topklub der kunne mangle keeper er fcm.

2 år er da helt perfekt, til den tid skulle vision 2011 jo gerne være opfyldt og det vil derfor være lettere at tiltrække en ny eller måske er heinze endda klar til den tid.

Besvar