Viborg fans i slåskamp

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BW#1902

Re: Herning Folkeblad

Indlæg af BW#1902 »

Øhh, hvad kalder du dig selv, siden du mener "Roliganismen" skal ligeså langt væk som vold?
Er du ikke roligan? Hvis du er medlem af BW, og er til kampene, synger osv., så er det vel en rammende beskrivelse af dit engagement, eller hva'?

Jeg må sige, at jeg er chokeret over, at der er sådan nogle kæmpe idioter, der er en del af noget så latterligt, som en slåskamp før et lokalderby.
Det er sgu ikke hjernen, der forhindre disse personer i at flyve til himmels!

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Der er sq langt fra at synge og råbe og ha det rart og til at TOTAL SVINE spillere til og tilmed provokere til slagsmål og kaste med flasker og hvad ved jeg EN TOTAL SYG MÅDE AT MORE SIG PÅ, så fortjener man sq selv en ORDENTLIG RØVFULD

Søren

Indlæg af Søren »

BW#1902 skrev:
-------------------------------------------------------
> Øhh, hvad kalder du dig selv, siden du mener
> "Roliganismen" skal ligeså langt væk som vold?
> Er du ikke roligan? Hvis du er medlem af BW, og er
> til kampene, synger osv., så er det vel en
> rammende beskrivelse af dit engagement, eller
> hva'?

Heldigvis findes der en mellemting mellem dét, at være roligan og dét at gå ind i byen og "byde om til dans" med VFFs fans...

/Søren

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

De danske landsholdsfans er et godt eksempel på roligans.

Mon ikke de græske spillere bliver monster-bange, hvis de hører om nedenstående ?
"Allerede under opvarmningen vil de græske spillere få en forsmag på, hvordan et veloplagt, dansk publikum kan lyde, når de kan synge med på klassikeren "Reseppten" ("vi er røde, vi er hvide"), der vil blive spillet med teksten kørende på storskærmene."

Der skal meget mere græker-stemning til Danmark. Vildere stemning - flere følelser involveret !

Der er en alt for udbredt holdning på Nordea om, at selv hvor dårligt holdet har spillet, så skal de klappes af banen. Et tydeligt eksempel var hjemmekampen mod Torshavn. Godt nok piftede nogle af spillerne (Mig selv incl.), men straks efter kampen kunne man herinde læse, hvordan folk syntes det var for dårligt.
Spillerne skal sgu vide, når vi ikke synes om det de leverer. Hvis du laver noget pis på dit arbejde, så får du det også at vide, hvilket spillerne også bør gøre. De stiller krav til os, hvilket selvfølgelig så også bør være acceptabelt den anden vej.

Der skal mange flere engagerede folk til. Mange folk kommer lige til kampstart, gerne med en fadøl i hver hånd, og så smutter de ellers lige efter kampen, uden at have givet særlig meget verbal støtte eller på nogen anden måde have vist følelser omkring det der foregår. Er der noget ved at se fodbold, hvis man ikke har følelser indblandet ?

Folk skal gerne op på stadion 30-60 min. før kampstart, for at sætte spillerne ordentligt op (Så i tændingen i går ?). Der skal være max. stemning under hele kampen, i stedet for de ekstremt mange døde perioder der tit opstår på Nordea. Det skal alle folk hjælpe til med. Det er ikke nok bare at brokke sig over capoerne. Det hjælper ikke meget at de starter sange, hvis folk ikke synger med, og stemningen derfor flader ud. Det er selvfølgelig okay at holde pauser ind i mellem, da det stort set er fysisk umuligt at holde til 90 minutters uafbrudt sang, men så må andre folk tage over, i mens nogle tager pauser.
Jeg ved godt det selvfølgelig ikke sker i løbet af en måned, men det bør være muligt at få ændret mentaliteten hos 90 % af alle i mellem de 2 opgange på Nordea, indenfor den nærmeste fremtid, så vi alle kan få det fort tilbage, som skaffede os den rekord, som Brøndby dog netop har nakket...

Peter Ross

Ecstatic FCK

Indlæg af Ecstatic FCK »

Peter Ross skrev:
> Hvis I tror FCM/BW vil blive til grin på
> forskellige stadions rundt omkring pga. denne sag,
> så prøv at forestil jer, hvad folk vil tænke, hvis
> vi stiller med 50 stk. der bare sidder på deres
> flade røv, drikker øl samt klapper hvis holdet
> scorer... Modstander-fansene vil da ligge flade af
> grin !
>
> Peter Ross

Det gør vi allerede ;o)
Spøg til side... en konsekvens kan være at de "store" Hooligan grupper i Danmark, nu ser BW (ikke alle selvsagt, men vil nok være de mest rabiate) som en del af "scenen" og dermed som "friske", og vil opsøge, eller selv starte slagsmål hver gang FCM spiller mod deres klub :o(

Tapia

Indlæg af Tapia »

Enig. Jeg synes iøvrigt stadigvæk jeg mangler en forklaring fra de indvolverede på hvad der er sket. Vi ved hvad der står i aviserne. Og vi har det fra en VFF-fan. Men hvorfor vil Søren Ross (og andre der har været med til at kaste med flasker) ikke forklare hvad det er som sket.

smørtyven

Re: Manglende billeder fundet...

Indlæg af smørtyven »

Sikke da en gang paparazzi billeder, taget i skjul bag kontrollørerne... Vammelt.

Keep the faith
Smørtyven - Rend os!

Ravnen

Re: Manglende billeder fundet...

Indlæg af Ravnen »

smørtyven skrev:
> Sikke da en gang paparazzi billeder, taget i skjul
> bag kontrollørerne... Vammelt.

Det er skam ikke taget i skjul, jeg stod frit fremme og ville tage billeder af kontrollørernes arbejde, noget jeg har gjort før hvis du tjekker arkivet. Jeg har bl.a. taget billeder til det materiale kontrollørerne bliver "uddannet" med i FCM :-)

Det er selvfølgelig ærgeligt hvis folk vil lave ballade når der står en fotograf i nærheden, jeg tager et billede uanset hvem det så er, og det er jeg sikker på de andre fotografer også ville gøre.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det styrer de da fuldstændig selv !!!

Og desuden har Thomas Lund forklaret hvordan bestyrelsen forholder sig til situationen...

Så tag den nu lidt med ro, og afvent svaret :-)

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Er det ikke lidt hurtigt at konkludere??

Til Jer andre der ikke direkte har været vidne til situationen: HOLD NU JERES KÆFT.

Det er ikke klædeligt med den stemning herinde over, indtil videre, udokumenteret påstande. Vores bestyrelse har meldt ud at de kommer med en udmelding når de har snakket med de involveret partner. Lad os nu vente til der er faldet "dom" i sagen før vi flår nogle !!!!

Poulsgaard
-Der ikke forholder sig til andet end den dårligt opførsel her på graven...

Anni

Indlæg af Anni »

Nej men man undrer sig da lidt over, at der ikke kommer en udtalelse fra de involverede parter.

Kranker var hurtigt inde med et indlæg (undskyldende), da han blev snuppet for at tænde romerlys i Horsens.

Man undrer sig egentlig også over, at der ikke er kommet en udtalelse fra FCMidtjylland, de var da også hurtige nok i Krankers tilfælde. Flaskekast er vel ikke mindre farligt end romerlys - men det kan jeg selvfølgelig skrive og spørge FCM om.

Ann/Rigtige ulve siger NEJ til vold

Amby

Indlæg af Amby »

Grunden til det skal nok findes, at episode ikke direkte havde noget med FCM at gøre. De har jo ikke ansvaret for hvad de 20.000 (rent gæt) forskellige mennesker, som kommer på stadion i løbet af et år, laver i deres fritid...

Poulsgaard

Indlæg af Poulsgaard »

Anni skrev:
> Nej men man undrer sig da lidt over, at der ikke
> kommer en udtalelse fra de involverede parter.

Det gør der jo også på onsdag.... Fanklubbens bestyrelse er en samlige frivillige og hårdt arbejdende mennesker, man må da respektere at de ikke kan smide hvad de har i hænderne fordi der er noget vigtigt at tale om. (det må der være tit i en bestyrelse af denne slags).

>
> Man undrer sig egentlig også over, at der ikke er
> kommet en udtalelse fra FCMidtjylland,>

Måske fordi de ikke er bekendt med de faktiske forhold i sagen og netup derfor holder sig for gode til at kommentere SLADDER !!!!!

>Ann/Rigtige ulve siger NEJ til vold

Deri er vi enige, men rigtige ulve venter også til folk er dømt FØR de tager afstand og fordømmer. Der er jo stadig en chance for at manden er uskyldig.

>
> -"Ingen kan alt! Alle kan noget! Sammen kan vi det
> hele!"

Ja og det kan godt være at alt det vi kan sammen ikke altid er godt !!!!

Poulsgaard

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Hvad med de der rent faktisk har set situationen? Søren ROSS stod forrest og kastede ligesom få andre med flasker mod de uofficielle fra Viborg, uden nogen form for provokation. Det er på video. Det er ikke sladder min gode Poulsgaard.

# 0 Kjær

Indlæg af # 0 Kjær »

Daniel Lund skrev:
> Hvad med de der rent faktisk har set situationen?
> Søren ROSS stod forrest og kastede ligesom få
> andre med flasker mod de uofficielle fra Viborg,
> uden nogen form for provokation. Det er på video.
> Det er ikke sladder min gode Poulsgaard.

Hvilken video?

Besvar