Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af THenry »

CasperA skrev:
19. jun 2019, 11:58
Det lyder til, at Genk henter den hypede angriber, Benjamin Nygren for 30 mio. kr.

Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux ... sen-i-genk

Gad vide om det så betyder at de har droppet Paul og indset, at han simpelthen er for dyr.
Det tror jeg ikke at man nødvendigvis kan udlede. Som jeg forstår det, så er Nygren primært kant, og Genk ser ud til at forberede et stort salg af deres anfører Trossard. Hvis det lykkedes for Genk at sælge nogle af deres store stjerner (Trossard, Berge, Samatta), så er jeg spændt på, om de kommer tilbage med et forhøjet bud på Paul. De har været interesseret længe, men har ikke kunne eller ville betale de 10 mio euro indtil videre.

Så længe Paul spiller AFCON, så tror jeg egentlig hellere ikke, at der sker det store ift. en transfer, men lad os krydse fingre for at han levere noget magi i Egypten, for det kan kun være med til at presse prisen op (og retfærdiggøre hvorfor belgierne skal smadre sin egen transferrekord med et bud på 10 mio. euro)!

CasperA

Indlæg af CasperA »

THenry skrev:
19. jun 2019, 12:29
CasperA skrev:
19. jun 2019, 11:58
Det lyder til, at Genk henter den hypede angriber, Benjamin Nygren for 30 mio. kr.

Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux ... sen-i-genk

Gad vide om det så betyder at de har droppet Paul og indset, at han simpelthen er for dyr.
Det tror jeg ikke at man nødvendigvis kan udlede. Som jeg forstår det, så er Nygren primært kant, og Genk ser ud til at forberede et stort salg af deres anfører Trossard. Hvis det lykkedes for Genk at sælge nogle af deres store stjerner (Trossard, Berge, Samatta), så er jeg spændt på, om de kommer tilbage med et forhøjet bud på Paul. De har været interesseret længe, men har ikke kunne eller ville betale de 10 mio euro indtil videre.

Så længe Paul spiller AFCON, så tror jeg egentlig hellere ikke, at der sker det store ift. en transfer, men lad os krydse fingre for at han levere noget magi i Egypten, for det kan kun være med til at presse prisen op (og retfærdiggøre hvorfor belgierne skal smadre sin egen transferrekord med et bud på 10 mio. euro)!
Ja jeg tænker også, at de er nødt til at sælge én af deres profiler, før de evt. vender tilbage med et større- og mere seriøst bud på Paul. Lad os håbe han kommer over sin sygdom snart og får lavet et par kasser til AFCON.

Jeg erindrer også Ankersen sige, at hvis vi skal sælge til belgiske klubber, skal det være til en ekstraordinær pris, da han helst ser, at de største profiler sælges til endnu større klubber.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

CasperA skrev:
19. jun 2019, 12:43
Jeg erindrer også Ankersen sige, at hvis vi skal sælge til belgiske klubber, skal det være til en ekstraordinær pris, da han helst ser, at de største profiler sælges til endnu større klubber.
Det er helt korrekt. Man kan dog ikke altid få det som ønsker det. Paul skal sælges i dette vindue, han vil helt sikkert ikke forlænge. Så er spørgsmålet jo om større adresser melder deres ankomst og om de vil betale nok. Jeg mener også at enten Steinlein eller Ankersen meldte ud at de helst så Paul solgt før mesterskaberne går i gang i Egypten. Ser ikke ud til at ske.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

mousebreaker skrev:
19. jun 2019, 17:24
CasperA skrev:
19. jun 2019, 12:43
Det er helt korrekt. Man kan dog ikke altid få det som ønsker det. Paul skal sælges i dette vindue, han vil helt sikkert ikke forlænge. Så er spørgsmålet jo om større adresser melder deres ankomst og om de vil betale nok. Jeg mener også at enten Steinlein eller Ankersen meldte ud at de helst så Paul solgt før mesterskaberne går i gang i Egypten. Ser ikke ud til at ske.
Jeg tænker, at man bevidst har sat en høj pris (10 mio euro) før AFCON for at se, om nogen ville købe på forhånd (for at undgå at endnu større klubber kommer på banen eller hans pris stiger ved succes), men det lader ikke til at være tilfældet. Det bliver spændende om prisen evt. falder, hvis han overhovedet ikke spiller eller bliver skadet/syg til AFCON, så det ikke kommer til at booste hans værdi yderligere. Ved et "prisfald" kan en klub, som Genk sikkert være aktuel igen. Muligvis det er det, som belgierne håber på?

Jeg er i øvrigt enig i, at Paul skal sælges nu. Han har også i den grad aftjent sin værnepligt og fortjener et stort og økonomisk indbringende skifte, men det er sikkert også en kompleks opgave, at finde en køber, hvor både Paul, FCM og den købende klub alle bliver glade ;)

Jeg er i hvert fald spændt på at se, hvor han havner.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gere-fcmer

Glen og Sønderjyske har hentet Albæk. Det virker som en god profil for dem, uden at jeg kender noget til hans niveau..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jonas Knudsen til Malmø.
Vildt han går den vej!
Jeg tænker vi har været på banen. Vi søger helt sikkert efter en venstre back.
Måske prisen for vores dårlige resultater i Europa - eller blot at han har spillet i Esbjerg :)
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

henker

Indlæg af henker »

Ser ud til at fcm vælger at beholde Dovbyk og brumaldo.. Evt en ny angriber..

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... tort-salg/

Sniper

Indlæg af Sniper »

Var lige lidt i tvivl om hvilken tråd jeg skulle poste dette i, men det ser ud til at Paul starter inde i front for Nigeria i deres 1.kamp ved AFCON. Nu må han virkelig gerne være good-Paul idag💪🙏

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

Mon ikke vi arbejder på løsningen der hedder Paul og Mayron ud, og ind med en ny 1. Angriber? På den måde bliver vi 1 mindre angriber, med formentlig ny spiller som ny nr 9, brumado og Dovbyk som reserver. Derudover kan Mabil, Wikheim og Isaksen gøre sig gældende, udover på kanterne.
Derudover forventer jeg at Zsolt, Reese, Okosun, Kraev og flere lignende spillere bliver sorteret fra.
I min optik ville det være optimalt at hver gang vi sælger 2 trupspillere, henter vi 1 med kvalitet. Dermed får vi lavet lidt plads til de unge, som dog stadig skal bevise at de er gode nok, for at få spilletid.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Sniper skrev:
22. jun 2019, 18:47
Var lige lidt i tvivl om hvilken tråd jeg skulle poste dette i, men det ser ud til at Paul starter inde i front for Nigeria i deres 1.kamp ved AFCON. Nu må han virkelig gerne være good-Paul idag💪🙏
Nigeria (eller Paul og vennerne som vi kalder dem) vandt 1-0 over Burundi.

Målet blev scoret i 77. minut af indskiftede Odion Ighalo.

henker

Indlæg af henker »

RandomHero skrev:
22. jun 2019, 21:51
Mon ikke vi arbejder på løsningen der hedder Paul og Mayron ud, og ind med en ny 1. Angriber? På den måde bliver vi 1 mindre angriber, med formentlig ny spiller som ny nr 9, brumado og Dovbyk som reserver. Derudover kan Mabil, Wikheim og Isaksen gøre sig gældende, udover på kanterne.
Derudover forventer jeg at Zsolt, Reese, Okosun, Kraev og flere lignende spillere bliver sorteret fra.
I min optik ville det være optimalt at hver gang vi sælger 2 trupspillere, henter vi 1 med kvalitet. Dermed får vi lavet lidt plads til de unge, som dog stadig skal bevise at de er gode nok, for at få spilletid.
"synes om" 👍

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

DenStolteJyde skrev:
22. jun 2019, 23:34
Sniper skrev:

Ved ikke hvordan Paul klarede sig, men helt godt er det aldrig når ham der blev sendt på banen i stedet for Paul scorer kampens afgørende mål blot 4 minutter senere.
Paul har tidligere haft problemer med at præstere når han har transferskillinger mellem ørerne. Man kunne frygte det igen har været tilfældet for vil ikke hjælpe på den pris vi kan få for ham.
I en 0-0 kamp ser det heller ikke godt at blive skiftet ud efter 73. minutter som spidsangriber, så det tyder på at han ikke rigtig er lykkedes

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
23. jun 2019, 07:18
DenStolteJyde skrev:
22. jun 2019, 23:34
Sniper skrev:

Ved ikke hvordan Paul klarede sig, men helt godt er det aldrig når ham der blev sendt på banen i stedet for Paul scorer kampens afgørende mål blot 4 minutter senere.
Paul har tidligere haft problemer med at præstere når han har transferskillinger mellem ørerne. Man kunne frygte det igen har været tilfældet for vil ikke hjælpe på den pris vi kan få for ham.
I en 0-0 kamp ser det heller ikke godt at blive skiftet ud efter 73. minutter som spidsangriber, så det tyder på at han ikke rigtig er lykkedes

Iflg whoscored var han en af kampens bedste.
Bedre end ighalo
https://www.whoscored.com/Matches/13696 ... ia-Burundi

Kan altid være den indskiftning var aftalt på forhånd

henker

Indlæg af henker »

Får vi nogle procent hvis Joachim Andersen bliver solgt.?
Ejer vi ikke ham dengang? Det mindes jeg ikke..

CasperA

Indlæg af CasperA »

henker skrev:
23. jun 2019, 11:36
Får vi nogle procent hvis Joachim Andersen bliver solgt.?
Ejer vi ikke ham dengang? Det mindes jeg ikke..
Mon ikke at vi får en vis procentdel af de der udviklingspenge, da vi har været med til at udvikle ham. Det er dog ikke ret mange %, da de vist skal deles mellem alle de klubber, han har været i i sine ungdomsår.

Låst