På papiret kan det jo være fint med to etablerede og to unge. Det er for så vidt ikke afgørende i mine øjne. Det store spørgsmål for mig er, hvem dirigenten i vores defensiv er til næste sæson. Det har været meget uklart for mig denne sæson, og 24 mål imod i 10 kampe taler sit tydelige sprog. Er det Korcsmár? Forhåbentlig (nu begynder jeg også) er han typen, der går forrest og kommunikerer godt, men det er også meget at forlange af en spiller, der slet ikke kender ligaen og nok lige skal vænne sig til det hele. Det, jeg frygter allermest, er en ny sæson med stenansigter og kommunikationsbrister i forsvaret.Steffen am skrev: ↑29. maj 2017, 13:09Men Sparv er tilbage på træningsbanen og har stadig 1-2 måneder til at blive helt klar og Drachmann er hentet ind
Målmandens situationen er selvfølgelig kendt. Fint hvis Falkensgaard har spillet nogle gode kampe. (Behøver han dog ikke i denne uge)
Forsvaret er Zsolt selvfølgelige hentet ind. 2 Etablerede 2 og talenter er ikke så skeløjet, det bringer Halsti lidt i overskud (undskyld Flodisar), men han kan få en god sæson som træningsspiller![]()
Transfervinduet sommer 2017
Re: Transfervinduet sommer 2017
-
Steffen am
Ja helt enig.Acebone skrev: ↑29. maj 2017, 13:31På papiret kan det jo være fint med to etablerede og to unge. Det er for så vidt ikke afgørende i mine øjne. Det store spørgsmål for mig er, hvem dirigenten i vores defensiv er til næste sæson. Det har været meget uklart for mig denne sæson, og 24 mål imod i 10 kampe taler sit tydelige sprog. Er det Korcsmár? Forhåbentlig (nu begynder jeg også) er han typen, der går forrest og kommunikerer godt, men det er også meget at forlange af en spiller, der slet ikke kender ligaen og nok lige skal vænne sig til det hele. Det, jeg frygter allermest, er en ny sæson med stenansigter og kommunikationsbrister i forsvaret.Steffen am skrev: ↑29. maj 2017, 13:09Men Sparv er tilbage på træningsbanen og har stadig 1-2 måneder til at blive helt klar og Drachmann er hentet ind
Målmandens situationen er selvfølgelig kendt. Fint hvis Falkensgaard har spillet nogle gode kampe. (Behøver han dog ikke i denne uge)
Forsvaret er Zsolt selvfølgelige hentet ind. 2 Etablerede 2 og talenter er ikke så skeløjet, det bringer Halsti lidt i overskud (undskyld Flodisar), men han kan få en god sæson som træningsspiller![]()
Også godt argument for ikke at hente Okore.
Kan (selvfølgelig) desværre ikke sige noget fornuftigt omkring Korcsmár, så der er ikke meget tilbage, end det lidt trælse ord i den her sammenhæng, at håbe.
Ellers må jeg indrømme jeg faktisk ser et stort lys i Riis og Nicolaisen. Specielt den tid de har spillet sammen synes jeg har virket ret positivt.
Spillet så få senior kampe, og så gå ind og spille på et 'relativt' højt niveau i så vigtige kampe. Men de skal selvfølgelig begge have mere erfaring og kampe under bæltet. Ser dem gerne sammen på torsdag (og specielt hvis Kian er på 50 % igen)
-
dejligeikast
- Geografisk sted: 9280 Storvorde
Som Steffen am, så synes jeg også tanken og et midterforsvar af Riis/Nicolaisen er en fed tanke. To unge talenter fra egen fabrik, som har spillet mange kampe sammen og derfor har en fælles forståelse. Jeg tror på det. Men ikke på den korte bane. Her er der også behov for mere rutinerede kræfter som Kian, Korcsmár og måske endnu en ny forsvarer udefra? Et godt mix af ælde og yngre kræfter, i det næste 1-1,5 år, så kunne Riis/Nicolaisen måske være løsningen herefter.
Men de to i midten gør det jo ikke alene. Efter 3-2 sejren over FCK var jeg næsten helt høj på Riis/Nicolaisens vegne. Det var fedt og se deres spil mod FCK’s stjerner. Men de havde jo også hjælp fra Rømer og Dal Hende på de to backer. I de sidste 45 min af Lyngby kampen i går, havde Riis/Nicolaisen Novak og NK på de to backer. De to er efter min mening fede offensivt, men der mangler noget defensivt. Her får de bedre støtte af Rømer/Dal Hende, med mine øjne. Jeg synes vi skal prøve at se forsvaret som et hele og ikke kun de to pladser i midten.
EDIT: Dal Hende fik kun de sidste 20-25 min mod FCK. Jeg huskede forkert. Novak spillede de første 70 min. Det var mod FCN at Dal Hende var i startopstillingen....
Men de to i midten gør det jo ikke alene. Efter 3-2 sejren over FCK var jeg næsten helt høj på Riis/Nicolaisens vegne. Det var fedt og se deres spil mod FCK’s stjerner. Men de havde jo også hjælp fra Rømer og Dal Hende på de to backer. I de sidste 45 min af Lyngby kampen i går, havde Riis/Nicolaisen Novak og NK på de to backer. De to er efter min mening fede offensivt, men der mangler noget defensivt. Her får de bedre støtte af Rømer/Dal Hende, med mine øjne. Jeg synes vi skal prøve at se forsvaret som et hele og ikke kun de to pladser i midten.
EDIT: Dal Hende fik kun de sidste 20-25 min mod FCK. Jeg huskede forkert. Novak spillede de første 70 min. Det var mod FCN at Dal Hende var i startopstillingen....
Dahlin
------------------------------------------------------------------------
Hansen - hurtigløber (jores okore type) - Zsolt Korcsmar
-------------------------------------------------------------------------
(Poulsen / Drachman) - Sparv
(NK/Hassan) (Del hende/Borring)
(Van der vaart / Poulsen)
---------------------------------------------------------------------------
(Duelund/Kroon)
(Paul/Ny angriber)
Jeg er meget enig i hvad de fleste skriver herinde (en mere til midterforsvaret, en angriber der kan presse Paul på pladsen)Steffen am skrev: ↑29. maj 2017, 12:38Det er også forsimplet at sige at man kun kan handle sig til forstærknig af forsvaret.FCM2000 skrev: ↑29. maj 2017, 12:28Det var ikke ment på land, men een enkelt mand kan ikke hanke op i defensiven alene, derudover er der altid en risiko, manden kan få en skade som Sparv, og ja de tager sig god tid i FCM's sundhedssektorAcebone skrev: ↑29. maj 2017, 11:24@FCM2000: Kan man ikke forsvare, hvis man er fra Ungarn? Lad os nu lige se giraffen, før vi dømmer det ude.
Nå, jeg er ked af at sige det - særligt fordi vi har fået en ny, svensk (finsk?) fan på forummet i form af Flodisar.Men Halsti har ikke været den rutinerede forstærkning, jeg havde forventet af en finsk landsholdsspiller. For mig at se må han videre. Jeg foretrækker, at børnefejlene rent faktisk kommer fra unge spillere. Hvis han stadig har et navn i Sverige, så prøv at få ham solgt dertil. Jeg ville ønske, det var endt lykkeligere, men Halsti og FCM ligner bare et dårligt match.
Så er spørgsmålet, om vi oven i tilgangen af Korcsmar skulle leje f.eks. Nicolaisen ud til Hobro og hente Pierre Kanstrup? Han er kontraktfri. Nej, det er ikke en skide sexet signing, og jeg forstår godt, hvis man efterhånden er træt af SønderjyskE-spillere, men jeg tror, han ville kunne råbe holdet op fra midterforsvaret, og er det ikke det, vi har manglet, siden Sviatchenko smuttede? Det burde da være en realistisk løsning rent økonomisk.
tl;dr Jeg så gerne Halsti erstattet af en transferfri Kanstrup., eller at han bare ikke fungere med de andre i den bagerste kæde
Dog vil jeg påpege, ham her fra Ungarn er ikke på det Ungarnske landshold ? og ja Ungarn hvor står de internationalt, vel på niveau med Finland / Norge ?
Stod det til mig, så vil jeg investere i 2 stk. midtforsvar, som begge kan tage udfordringen op med Kian Hansen. Bliver Kian Hansen den nye Sparv, så er man ikke kommet ret meget længere, med ham her fra Ungarn, med "den nye Sparv" mener jeg skadet i 1 år.
Halsti var taget til USA på feriefodbold, her var han skadet, han kom uskarp til FCM, korrekt han har ikke været nogen gevinst, ham har man heller ikke fået i form.
Men jeg synes undskyldningerne er mange herinde, for holdet / defensiven har ikke fungeret i den her sæson og ja Halsti var stort set ikke med i efteråret, vdv har ikke været meget med heller, så man kan jo ikke beskylde dem for at det ikke har fungeret defensivtnogle andre har ikke slået til.
Tipsbladet langede i går ud efter NK, som værende impliceret i 2 mål i går, Novak så heller ikke godt ud. Jeg synes netop at NK i mod bedre hold oftest er på røven i det defensive arbejde.
- Man kan lave en taktisk ændring, (selvom jeg nu synes det er ret underholdende med høje backs)
måske kamp-strategien nogenlunde kan bibeholdes med lidt mindre risiko.
- NK, Riis og Nicolaisen bliver alle et år ældre, mere modne og det der med 50 kampe til akademispillere inden de endelig kan vurderes.
Synes de har set meget spændende ud![]()
- Kontinuitet og relationer, forhåbentlig er der færre skader og vi kan få en forsvarskombination der kan få flere kampe sammen
- Sparv forhåbentlig tilbage
- Træning
- Målmand der (forhåbentlig) genfinder noget højt niveau, der kan støtte forsvaret
Jeg synes faktisk ikke vores spillere er så dårlige som man gør dem til, men jeg tror tilgengæld at den alt alt for defensive måde, at spille fodbold på under Thorup er med til at gøre det endnu mere usikkert! Stod det til mig havde man spillet et helt andet system, mon ikke 4-4-1-1 havde været en bedre løsning hvis vi kigger på vores spillere.
Man kan ikke forvente meget mere end det vi har fået når der er så mange unge spillere!! Jeg synes tit det er taktisk, at vi bliver til grin igen og igen.. Det har for mig været indlysende at vi mangler noget der.
Jeg tror faktisk, at vores transfervindue får stor betydning af om Thorup er her efter Torsdag eller ej. Hvis han er der forventer jeg mere boldsikre spillere og endnu mere defensiv profil.
Jeppe Andersen fra Esbjerg kunne også være en mand ? han kontraktfri nu her fra juli
De har før været ude efter ham, hvor han ikke vil til FCM
De har før været ude efter ham, hvor han ikke vil til FCM
Sådan her så jeg gerne vores start 11 til næste sæson.
Vi skal hente en transferfri Zsolts Korcsmar, Anders Lindegaard, samt en næsten transferfri Mads Albæk. Han har kontraktudløb om 6 måneder.
Vi skal så ligge lidt penge for Uffe Bech til venstrekanten, men han er netop sat på transferlisten i Hannover, så han kan hentes billigt. I øvrigt en med landskampe på CV'et og som har bevist sit værd.
Som supplement til defensiven skal vi hente Jores Okore, da vi er nød til at tage højde for Kristian Riis's og Kian Hansens skades historik. Vi skal have tre midtstopper med landsholdsklasse suppleret med et talent fra egne rækker.
Den sidste og yderst vigtige transfer er en ny angriber, som kam give Paul konkurrence. Mit bud vil være Simon Makienok eller Emil Berggren.
Ud med Awer Mabi, Markus Halsti, Johan Dahlin, Rasmus Nicolaisen(leje), Wikheim, Bruninho, og Novak.
Vi skal hente en transferfri Zsolts Korcsmar, Anders Lindegaard, samt en næsten transferfri Mads Albæk. Han har kontraktudløb om 6 måneder.
Vi skal så ligge lidt penge for Uffe Bech til venstrekanten, men han er netop sat på transferlisten i Hannover, så han kan hentes billigt. I øvrigt en med landskampe på CV'et og som har bevist sit værd.
Som supplement til defensiven skal vi hente Jores Okore, da vi er nød til at tage højde for Kristian Riis's og Kian Hansens skades historik. Vi skal have tre midtstopper med landsholdsklasse suppleret med et talent fra egne rækker.
Den sidste og yderst vigtige transfer er en ny angriber, som kam give Paul konkurrence. Mit bud vil være Simon Makienok eller Emil Berggren.
Ud med Awer Mabi, Markus Halsti, Johan Dahlin, Rasmus Nicolaisen(leje), Wikheim, Bruninho, og Novak.
Nu ser jeg en del ungdomsfodbold og særligt Tyskland har jeg fulgt en del. Nu ved jeg godt at mit forslag formodentligt aldrig bliver aktuelt, men hvad med en spiller som Anthony Syhre? Til jer (formodentligt alle der ikke ser unddomsfodbold) er han tysker, spiller i Osnabück i den 3. bedste tyske række, har 25 ungdomslandskampe for Tyskland, er 22 år gammel og spiller midterforsvar.

-
Steffen am
Falkesgaard klart bedste OB spiller, i deres sidste kamp.

Det er jeg enig i og jeg kan godt se ham tage kampen som første målmand, men det må tiden vise. Han så dejlig rolig ud også da det brændte mest på.
Falke er totalt undervurderet og det var en skandale at han ikke fik chancen hos os! Kan han holde sig skadesfri og blive spillet i form vil i have en førstemålmand der med afstand er den næstbedste i ligaen (forudsat vi ikke sælger Rønnow til sommer). Her må man rose CS - jeg tror det er en god handel.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
Kunne Victor Pálsson være aktuel som makker til Kian og ungaren (hvis han kommer). De kampe jeg har set med EFB har han haft god vokal på - kriger som ind i h*lvede og en der går forrest (lidt som nr. 32).
Han burde også være til at komme til for rimelige penge - EFB's økonomiske situation taget i betragtning.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ek/6687055
Han burde også være til at komme til for rimelige penge - EFB's økonomiske situation taget i betragtning.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ek/6687055
Han udtalte i vinters, at både Brøndby og FCM var attraktive klubber, som han godt kunne se sig selv i. Jeg kunne faktisk også godt se ham være en forstærkning på sigt, hvis han kan holde sig skadesfri. Men jeg ser stadig helst, at vi går efter Mads Albæk til 8'ere, da han udover de fodboldmæssige kvaliteter også har nogle af de menneskelige egenskaber vi pt. mangler i truppen. Han har også FCM under huden, hvilket desværre også er en mangelvare pt.
Jeg er enig med dig i, at han har et rigtig stort potentiale, men du er måske en smule farvet når du snakker om hamThygeM skrev: ↑30. maj 2017, 07:15
Falke er totalt undervurderet og det var en skandale at han ikke fik chancen hos os! Kan han holde sig skadesfri og blive spillet i form vil i have en førstemålmand der med afstand er den næstbedste i ligaen (forudsat vi ikke sælger Rønnow til sommer). Her må man rose CS - jeg tror det er en god handel.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Jeg er ikke så skråsikker som du - vi har Jakob Poulsen, Tim Sparv og Rafael van der Vaart med udløb næste sommer, og samtidig er planen at sælge Duelund til den tid. I min verden skal man kigge på forstærkninger til midtbanen nu, da vi ellers står med følgende midtbanefolk til næste sommer (med mindre vi forlænger med nogle):
9. Janus Drachmann - 31. december 2020
21. Kaan Kairinen - 31. december 2021
22. Mikkel Duelund - 30. juni 2021
35. Gloire Rutikanga - 30. juni 2021
45. Michael Baidoo - 30. juni 2021
xx. Frederik Brandhoff - 30. juni 2022
xx. Frank Onyeka - 31. december 2021
I min verden er det nu vi, eller senest til vinter, vi skal have noget ind der, for der er reelt set kun Janus og måske Duelund der er Superliga-klar til den tid, og det er langt fra godt nok. Kaan kan udvikle sig meget i den kommende sæson, men han er også 6'er, så pludseligt står vi med én 10'er og nul 8'ere som har niveauet til Superligaen.
Vi kan tabe, men aldrig besejres