Transfer sommer 2019

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer sommer 2019

Indlæg af JBT »

Sælg, sælg, sælg Erik Skavt-chenko
James, Nico mfl af de unge er tæt på, at være smuttet forbi ham. Så det er sundt fornuft, at forlade klubben med roser i rygsækken. Stadig mig en kæmpe gåde, hvordan han formåede at blive årets spiller.

JBT

Indlæg af JBT »

Skvat*

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var da nogle hårde ord. Erik har haft en god sæson og bliver forhåbentlig i FCM resten af karrieren :-)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

JBT er kronisk negativ. Et kort kig gennem hans historik siger det hele. Stod det til ham, var både Jess Thorup og Claus Steinlein fyret forlængst.

Det korte svar er, at klubben har vundet tre trofæer i sin levetid, og Erik Sviatchenko har haft en væsentlig andel i dem alle. Han har svinget i niveau med holdet i den netop overståede sæson, men det er der ikke rigtig nogen, der kan sige sig fri for.

Erik er en fremragende repræsentant for FCM, og jeg vil på den ene side være ærgerlig over at se ham gå (igen), men på den anden side mener jeg, han allerede har givet os en masse godt, og til den rette pris kan et skifte vise sig helt ok for alle parter (særligt hvis vi skifter formation).

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg har kun generel ros til overs for hele hans tid i FCM, uden tvivl.
Hvis man bare følger lidt med, mener jeg, at tidligere nævnte er rigtigt set. Erik er ikke god nok til den han gerne vil! Han tror tilmed, at han er en helvedes karl, der kan råbe af de andre, men det er ham selv der laver fejlene både i kampe og til træning. Det er jo faktum for fanden.
Så igen. Synes det er klogt at sælge ham nu - det er der iøvrigt intet negativt i at sige.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

17 mio for ES virker som for lidt til, at det kunne være interessant for os. Der kan selvfølgelig, som andre nævner, være en frikøbsklausul eller en gentleman agreement. Men hvis vi skal gøre os nogle forhåbninger om et EL gruppespil, så ser jeg ES som en vigtig del af dette.

Ang. Frank, så tror jeg det er rigtig set, at der på nuværende tidspunkt nok ikke er nogle klubber der er villige til, at betale hvad vi vil have for ham.
For min skyld ville det dog ikke gøre noget, hvis vi spillede os af med ham allerede. Han er ikke god nok med fødderne til at spille centralt og er ikke en god nok dribler eller goal getter til at ligge fremme. Jeg tror egentligt han vil passe bedre ind på backen, som han også tidligere skulle have spillet.

henker

Indlæg af henker »

Jeg vil hellere beholde svia og sælge Kian istedet.

Fordi jeg synes at Kian har tendens til at lave fejl og sparke langebold og skabe ofte tabt bold til modstandere.

Men det med svia synes jeg at han virker ret mere robust end Kian, dog virker svia lidt tung og langsomt.. Men efter min mening synes jeg at svia virker bedre sammen med scholz end Kian.

Desuden har svia den gode lederrolle for de unge ulvene.. Forhåbentlig kan riis og Nicolaisen tager over i fremtiden.

henker

Indlæg af henker »

Hvis det er på rigtig at fcm får tilbud på svia og er indstillet på at sælge ham. Så tror jeg at den fortæller mig at det bliver en ny omstilling.. Forhåbentlig 4231 omstilling som passer perfekt til disse spillere vi har på 1 holdet.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Densestar7430 skrev:
16. jun 2019, 22:32
17 mio for ES virker som for lidt til, at det kunne være interessant for os. Der kan selvfølgelig, som andre nævner, være en frikøbsklausul eller en gentleman agreement. Men hvis vi skal gøre os nogle forhåbninger om et EL gruppespil, så ser jeg ES som en vigtig del af dette.

Ang. Frank, så tror jeg det er rigtig set, at der på nuværende tidspunkt nok ikke er nogle klubber der er villige til, at betale hvad vi vil have for ham.
For min skyld ville det dog ikke gøre noget, hvis vi spillede os af med ham allerede. Han er ikke god nok med fødderne til at spille centralt og er ikke en god nok dribler eller goal getter til at ligge fremme. Jeg tror egentligt han vil passe bedre ind på backen, som han også tidligere skulle have spillet.
Så vidt jeg kan se, så lukker det danske transfervindue den 31. august (https://www.fodbold-transfers.dk/indhol ... og-sommer/), og anden kamp i play-off/Q 4 i EL kval spilles den 29. august (https://www.uefa.com/uefaeuropaleague/n ... 89463.html). Så det kan han godt blive en vigtig del af, uanset om han bliver solgt eller ej.

Jeg holder fortsat fast i min skepsis om, hvorvidt der er nogen rimelig chance for, at vi kvaller os til EL gruppespil. Hvis klubben deler den vurdering, eller bare medtager det i overvejelserne, så har de vel også scenarier i skuffen, hvor visse handler kan gennemføres, hvis/når det ikke lykkes.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Ifølge den seneste episode af BTs "Transfervinduet" podcast er den nok med Erik og Trabzonspor, eftersom hans agent har bekræftet det. Erik skulle i øjeblikket overveje det.

Ved 33:17 her: https://podtail.com/en/podcast/transfer ... rofilsalg/

henker

Indlæg af henker »

Christian tue bliver udlej til brentford.. Formentlig følger japhet sery Larsen også med til brentford.. Hvis jeg husker rigtigt at havde læst om det i et andet sted.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

henker skrev:
18. jun 2019, 21:11
Christian tue bliver udlej til brentford.. Formentlig følger japhet sery Larsen også med til brentford.. Hvis jeg husker rigtigt at havde læst om det i et andet sted.
Jeff får også et år i Brentford, ja.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/st ... ed-fem-aar

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg er glad for, at spillerne ryger til Brentford for at udvikle sig.

Den store popularitet som PL nyder, begynder efterhånden at smitte af på Championship, og Brentford klarer sig egentlig godt set ifht. budget. Særligt deres underliggende performance viser, hvordan Benham har sat sit tydelige aftryk i klubben. Træneren er dansk og der er flere danskere i truppen, hvilket jeg også tror er fint, siden det er unge spillere, der ryger over. Jeg ved godt, at de skal lære at klare sig selv, men jeg tror, at det er fornuftigt med en glidende overgang for mange unge.

Er det bare mig, eller er det lidt uklart om Jeff skal knyttes til førsteholdstruppen eller U23 truppen?

henker

Indlæg af henker »

Stoffer skrev:
19. jun 2019, 11:23
Jeg er glad for, at spillerne ryger til Brentford for at udvikle sig.

Den store popularitet som PL nyder, begynder efterhånden at smitte af på Championship, og Brentford klarer sig egentlig godt set ifht. budget. Særligt deres underliggende performance viser, hvordan Benham har sat sit tydelige aftryk i klubben. Træneren er dansk og der er flere danskere i truppen, hvilket jeg også tror er fint, siden det er unge spillere, der ryger over. Jeg ved godt, at de skal lære at klare sig selv, men jeg tror, at det er fornuftigt med en glidende overgang for mange unge.

Er det bare mig, eller er det lidt uklart om Jeff skal knyttes til førsteholdstruppen eller U23 truppen?
Tror at fcm's u19 ryger direkte til brentford u23. Eftersom at det er utænkelige at sender u19 spillere direkte til først hold som er over superligaen, mht ranglisten er formentlig champions premier over superligaen..... Derfor er det utænkelige for mig at sende dem direkte til først holdet.

CasperA

Indlæg af CasperA »

Det lyder til, at Genk henter den hypede angriber, Benjamin Nygren for 30 mio. kr.

Kilde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux ... sen-i-genk

Gad vide om det så betyder at de har droppet Paul og indset, at han simpelthen er for dyr.

Låst