Aab nedtur og CL, uha?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
j3pq3

Re: Aab i Manchester -Tillykke

Indlæg af j3pq3 »

damp Skrev:
-------------------------------------------------------
> Synd at ansættelsen af Rioch har kostet så meget i
> ligaen.

Arrh.. det kan nu ikke sættes så simpelt op. Rioch har en del af skylden, ja, men det centrale problem lå jo hos spillerne der havde fået stjernenykker efter sidste sæsons succes. desuden er det jo bevist med tal at der sker noget efter trænerfyringer. der må være en eller anden faktor der spiller ind i det mentale ved spillerne ved en trænerfyring

damp

Indlæg af damp »

Jo vil nu mene, at Rioch havde en meget stor del af skylden.
Han går ind for frihed hos spillerne, og ville selv have dem til at tage ansvar.
Det var langt væk fra de dyder der gjorde os til mester sidste år.
Khun og Hamren var gode til kun at få holdet til at fukusere på næste kamp.
Så snart Khun gik tilbage til de gamle dyder, så fik holdet succes fra dag 1.
Jeg er 100% overbevist om, at hvis Khun var træner fra sæson starten, så havde vi min. 5-10 point mere end nu.

Bobby

Re: LÅLÅLÅ!!!

Indlæg af Bobby »

Dahl9210 Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Af de spillere der har kontraktudløb til sommer
> vil jeg meget gerne se forlængelser med Bhele,
> Zaza og Bøgelund. Dernæst ville det været fint med
> en kontrakt til Olfers, men Risgaard og Martin P
> er jeg totalt ligeglad med.
>
Ja, indtil videre har Bøgelund, Zaza og nu Risgaard takket nej til udspillet fra klubben.

Martin P. har ikke hørt fra klubben. Det ser sgu lovende ud for Lynge!

Bøgelund: http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=93293

Zaza: http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=93216

Risgaard: http://www.onside.dk/node/22658

Martin P.: http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=93295

Jeg synes personligt, det er ekstremt flot, hvad AaB har præsteret i CHL, senest igår mod Man U. Det tager jeg hatten af for.

Men Kent har helt ret i, at Lynge går en meget svær og dyr vinterpause i møde.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man kan ikke bare give Bruce Rioch hele skylden. Lynge Jacobsen sagde i TV i går, at det nok også var spillerne som var for længe om at få armene ned.
Det er vel heller ikke det fedeste tidspunkt at overtage et hold på, lige efter de har vundet mesterskabet som en stor overraskelse.

Men Rioch var ringe. Og nu er det jo enormt overraskende at man har en træner som er ubesejret i 13 kampe, deraf flere CL kampe, og så dropper man ham og ansætter en 32 årig svensker som ingen kender. Det ligner big gambling, så det bliver et spændende forår for Aab ... ;-)

damp

Indlæg af damp »

Det med at spillerne ikke kunne få armene ned, var jo lige netop Rioch skyld.
Han lagde ansvaret overpå spillerne.
Som nævnt før, så i mesterskabs sæsonen, så fukuserede AaB kun på næste kamp og intet andet. Så snart AaB/Khun gjorde det igen, så kom sejrerne også.

Er ikke så nervøs ved den nye træner, da han vil køre videre i Hamrens ånd, samt støtte sig op af Khun.

Lauth

Indlæg af Lauth »

Jammen godt klaret Ålborg. Men ligemeget hvor meget sympati man har med den klub så er Midtjylland plastik all the way! Så i min bog er i stadig sorteper. Tror kun jeg så lidt positiv på det. For hader da bare United helt vildt. Så arrogant som de spillede igår så er det jo klart de ikke får mere ud af den her kamp. Så det vel fair nok, når begge hold er så elendige.

Who the fuck are Man Utd. !

Gentleman Finn

Heldet følger de gode, et bøvs til smålige folk

Indlæg af Gentleman Finn »

Onsdag aften betrådte AaBs spillere græsset i et af fodboldverdenens helligste templer, Old Trafford i Manchester. Den nordjyske klub har desuden kvalificeret sig til UEFA Cuppens sekstendedelsfinale. Imponerende, skulle man synes. Men alligevel er det småt med respekten for de forsvarende danske mestre.

Men er det virkelig rent held det hele Ulvegraven? AaB vandt mesterskabet med 9 point ned til FCM på andenpladsen samtidig med, at den smalle trup imponerede i UEFA Cuppen sidste år mod Sampdoria, Anderlecht og førte 2-0 på WHL, vandt ude mod Hapoel tel aviv.

AaB VAR heldig med at klubben kvalificerede sig til Champions League mod et par overkommelige modstandere, men det var alligevel et par professionelle præstationer, der sikrede Champions League billetten. Andre danske klubber har tidligere snublet i lignende situationer, og i den forbindelse får den fyrede træner Bruce Rioch ikke nok anerkendelse for sit arbejde i klubben.

Det seneste Aalborgensiske "lucky punch" var erobringen af 3. pladsen i en svær gruppe mod et engelsk, et spansk og et skotsk tophold. Der er vel ingen, der ligefrem påstår, at AaB var heldige med den lodtrækning, at møde Villareal, endte foran Barca sidste sæson der stillede op med verdensstjerne i begge opgør, Man Utd der ikke ligefrem tog let på AaB, og Celtic, et hold man vidste man skulle være bedre indbyrdes for at kunne gå videre til det største europæiske resultat i dansk fodbold. Og det at spille 0-0 på Park Head er en gedigen præstation, der skabte muligheden for videre kval. for AaB.

Det burde være indlysende, at det krævede både dygtighed OG held at sikre kvalifikation til UEFA Cuppen via 3.pladsen i gruppespillet, men AaB har også vist en forfriskende indstilling i Champions League-turneringen; bl.a i begge opgør mod Villareal, hvor nordjyderne fik et vigtigt point og fik scoret ikke færre end 5 gange mod spanierne.

De kan jo åbenbart godt spille fodbold i AaB, og deres Champions League succes er måske mere et resultatet af fokusering og investering i talentarbejde end et udtryk for at AaB blot er "heldige" som mange skryder op herinde.

Man kan spekulere i hvorfor hvilke folk ikke vil anerkende AaBs evner, men uanset er det jo også noget nemmere for folk som Kent og en del andre FCMere i denne tråd blot at slå det hen med "held held held", og det finder jeg utroligt svagt, at man ikke kan anerkende et andet holds succes, så er man en bitte bitter person.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det da enormt nemt bare at give ham skylden..

Ravnen

Re: Heldet følger de gode, et bøvs til smålige folk

Indlæg af Ravnen »

Mon ikke det indlæg skulle have været postet i Aabs forum?

Aabs spillere taler åben om held, Lynge erkender det åbent, det er et faktum for alle at Aab har været "skidt ud af et lykkehjul" i år.

Og hvad så? Vi håber da alle at heldet vil tilsmile os. Det er da ikke noget at være flov over når det sker. Så du behøver da ikke begynde at bortforklare det.

Davoos

Indlæg af Davoos »

Selvfølgelig har AaB klasse, de folk der ikke mener det har blot ondt i røven over det, det skal du ikke tage dig af Finn. Det er også undtagelsen, at mange herinde har mere behov for at tilsidesætte AaBs succes med held, i forhold til de andre konkurrenter, hvorfor? kan man drage egne konklusioner af, men det morer blot mig. Som du rigtig siger kræver det både klasse, dygtighed og held at præstere sådanne resultater i Champions League.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Hvorfor gider du spilde din tid på at poste et så langt indlæg på et forum hvor folk i bund og grund er skideligeglad med AaB? Hvis det er for at hovere, så fair nok. Det siger bare mere om mangel på indhold i dit liv, end det gør om smålige FCM'ere. Da især når der lige er kommet en masse lykønskninger fra FCM-fans herinde. Men tillykke med det fine resultat til dig også. Bare synd du føler behov for at spilde din tid på at skrive et ligegyldigt indlæg på Ulvegraven, istedet for at fejre det fine resultat. Jeg føler med dig....

Davoos

Indlæg af Davoos »

Jeg håber enhver dedikeret fodbolfan får en oplevelse på livet som os AaB'ere fik i går. Det at stå sammen med 2000 AaBere der synger for fuld hals, på old trafford er helt sindssygt fedt, at vi så fik et point med derover fra gjorde det blot vildere. Det er oplevelser for livet.

Administrator

Slut.

Indlæg af Administrator »

Nå da AaB's nedtur formentlig er slut, of det hedder UEFA i deres næste kamp, har denne tråd vidst overlevet sig selv.

SLAM.

Besvar