Transfervinduet sommer 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af Kent »

SteffenO skrev:SÅ er FCK igen ude med snørren, men man kan vel godt stille spørgsmålstegn ved hvem fra FCK som kan gå ind i vores start 11´er i stedet for petter hvis det nu skulle blive til noget. nogen der har et bud på hvem det skulle være for at sige ja tak ?
Jeg regner ikke med de vil af med hverken Thomas Delaney eller Claudimir (staves?) Thomas Kristensen vil nok ikke til herning, og er nok også for dyr.

http://onside.dk/superligaen/fck-lurer- ... fcm-profil
5 mio kr? De må da have fået noget helt galt i halsen. Det er han værd alene i ekstra tv-penge. Håber, at der ikke har været andet end hovedrysten til overs for det bud.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:
Jesper BW1100 skrev:Ifølge Tipsbladet ser det ud til han heldigvis købes fri:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... and-talent

Hvad mon sådan en gut indbringer? Et par mio og en videresalgsklausul?
Ifølge EB er der tale om 6 mio kr, dvs mere end Albæk......
Det er jo et spørgsmål om, hvor meget man skal save i den gren man sidder på. Men i den nuværende situation synes jeg de agerer meget fornuftigt. Seks mio giver begrundet håb om, at vi kan holde på et par spillere efter 1. september (eller skrue prisen op på dem der ryger).

Og Albæk? Han fik lov at gå for tro tjeneste. Det skal der være plads til.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kent skrev:
Jesper BW1100 skrev:Ifølge Tipsbladet ser det ud til han heldigvis købes fri:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... and-talent

Hvad mon sådan en gut indbringer? Et par mio og en videresalgsklausul?
Ifølge EB er der tale om 6 mio kr, dvs mere end Albæk......
Det er da godt nok noget af et salg. Mere end Albæk er helt vildt. Men sætter også meget godt i relief at salget af Albæk ikke var særlig godt økonomisk.

At FCK tror de kan spise os af med 5 mio og en ukendt spiller for Petter er jo grinagtigt. Med det her salg af Joachim Andersen tror jeg vi skal have et bud på 15-20 mio for Petter før vi lytter.

Noe

Indlæg af Noe »

Jesper BW1100 skrev:
Det er da godt nok noget af et salg. Mere end Albæk er helt vildt. Men sætter også meget godt i relief at salget af Albæk ikke var særlig godt økonomisk.
Fischer, Morten Knudsen, Joachim Andersen. Hvordan var det nu, Hessel; skulle vi se at få lukket det akademi? ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:
Måske er teksten blevet ændret men der står at det drejer sig om at sende en af deres yngre spillere til FCM, så tænker ikke umiddelbart TK :-)
Gislason måske?
Med yngre spiller, tror jeg ikke du skal tænke på nogen i deres start-11 eller lige deromkring. Så med andre ord: 5 mio + et skrabelod.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Kent skrev:
974 skrev:
Måske er teksten blevet ændret men der står at det drejer sig om at sende en af deres yngre spillere til FCM, så tænker ikke umiddelbart TK :-)
Gislason måske?
Med yngre spiller, tror jeg ikke du skal tænke på nogen i deres start-11 eller lige deromkring. Så med andre ord: 5 mio + et skrabelod.

Det kunne godt tænkes at være denne herre: http://da.wikipedia.org/wiki/Youssef_Toutouh

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

NyX skrev:
Kent skrev:
974 skrev:
Gislason måske?

Det kunne godt tænkes at være denne herre: http://da.wikipedia.org/wiki/Youssef_Toutouh
Helt klart også min første tanke. Men det er ikke noget vi er interesseret i.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Spicker

Indlæg af Spicker »

5 mill plus Youssef Toutoh kan vi sagtens sige nej til.
Petter selv er mindst 15 mill værd og en breddespiller i Fck er ikke 10 mill værd.
Så lad os håbe som Kent skriver at det bare er blevet mødt med en hovedrysten hvis der er noget i rygtet!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

FCM har også skrevet på deres Facebookside så sent som i dag at Petter IKKE er til salg..

Der er da også en måde at sende et signal selvom det jo godtnok ikke er en formel udtalelse fra den sportslige ledelse..

974

Indlæg af 974 »

Under kampen her nu mod Sunderland, siger kommentatoren at FCM har takket nej til et bud fra dem på Izunna
Ligeledes nævnte de at den aktuelle spiller som FCK ville smide til os var Toutou

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Fik ikke fat i vi havde afvist et bud fra FCN? E lidt ambivalent i forhold til en Izunna afgang, han er som spiller ikke uerstattelig, lige så god en spilbryder og skraldespand han er, lige så elendig og ufarlig en playmaker er han. Pt. Har vi dog ingen erstatning, og det gør ham som positionsspiller nødvendig at beholde. I øvrigt sigter han nok også selv højere. Ser ikke væsentlig bere perspektiver i FCN end FCM andet end et par lussinger flere i Europæiske kvalkampe.

Hvad angår Petter må vi også være realistiske, at snakke 15 millioner er i min optik vanvittigt. Manden er alt andet lige 28 år, har gennemgået 2 alvorlige korsbåndsskader, og nærmer sig vel fodboldinvadilitet ved en eventuel ny. Synes 10 millioner er pænt, og kan vi så få Toutouh med, som jeg finder spændende, kan lidtmmindre også gøre det for mig.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Lund7400 skrev:Fik ikke fat i vi havde afvist et bud fra FCN? E lidt ambivalent i forhold til en Izunna afgang, han er som spiller ikke uerstattelig, lige så god en spilbryder og skraldespand han er, lige så elendig og ufarlig en playmaker er han. Pt. Har vi dog ingen erstatning, og det gør ham som positionsspiller nødvendig at beholde. I øvrigt sigter han nok også selv højere. Ser ikke væsentlig bere perspektiver i FCN end FCM andet end et par lussinger flere i Europæiske kvalkampe.

Hvad angår Petter må vi også være realistiske, at snakke 15 millioner er i min optik vanvittigt. Manden er alt andet lige 28 år, har gennemgået 2 alvorlige korsbåndsskader, og nærmer sig vel fodboldinvadilitet ved en eventuel ny. Synes 10 millioner er pænt, og kan vi så få Toutouh med, som jeg finder spændende, kan lidtmmindre også gøre det for mig.
Jeg mener godt nok vi har spillere som kan tage Izu's plads.
Som du selv siger er han boldbryder, altså 6'eren på midten.
Der har vi både Bak og Rømer der kan tage den plads og badved de to har vi Mads Pedersen når han er tilbage fra sin skade.
Så jeg vil næsten sige at Izunna er den spiller fra midtbanen vi nemmest kan undvære.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Selvfølgelig kan man altid finde erstatningen, men implicit lå det i min kommentar at det drejede sig om afløsere af samme kvalitet. Bak er muligvis minimalt bedre offensivt end Izunna, men er til gengæld væsentlig ringere til at spille den plads defensivt. Han kostede os mange mål da han sidst opererede på midtbanen. Skal være ærlig at sige, at jeg ikke har set Rømer på den position, men mener at kunne konkludere at erstatningens pt. er betydeligt ringere end Izunna, om det så siger mest om ham eller bredden skal jeg lade være usagt...

Låst