Brøndbys nedtur
-
Noe
Galehus
http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligae ... ondby-spil
Han er jo bindegal, han kommenterer på alt. Det kan godt være, at medierne har travlt med at genrejse Brøndby, men Kasi-jesper kan lige så godt være en del af problemet, som løsningen. Det virker uprofessionelt, at en udeforstående (han er trods alt kun sponsor, eller hvad?) kan have frit spil på denne måde: Hvorfor siger BIF-ledelsen ikke stop? BIF havde imo brug for en stærk ledelse, for at genrejse butikken. det har de tilsyneladende ikke fået.
Jeg tror stadig, at BIF er det nye AGF.
Han er jo bindegal, han kommenterer på alt. Det kan godt være, at medierne har travlt med at genrejse Brøndby, men Kasi-jesper kan lige så godt være en del af problemet, som løsningen. Det virker uprofessionelt, at en udeforstående (han er trods alt kun sponsor, eller hvad?) kan have frit spil på denne måde: Hvorfor siger BIF-ledelsen ikke stop? BIF havde imo brug for en stærk ledelse, for at genrejse butikken. det har de tilsyneladende ikke fået.
Jeg tror stadig, at BIF er det nye AGF.
-
BW - 665
Re: Galehus
Noe Skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009
> /kasi-jesper-er-traet-af-brondby-spil
>
> Han er jo bindegal, han kommenterer på alt. Det
> kan godt være, at medierne har travlt med at
> genrejse Brøndby, men Kasi-jesper kan lige så godt
> være en del af problemet, som løsningen. Det
> virker uprofessionelt, at en udeforstående (han er
> trods alt kun sponsor, eller hvad?) kan have frit
> spil på denne måde: Hvorfor siger BIF-ledelsen
> ikke stop? BIF havde imo brug for en stærk
> ledelse, for at genrejse butikken. det har de
> tilsyneladende ikke fået.
Sikke dog en kværulant. Jeg tror dog desværre ikke BIF kan gør så meget ved det, da det jo er ham der har fat i den tunge ende af vægtstangen eftersom han er sponsor og ikke er "under" BIF's ledelse, men omvendt kan han stoppe med at poste penge i klubben, så mon ikke han bare får lov at gøre sig selv til grin...
> http://www.sporten.dk/fodbold/sas-ligaen-2008-2009
> /kasi-jesper-er-traet-af-brondby-spil
>
> Han er jo bindegal, han kommenterer på alt. Det
> kan godt være, at medierne har travlt med at
> genrejse Brøndby, men Kasi-jesper kan lige så godt
> være en del af problemet, som løsningen. Det
> virker uprofessionelt, at en udeforstående (han er
> trods alt kun sponsor, eller hvad?) kan have frit
> spil på denne måde: Hvorfor siger BIF-ledelsen
> ikke stop? BIF havde imo brug for en stærk
> ledelse, for at genrejse butikken. det har de
> tilsyneladende ikke fået.
Sikke dog en kværulant. Jeg tror dog desværre ikke BIF kan gør så meget ved det, da det jo er ham der har fat i den tunge ende af vægtstangen eftersom han er sponsor og ikke er "under" BIF's ledelse, men omvendt kan han stoppe med at poste penge i klubben, så mon ikke han bare får lov at gøre sig selv til grin...
-
Noe
BW - 665 Skrev:
> Sikke dog en kværulant. Jeg tror dog desværre ikke
> BIF kan gør så meget ved det, da det jo er ham der
> har fat i den tunge ende af vægtstangen eftersom
> han er sponsor og ikke er "under" BIF's ledelse,
> men omvendt kan han stoppe med at poste penge i
> klubben, så mon ikke han bare får lov at gøre sig
> selv til grin...
Det har du ret i, men en stærk ledelse havde trukket tossen til side og fortalt ham, at han ikke gavner klubbens sag. Alt i alt mener jeg at det er endnu et eksempel på AGF'iseringen af Vestegnen.
> Sikke dog en kværulant. Jeg tror dog desværre ikke
> BIF kan gør så meget ved det, da det jo er ham der
> har fat i den tunge ende af vægtstangen eftersom
> han er sponsor og ikke er "under" BIF's ledelse,
> men omvendt kan han stoppe med at poste penge i
> klubben, så mon ikke han bare får lov at gøre sig
> selv til grin...
Det har du ret i, men en stærk ledelse havde trukket tossen til side og fortalt ham, at han ikke gavner klubbens sag. Alt i alt mener jeg at det er endnu et eksempel på AGF'iseringen af Vestegnen.
-
Ravnen
Fuldstændig enig, med Per Bjerregaard ude holder de bare ikke tidligere tiders niveau, på nogen måde. Det er for latterligt at have en hovedsponsor som agerer på den måde. Tænk hvis Spar sendte en udtalelse ud når vi tabte en kamp, det ville være uhørt.
Hvad siger du Ravn, skulle vi to ikke svælge lidt mere i Brøndbys nedtur?Ravnen skrev:Fuldstændig enig, med Per Bjerregaard ude holder de bare ikke tidligere tiders niveau, på nogen måde. Det er for latterligt at have en hovedsponsor som agerer på den måde. Tænk hvis Spar sendte en udtalelse ud når vi tabte en kamp, det ville være uhørt.
Det er jo fuldstændig grinagtigt, at sende en fondsmedelelse ud, hvor man bekendtgør at man har en spritny strategiplan, som har to hovedpunkter:
1. Man planlægger en styrkelse af klubbens økonomi.
2. Man planlægger at føre Brøndby helt til tops i dansk fodbold igen og tilbage til en god placering på de internationale ranglister i UEFA.
No shit! Vil i virkelig styrke den sportslige og økonomiske side af Vestegnens stolthed? Nå ja, og så har de nedsat (endnu) et udvalg, som skal fylde de tomme pladser i planen ud. Engang.
Det står sgu værre til derude, end jeg havde håbet..
Re: Brøndbys nedtur
Haha, morsomt at finde et 2 år (!) gammelt indlæg frem 
Men lad os da bare svælge lidt mere i det, for det er da i højeste grad aktuelt!
Brøndbys nedtur, er nu, her to år efter den sidste debat, endnu mere tydelig. Nuvel, de ligger ikke så dårligt i ligaen, som sidst. Men på de indre linier hersker der total kaos, og ja som du siger, de griber lidt ud i luften efter "løsninger" uden at turde tale om problemerne. Det ser skidt ud for dem!
Hvad er der sket med Per Bjerregaard? Han skabte så meget, og gjorde det fremragende. Det er lidt tankevækkende at han i den grad har mistet grebet om hvordan man leder en fodboldklub. Men måske er det bare fodbold Danmark som har flyttet sig, og Bjerregaard som ikke er kommet nogen vegne?
Set i det lys, var det måske godt for FCK, at Flemming Østergaard røg ud. Han var jo også ved at smadre alt det han havde skabt. Før eller siden kan gamle dinosaurer måske være som et drivanker om benet på en klub?
Aab er også gået fuldstændig i stå, kan det mon sammenlignes? Det er efterhånden nogle år siden at Lynge var i topform.
Har gamle mænd, for meget magt i visse klubber, og dermed hæmmer udviklingen?
Vil vi kunne sparke vores koryfæer ud, den dag de er en stopklods for klubben? Sikkert ikke.
Men lad os da bare svælge lidt mere i det, for det er da i højeste grad aktuelt!
Brøndbys nedtur, er nu, her to år efter den sidste debat, endnu mere tydelig. Nuvel, de ligger ikke så dårligt i ligaen, som sidst. Men på de indre linier hersker der total kaos, og ja som du siger, de griber lidt ud i luften efter "løsninger" uden at turde tale om problemerne. Det ser skidt ud for dem!
Hvad er der sket med Per Bjerregaard? Han skabte så meget, og gjorde det fremragende. Det er lidt tankevækkende at han i den grad har mistet grebet om hvordan man leder en fodboldklub. Men måske er det bare fodbold Danmark som har flyttet sig, og Bjerregaard som ikke er kommet nogen vegne?
Set i det lys, var det måske godt for FCK, at Flemming Østergaard røg ud. Han var jo også ved at smadre alt det han havde skabt. Før eller siden kan gamle dinosaurer måske være som et drivanker om benet på en klub?
Aab er også gået fuldstændig i stå, kan det mon sammenlignes? Det er efterhånden nogle år siden at Lynge var i topform.
Har gamle mænd, for meget magt i visse klubber, og dermed hæmmer udviklingen?
Vil vi kunne sparke vores koryfæer ud, den dag de er en stopklods for klubben? Sikkert ikke.
Det er nemlig akkurat aktuelt stadig, for den grundlæggende sygdom har de bare aldrig fået bugt med derovre. To års bronzemedaljer har lagt låg på, men der er jo stadig noget helt galt i organisationen. Det er tredje gang krisen bryder ud, og spørgsmålet er, om de rejser sig denne gang?Ravnen skrev:Haha, morsomt at finde et 2 år (!) gammelt indlæg frem
Men lad os da bare svælge lidt mere i det, for det er da i højeste grad aktuelt!![]()
Et friskt bud: Bif bliver 7'er i år.. (Men Mike Jensen vil hævde, at de spiller om medaljer til sidste spilledag - matematik og realitetssans er tydeligvis ikke hans stærke side).
- Mini Bager
Jeg har absolut ikke særlig stor kedskab til BIFs ledelsesmetoder, organisation mv., men umiddelbart ville det virke rigtigt at sende Per Bjerregård på pension eller noget. Det er ligesom om, at nedturen startede da han fik sønnike med ind i foretagendet. Og det gik jo ikke så godt.
Set fra Brøndbys, som klub, synspunkt, tror jeg det er ham der skal ud og KASI-Jesper ind. Per B. har vidst bare alt for meget magt og KASI ville være et friskt pust at få ind. Jeg rystede egentligt også bare på hovedet, da de takkede nej til Peter Schmeichels tilbud. Igen, uden jeg kender noget til krav eller noget. Blot fra min synsvinkel.
Et eller andet er der da helt gal derovre.
Set fra Brøndbys, som klub, synspunkt, tror jeg det er ham der skal ud og KASI-Jesper ind. Per B. har vidst bare alt for meget magt og KASI ville være et friskt pust at få ind. Jeg rystede egentligt også bare på hovedet, da de takkede nej til Peter Schmeichels tilbud. Igen, uden jeg kender noget til krav eller noget. Blot fra min synsvinkel.
Et eller andet er der da helt gal derovre.
Men hvem er Kasi-Jesper. I mine vestjyske øjne, er han ikke andet end en sæk penge. Jeg tvivler stærkt på at han kan gøre det hele så vidtrækkende som hans flyvske drømme. Flemming Østergaard har vurderet at Kasi-Jesper undervurderer hvad det koster, både i tid og penge.
Det virker som om al hans snak om AG København som fodbold topklub, alene har været for at presse Brøndbys bestyrelse: Vil I ikke have mig, så laver jeg en konkurrent lige i jeres baghave. Hvis jeg var Brøndby fan, ville jeg godt nok være betænkelig ved den form for loyalitet.
Det virker mest af alt som om Kasi-Jesper køber legetøj, og kan han ikke få den blå bil, så tager han den grønne.
Per Bjerregaards Brøndby, man kan frisk huske Interbank og det mislykkedes forsøg på at købe Bella Centret, så forretninger er ikke det han kan. Men han er til gengæld 100% fodboldmand. Med Kasi-Jesper hvad får man så, han er hverken fodboldmand eller en rigtig forretningsmand. Hvad sker der den dag han enten går fallit, eller tager pengesækken og finder noget nyt legetøj? hvad har Brøndby så tilbage?
Der er ingen nemme løsninger i Brøndby. At de nu ikke har haft en sportsdirektør i lang tid, vidner om total handlingslammelse. Rygterne har sagt at Bjerregaard Junior har fungeret som sportsdirektør, selvom han er blevet fyret. Det er uholdbart, og det viser at enten er Per Bjerregaard gået fuldstændig fra snøvsen, eller også er bestyrelsen så delt at der ingen beslutninger kan træffes.
Fyringen af Tom Køhlert, kort før denne evigt alt ofrene klubmand skulle på pension, det må vel være et slag direkte mod Per Bjerregaard? Men fra hvem? Kasi-Jespers venner i bestyrelsen, som vil have Bjerregaard ud af vagten? Jeg har svært ved at tro det var Bjerregaard som ville likvidere Køhlert på den måde.
Galehus siger jeg bare!
Det virker som om al hans snak om AG København som fodbold topklub, alene har været for at presse Brøndbys bestyrelse: Vil I ikke have mig, så laver jeg en konkurrent lige i jeres baghave. Hvis jeg var Brøndby fan, ville jeg godt nok være betænkelig ved den form for loyalitet.
Det virker mest af alt som om Kasi-Jesper køber legetøj, og kan han ikke få den blå bil, så tager han den grønne.
Per Bjerregaards Brøndby, man kan frisk huske Interbank og det mislykkedes forsøg på at købe Bella Centret, så forretninger er ikke det han kan. Men han er til gengæld 100% fodboldmand. Med Kasi-Jesper hvad får man så, han er hverken fodboldmand eller en rigtig forretningsmand. Hvad sker der den dag han enten går fallit, eller tager pengesækken og finder noget nyt legetøj? hvad har Brøndby så tilbage?
Der er ingen nemme løsninger i Brøndby. At de nu ikke har haft en sportsdirektør i lang tid, vidner om total handlingslammelse. Rygterne har sagt at Bjerregaard Junior har fungeret som sportsdirektør, selvom han er blevet fyret. Det er uholdbart, og det viser at enten er Per Bjerregaard gået fuldstændig fra snøvsen, eller også er bestyrelsen så delt at der ingen beslutninger kan træffes.
Fyringen af Tom Køhlert, kort før denne evigt alt ofrene klubmand skulle på pension, det må vel være et slag direkte mod Per Bjerregaard? Men fra hvem? Kasi-Jespers venner i bestyrelsen, som vil have Bjerregaard ud af vagten? Jeg har svært ved at tro det var Bjerregaard som ville likvidere Køhlert på den måde.
Galehus siger jeg bare!
- Mini Bager
Og fyringen af Tom Køhlert er fuldstændig håbløs. Skid da lige en mand op og ned af ryggen. Manden har gjort et fantastisk stykke arbejde for Brøndby, og reddet dem flere gange ved at overtage cheftræner posten og gjort det godt. Han har aldrig villet have cheftræner stillingen, men har gjort det for klubbens skyld. Og så fyrer de ham Gud hjælpe mig, lige før pension
Det gør man bare ikke.
Nu har jeg genlæst lidt af tråden her, og man må sige at det er påfaldende, hvor lidt der er sket i Brøndby - krisen kradser stadig her 3 år efter tråden blev startet. De har godt nok fået et par bronzemedaljer, men har jo slet ikke været i nærheden af deres tidligere niveau.
Og hvis man ser på udviklingen fra 2007 til i dag, så er spillere, trænere, (sports-)direktører, sponsorer mv skiftet ud i flere omgange - og lige lidt har det hjulpet. Måske skulle de overveje at se på den eneste konstante faktor: Per Bjerregaard. Han er last man standing, og må vel snart indse, at han er en stor del af problemet. Der er jo efterhånden ikke andre tilbage, som han kan give skylden.
Nu har KASI-Jesper givet dem et ultimatum: Mig (mine penge) eller Bjerregaard. Umiddelbart ser det ikke ud til, at de tager mod pengene endnu, men det kan de sandsynligvis snart blive tvunget til. Uden KASIs indblanding og økonomiske hjertemassage over de sidste år, havde Brøndby i dag stået i noget nær samme økonomiske situation som AaB. Og de kommer meget snart til at mangle penge, nu hvor KASI har lukket for honningkrukken indtil de smider Bjerregaard ud. Jeg tror Bjerregaard i øjeblikket kæmper en sidste desperat kamp for at undgå at miste sit livsværk - men jeg tror det bliver forgæves. Inden for to år er KASI betyrelsesformand i Brøndby, og så kan cirkusset for alvor begynde.
Og hvis man ser på udviklingen fra 2007 til i dag, så er spillere, trænere, (sports-)direktører, sponsorer mv skiftet ud i flere omgange - og lige lidt har det hjulpet. Måske skulle de overveje at se på den eneste konstante faktor: Per Bjerregaard. Han er last man standing, og må vel snart indse, at han er en stor del af problemet. Der er jo efterhånden ikke andre tilbage, som han kan give skylden.
Nu har KASI-Jesper givet dem et ultimatum: Mig (mine penge) eller Bjerregaard. Umiddelbart ser det ikke ud til, at de tager mod pengene endnu, men det kan de sandsynligvis snart blive tvunget til. Uden KASIs indblanding og økonomiske hjertemassage over de sidste år, havde Brøndby i dag stået i noget nær samme økonomiske situation som AaB. Og de kommer meget snart til at mangle penge, nu hvor KASI har lukket for honningkrukken indtil de smider Bjerregaard ud. Jeg tror Bjerregaard i øjeblikket kæmper en sidste desperat kamp for at undgå at miste sit livsværk - men jeg tror det bliver forgæves. Inden for to år er KASI betyrelsesformand i Brøndby, og så kan cirkusset for alvor begynde.
Nemlig. KASI-Jesper leverer jo ikke andet end varme omslag. Med mindre man giver hele kulturen i klubben den store tur, så nytter hans penge jo intet. Indtil videre har pengene bare givet den mest uharmoniske og skæve trup i DK. Ørgaard lærte det (endeligKent skrev: Inden for to år er KASI betyrelsesformand i Brøndby, og så kan cirkusset for alvor begynde.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 426964.ece
Jaja, showet forsætter.Per Bjerregaard agerede uhensigtsmæssigt og uværdigt, da han gennem medierne gjorde tilnærmelser til Jesper Nielsen. Oven i købet dagen efter at 'Kasi-Jesper' var blevet milliardær på børsen.
Festen fortsætter: http://politiken.dk/sport/fodbold/super ... oendby-if/
Et er, at direktøren smutter, noget andet er, at tre markante bestyrelsesmedlemmer også smækker med døren. Det her er ved at være surrealistisk..
Et er, at direktøren smutter, noget andet er, at tre markante bestyrelsesmedlemmer også smækker med døren. Det her er ved at være surrealistisk..