Forstærkninger!
-
Jesper BW1100
Re: Forstærkninger!
Sålænge vi ikke får transferkroner i kassen tror jeg ikke vi skal forvente de store indkøb fra vores side. Vi er afhængige af spillersalg og som den økonomiske situation ser ud nu pga. finanskrisen er det ikke lige just sælgers marked, hvorfor vi ikke kan få så meget for vores spillere. Derfor holder man på dem og får så af den grund heller ikke penge ind til køb af nye. Såre simpelt. Derfor skal vi være glade for at vi har kunnet forstærke os "gratis" på målmandsposten.
Vi har jo bare ik de store valg, vi skal leve af spillersalg hvis det ik er gået op for dig endnu.pow21 skrev: De første 3 er jeg helt enig.
center forsvaret tror du jo ikke engang selv på.
midtbanen har vi evigt skadede salami og Geo der havde en so so sæson. Albæk er en udviklingsspiller og Thyge skal IKKE spiller i maskinrummet.
Angrebet, frank er ved at være gammel, og spørgsmålet er om vi er heldige med han holder sig fra skader, for Ken, Jude, Collins, Kim C og Hvilsom er ikke ligefrem garant for mål.
Det største spørgsmålstegn er nu engang TT, da vi har en anelse om hvor spillernes niveau er. Manden er totalt blottet for erfaring og personligt blev jeg træt af hans fokusering på alt andet end egen præstation i medierne. Han formåede ikke at sende os i europa i sin første sæson, det går ud over økonomien, spillet var for det meste også trist at se på, kreativiteten var mere eller mindre suget ud af holdet og vi skal da være godt tilfredse med 4. pladsen blev endestationen som der blev performet, dong cuppen blev man sendt ud af facking AB. To be continued!
Centrale forsvar kan vi ikke gøre det store. Winston har uomtvisteligt potentiale og skal bare ramme den helt rigtige halvsæson så vi kan få sendt ham videre. Danny Califf SKAL slå til sådan er det bare og nu er der ingen undskyldninger mere med den keeper de har fået bag sig. Ipsa har altså gjort det rigtigt godt på det sidste. Vi har også stadig en Klimpl vi skal af med. Der er ikke plads til flere før Winston kommer videre og de har endnu ikke opgivet Califf fuldstændigt. Så tror ikke der sker noget på denne plads i dette vindue, men håber da på Sölvi
Det samme med midtbanen husk nu vi skal leve af spillersalg for sulan. Salami skal inden længe videre, så det er utroligt vigtigt at de for ham klar så han kan spille en god halvsæson eller 2. Geo er utrolig vigtig og sjovt nok en af dem der tit bliver fremhævet af alle andre undtagen hvores egne fans. Albæk er igen en af de spillere vi skal leve af at sælge videre på sigt og han gør det faktisk rigtigt godt. Så har vi Izunna der er på vej med hastige skridt. Jeg kan ikke se hvem du vil købe til den centrale midt, for der er ikke plads til experimenter her. Hvis der skal købes ind hertil skal det være en virkelig klasse forstærkning og de er for det meste ikke gratis. Det er jo ikke nok med at du gir en sum for en spiller, men du udsætter også udviklingen og salget af en hvores store talenter. Tror slet ik de kigger efter spiller på denne del af banen.
I angrebet er Franke i sin bedste alder, han har mindst 2 gode år i sig endnu. Og han har været fri for længere skader i et godt stykke tid nu. Mads Hvilsom er 16 år og er et stort præstige projekt som kan tage en del år, men har brug for spilletid i ligaen for at udvikle sig. Ken har vi smidt en del penge efter og er stadig kun 20 år gammel, han har lang snor. Jude er kun 20 år gammel og måske på vej til FCK
Og så prøver jeg igen. Hvem har de andre hold forstærket sig med sommerpausen som ville være en klar forstærkning i FCM?
Johan Absalonsen
Kunne han ikke være en god spiller at få til klubben? - han kan jo både spille kant, men også angriber, som vi går og leder efter.
Hans kontrakt med OB udløber til vinter, og det virker ikke som om han de kan blive enige om en forlængelse af kontrakten.
Imo ville han passe utrolig godt ind i truppen! - han er hurtig, han har et rigtig godt skud med sit venstreben, og derudover er hans scoringsfrekvens også blevet bedre på det seneste.
Personligt ser jeg et stort potentiale i ham, og derfor håber jeg at Jens Ørgaard signer ham.
Hans kontrakt med OB udløber til vinter, og det virker ikke som om han de kan blive enige om en forlængelse af kontrakten.
Imo ville han passe utrolig godt ind i truppen! - han er hurtig, han har et rigtig godt skud med sit venstreben, og derudover er hans scoringsfrekvens også blevet bedre på det seneste.
Personligt ser jeg et stort potentiale i ham, og derfor håber jeg at Jens Ørgaard signer ham.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Re: Johan Absalonsen
For mig at se er der lidt for meget Thyge-light over Absalonsen, han har en masser af råstyrke og god speed, men han er ikke super kreativ og lukrerer for meget på de fysiske momenter i spillet. Ikke at han nødvendigvis er dårlig og netop de fysiske aspekter har jo høj prioritet i FCM, men kan ikke rigtigt få ham til at passe ind i truppen. Vi har rigeligt af relativt ufarlige hængende angribere og Borring er jo klart over Absalonsens niveau på kanten og nogen breddespiller er han trods alt ikke..Arff skrev:Kunne han ikke være en god spiller at få til klubben? - han kan jo både spille kant, men også angriber, som vi går og leder efter.
Re: Johan Absalonsen
Tja, det er da meget muligt at han minder meget om Thyge, men personligt synes jeg han minder mere om Baba, end han minder om Thyge - og i forhold til Baba, så synes jeg han er bedre. Han er mere målfarlig end Baba, han har mere rutine, han har et bedre spark. Han er også hurtigere end Baba.Hausser skrev: For mig at se er der lidt for meget Thyge-light over Absalonsen, han har en masser af råstyrke og god speed, men han er ikke super kreativ og lukrerer for meget på de fysiske momenter i spillet. Ikke at han nødvendigvis er dårlig og netop de fysiske aspekter har jo høj prioritet i FCM, men kan ikke rigtigt få ham til at passe ind i truppen. Vi har rigeligt af relativt ufarlige hængende angribere og Borring er jo klart over Absalonsens niveau på kanten og nogen breddespiller er han trods alt ikke..
Det eneste jeg synes taler for Baba, og imod Absalonsen er nok lønnen, hvor jeg tror Baba er noget billigere ned Johan.
Gislason til OB
Gislason er ifølge bold.dk røget til OB på en 5- årig kontrakt, så ham bliver det ikke, men kunne da godt forestille mig at vi har været med i kampen om hamDondy skrev:To konkrete bud på Gislason, lur mig om ikke det ene bud kommer fra FCM.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga ... a-gislason
Det kan man så diskuterer om det er et godt køb, jeg vil mene det kommer an på prisen. Jeg synes egentligt han er en god spiller og tror også han kan udvikle sig godt i FCM. Om han kan blive en decideret profil han jeg dog nogen tvivl omkring, men synes da Gislason og Frank på toppen er en spændende konstalation.
Sikkert også derfor han har fået en så lang kontrakt
-
The FCM FAN
Ja tak! Så er denne dag da reddet for mig, Han er da et okay talent, men er squ glad for at han ikke skiftede til FCM for vi har da selv en masse angrebs talenter som jeg mener der er meget mere talent i (Jude Nworuh, Baba Collins, sekou oliseh, Morten Foged og Mads Hvilsom) Jude Og Baba er spillere som gerne skal slå igennem denne sæson, hvorimod de andre først skal slå igennem de næste år.Gislason er ifølge bold.dk røget til OB på en 5- årig kontrakt, så ham bliver det ikke, men kunne da godt forestille mig at vi har været med i kampen om ham
Sikkert også derfor han har fået en så lang kontrakt
Junior
Lad os da få signet Junior. Han er da en klasseangriber som er garant for et acceptabelt antal kasser såfremt han får lidt tillid samt spilletid. Et angreb med Frank og Junior vil efter min mening bringe os betydelig tættere på klubberne lige over os.
Hejsa!
Der er to spillere som ville lune gevaldigt i vores trup, som jeg ser det. På vores højre back har vi kun Kolja og en skade til ham, så er vi tvunget til at bruge en venstre benet spiller og det er ikke optimalt. Derfor kan det ikke gå hurtigt nok med at få Martin Albrechtsen på kontrakt. Han har selv ytret ønske om at komme hjem fra England, hvor han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt. Han kan spille centralforsvar og på højrebacken. Med i overvejelserne skal også være, at Derby har økonomiske problemer og han kan købes billigt til omkring 7 millioner vil jeg mene.
Et andet sted som der er blevet nævnt herinde er venstrekanten, som er tyndt besat med Jonas Borring. Her kan Baba Collins og Leon Jessen vikariere til dels, men ikke med samme styrke. Deusden har Jonas Borring udtalt, så sent som i dag, at han nok skal til udlandet sommeren 2010, så Ørgaard!! Vågn op og få hentet en venstrekant.
Brian Nielsen (Vejle)
David Boysen (AB)
Og et vildt skud, som nok skal have for meget i løn og ikke vil, Peter Løvenkrands (klubløs)
Der er to spillere som ville lune gevaldigt i vores trup, som jeg ser det. På vores højre back har vi kun Kolja og en skade til ham, så er vi tvunget til at bruge en venstre benet spiller og det er ikke optimalt. Derfor kan det ikke gå hurtigt nok med at få Martin Albrechtsen på kontrakt. Han har selv ytret ønske om at komme hjem fra England, hvor han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt. Han kan spille centralforsvar og på højrebacken. Med i overvejelserne skal også være, at Derby har økonomiske problemer og han kan købes billigt til omkring 7 millioner vil jeg mene.
Et andet sted som der er blevet nævnt herinde er venstrekanten, som er tyndt besat med Jonas Borring. Her kan Baba Collins og Leon Jessen vikariere til dels, men ikke med samme styrke. Deusden har Jonas Borring udtalt, så sent som i dag, at han nok skal til udlandet sommeren 2010, så Ørgaard!! Vågn op og få hentet en venstrekant.
Brian Nielsen (Vejle)
David Boysen (AB)
Og et vildt skud, som nok skal have for meget i løn og ikke vil, Peter Løvenkrands (klubløs)
Peter Løvenkrands er helt urealistisk for en klub som FCM, og nok også alle andre danske klubber.Lupus1999 skrev:Der er to spillere som ville lune gevaldigt i vores trup, som jeg ser det. På vores højre back har vi kun Kolja og en skade til ham, så er vi tvunget til at bruge en venstre benet spiller og det er ikke optimalt. Derfor kan det ikke gå hurtigt nok med at få Martin Albrechtsen på kontrakt. Han har selv ytret ønske om at komme hjem fra England, hvor han kun har 1 år tilbage af sin kontrakt. Han kan spille centralforsvar og på højrebacken. Med i overvejelserne skal også være, at Derby har økonomiske problemer og han kan købes billigt til omkring 7 millioner vil jeg mene.[/qoute]
Efter hvad jeg har hørt, så er han på fritransfer.
Lupus1999 skrev:Et andet sted som der er blevet nævnt herinde er venstrekanten, som er tyndt besat med Jonas Borring. Her kan Baba Collins og Leon Jessen vikariere til dels, men ikke med samme styrke. Deusden har Jonas Borring udtalt, så sent som i dag, at han nok skal til udlandet sommeren 2010, så Ørgaard!! Vågn op og få hentet en venstrekant.
Brian Nielsen (Vejle)
David Boysen (AB)
Men jeg er enig med dig i at det ville være en god idé at få fat på en aflæser til Borring indenfor det næste halve års tid, så han kan få lidt tid til at spille sig ind på holdet.
Hvem det så skla være, er et åbent spørgsmål, men jeg tvivler dog på at Brian Nielsen vil skifte til FCM, for at være reserve for Borring, det tror jeg ikke på han vil.
-
HoekVanHolland
Nu er Martin A. jo godt nok blevet fritstillet i Derby, så der skal ikke betales overgangssum..
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=103106
Ja, det har jeg også lige læst! Men er det så ikke bare at få skrevet kontrakt med endnu en rutineret mand på 29 år. Han er bedre end Kolja på højre og når Califf ikke levere som er set ofte, så er han også bedre end ham. Martin Albrechtsen kunne være en klasseforstærkning at få ganske gratis.HoekVanHolland skrev:Nu er Martin A. jo godt nok blevet fritstillet i Derby, så der skal ikke betales overgangssum..![]()
Klasseforstærkning ja, gratis - helt sikkert nej. Transferfrie spillere plejer at være mere end almindeligt gode til selv at score gevinsten ved kontraktunderskrivelse. Læg dertil lønnen på en ex-championshipspiller. MA kommer ikke til FCM, det er helt urealistisk.Lupus1999 skrev: Martin Albrechtsen kunne være en klasseforstærkning at få ganske gratis.
/Noe
I onsdagens udgave af Ikast avis, udtaler JØ, at man kigger på forstærkning til holdet, hvilket jo ikke er specielt, det gør de vel hele tiden. Men han nævner at der måske ikke går længe inden forstærkningen kommer. Er det nu vi skal gætte herinde 
Mit gæt ville være Gilberto el. Ilsø.. er det ikke offensivt vi mangler forstærkning?
Mit gæt ville være Gilberto el. Ilsø.. er det ikke offensivt vi mangler forstærkning?
Det er bestemt spændende, men tør man virkeligt håbe på Ilsø eller gilberto?
Det kunne jo lige så vel være en spiller de har kigget på i qutar eller endnu end østeuropæer. Vi har jo formodentligt ikke får mange penge at gøre med. Jeg håber selv stadigvæk på gilberto, men ved ikke om det er realistisk at tro på vi har over 5 mil at gøre godt med.
Det kunne jo lige så vel være en spiller de har kigget på i qutar eller endnu end østeuropæer. Vi har jo formodentligt ikke får mange penge at gøre med. Jeg håber selv stadigvæk på gilberto, men ved ikke om det er realistisk at tro på vi har over 5 mil at gøre godt med.