Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Rainier W

Re: Brønbys nedtur

Indlæg af Rainier W »

Er i hvert tilfælde af den holdning, at det er meget underligt at 6. bedst (pt.) i foråret er lig med succes og genrejsning.

http://www.hvemvandt.dk/stilling.php?aa ... ft+visning

For mig at se har Brøndby stadig ret store spillemæssige problemer, og kun vundet lidt via. en meget stram defensiv organisation. Er meget spændt på om forsvaret ikke giver sig til at ryste igen når de efter sommerpausen bliver nødt til at åbne op for posen igen. Truppen er altså stadig kvalitetsmæssigt tynd, både defensivt og kreativt. Eneste problem der 100 % er løst er den arbejdende midtbane.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Skippels Skrev:
-------------------------------------------------------
> Brøndby ha haft en kæmpe optur i slutningen af
> denne sæson, og har i udvalgte kampe spillet på et
> meget højt og flot niveau, som også har givet dem
> point. Og ja, næste år bliver med garanti en sæson
> hvor brøndby kommer til at spille en væsentlig
> større rolle end i år.

Optur, hvis du snakker om Pokalen, så tror jeg nærmere det kan blive en sovepude for dem at de vandt den, for der har absolut ikke været noget spillemæssigt som indikerer nogle garantier mht næste sæson, og så længe de holder fast i Køhlert som træner kan jeg personligt ikke se hvordan de skulle nå top4.

De virker komplet som AGF i årene før de rykkede ned, hver gang de vandt var det medaljer og mesterskab man snakkede om, hvorefter de så tabte runden efter og atter var i kulkælderen.

Ledelsen hos BIF minder endda også om den hedengange AGF ledelse. Per Bjerregaard er blevet stærkt udskældt for sine forretningsmetoder, og der er dyb splittelse i baglandet på den baggrund. At han så sætter sin søn på som sportsdirektør er en handling der ikke ligefrem summer af dybsindighed.

Det er som om det ikke er gået op for dem at de ikke længere er DKs ubestridte nr 1, i mange år kom det hele nemt til dem, fordi de havde momentum, nu er de totalt sat af FCK, og Aab, FCM og OB virker bedre gearet på forretningsgangen. Spillemæssigt er der intet der taler for at BIF skulle være en magtfaktor, truppen er ikke ligefrem spækket med klassespillere, jeg synes de tre førnævnte klubber alle har bedre spillemateriale.

Det er bare det med erkendelse, det kan være svært at nå når man er vant til noget, og pludselig ikke er der længere. Jeg tvivler på vi ser BIF i top6 næste sæson.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

men nu må du jo endelig ikke glemme at forskellen på 9.- og 6. pladsen er på blot 2 point, så ja, brøndby har ikke klaret sig rent placeringsmæssigt bedre i år, men nogenlunde samme som sidste år, hvis man kigger på pointfordelingen. hvis brøndby vinder de sidste to kampe imod fck hjemme, og randers ude, har de 46 point til slut, altså 3 færre point, hvilket man ikke kan kalde en endnu større nedtur i mine øjne....

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

At de ligger og roder rundt på 9 pladsen, er en nedtur for Brøndby, uanset hvad.

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

Jeg må give Palle ret. En placering som nummer 9 er en nedtur for Brøndby. Om fem år kigger man jo ikke tilbage og tænker "nå, de var kun x antal point fra at blive nummer 6." Nej, man kigger på et holds placering i den pågældende sæson. Så er det ligegyldigt, om tre point mere kunne have skudt dem tre placeringer op i tabellen.

j3pq3

Indlæg af j3pq3 »

det kan godt være at man engang i fremtiden ikke mener det er så vigtigt om tre point adskillede een fra 9.- eller 6. pladsen. men landet ligger sådan at der er en stor forskel på om man ligger i agf's situation, og har 12 point op til 8. pladsen, eller om man ligger i brøndbys situation, og har blot et enkelt point op. det kan godt være det kun er en plads der adskiller dem, men pointene fortæller en helt anden historie.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det ændrer jo stadig ikke ved at Brøndby ligger hvor de gør, tabellen lyver aldrig :-)

uschel

Re: Brønbys nedtur. De mener det seriøst på vestegenen

Indlæg af uschel »

Det ser ud til at BIFs nye Stærke pengemand Jesper Nielsen fra Kasi har store visioner for Brøndby

http://www.bold.dk/nyt/?vis=84385

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Uhadada de vil lege Bayern München. Men hvor hiver man lige så mange profiler frem fra, der er jo hård kamp om dem nu om dage. Jorden kalder Brøndby ;-)

uschel

Indlæg af uschel »

Ja det lyder vildt og uden gang på Jorden. Alt Kasi Jespers succes i forretningsverdenen specielt på det tyske marked har vist steget ham lidt til hovedet

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Og så den her "Brøndby skal tilbage som Nordens bedste fodboldhold, siger Nielsen til Børsen. "
Har de slet ikke opdaget at FCK økonomisk er braget forbi dem med warp9, de må gå med nogle enorme skyklapper derovre på vestegnen.
Sportsligt er de jo sat endnu længere tilbage, nr 6 og nr 8 på to sæsoner, der er intet der indikerer at de bare tordner ind og vinder det hele næste sæson, de har AGF-syge derovre ;-)

Ravnen

"En enlig svale" og "det perfekte springbræt"

Indlæg af Ravnen »

Citat: "- Alle er enige om, at vores placering ikke er vores potentiale værdig. Vi vil og skal være de bedste i Norden, og det er den idé, der er tiltrækkende. Intet tyder på, at vi p.t. har problemer med at tiltrække spillere. Det er jo velkendt blandt mange spillere, at hvis du har ambitioner om at komme til udlandet, så er Brøndby IF det perfekte springbræt. Vores tiltrækningskraft er usvækket i forhold til tidligere. Alle, der kigger med udefra, kan jo se, at pilene peger den rigtige vej. Placeringen som nummer otte er en enlig svale, og det ved folk godt, siger Haraldsson."

Hahaha, han er altså morsomme. Tabellen lyver aldrig.
"En enlig svale", det var nr 6 også forrige sæson, hvis "fremgangen" forsætter bliver de måske nr 10 i næste sæson :-P

"Brøndby IF det perfekte springbræt", det er da vist et par år siden..?

Casper Søe

Re: "En enlig svale" og "det perfekte springbræt"

Indlæg af Casper Søe »

Er du da ikke enig? Tror du ikke brøndby kommer op igen?
Jeg er sikker på vi allerede i denne sæson ser dem i mindst top 6, og næste sæson i top 4.

Lars

Jeg vil gerne se købene først

Indlæg af Lars »

Nu har der jo været en del udmeldingen, inklusiv den Ravnen henviser til der indikerer de skal ud og lave nogle store handler for at få nogle store profiler på plads.
Så jeg vil personligt gerne se hvem de henter ind og også om nogle af deres spillere, fx nogle af talenterne så kommer i overskud og bliver skibbet videre. Det vil nok kunne give en bedre indikation på hvordan de kommer til at stå styke mæssigt og så skal man jo hellere ikke glemme at der altså også er 11 andre klubber der kan lave nogle handler på transfermarkedet.

Nogen faktorer peger i retning af at SAS Ligaen får en endnu bredere midte end sidste sæson, så vil det vel være et spørgsmål om BIF bliver stærke nok til at løfte sig over den eller ej.

Medierne vil sikkert også udråbe dem til FCKs største rival til titlen, snart lige meget hvordan deres trup ser ud. FCK må man jo forvente de mener er nærmest selvskrævne til titlen. Så det vil vel også sætte BIF under press for at slutte på en top placering, så hvis de ikke lykkeds kan det jo også tage hårdt på psyken.

Ravnen

Re: "En enlig svale" og "det perfekte springbræt"

Indlæg af Ravnen »

Nej jeg er ikke enig, "krisen" startede allerede under Laudrup da de havde svært ved at vinde på udebane, og siden blev den forstærket. Nr 6 og 8 de to seneste sæsoner, der er intet som taler for at de bare uden videre vader ind i top3, kampen er benhård og Brøndby har ødslet det forspring væk som de havde engang.

Men alt kan jo selvfølgelig ske i fodbold, jeg synes bare det er så naivt på AGF niveau hvad Brøndby konstant melder ud som om de stadig var et tophold.

Besvar