Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
henker

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af henker »

Har jo svaret..

Modargumenter er at jeg synes at sparv løber for meget runde i midtbane, og stjæler Poulsens oogaver at det ender med at Poulsen trækker sig længere tilbage fra midtbane.. Andre synes at sparv gjorde sin arbejde meget godt. Det er fint at han løber ind og hjælper til. Men synes at det han gør er for meget. Slap lidt af.. At være alene i dmc område er rigeligt store plads nok til sparv. Men vi mangler jo en dmc som lukker hule i defensiv.

Vil også gerne tilføje en tinge mere. At jeg synes armbind burde ikke ligge til Poulsen eller sparv. For det er tydeligt at den påvirker ikke på banen.. Måske kunne kian være en ideal?? Eller en anden som kan påvirke på banen og udenfor banen som lederskab.

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

henker skrev:Modargumenter er at jeg synes at sparv løber for meget runde i midtbane, og stjæler Poulsens oogaver at det ender med at Poulsen trækker sig længere tilbage fra midtbane.. Andre synes at sparv gjorde sin arbejde meget godt. Det er fint at han løber ind og hjælper til. Men synes at det han gør er for meget. Slap lidt af.. At være alene i dmc område er rigeligt store plads nok til sparv. Men vi mangler jo en dmc som lukker hule i defensiv.
Xinx skrev:Vi spiller ikke sådan mere. Vi spiller med en spillende DM, der sætter spillet op og er bevægelig. I andre kampe, når vi spiller med en decideret DM, så udfylder Sparv rollen fint. Jeg synes dog, vi mangler en som reserve for hr. Sparv.
Det var mit svar. Jeg kan forklare det bedre, hvis det ikke er til at forstå.

Vi spiller ikke med en defensiv midtbanespiller. Jo, Sparv spiller positionen, men hans første ansvar er ikke defensiv oprydning, det er at fordele bolden og stille sig til rådighed for andre som en dyb playmaker. Defensiv arbejde er andenprioritet for ham i vores formation. Det er derfor vi har skilt os af med Izunna, da hans spidskompetencer var i det defensive.
Der er nogle kampe, hvor vi skal spille med en skraldemand der, og i de kampe, der spiller Sparv den position til UG. Der er han heller ikke så flagrende.

Så ja. Sparv løber meget rundt og er ikke altid på den defensive midtbaneposition, men det er heller ikke hans job at være det. Vi er et tophold og skal sætte tempoet, ikke reagere efter hvad modstanderen gør (hvor man vil have brug for en skraldemand).

henker

Indlæg af henker »

Trist, for jeg kan godt lide at spille i den først del af banen på 4-1 formation.. Oo på den ende af bane er ligegyldig hvilket formation vi bruger, bare backs ikke løber foran midtbane kantspiller....

Synes at det er mest ærgerligt at midtbane kantspiller trykker tættere sammen på midtbane centrale.. Det virker helt forkert på mig.. Vil det så sige at fcm har ændre koncept??

henker

Indlæg af henker »

Skal fcm går på jagten i sommer transfer?? Eller bruger fcm nu mere kræft på adm spillere i den nye sæson?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lupus1999 skrev:Tænker mere velkommen hjem til Joachim Andersen i Twente.

Twente er blevet tvangsnedrykket.
Det vil være et scoop hvis vi kan få ham hjem til Fcm igen og han kan spille ved siden af Kian som CB.

Ellers er jeg blevet meget interesseret i Kroon fra SønderjyskE. Lynhurtig og tror at han kunne være god på fløjen. Er umiddelbart god med sine indlæg.

Vi skal helt klart evaluere om der er flere akademispillere der skal ind over førsteholdet nu, eller om de først skal op om et år. Der kommer jo også spillere tilbage fra lejeforhold, som der skal evalueres omkring. Tror Fcm får / har nok at se til lige pt. men vores europæiske eventyr i år skal nok først afgøres inden der handles det store.

henker

Indlæg af henker »

Hvorfor skal vi altid kigger efter middelmådige spillere i superligaens niveau?. Og ofte fik vi fat i dansk. Men hvorfor ikke mere internationale spillere.. Som gør fcm og superligaen mere spændende at se fodbold på. er det pga økonomiske? Der findes så mange talenter som kan købes for fcms hylden..

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

henker skrev:Hvorfor skal vi altid kigger efter middelmådige spillere i superligaens niveau?. Og ofte fik vi fat i dansk. Men hvorfor ikke mere internationale spillere.. Som gør fcm og superligaen mere spændende at se fodbold på. er det pga økonomiske? Der findes så mange talenter som kan købes for fcms hylden..
Er det folk på forum, du mener? For med Benham henter FCM da netop masser af spillere uden for landets grænser.

I mine øjne er der ikke noget galt i at kigge lokalt, hvis kvaliteten er der. Har dog ikke set nok til Kroon til at kunne udtale mig om ham.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

henker skrev:Hvorfor skal vi altid kigger efter middelmådige spillere i superligaens niveau?
Efter en enkelt assist i sine første seks kampe i SønderjyskE, har han i de seneste syv kampe noteret sig for to scoringer og fire assists. Den stigende formkurve gør, at han nu øjner en plads på det svenske hold ved OL i august.

- Jeg håber, at jeg kan komme i spil. Jeg synes, at jeg har gjort mit for det. Det her skifte har været rigtig godt for min karriere, siger Kroon.

22-årige Simon Kroon har tidligere spillet seks kampe for det svenske U21-landshold.

Nå så han er middelmådig. Ja ja. Tilsyneladende er du Henker, den kloge og smarte der ved alt. Dog er du middelmådig til at få dig udtrykt her i forum.

henker

Indlæg af henker »

TrueWolfMidt skrev:
henker skrev:Hvorfor skal vi altid kigger efter middelmådige spillere i superligaens niveau?
Efter en enkelt assist i sine første seks kampe i SønderjyskE, har han i de seneste syv kampe noteret sig for to scoringer og fire assists. Den stigende formkurve gør, at han nu øjner en plads på det svenske hold ved OL i august.

- Jeg håber, at jeg kan komme i spil. Jeg synes, at jeg har gjort mit for det. Det her skifte har været rigtig godt for min karriere, siger Kroon.

22-årige Simon Kroon har tidligere spillet seks kampe for det svenske U21-landshold.

Nå så han er middelmådig. Ja ja. Tilsyneladende er du Henker, den kloge og smarte der ved alt. Dog er du middelmådig til at få dig udtrykt her i forum.

Ro på TrueWolfMidt... Jeg talte ikke om dig eller Kroon.
Jeg talte om generelt. Jeg hakker ingen hernede i forrum. Jeg skriver blot for at uddele min mening.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

@TrueWolfMidt

Bolden, ikke manden. På et debatforum må man forholde sig til indholdet, ikke på hvor god en måde det bliver udtrykt sprogligt. Der skal være plads til os alle sammen - At være FCM-fan og at kunne deltage i debatten om holdet skal ikke afhænge af hvor god man er til at udtrykke sig på skrift.

Med hensyn til selve emnet er jeg enig i, at FCM måske skulle prøve at hente flere spillere, der har gjort det godt i andre, mindre superligaklubber. Jeg tror det er godt med en transerstrategi, der lægger vægt på en blanding af "indkøbstyper".

En blanding af smart-odds spillere, akademitalenter samt profiler i mindre superligaklubber og i nogle få tilfælde topklubber i 1. division tror jeg er måden at skabe den bedst mulige trup på. En generel diskussion om klubbens transferstrategi kunne i øvrigt være ganske interessant.

Om Simon Kroon er en stor nok profil, ved jeg dog ikke helt. Jeg synes måske ikke han har vist talentet frem over lang nok tid, til at han kan betragtes som en "stor nok" profil (endnu) - Der er jeg faktisk enig med Henker.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jamen ok da. Så vil jeg lige bemærke, at sproget heller ikke er sværere end, at man kan skrive enten "enig" eller "uenig" i de ting man har en holdning til. Vi er fans af samme klub. DEJLIGT. Vi skal og er / kan ikke være enige i alt.

Kroon er ny i Danmark og dansk fodbold og jeg synes, at han forholdsvis hurtigt har vist, at der er potentiale i ham, så kan andre synes om ham , hvad de vil. Han er lynhurtig og kan sparke gode bolde og lave mål. Måske prisen på ham, heller ikke er af de store.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Vi skal med de handler der kommer her i sommer se tydelige eller tydelig forstærkning, mener forsvaret skal bringes en som er bedre i hovedspillet ind Bodu for vi har været svækket her i foråret. Joachim er spændende og en vi kender som helt sikkert kan udvikle og gøre sig mere spændende i Fcm hvis vi satser på ham men har mine tvivl da jeg sidst snakkede med RA tydede det på at der kommer en spiller fra norden ind til midt forsvaret.

Midtbanen kigges der efter en spiller med offensiv kvalitet alle Petter, men disse spillere er også dyre og man er villig til at strække sig langt for Hassan.

Offensiven er nok der der kan komme noget nyt ind og ud.

Pusic sælges, Paul er der kig på fra en champinship klub og vi ved Sisto gerne vil videre, så der skal bringes noget nyt, samt vi har noget skrald der skal udlejes eller videre som Mabil og Marco må ud og spille 1. div. for at få nogle kampe.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Generelt synes jeg ikke, at man ser så mange interne handler i Superligaen, hvor det handler om at topklubber snupper profiler fra de mindre klubber. Jeg tror det skyldes flere faktorer. For det første vil klubberne hellere sælge til udlandet end til konkurrenter (og spillerne vil også hellere til udlandet) og for det andet så overvurderes spillernes kvalitet ofte, hvilket gør at priserne bliver for høje.
Derfor er det stort set kun ifm kontraktudløb (som fx Falk), klasuler (fx Pusic) eller nedrykning (fx Janssen) at profiler skifter mellem klubber. Ellers har FCK faktisk været den eneste klub, der har haft råd til at købe i de andre klubber, og det er med blandet succes (fx Johnny Thomsen, Sølvi Ottesen, Wurtz, Søren Frederiksen (den dårlige), Pourie mv). Faktisk synes jeg det er sjældent, at profiler vokser sig større efter at have skiftet klub i Superligaen.
Ishak fra Randers er for mig at se en type spiller, som det var oplagt for en dansk topklub at hente nu til sommer, hvor han har 1 år tilbage af kontrakten. Han er talentfuld og vil i løbet af et par år kunne udvikle sig til et godt salgsobjekt. Men Randers/Ishak har sikkert øjnene rettet mod udlandet i stedet, hvor han kan ryge til 2. Bundesliga eller en mellemklub i Belgien.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:Kroon er ny i Danmark og dansk fodbold og jeg synes, at han forholdsvis hurtigt har vist, at der er potentiale i ham, så kan andre synes om ham , hvad de vil. Han er lynhurtig og kan sparke gode bolde og lave mål. Måske prisen på ham, heller ikke er af de store.
Enig. Han virker som en spiller med et godt potentiale og han har gjort det fint på det seneste. Jeg er dog personligt ikke overbevist over om han kan være noget for os, da vi alt andet lige (med alt mulig respekt for Sønderjyskes flotte sæson) er et andet hold og jeg skal se ham levere på et højt niveau over en længere periode til at kunne se ham være en spiller for os. Han har dog et talent og et potentiale.

Personligt tror jeg også at vi kigger på en højere hylde med tanke på at vi jo desværre siger farvel til Petter Andersson, vi mistede Singh som vel må anses for at have et endnu større potentiale end Kroon og en så har vi en Pouslen som er godt inde i hans karrieres efterår og måske spiller på sidste vers.
Chiquizito92 skrev:@TrueWolfMidt

Bolden, ikke manden. På et debatforum må man forholde sig til indholdet, ikke på hvor god en måde det bliver udtrykt sprogligt. Der skal være plads til os alle sammen - At være FCM-fan og at kunne deltage i debatten om holdet skal ikke afhænge af hvor god man er til at udtrykke sig på skrift.
Enig.
Om Simon Kroon er en stor nok profil, ved jeg dog ikke helt. Jeg synes måske ikke han har vist talentet frem over lang nok tid, til at han kan betragtes som en "stor nok" profil (endnu) - Der er jeg faktisk enig med Henker.
Enig og præcis min tanke.
Senest rettet af pr0j3ct 21. maj 2016, 14:22, rettet i alt 1 gang.

henker

Indlæg af henker »

Ja det giver jeg dig ret i.. Man kan også tydeligt se Bayern München og dortmund stjæler profiler fra de mindre klubber.. Som fck også gør. Men synes bare at fcm bør sætte en eller to gear op for at ligger niveau med fck og bif.. Eller burde vi bygge stille rolig fremad og dobbelt tjekke spiller og finder ude af om de passer ind til fcm dna.. Sprog der betyder også meget med på og udenfor banen..

Låst