Transfer vinter 15/16
Re: Transfer vinter 15/16
Ift Falk er det interessant, at han lige nu står på tv og ikke udelukker andre danske klubber. Ofte hører man sådanne spillere tale om udlandet. Falk taler om at spille med i toppen og vinde noget. Dermed er vi klart en af de klubber, som kunne have interesse.
OK - ved godt at han har kontraktudløbtatoo skrev:Han har kontraktudløb til sommer næste år, og medmindre OB skriver med ham (det skal de inden 1. jan.) kan han forhandle frit med alle klubber.974 skrev:Gratis d. 1. januar - WHAT???tatoo skrev:Køb Rasmus Falk og det kan ikke gå hurtigt nok. Han er gratis 1. januar. Han har i det mindste fart og energi i alle kampe. Kom nu Steinlein.
Men han ville være en kanonsigning
Så både at Thorup og også Lars Friis havde lidt snak med ham efter kampen
Det betyder dog ikke at han er gratis - kun at der ikke skal betales transfer til OB hvis han bliver foråret ud
Men for mig lød det dog til at Falk i interviewet i studiet efter kampen HELT BESTEMT sagde at han gerne ville til FCM
Altså i hvert fald at han ikke udelukkede noget som helst, og at han gerne ville vinde noget
SÅ lad os give it a try !
Og samtidigt også erkendte lidt at han var glad for tryghed!Kent skrev:Ift Falk er det interessant, at han lige nu står på tv og ikke udelukker andre danske klubber. Ofte hører man sådanne spillere tale om udlandet. Falk taler om at spille med i toppen og vinde noget. Dermed er vi klart en af de klubber, som kunne have interesse.
Ser godt at han ville kunne opnå lige dét mere hos os, som så kan være med til at han kan komme udenlands også, når han er klar til det
Ja der sker jo ikke en skid i Brøndby. Det er ikke mange spillere de får solgt, og jeg tror ikke lige hans personlighed passer til FCK. Der tror jeg stålaben vil kvæle hans udvikling med sin defensive tilgang.
Havde godt nok ikke set det komme, at det overhovedet kunne være en mulighed med Falk. Derfor har jeg også mest ignoreret det, når folk har nævnt ham på graven. Men hvis han mere eller mindre frier til danske topklubber, så skal vi da være med i kapløbet. Spørgsmålet er, om Thorup kan være en fordel for os der, plus de lidt mere trygge rammer end FCK og Brøndby, hvor særligt førstnævnte vil overbyde os på lønnen.
Ser gerne Falk i klubben. Han vil kunne spille både centralt og på kanten, og besidder noget kreativitet og fart, som vil kunne hjælpe vores offensiv. Han vil passe godt ind, og give noget konkurrence og styrke på positioner, hvor vi er tyndt besat. Derudover har han jo utvivlsomt talent og potentiale for et stort salg til udlandet, så det er bestemt en meget interessant spiller med kontraktudløb til sommer, hvilket betyder, at han kan signes gratis fra 1. januar.
Jeg troede han skulle til udlandet til sommer, men har ikke set det omtalte interview efter kampen i går, men hvis han er åben overfor en anden dansk klub, så tænker jeg JT vil være et stærkt kort. Falk spillede en del under Thorup på U-21, og jeg gætter på JT gerne ser Falk i truppen, så det kunne være et godt fit. Det bliver spændende at se, hvor han havner.
Jeg troede han skulle til udlandet til sommer, men har ikke set det omtalte interview efter kampen i går, men hvis han er åben overfor en anden dansk klub, så tænker jeg JT vil være et stærkt kort. Falk spillede en del under Thorup på U-21, og jeg gætter på JT gerne ser Falk i truppen, så det kunne være et godt fit. Det bliver spændende at se, hvor han havner.
Jeg forstår altså ikke det der med at han kan signes gratis til januar??
Det er vel korrekt at man kan lave en kontrakt med ham gældende fra sommeren af
Men mener da bestemt at rigtigt mange spillere så enten får en sign on fee, eller får flettet en højere løn ind eller evt. en frikøbsklausul, da de netop godt ved at de som interessante spillere står med bedre muligheder for personlige vilkår.
Derudover skal naturligvis tillægges en sandsynlig markant øget interesse fra andre klubber, som der så også skal konkurreres med
Så i min optik er det da ikke "lutter lagkage" at en spiller har kontraktudløb ?
Men mener da bestemt at rigtigt mange spillere så enten får en sign on fee, eller får flettet en højere løn ind eller evt. en frikøbsklausul, da de netop godt ved at de som interessante spillere står med bedre muligheder for personlige vilkår.
Derudover skal naturligvis tillægges en sandsynlig markant øget interesse fra andre klubber, som der så også skal konkurreres med
Så i min optik er det da ikke "lutter lagkage" at en spiller har kontraktudløb ?
Falk er i den grad interessant. Har tidligere ikke været den store fan af at hente ham og syntes at folk var alt for forblændet af ham, som tilfældet har været med Joshua John. Men Falk har fået et klar mere stabilt niveau og det endog et fint højt niveau og efter en kamp som igår, må man bare tage hatten af for hans kvaliteter, som i den grad skinder igennem, når også niveauet er stabilt. Han vil kunne bringe en del til vores lidt slappe offensiv.
Det er korrekt, at transferfrie spillere ikke nødvendigvis er billigere, end dem man betaler transfer for, da spillerne bare får større sign-on og løn. Det afgørende er dog, at klubben er sat udenfor. Jeg tror ikke OB er begejstret for at sælge til os eller BIF, men det kan de pludselig ikke bestemme længere. Og det kan være vigtigt. Desuden er der ofte en tendens til, at danske spillere, der handles internt mellem klubberne, ender med at være for dyre - klubberne tager sig godt betalt for at sælge til en konkurrent.974 skrev:Jeg forstår altså ikke det der med at han kan signes gratis til januar??
Så på den måde er der stadig nogle fordele.
På den anden side, kan det også være en taktik fra Falk, for at presse OB til at grave dybt i muldvarpen, for at beholde ham. OBs ambitioner om at komme tilbage som tophold lider jo et stort knæk, hvis de må se deres bedste spiller smutte gratis til en konkurrent. Så jeg udelukker ikke, at Falk ender med at forlænge i OB.
-
mousebreaker
Hvis Falk forlænger med OB vil jeg betegne ham som uambitiøs.
Om han er et tema for FCM ved jeg ikke, men han gjorde da god reklame for sig selv i aftes. Hvis han skal skifte til en dansk klub så tror jeg reelt kun det er BIF og FCM der er interessant for ham. Bænken er for stor en trussel i FCK med Kusk og Verbic på kanterne. Brøndby har ikke noget af værdi på kanterne mens vi sandsynligvis slipper Sisto og Rilwan senest til sommer. Så har vi Royer og to udviklingsspillere i Mabil og David tilbage, forudsat at vi ikke bruger Kadlec på kanten.
Hvis det bliver en dansk klub så tror jeg BIF er det mest oplagte. Talentet berettiger til at han skal til udlandet nu, men jeg har altid haft en mistro til hans mentale robusthed, ifht det der kræves af kynisme for at klare den i en større liga. Jeg er overbevist om at han skal være mere end heldig med valget af udlandsk klub for at klare skærene. Håber jeg tager fejl - dansk fodbold har virkelig brug for at nogle af de store unge talenter også slår igennem i de store klubber
Om han er et tema for FCM ved jeg ikke, men han gjorde da god reklame for sig selv i aftes. Hvis han skal skifte til en dansk klub så tror jeg reelt kun det er BIF og FCM der er interessant for ham. Bænken er for stor en trussel i FCK med Kusk og Verbic på kanterne. Brøndby har ikke noget af værdi på kanterne mens vi sandsynligvis slipper Sisto og Rilwan senest til sommer. Så har vi Royer og to udviklingsspillere i Mabil og David tilbage, forudsat at vi ikke bruger Kadlec på kanten.
Hvis det bliver en dansk klub så tror jeg BIF er det mest oplagte. Talentet berettiger til at han skal til udlandet nu, men jeg har altid haft en mistro til hans mentale robusthed, ifht det der kræves af kynisme for at klare den i en større liga. Jeg er overbevist om at han skal være mere end heldig med valget af udlandsk klub for at klare skærene. Håber jeg tager fejl - dansk fodbold har virkelig brug for at nogle af de store unge talenter også slår igennem i de store klubber
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Enig. Naturligvis vil der være større konkurrence om transferfrie spillere, men vi ser også ofte, at danske spillere handles med "overnormale profitter", når de sælges til en dansk konkurrent. Borring er et godt eksempel på dette, og jeg mener også prisen på Uffe Bech var på omkring 20 mio, da vi var ved at hente ham i FCN sidste vinter. Efter Benhams ankomst er det formentlig også blevet væsentlig dyrere for os at købe profiler i andre danske klubber(ved mindre spilleren har en klausul i kontrakten som Pusic), da disse klubber ved, at vi er kommet til flere penge end tidligere.Kent skrev:Det er korrekt, at transferfrie spillere ikke nødvendigvis er billigere, end dem man betaler transfer for, da spillerne bare får større sign-on og løn. Det afgørende er dog, at klubben er sat udenfor. Jeg tror ikke OB er begejstret for at sælge til os eller BIF, men det kan de pludselig ikke bestemme længere. Og det kan være vigtigt. Desuden er der ofte en tendens til, at danske spillere, der handles internt mellem klubberne, ender med at være for dyre - klubberne tager sig godt betalt for at sælge til en konkurrent.974 skrev:Jeg forstår altså ikke det der med at han kan signes gratis til januar??
Så på den måde er der stadig nogle fordele.
På den anden side, kan det også være en taktik fra Falk, for at presse OB til at grave dybt i muldvarpen, for at beholde ham. OBs ambitioner om at komme tilbage som tophold lider jo et stort knæk, hvis de må se deres bedste spiller smutte gratis til en konkurrent. Så jeg udelukker ikke, at Falk ender med at forlænge i OB.
Hvis man antager, at Falk endnu havde f.eks. en 2-3 årige kontrakt i OB, så kunne man vel forvente, at de ikke ville sælge ham til en anden dansk klub for under et beløb på 20 mio. kr.
I og med at vi undgår denne udbetaling, men vil være i konkurrence med f.eks. BIF eller andre klubber om en transferfri profil, så kan vel forestille sig det scenario, at vi tilbyder Falk f.eks. 1 mio. kr. ekstra(end vi ellers havde gjort pga. den skærpede konkurrence) om året over en 4-årig kontraktperiode samt en sign on fee på f.eks. 5 mio. Alt i alt vil "udgiften" være på 9 mio kr. til spilleren(og 0 kr. til OB) og dermed under det halve end, hvis der i eksemplet skulle have være betalt en forventet transfersum på de ca. 20 mio. kr. (ligeledes ville hans løn komme oven i her, dog vil den naturligvis være lidt lavere, da konkurrencen er elimineret i dette scenario). Alt i alt viser dette eksempel(man kan så være uenig i prisfastsættelse af spilleren og hvor meget "ekstra" han kan forhandle til sig selv ved at være kontraktfri om et halvt år
Et fedt scenario ville være, at skrive kontrakt med Falk pr. 1. januar gældende fra sommeren 2016, og sælger vi Sisto(eller lader Petter gå til Hammarby) i vinterens vindue, så kan vi forhandle en transfer med OB, der ville kunne få en håndfuld mio. kr. ved at lade ham gå et halvt år før kontraktudløb. Sælger vi mod forventning ikke Pione til vinter, så ryger han helt sikkert til sommer, og så har vi en god erstatning klar erhvervet til langt under hans markedspris(selvom hans kontrakt og sign on fee naturligvis vil være højere end normalt).
-
Chiquizito92
Det kan i hvert fald tilfoejes, at Lasse Heinze ikke kommer tilbage til klubben, da han vaelger at stoppe karrieren.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udle ... karrieren/
Aergerligt og synd for en mand, i saa ung en alder, at vaere noedt til det. Set fra klubbens synsvinkel er der dog ingen alarm, da han jo ikke ligefrem stod til spilletid.
Saa er der da et X mindre i transferligningen
Bliver dog spaendende at se hvad der sker paa maalmandsfronten, hvis ikke Dahlin kommer sig over springerknaet snarest ...
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udle ... karrieren/
Aergerligt og synd for en mand, i saa ung en alder, at vaere noedt til det. Set fra klubbens synsvinkel er der dog ingen alarm, da han jo ikke ligefrem stod til spilletid.
Saa er der da et X mindre i transferligningen
Bliver dog spaendende at se hvad der sker paa maalmandsfronten, hvis ikke Dahlin kommer sig over springerknaet snarest ...
-
Chiquizito92
Jeg kom lige i tanke om denne liste fra Tipsbladet, over superliga spillere med snarligt kontraktudloeb, og taenkte at en debat om hvilke, der kunne vaere interessante for FCM kunne vaere interessante:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... e-spillere
Spillere, der kunne give mening for FCM
Henrik Dalsgaard, AAB, kontraktudloeb 31/12/15
Kunne vaere en spaendende, offensivt indstillet hoejre back, hvis ikke den gode 32 kommer ud af skadeshelvedet. Noget tyder ogsaa paa, at han ikke har saa stor en stjerne i udlandet, som han gerne selv ville tro, hvorfor hans droem om at komme ud af Danmark. Maaske en periode hos en topklub som FCM kunne komme baade ham og FCM til gode
Jeppe Tverkov, RFC, Kontraktudloeb 30/6/16
Er 22 aar og praesterer temmeligt stabilt hos Randers. Ser ham som en spiller der godt kunne udvikle sig til en topforsvarer i superligaen. Vi faar nok brug for noget nyt blod med baade Dickoh og Sviatchenko videre (i den naermeste fremtid)
Rasmus Falk, OB, kontraktudloeb 30/6/16
No explication needed. Han kunne virkelig bringe noget kreativitet og farlighed med sin direkte og tekniske spillestil.
Jens jonsson, AGF; Kontraktudloeb 30/5/16
Har jo spillet en god slutrunde til u/21-EM, og kan baade daekke midterforsvaret og 6er-positionen. Vil kunne bringe noget bredde paa begge pladser. Synes dog ikke han har spillet saa godt i denne saeson, men tror bestemt han har potentialet til at blive en top superliga spiller.
Nogle der har et godt oeje til andre paa listen? - Spaendende bliver det i hvert fald at foelge det kommende transfervindue!
Kunne vaere en spaendende, offensivt indstillet hoejre back, hvis ikke den gode 32 kommer ud af skadeshelvedet. Noget tyder ogsaa paa, at han ikke har saa stor en stjerne i udlandet, som han gerne selv ville tro, hvorfor hans droem om at komme ud af Danmark. Maaske en periode hos en topklub som FCM kunne komme baade ham og FCM til gode
Er 22 aar og praesterer temmeligt stabilt hos Randers. Ser ham som en spiller der godt kunne udvikle sig til en topforsvarer i superligaen. Vi faar nok brug for noget nyt blod med baade Dickoh og Sviatchenko videre (i den naermeste fremtid)
No explication needed. Han kunne virkelig bringe noget kreativitet og farlighed med sin direkte og tekniske spillestil.
Har jo spillet en god slutrunde til u/21-EM, og kan baade daekke midterforsvaret og 6er-positionen. Vil kunne bringe noget bredde paa begge pladser. Synes dog ikke han har spillet saa godt i denne saeson, men tror bestemt han har potentialet til at blive en top superliga spiller.
Nogle der har et godt oeje til andre paa listen? - Spaendende bliver det i hvert fald at foelge det kommende transfervindue!
Jeg synes ikke vi skal bruge kræfter på Dalsgård og Jønsson. De vil kun forstærke vores bænk. Tverskov er jo samme alder som Banggård, men vi kunne godt bruge ham.Chiquizito92 skrev:Jeg kom lige i tanke om denne liste fra Tipsbladet, over superliga spillere med snarligt kontraktudloeb, og taenkte at en debat om hvilke, der kunne vaere interessante for FCM kunne vaere interessante:
Derudover ser jeg en Nicolai Poulsen som er rigtig god defensivt, og nok ville kunne aflaste/spille med Sparv, men det kræver jo at vi spiller med 2 defensivt.
Ved ikke hvad vi vil med målmandsposten, men ham som FCK har lejet i Anderlecht tror jeg er rimelig god. Han er lige blevet 23 og har udløb juni 2016 i Anderlecht. Det kræver selvfølgelig at Dahlin og Wolanski sælges.
Lidt dumt at se FCM som et skridt op for Dalsgaard når han har opnået mere på 2 sæsoner i AaB end FCM har præsteret i hele jeres levetid.
Derudover spillede Jens Jönsson ikke nogen god U21 slutrunde. Han blev rost uhyggeligt meget efter en nogenlunde kamp mod Serbien, derudover var han konsekvent blandt holdets dårligste når han var inde.
Derudover spillede Jens Jönsson ikke nogen god U21 slutrunde. Han blev rost uhyggeligt meget efter en nogenlunde kamp mod Serbien, derudover var han konsekvent blandt holdets dårligste når han var inde.