Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
LarsG
Geografisk sted: Gedved

Re: Økonomien

Indlæg af LarsG »

At tænke sig, at man skal sidde her en dødssyg mandag aften og sende gode tanker mod Randers, Brøndby og Esbjerg for at have afværget en potentiel gummifod (passer bedre end gummiarm). :lol:

Nu har jeg snart levet et halvt århundrede, men den havde jeg sgu ikke regnet med at skulle opleve.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Fcv har scoret til 1-3 Ca. 1 minut inde i anden halvleg.

Noe

Indlæg af Noe »

Ka-ching! Hvem skulle have troet det? :)

974

Indlæg af 974 »

Det er jo lidt speget med de tv-penge og ikke så nemt at forstå :-)

Ved ikke om vi har haft denne artikel fremme, men den giver da et lille billede af det - måske :-)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Noe skrev:Ka-ching! Hvem skulle have troet det? :)
I forlængelse af en super flot forårssæson, fortsætter vi jo bare med at sætte point ind på kontoen. Ja somme tider skal man jo næsten knipe sig selv i armen for, at konstatere og det der sker er virkeligt, med det er det ! Nu skal vi have de sidste skadede spillere klar og fortsætte med, at skrabe point til Fcm. Vi skal tro på det vi har gang i, for det er ikke sikkert det sker foreløbigt igen.
Ja kan allerede høre kasseapperatet ringe. ;)

Noe

Indlæg af Noe »

974 skrev:Det er jo lidt speget med de tv-penge og ikke så nemt at forstå :-)

Ved ikke om vi har haft denne artikel fremme, men den giver da et lille billede af det - måske :-)

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... uperligaen
Tak for link. Umiddelbart meget komplekst, men det taler vel yderligere til vores fordel, at vi har klart flest sejre i ligaen (to mere inden runde 11, tak ;)).

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nu må vi så håbe at tallene som kommer i morgen 2/10-2013 ser gode ud. Spændende.

Noe

Indlæg af Noe »

TrueWolfMidt skrev:Nu må vi så håbe at tallene som kommer i morgen 2/10-2013 ser gode ud. Spændende.
Endnu en mærkedag for klubben. Første regnskab, hvor man kan begynde at pege fingre af den nye ledelse ;)

Lad os håbe det kommer hurtigt: jo længere op ad dagen det kommer, jo ringere plejer det at være.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

+ på TV-pengene
+ på tilskuertal, omend det nok ikke rykker det store

- på et spillersalg som ikke har været så højt som forventet

? på sponsorsiden som vel er der vi for alvor kan rykke os. Når man ser et næsten fyldt stadion og så skæver over det sponsortribuen som kun er 1/3 fyldt og ikke virker til at have rykket sig længe, så er jeg desværre lidt betænkelig der :( Men klart den positive udvikling må kunne smitte af på sponsorindtægterne.

Jeg gætter på det kører som budgetteret..

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:+ på TV-pengene
+ på tilskuertal, omend det nok ikke rykker det store

- på et spillersalg som ikke har været så højt som forventet

? på sponsorsiden som vel er der vi for alvor kan rykke os. Når man ser et næsten fyldt stadion og så skæver over det sponsortribuen som kun er 1/3 fyldt og ikke virker til at have rykket sig længe, så er jeg desværre lidt betænkelig der :( Men klart den positive udvikling må kunne smitte af på sponsorindtægterne.

Jeg gætter på det kører som budgetteret..
Du skal huske på, at årsrapporten gælder for sidste sæson, hvor alting ikke var så rosenrødt som nu. Playersponsoraterne reddede reelt vores røv, mens jeg er usikker på, om Albækpengene er med. Jeg gætter også på at vi rammer 0 +/- 3 mio. Jeg er enig i, at det spændende må være sponsorudviklingen, men også udviklingen i lønninger og afskrivninger.

Med de faktorer du nævner, er det til gengæld spændende, hvilke forventninger vi har til næste år.

Noe

Indlæg af Noe »

-2,5 mio:

http://hugin.info/137453/R/1732997/579936.pdf

Red: Og en forventning til næste år på -10--16 mio, da der ikke budgetteres med salg til vinter. Pu ha, vi satser nu!

Er der en regnskabskyndig, der kan forklare forslaget om nedskrivning af aktieværdien?

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Resultat af primær drift (EBIT) blev forbedret med
DKK 31,7 mio. fra DKK -33,5 mio. til DKK -1,8 mio. i
det netop afsluttede regnskabsår.
• Fremgangen på DKK 31,7 mio. på trods af indtægtstilbagegang skyldes primært, at:
- transferresultatet (salg minus afskrivninger på
transferrettigheder) steg med DKK 18,2 mio.
- andre eksterne omkostninger faldt med DKK 9,7 mio.
- personaleomkostninger faldt med DKK 17,9 mio.

Noe

Indlæg af Noe »

Badcompany skrev:Resultat af primær drift (EBIT) blev forbedret med
DKK 31,7 mio. fra DKK -33,5 mio. til DKK -1,8 mio. i
det netop afsluttede regnskabsår.
• Fremgangen på DKK 31,7 mio. på trods af indtægtstilbagegang skyldes primært, at:
- transferresultatet (salg minus afskrivninger på
transferrettigheder) steg med DKK 18,2 mio.
- andre eksterne omkostninger faldt med DKK 9,7 mio.
- personaleomkostninger faldt med DKK 17,9 mio.
Til gengæld falder sponsorindtægterne med 4%. Skuffende.

Og så er der den her:
Gennemførelsen af den igangsatte kapitalplan vil sikre
koncernens kapitalforhold uden at være afhængig af
gode sportslige resultater og salg af transferrettigheder
i sæsonen 2013/14. Usikkerheden om, hvorvidt kapital-
planen gennemføres medfører, at der er risiko for, at kon
cernens kapitalforhold bliver utilstrækkelig til opfyldelse
af de økonomiske mindstekrav til fornyelse af klub
bernes professionelle spillerlicenser. Såfremt kapital
planen ikke gennemføres, kan der være tvivl om selska
bets muligheder for at fortsætte driften.
Vi satser, ved ikke at budgettere med spillersalg. Enten skal pengene lånes, ellers skal der gennemføres en emission.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg er ikke økonom, men er det store problem ikke, at vi ifølge rapporten er gået fra 11 mio. til blot 2,1 mio. i likvide midler?

Den udvikling kan jo ikke rigtig fortsætte. Dette udsagn: "der kan være tvivl om selskabets muligheder for at fortsætte driften" - hvis der ikke ikke tilføres yderligere kapital - er vel noget af en underdrivelse?

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:Jeg er ikke økonom, men er det store problem ikke, at vi ifølge rapporten er gået fra 11 mio. til blot 2,1 mio. i likvide midler?

Den udvikling kan jo ikke rigtig fortsætte. Dette udsagn: "der kan være tvivl om selskabets muligheder for at fortsætte driften" - hvis der ikke ikke tilføres yderligere kapital - er vel noget af en underdrivelse?
Der ligger en kapitalplan, som man ikke kan garantere bliver gennemført. Det afhænger - så vidt jeg forstår - bla. af generalforsamlingen. Alternativt må vi jo sælge spillere. Situationen er ikke umiddelbart så alvorlig som sidste år, og hertil kan lægges den positive udvikling i efteråret. Det ser meget bedre ud, uden at vi på nogen måde er i mål. Men jeg er heller ikke økonom...

Besvar