Transfervinduet sommer 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
4904

Re: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af 4904 »

Kent skrev:Helt for egen regning, men mener at FCKs kamp igår igen viste, at de mangler en målfarlig, dynamisk central midtbanespiller. Sådan en har vi rendende. En god kamp af Petter på søndag og han kan være fortid....
Jeg er helt enig med dig i din betragtning Kent. Vi har kun Peter på lånt tid, og det er for mig kun et spørgsmål om han smutter i dette transfervindue eller næste. Det mest spændende er, hvor meget vi vil forlange for Peter. Hvis vi tager det i betragtning, at FCK købte Pouire fri for ca. 10 mil. kr. i en ung alder, så synes jeg måske nok godt, at vi kan hæve overliggeren til 15-20 millioner kroner med vores midtbane situation og hans præstationer i mente.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

4904 skrev:
Kent skrev:Helt for egen regning, men mener at FCKs kamp igår igen viste, at de mangler en målfarlig, dynamisk central midtbanespiller. Sådan en har vi rendende. En god kamp af Petter på søndag og han kan være fortid....
Jeg er helt enig med dig i din betragtning Kent. Vi har kun Peter på lånt tid, og det er for mig kun et spørgsmål om han smutter i dette transfervindue eller næste. Det mest spændende er, hvor meget vi vil forlange for Peter. Hvis vi tager det i betragtning, at FCK købte Pouire fri for ca. 10 mil. kr. i en ung alder, så synes jeg måske nok godt, at vi kan hæve overliggeren til 15-20 millioner kroner med vores midtbane situation og hans præstationer i mente.
Vi skal bestemt have Borring-penge for ham, hvis vi skal sælge til FCK. Alene hans 8-10 mål over en sæson er vel det tilsvarende antal point værd, og dermed 5-10 mio i tv-penge. Derudover skal der hentes en erstatning, da alle vel kan se, at det bliver for tyndbenet uden Albæk, Andersson samt Danny. Endelig kan der lægges 5 mio oveni for at sælge til FCK.
FCK har pengene fra Cornelius og Chl.league, ligesom de jo gladeligt har smidt kæmpetransfers efter mega-flops som Diouf og Mos. Alt under 20 mio vil derfor imo ikke være attraktivt, da han samlet set er mere værd for os. At det så nok gør ham for dyr for FCK er ikke noget problem for mig. Jeg synes det i den grad er afgørende, at Steinlein og co ikke bare bukker og tager imod det første og bedste bud - og gør sig klart hvad Petters værdi er for os over de næste år.
Men nu må vi naturligvis lige vente og se, om det overhovedet bliver aktuelt - lige nu er det jo bare tankespind.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hvis Petter ryger, så skal vi vel ud og hente en midtbane spiller??
Efter min mening vil det være naivt at tro vi kan spille uden Albæk, Danny og Petter, hvis det eneste vi har fået ind er Hedisson*
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ganske enig, men det burde der så også være råd til, med det som Petter Andersson indbringer.

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af PH1978 »

TrueWolfMidt skrev:Ganske enig, men det burde der så også være råd til, med det som Petter Andersson indbringer.
Nu ved vi så dog ikke hvad han evt. ville kunne indbringe. Der har tidligere været linket til en side der sagde €1mill. (7,5 mill.). Jeg tvivler på, at vi finder meget for de penge der kan gå lige ind og være dominerende fra start, og samtidig ikke vil udgøre en fare for økonomien.

Kommer der et bud, kender vi ikke Steinleins mandat og om hvorvidt han må afvise noget. Forhandlingsmæssigt tror jeg, at vi står ringe da vi ikke kan spille kostbare økonomisk. Albæk kan dog evt. have været tungen på vægtskålen, det gør at vi kan spille lidt mere kostbare.

Hvad er der af alternativer ved en evt. afgang? Jakob Poulsen "hjem" på leje? Han ønsker, at blive i Monaco men er vel det bedste alternativ som kan gå lige ind.

Min holdning er, at Petter skal fastholdes (næsten) ubetinget.

TrueWolfMidt

Re: Sv: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af TrueWolfMidt »

PH1978 skrev:
TrueWolfMidt skrev:Ganske enig, men det burde der så også være råd til, med det som Petter Andersson indbringer.
Nu ved vi så dog ikke hvad han evt. ville kunne indbringe. Der har tidligere været linket til en side der sagde €1mill. (7,5 mill.). Jeg tvivler på, at vi finder meget for de penge der kan gå lige ind og være dominerende fra start, og samtidig ikke vil udgøre en fare for økonomien.

Kommer der et bud, kender vi ikke Steinleins mandat og om hvorvidt han må afvise noget. Forhandlingsmæssigt tror jeg, at vi står ringe da vi ikke kan spille kostbare økonomisk. Albæk kan dog evt. have været tungen på vægtskålen, det gør at vi kan spille lidt mere kostbare.

Hvad er der af alternativer ved en evt. afgang? Jakob Poulsen "hjem" på leje? Han ønsker, at blive i Monaco men er vel det bedste alternativ som kan gå lige ind.

Min holdning er, at Petter skal fastholdes (næsten) ubetinget.
Jeg er så af den opfattelse, at han burde kunne sælges for mere - tænker 8-10 mill. og hvis ikke disse bud kommer, så beholder vi ham da bare, til stor glæde for alle fcm fans.

4904

Indlæg af 4904 »

Hekler skrev:Hvis Petter ryger, så skal vi vel ud og hente en midtbane spiller??
Efter min mening vil det være naivt at tro vi kan spille uden Albæk, Danny og Petter, hvis det eneste vi har fået ind er Hedisson*
Hvis vi ikke ejer kongens mønt - så er det jo lidt svært at købe noget som helst! Mads Albæk delvist ejet, hvilket medførte, at vi ikke fik det store ud af salget. Dette samme gælder for Peter, så selvom vi f. eks får 20 millioner kr. så har vi kun 5 mio. kr. tilbage - og lur mig om de ikke falder på et tørt sted - eller der skal bruges 1 til, at betale renter - så er der fire tilbage - og hvad kan vi få for 4. millioner?

Når det så er sagt, så er det da noget af et tab på midtbanen med Albæk, Danny og evt. Peter .....

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Med den skadeshistorik vi har, kan vi vel ikke bare sælge ud af alt guldet og tro at de unge kan klare det hele for os. Så er man lidt naiv.
Man kan vel blive nødt til, at få nogle transferfrie spillere ind, hvis de har et passende niveau.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg er ret overbevist om at planen er at få skudt Julle af, da man har arvefølgen klar med Lauridsen og Frederik. Selvfølgelig en svækkelse på den korte bane, men jeg tror nok Lau skal vise sine kvaliteter ved stabil spilletid.
Derudover kunne man (som økonomiansvarlig; ikke fan) håbe på et bud på Sly. Til kanterne har vi Sisto, Rilwan, Hedi og Marco. Så der er vi også dækket ind.
Og sælger vi disse må vi have råd til at afvise alt under 15 mio på Petter. Han har 3 år tilbage på kontrakten og er en af suppens absolut bedste midtbaner. Og så er han så enormt vigtig for vores hold efter Albæk er væk.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Sådan skal det lyde !!
Vi sælger ikke guld for peanuts.
http://www.bold.dk/nyt/FCM-boss-Ikke-gode-nok-bud
Er sikker på, at alle fcm'ere er glad for denne udmelding.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

4904 skrev:
Hekler skrev:Hvis Petter ryger, så skal vi vel ud og hente en midtbane spiller??
Hvis vi ikke ejer kongens mønt - så er det jo lidt svært at købe noget som helst! Mads Albæk delvist ejet, hvilket medførte, at vi ikke fik det store ud af salget. Dette samme gælder for Peter, så selvom vi f. eks får 20 millioner kr. så har vi kun 5 mio. kr. tilbage - og lur mig om de ikke falder på et tørt sted - eller der skal bruges 1 til, at betale renter - så er der fire tilbage - og hvad kan vi få for 4. millioner?

Når det så er sagt, så er det da noget af et tab på midtbanen med Albæk, Danny og evt. Peter .....
Så vidt jeg ved, så er Petter ikke solgt eller ejet af andre end FCM.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Lupus1999 skrev:Så vidt jeg ved, så er Petter ikke solgt eller ejet af andre end FCM.
Petter er naturligvis ejet af FCM, men han er en af dem, man delvist solgte transferrettigheder på.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ettigheder

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Interessant artikel om Eriks muligheder sidste sommer: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dlandet-nu

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:Lidt spekulation i en transferkarrussel: Hvis AaB som forventet sælger Helenius i dette vindue, har de brug for en erstatning udefra: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -erstattes
Mon ikke Tim Janssen kunne være en mulighed i den forbindelse? Det lader til at Glen holder fast i sit 1-angribersystem med Duncan som førstevalg. I så fald er Janssen selv nok ikke tilfreds med en bænkeplads, ligesom han er for dyr at have siddende derude. Med Sly, Marco Larsen, Hvilsom og Paul som potentielle angriber-afløsere i truppen, er bredden vel også god nok (om end kvaliteten godt kunne være bedre). Så for mig ligner det en oplagt løsning - Janssen har nok også lidt goodwill i det nordjyske efter at han reddede dem fra nedrykning.
Jeg har tidligere spekuleret lidt i Janssen til AaB. Nu har jeg lige siddet og set slutningen på AaBs europæiske fadæse, der blev efterfulgt af et interview med deres nye sportschef Allan Gaarde - det klarede han forøvrigt skidt, han virkede tøvende, ansvarsfralæggende og vidste tydeligt ikke hvad han skulle svare et par gange. Nå, pointen var egentlig, at han blev spurgt om hvorfor de ikke havde hentet en angriber endnu, og en del af det svar han fik fremstammet var, at de havde været tæt på flere, men så skete der ting, som fx skader..... Kender vi en angriber, der er blevet skadet?... Det er lige før, at jeg er klar til at tage væddemål på, at Janssen ryger til AaB, hvis han er fit indenfor et par uger.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Kent skrev:
Kent skrev:Lidt spekulation i en transferkarrussel: Hvis AaB som forventet sælger Helenius i dette vindue, har de brug for en erstatning udefra: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -erstattes
Mon ikke Tim Janssen kunne være en mulighed i den forbindelse? Det lader til at Glen holder fast i sit 1-angribersystem med Duncan som førstevalg. I så fald er Janssen selv nok ikke tilfreds med en bænkeplads, ligesom han er for dyr at have siddende derude. Med Sly, Marco Larsen, Hvilsom og Paul som potentielle angriber-afløsere i truppen, er bredden vel også god nok (om end kvaliteten godt kunne være bedre). Så for mig ligner det en oplagt løsning - Janssen har nok også lidt goodwill i det nordjyske efter at han reddede dem fra nedrykning.
Jeg har tidligere spekuleret lidt i Janssen til AaB. Nu har jeg lige siddet og set slutningen på AaBs europæiske fadæse, der blev efterfulgt af et interview med deres nye sportschef Allan Gaarde - det klarede han forøvrigt skidt, han virkede tøvende, ansvarsfralæggende og vidste tydeligt ikke hvad han skulle svare et par gange. Nå, pointen var egentlig, at han blev spurgt om hvorfor de ikke havde hentet en angriber endnu, og en del af det svar han fik fremstammet var, at de havde været tæt på flere, men så skete der ting, som fx skader..... Kender vi en angriber, der er blevet skadet?... Det er lige før, at jeg er klar til at tage væddemål på, at Janssen ryger til AaB, hvis han er fit indenfor et par uger.
Den holder ikke med Tim til Aab, de har udtalt at de går efter en billig løsning som kontraktfrie spillere eller forsætter med dem som de har. Hvem i dansk fodbold vil købe Tim når de kender hans skades historik
og muligheder for at nå tilbage hvor han var i sin første sæson i ligaen for Esbjerg. Vi hænger desværre på Tim resten af hans kontrakt periode eller vi skal betale ham ud med det beløb som han skal ha i løn resten af perioden, så er det trods alt bedre at ha ham som ind skifter og håbe på det bedste fra ham når han er klar, men han kommer ikke tilbage som før med de lyske og muskulatur problemer han har.

Låst