Januar Transfervindue Part 4 (nye spillere)
-
Altoriso
Re: FCM tætpå Prica
Nej jeg ville da også mene at det var lidt småpjattet at reagere på endnu en reference til det samme blad..
-
Ravnen
Re: FCM afviser Prica og lukker vinduet - måske....
Tja måske du synes det er vanvittigt, men det er sandsyneligvis sådan det er.
Selvfølgelig trækker han lige Thomasberg ind på kontoret, og vender emnerne med ham. Men jeg er ikke i tvivl om at det er en suveræn afgørelse fra Ørgaards side. Det er ham som har det sportslige ansvar.
Vi har tidligere hørt Erik Rasmussen udtale at han intet havde med indkøb at gøre. Nu har man valgt at tage den nye træner fra egne rækker, så jeg tror ærligt talt ikke Thomasberg stillede op til ansættelsessamtalen med et krav om at minimere Ørgaards indflydelse på spillerindkøbene, det ville være respektløst.
Det var jo sikkert en af grundene til at Ove Pedersen stoppede i sin tid, en slags magtkamp mellem ham og Ørgaard. Siden da har Ørgaard hver gang valgt unge rimelig uprøvede trænere, hvilket tyder på han har sikret sig sin magt. Det havde været en anden sag at hente en erfaren træner der ville holde på sit, det er slet ikke sådan det fungerer i FCM med Ørgaard som sportslig ansvarlig.
Selvfølgelig trækker han lige Thomasberg ind på kontoret, og vender emnerne med ham. Men jeg er ikke i tvivl om at det er en suveræn afgørelse fra Ørgaards side. Det er ham som har det sportslige ansvar.
Vi har tidligere hørt Erik Rasmussen udtale at han intet havde med indkøb at gøre. Nu har man valgt at tage den nye træner fra egne rækker, så jeg tror ærligt talt ikke Thomasberg stillede op til ansættelsessamtalen med et krav om at minimere Ørgaards indflydelse på spillerindkøbene, det ville være respektløst.
Det var jo sikkert en af grundene til at Ove Pedersen stoppede i sin tid, en slags magtkamp mellem ham og Ørgaard. Siden da har Ørgaard hver gang valgt unge rimelig uprøvede trænere, hvilket tyder på han har sikret sig sin magt. Det havde været en anden sag at hente en erfaren træner der ville holde på sit, det er slet ikke sådan det fungerer i FCM med Ørgaard som sportslig ansvarlig.
-
Kent
Re: Prica til FCM??
Tja, det harværet en mere begivenhesdrig dag på rygtefronten end forventet 
Hvis jeg skal summere lidt op om mine tanker ift Prica, så er de:
Det blev tidligere meldt ud, at der var 3 klubber interesseret i Prica, heraf blev det vist fra kilder hos Sunderland bekræftet at AaB var den ene. Spørgsmålet er så, hvem de andre to er. Det kan godt være sandsynligt at vi er den ene, da vi i mine øjne mangler en klasseangriber.
Tidligere var der også tale om at to engelske klubber var interesserede i Prica, hvilket måske indikerer, at den sidste klub er engelsk. Det virker dog ikke helt realistisk, da Prica eftersigende er faldet i pris fra 10 til 5 mio, hvilket tyder på at Sunderland ikke umiddelbart har kunne afsætte ham (og 5 mio er vel ikke det helt store for en engelsk klub). Desuden har Prica selv udtalt, at han gerne vel til DK.
At AaB i dag går ud og lejer en reservespiller fra Vålerenga, på trods af at Lynge for kort tid siden udtalte at det var slut med lejeaftaler, indikerer for mig, at de helt har opgivet Prica. Spørgsmålet er hvorfor? Prisen på 5 mio kan umuligt skræmme dem, så enten har Prica sagt til dem, at han ikke ønsker at komme til AaB, eller også er hans lønkrav så høje at AaB ikke kan honorere dem eller også er han så langt fremme i forhandlingerne med en anden klub, at kontrakten stort set er klar. Jeg hælder mest til det sidste, da jeg godt tror han vil tilbage til AaB, og det ville ligne Lynge at vente til lønkravet faldt mod slutningen af vinduet, hvis han mente der var en realistisk mulighed for at hente Prica - desuden har Prica jo sagt, at han gerne vil til DK og han må jo vide, hvad det indebærer rent lønmæssigt. Lynge er normalt ikke den, der har travlt med at blive færdig med at handle, så at han er ude og færdiggøre sin trup 5 dage før tid, tyder for mig klart på, at Prica ikke bliver AaB-spiller. Noget jeg elllers tænkte var den mest sandsynlige udgang på det hele i morges.
Så ergo: jeg tror Prica stort set har en kontrakt klar med en klub. Spørgsmålet er om det er med os, eller en anden. Jeg vil faktisk ikke længere udelukke os, og tror vi får vished indenfor de næste 24 timer.
Hvis jeg skal summere lidt op om mine tanker ift Prica, så er de:
Det blev tidligere meldt ud, at der var 3 klubber interesseret i Prica, heraf blev det vist fra kilder hos Sunderland bekræftet at AaB var den ene. Spørgsmålet er så, hvem de andre to er. Det kan godt være sandsynligt at vi er den ene, da vi i mine øjne mangler en klasseangriber.
Tidligere var der også tale om at to engelske klubber var interesserede i Prica, hvilket måske indikerer, at den sidste klub er engelsk. Det virker dog ikke helt realistisk, da Prica eftersigende er faldet i pris fra 10 til 5 mio, hvilket tyder på at Sunderland ikke umiddelbart har kunne afsætte ham (og 5 mio er vel ikke det helt store for en engelsk klub). Desuden har Prica selv udtalt, at han gerne vel til DK.
At AaB i dag går ud og lejer en reservespiller fra Vålerenga, på trods af at Lynge for kort tid siden udtalte at det var slut med lejeaftaler, indikerer for mig, at de helt har opgivet Prica. Spørgsmålet er hvorfor? Prisen på 5 mio kan umuligt skræmme dem, så enten har Prica sagt til dem, at han ikke ønsker at komme til AaB, eller også er hans lønkrav så høje at AaB ikke kan honorere dem eller også er han så langt fremme i forhandlingerne med en anden klub, at kontrakten stort set er klar. Jeg hælder mest til det sidste, da jeg godt tror han vil tilbage til AaB, og det ville ligne Lynge at vente til lønkravet faldt mod slutningen af vinduet, hvis han mente der var en realistisk mulighed for at hente Prica - desuden har Prica jo sagt, at han gerne vil til DK og han må jo vide, hvad det indebærer rent lønmæssigt. Lynge er normalt ikke den, der har travlt med at blive færdig med at handle, så at han er ude og færdiggøre sin trup 5 dage før tid, tyder for mig klart på, at Prica ikke bliver AaB-spiller. Noget jeg elllers tænkte var den mest sandsynlige udgang på det hele i morges.
Så ergo: jeg tror Prica stort set har en kontrakt klar med en klub. Spørgsmålet er om det er med os, eller en anden. Jeg vil faktisk ikke længere udelukke os, og tror vi får vished indenfor de næste 24 timer.
-
Arff
Re: AAB afviser
fcm4ever Skrev:
-------------------------------------------------------
> Aab de får ham ikke, de har totalt afvist ham, de
> er jo tilfreds med deres trup.
Ja, det siger FCM jo også, og hvad er der ved at ske?
> Mon ikke at Rade prica snart får en lejekontrakt i
> fcm. ville da være dejligt, der er jo plads til
> ham. efter frank ikke er angriber mere..
> Men det bliver spændene at se om vi får ham eller
> ikke gør. men jeg er sku nok 85 % sikker på vi får
> ham.
Hvis vi får Rade Prica, så er jeg 120% sikker på det IKKE bliver på en lejeaftale - det mener jeg bare ikke er holdbart i længden, og heller ikke i FCM - får vi Rade, er det på en 3-3½ årig kontrakt.
> Hvis vi ikke får ham er jeg helt sikker på at
> det ikke vil gå ret meget bedre i fcm. vi spillede
> fint inden city kampen, men nu spiller vi af lort.
> Rade prica kan helt sikkert forbedre fcm.
Argh! - jeg tvivler på at én spiller kan ændre alt vores spil!
Han er en god angriber, men det er ikke en Robinho, Messi eller Ronaldo vi henter, det er en spiller som skal være i boksen, og det er altså ikke i boksen man gør alt forskellen!
> Han ville jo os helt sikkert komme til at være
> topscore igen.
Rolig nu!!!
> altså i et hold som Aab gik det sku
> godt med de mål der 25 på en sæson da han spillede
> der, så mon ikke at han ville lave en kasser. vi
> mangler også helt sikkert en der er god til at
> score på dødbolde det er tydeligt at se hvis man
> er inde på youtube og se de mål han lavede da han
> var i Aab. nogle gode hovedestød vil helt sikkert
> gi os en bedre chance for at komme med i top 3
> igen.
Kan du sige Frank Kristensen? - jeg vil vurdere Franks hovedspil til at være bedre end Rades.
> Aab de får ham ikke, de har totalt afvist ham, de
> er jo tilfreds med deres trup.
Ja, det siger FCM jo også, og hvad er der ved at ske?
> Mon ikke at Rade prica snart får en lejekontrakt i
> fcm. ville da være dejligt, der er jo plads til
> ham. efter frank ikke er angriber mere..
> Men det bliver spændene at se om vi får ham eller
> ikke gør. men jeg er sku nok 85 % sikker på vi får
> ham.
Hvis vi får Rade Prica, så er jeg 120% sikker på det IKKE bliver på en lejeaftale - det mener jeg bare ikke er holdbart i længden, og heller ikke i FCM - får vi Rade, er det på en 3-3½ årig kontrakt.
> Hvis vi ikke får ham er jeg helt sikker på at
> det ikke vil gå ret meget bedre i fcm. vi spillede
> fint inden city kampen, men nu spiller vi af lort.
> Rade prica kan helt sikkert forbedre fcm.
Argh! - jeg tvivler på at én spiller kan ændre alt vores spil!
Han er en god angriber, men det er ikke en Robinho, Messi eller Ronaldo vi henter, det er en spiller som skal være i boksen, og det er altså ikke i boksen man gør alt forskellen!
> Han ville jo os helt sikkert komme til at være
> topscore igen.
Rolig nu!!!
> altså i et hold som Aab gik det sku
> godt med de mål der 25 på en sæson da han spillede
> der, så mon ikke at han ville lave en kasser. vi
> mangler også helt sikkert en der er god til at
> score på dødbolde det er tydeligt at se hvis man
> er inde på youtube og se de mål han lavede da han
> var i Aab. nogle gode hovedestød vil helt sikkert
> gi os en bedre chance for at komme med i top 3
> igen.
Kan du sige Frank Kristensen? - jeg vil vurdere Franks hovedspil til at være bedre end Rades.
-
BW - 665
Ravnen Skrev:
> Tja måske du synes det er vanvittigt, men det er
> sandsyneligvis sådan det er.
Nej, det er sandsynligvis ikke sådan det er - det bliver vi nok ikke enige om
> Selvfølgelig trækker han lige Thomasberg ind på
> kontoret, og vender emnerne med ham. Men jeg er
> ikke i tvivl om at det er en suveræn afgørelse fra
> Ørgaards side. Det er ham som har det sportslige
> ansvar.
Jeg er da heller ikke i tvivl om han har den suveræne afgørelse mht. transferne? Men jeg tror Thomasberg er mindst en ligeså stor del af beslutnings-processen og vurderingen af spilleren som Ørgaard selv - det er trods alt en del af trænerens opgave.
> Vi har tidligere hørt Erik Rasmussen udtale at han
> intet havde med indkøb at gøre.
Ikke for at være flueknepper, men har du en kilde på det? Jeg mener omvendt han udtalte at han intet havde med salg at gøre, hvilket jeg nærmere tror er rigtigt.
> Nu har man valgt at tage den nye træner fra egne rækker, så jeg
> tror ærligt talt ikke Thomasberg stillede op til
> ansættelsessamtalen med et krav om at minimere
> Ørgaards indflydelse på spillerindkøbene, det
> ville være respektløst.
Helt enig, jeg tror de er de samme som før.
> Det var jo sikkert en af grundene til at Ove
> Pedersen stoppede i sin tid, en slags magtkamp
> mellem ham og Ørgaard. Siden da har Ørgaard hver
> gang valgt unge rimelig uprøvede trænere, hvilket
> tyder på han har sikret sig sin magt. Det havde
> været en anden sag at hente en erfaren træner der
> ville holde på sit, det er slet ikke sådan det
> fungerer i FCM med Ørgaard som sportslig
> ansvarlig.
Det tror jeg altså ikke du har ret i - han har muligvis større "magt" end andre sportsdirektører, men sådan en skjult dagsorden der synes jeg lyder lidt langt ude - i øvrigt forstår jeg slet ikke du mener man kan drive en indkøbspolitik udenom træneren? Det er ham der sætter holdet og vælger spilsystemet? Det er ham der har øje for hvilke spillertyper der passer til hans koncept? Naturligvis har han en stor andel af beslutningsprocessen.
> Tja måske du synes det er vanvittigt, men det er
> sandsyneligvis sådan det er.
Nej, det er sandsynligvis ikke sådan det er - det bliver vi nok ikke enige om
> Selvfølgelig trækker han lige Thomasberg ind på
> kontoret, og vender emnerne med ham. Men jeg er
> ikke i tvivl om at det er en suveræn afgørelse fra
> Ørgaards side. Det er ham som har det sportslige
> ansvar.
Jeg er da heller ikke i tvivl om han har den suveræne afgørelse mht. transferne? Men jeg tror Thomasberg er mindst en ligeså stor del af beslutnings-processen og vurderingen af spilleren som Ørgaard selv - det er trods alt en del af trænerens opgave.
> Vi har tidligere hørt Erik Rasmussen udtale at han
> intet havde med indkøb at gøre.
Ikke for at være flueknepper, men har du en kilde på det? Jeg mener omvendt han udtalte at han intet havde med salg at gøre, hvilket jeg nærmere tror er rigtigt.
> Nu har man valgt at tage den nye træner fra egne rækker, så jeg
> tror ærligt talt ikke Thomasberg stillede op til
> ansættelsessamtalen med et krav om at minimere
> Ørgaards indflydelse på spillerindkøbene, det
> ville være respektløst.
Helt enig, jeg tror de er de samme som før.
> Det var jo sikkert en af grundene til at Ove
> Pedersen stoppede i sin tid, en slags magtkamp
> mellem ham og Ørgaard. Siden da har Ørgaard hver
> gang valgt unge rimelig uprøvede trænere, hvilket
> tyder på han har sikret sig sin magt. Det havde
> været en anden sag at hente en erfaren træner der
> ville holde på sit, det er slet ikke sådan det
> fungerer i FCM med Ørgaard som sportslig
> ansvarlig.
Det tror jeg altså ikke du har ret i - han har muligvis større "magt" end andre sportsdirektører, men sådan en skjult dagsorden der synes jeg lyder lidt langt ude - i øvrigt forstår jeg slet ikke du mener man kan drive en indkøbspolitik udenom træneren? Det er ham der sætter holdet og vælger spilsystemet? Det er ham der har øje for hvilke spillertyper der passer til hans koncept? Naturligvis har han en stor andel af beslutningsprocessen.
-
Arff
Kent Skrev:
> Hvis jeg skal summere lidt op om mine tanker ift
> Prica, så er de:
> Det blev tidligere meldt ud, at der var 3 klubber
> interesseret i Prica, heraf blev det vist fra
> kilder hos Sunderland bekræftet at AaB var den
> ene. Spørgsmålet er så, hvem de andre to er. Det
> kan godt være sandsynligt at vi er den ene, da vi
> i mine øjne mangler en klasseangriber.
Jeg er meget enig her, men måske var det to engelske klubber og AaB der var interesseret i ham på daværende tidspunkt.
Han forlangte for meget til at AaB var villige til at betale det, og han var sikkert ikke sikker på spilletid i de to engelske klubber, som var interesseret i ham, så derfor valgte han at sige nej tak!
> Tidligere var der også tale om at to engelske
> klubber var interesserede i Prica, hvilket måske
> indikerer, at den sidste klub er engelsk. Det
> virker dog ikke helt realistisk, da Prica
> eftersigende er faldet i pris fra 10 til 5 mio,
> hvilket tyder på at Sunderland ikke umiddelbart
> har kunne afsætte ham (og 5 mio er vel ikke det
> helt store for en engelsk klub). Desuden har Prica
> selv udtalt, at han gerne vel til DK.
Det kan du have ret i - men det er jo heller ikke sikkert at bold og onside har ret med prisen på 5 mio.
> At AaB i dag går ud og lejer en reservespiller fra
> Vålerenga, på trods af at Lynge for kort tid siden
> udtalte at det var slut med lejeaftaler, indikerer
> for mig, at de helt har opgivet Prica. Spørgsmålet
> er hvorfor? Prisen på 5 mio kan umuligt skræmme
> dem, så enten har Prica sagt til dem, at han ikke
> ønsker at komme til AaB, eller også er hans
> lønkrav så høje at AaB ikke kan honorere dem eller
> også er han så langt fremme i forhandlingerne med
> en anden klub, at kontrakten stort set er klar.
> Jeg hælder mest til det sidste, da jeg godt tror
> han vil tilbage til AaB, og det ville ligne Lynge
> at vente til lønkravet faldt mod slutningen af
> vinduet, hvis han mente der var en realistisk
> mulighed for at hente Prica - desuden har Prica jo
> sagt, at han gerne vil til DK og han må jo vide,
> hvad det indebærer rent lønmæssigt. Lynge er
> normalt ikke den, der har travlt med at blive
> færdig med at handle, så at han er ude og
> færdiggøre sin trup 5 dage før tid, tyder for mig
> klart på, at Prica ikke bliver AaB-spiller. Noget
> jeg elllers tænkte var den mest sandsynlige udgang
> på det hele i morges.
Denne tanke havde jeg ikke tænkt, men når du siger det, kan jeg sagtens se det.
Og som jeg nævner tidligere, så vil han nok foretrække at skifte til en klub hvor han er "sikker" på spilletid, så han har chancen for at komme tilbage på det svenske landshold.
> Så ergo: jeg tror Prica stort set har en kontrakt
> klar med en klub. Spørgsmålet er om det er med os,
> eller en anden. Jeg vil faktisk ikke længere
> udelukke os, og tror vi får vished indenfor de
> næste 24 timer.
Jeg tror også at Prica har en kontrakt klar, som sådan set bare skal skrives under fra hans side, når de to klubber er blevet enige om prisen, og han har gennemgået det oblikatoriske lægecheck, men om det er inden for 24 timer tvivler jeg en lille smule på, jeg vil nok sige inden på lørdag.
Personligt er jeg ret sikker på at den klub han vil blive præsenteret i, spiller i sorte og røde spilletrøjer, og har hjemmebane i Herning
> Hvis jeg skal summere lidt op om mine tanker ift
> Prica, så er de:
> Det blev tidligere meldt ud, at der var 3 klubber
> interesseret i Prica, heraf blev det vist fra
> kilder hos Sunderland bekræftet at AaB var den
> ene. Spørgsmålet er så, hvem de andre to er. Det
> kan godt være sandsynligt at vi er den ene, da vi
> i mine øjne mangler en klasseangriber.
Jeg er meget enig her, men måske var det to engelske klubber og AaB der var interesseret i ham på daværende tidspunkt.
Han forlangte for meget til at AaB var villige til at betale det, og han var sikkert ikke sikker på spilletid i de to engelske klubber, som var interesseret i ham, så derfor valgte han at sige nej tak!
> Tidligere var der også tale om at to engelske
> klubber var interesserede i Prica, hvilket måske
> indikerer, at den sidste klub er engelsk. Det
> virker dog ikke helt realistisk, da Prica
> eftersigende er faldet i pris fra 10 til 5 mio,
> hvilket tyder på at Sunderland ikke umiddelbart
> har kunne afsætte ham (og 5 mio er vel ikke det
> helt store for en engelsk klub). Desuden har Prica
> selv udtalt, at han gerne vel til DK.
Det kan du have ret i - men det er jo heller ikke sikkert at bold og onside har ret med prisen på 5 mio.
> At AaB i dag går ud og lejer en reservespiller fra
> Vålerenga, på trods af at Lynge for kort tid siden
> udtalte at det var slut med lejeaftaler, indikerer
> for mig, at de helt har opgivet Prica. Spørgsmålet
> er hvorfor? Prisen på 5 mio kan umuligt skræmme
> dem, så enten har Prica sagt til dem, at han ikke
> ønsker at komme til AaB, eller også er hans
> lønkrav så høje at AaB ikke kan honorere dem eller
> også er han så langt fremme i forhandlingerne med
> en anden klub, at kontrakten stort set er klar.
> Jeg hælder mest til det sidste, da jeg godt tror
> han vil tilbage til AaB, og det ville ligne Lynge
> at vente til lønkravet faldt mod slutningen af
> vinduet, hvis han mente der var en realistisk
> mulighed for at hente Prica - desuden har Prica jo
> sagt, at han gerne vil til DK og han må jo vide,
> hvad det indebærer rent lønmæssigt. Lynge er
> normalt ikke den, der har travlt med at blive
> færdig med at handle, så at han er ude og
> færdiggøre sin trup 5 dage før tid, tyder for mig
> klart på, at Prica ikke bliver AaB-spiller. Noget
> jeg elllers tænkte var den mest sandsynlige udgang
> på det hele i morges.
Denne tanke havde jeg ikke tænkt, men når du siger det, kan jeg sagtens se det.
Og som jeg nævner tidligere, så vil han nok foretrække at skifte til en klub hvor han er "sikker" på spilletid, så han har chancen for at komme tilbage på det svenske landshold.
> Så ergo: jeg tror Prica stort set har en kontrakt
> klar med en klub. Spørgsmålet er om det er med os,
> eller en anden. Jeg vil faktisk ikke længere
> udelukke os, og tror vi får vished indenfor de
> næste 24 timer.
Jeg tror også at Prica har en kontrakt klar, som sådan set bare skal skrives under fra hans side, når de to klubber er blevet enige om prisen, og han har gennemgået det oblikatoriske lægecheck, men om det er inden for 24 timer tvivler jeg en lille smule på, jeg vil nok sige inden på lørdag.
Personligt er jeg ret sikker på at den klub han vil blive præsenteret i, spiller i sorte og røde spilletrøjer, og har hjemmebane i Herning
-
Ravnen
Jeg tror såmænd ikke det er en skjult dagsorden.
Mht Erik, så søg på nettet, han udtalte en masse efter han var stoppet her, og deri blandt at han ikke havde meget indflydelse på spiller køb og salg, hvilket irriterede ham.
Vildt odiøst er det jo heller ikke. Lynge Jacobsen handler vel på noget nær samme måde. Det samme gjorde Per Bjerregaard i mange år. Ja selv i FCK har Ståle Solbakken indrømmet at han ikke har ret meget med køb og salg at spillere at gøre.
Det er simpelthen den traditionelle måde at gøre det på i Danmark, sportsdirektøren er nærmest en slags manager uden at sætte holdet til kampene.
Det har været oppe flere gange, at trænere ville have en manager funktion, men den første som har fået det, er vel Ove Pedersen nu i Esbjerg. Andre kender jeg ikke til.
Men der er jo forskel på hvor meget man inddrager træneren i at finde spillere.
Mht Erik, så søg på nettet, han udtalte en masse efter han var stoppet her, og deri blandt at han ikke havde meget indflydelse på spiller køb og salg, hvilket irriterede ham.
Vildt odiøst er det jo heller ikke. Lynge Jacobsen handler vel på noget nær samme måde. Det samme gjorde Per Bjerregaard i mange år. Ja selv i FCK har Ståle Solbakken indrømmet at han ikke har ret meget med køb og salg at spillere at gøre.
Det er simpelthen den traditionelle måde at gøre det på i Danmark, sportsdirektøren er nærmest en slags manager uden at sætte holdet til kampene.
Det har været oppe flere gange, at trænere ville have en manager funktion, men den første som har fået det, er vel Ove Pedersen nu i Esbjerg. Andre kender jeg ikke til.
Men der er jo forskel på hvor meget man inddrager træneren i at finde spillere.
-
Hausser
Tror det er meget afhængigt af situationen når vi snakker Thomasbergs indflydelse på vores indkøb.
Jeg er ikke i tvivl om, at trænerteamet fortæller Ørgaard hvilken spilletype de mener FCM mangler, for bedst at kunne udføre taktikken og efterleve målsætningen. Således forklarede trænerteamet nok at vi manglede en profil til venstre kanten da vi hentede Borring. Mon ikke også trænerne bliver taget med på råd når vi snakker indkøb af i forvejen kendte spillere?
I situationer hvor vi har prøvespillere til træning (Som med Florescu og Ipsa), er de selvfølgelig også med til at evaluere spilleren før vi køber og mon ikke også. Tror dog ikke træneren har haft alverden med indflydelse på køb som Dadu, Marcic og Gnanou, dem tror jeg ikke de kendte alverden til i forvejen.
Jeg er ikke i tvivl om, at trænerteamet fortæller Ørgaard hvilken spilletype de mener FCM mangler, for bedst at kunne udføre taktikken og efterleve målsætningen. Således forklarede trænerteamet nok at vi manglede en profil til venstre kanten da vi hentede Borring. Mon ikke også trænerne bliver taget med på råd når vi snakker indkøb af i forvejen kendte spillere?
I situationer hvor vi har prøvespillere til træning (Som med Florescu og Ipsa), er de selvfølgelig også med til at evaluere spilleren før vi køber og mon ikke også. Tror dog ikke træneren har haft alverden med indflydelse på køb som Dadu, Marcic og Gnanou, dem tror jeg ikke de kendte alverden til i forvejen.
-
Hausser
Er prisen 5 millioner, er det klart ikke den parameter der skræmmer, herregud der er jo noget der tyder på vi har givet 5 millioner for Gnanou. Hvis det er prisen, så skulle det bestemt ikke undre om Ørgaard har rettet henvendelse.
Problemet må være lønnen og såfremt AaB har rettet henvendelse på Prica, så må det være det som har skræmt dem bort. Er de 10 millioner fra EB korrekt, så må vi forvente at Prica vil kræve en historisk høj løn for at spille i FCM, også selv om han er villig til at gå drastisk ned i hyre. Indenfor de sidste år har vi set spillere gå markant ned i løn for at kunne spille i suppen (Grønkjær, Djemba Djemba), men spørgsmålet er vel hvor meget Prica er villig til det samme?
Han var i AaB i halvandet år og har vel i princippet ikke opbrugt sine klip på forskerordningen. Er der nogen der ved om den kan genstartes, eller om den måske kan laves om, sådan han kommer på den 5-årige ordning, mod at man så betaler forskellen på den 3-årige og 5-årige tilbage til staten?
Kommer Prica til FCM, bliver det under alle omstændigheder på en rekordløn og det vil i sandhed være et indkøb som hæve overliggeren i klubben. Forventningerne til Prica vil så også være derefter og der er ingen tvivl om at han vil være den slags spiller som SKAL slå til for at vision 2011 skal være realistisk.
Håber vi bliver klogere i morgen..
Problemet må være lønnen og såfremt AaB har rettet henvendelse på Prica, så må det være det som har skræmt dem bort. Er de 10 millioner fra EB korrekt, så må vi forvente at Prica vil kræve en historisk høj løn for at spille i FCM, også selv om han er villig til at gå drastisk ned i hyre. Indenfor de sidste år har vi set spillere gå markant ned i løn for at kunne spille i suppen (Grønkjær, Djemba Djemba), men spørgsmålet er vel hvor meget Prica er villig til det samme?
Han var i AaB i halvandet år og har vel i princippet ikke opbrugt sine klip på forskerordningen. Er der nogen der ved om den kan genstartes, eller om den måske kan laves om, sådan han kommer på den 5-årige ordning, mod at man så betaler forskellen på den 3-årige og 5-årige tilbage til staten?
Kommer Prica til FCM, bliver det under alle omstændigheder på en rekordløn og det vil i sandhed være et indkøb som hæve overliggeren i klubben. Forventningerne til Prica vil så også være derefter og der er ingen tvivl om at han vil være den slags spiller som SKAL slå til for at vision 2011 skal være realistisk.
Håber vi bliver klogere i morgen..
-
hitman202
BW - 665
> > Vi har tidligere hørt Erik Rasmussen udtale at
> han
> > intet havde med indkøb at gøre.
>
> Ikke for at være flueknepper, men har du en kilde
> på det? Jeg mener omvendt han udtalte at han intet
> havde med salg at gøre, hvilket jeg nærmere tror
> er rigtigt.
Her må jeg give Ravnen ret.
Har ikke lige en kilde klar, men husker tydeligt da vi købte Gnanou, der blev Erik Rasmussen spurgt hvad han var for en type, hvortil han svarede at han intet kendte til manden før han pludseligt stod der og var købt. Omvendt Husker jeg at ER var meget involveret i købet af (nu svigter min hukommelse mig) Dadu eller Klimpl, og havde selv direkte anbefalet ham til klubben. Kunne det tænkes at et af de to "fejlkøb" (ikke for at tage den gamle diskussion op om de var direkte fejlkøb, men man må jo konstatere at de er væk fra klubben, så helt tilfreds med dem har man jo ikke været) måske har stækket ER´s indflydelse på indkøb og måske været en af grundene til Erik´s farvel?? Selv tror jeg dog også at salget af Simon Kjær var det sidste skub til at Erik smuttede, uden dog at have andet end en mavefornemmelse for det.
Min pointe er at jeg tror sagtens Ørgaard kan have fingrene ude efter Prica uden Riddersholm har nogen anelse om det. Ikke mindst på grund af det antiklimaks det ville være hvis handelen i sidste sekund ikke bliver til noget, og man ligesom har lagt op til at trække en kanin op af hatten lige inden vinduet smækker i.
Jeg tror det spil der foregår lige nu (hvis der overhovedet er noget spil igang) kommer ud på om Prica kan få noget med fra Sunderland. Kan godt forestille mig han trækker det til sidstedagen for måske at opnå et sign-off fee for at spare klubben for adskillige mange millioner ved at han bare sidder på bænken.
Men selvfølgelig bare en tese, lad os nu se hvad der sker her i de sidste dage.
Spændende er det hvert fald;-)
> > Vi har tidligere hørt Erik Rasmussen udtale at
> han
> > intet havde med indkøb at gøre.
>
> Ikke for at være flueknepper, men har du en kilde
> på det? Jeg mener omvendt han udtalte at han intet
> havde med salg at gøre, hvilket jeg nærmere tror
> er rigtigt.
Her må jeg give Ravnen ret.
Har ikke lige en kilde klar, men husker tydeligt da vi købte Gnanou, der blev Erik Rasmussen spurgt hvad han var for en type, hvortil han svarede at han intet kendte til manden før han pludseligt stod der og var købt. Omvendt Husker jeg at ER var meget involveret i købet af (nu svigter min hukommelse mig) Dadu eller Klimpl, og havde selv direkte anbefalet ham til klubben. Kunne det tænkes at et af de to "fejlkøb" (ikke for at tage den gamle diskussion op om de var direkte fejlkøb, men man må jo konstatere at de er væk fra klubben, så helt tilfreds med dem har man jo ikke været) måske har stækket ER´s indflydelse på indkøb og måske været en af grundene til Erik´s farvel?? Selv tror jeg dog også at salget af Simon Kjær var det sidste skub til at Erik smuttede, uden dog at have andet end en mavefornemmelse for det.
Min pointe er at jeg tror sagtens Ørgaard kan have fingrene ude efter Prica uden Riddersholm har nogen anelse om det. Ikke mindst på grund af det antiklimaks det ville være hvis handelen i sidste sekund ikke bliver til noget, og man ligesom har lagt op til at trække en kanin op af hatten lige inden vinduet smækker i.
Jeg tror det spil der foregår lige nu (hvis der overhovedet er noget spil igang) kommer ud på om Prica kan få noget med fra Sunderland. Kan godt forestille mig han trækker det til sidstedagen for måske at opnå et sign-off fee for at spare klubben for adskillige mange millioner ved at han bare sidder på bænken.
Men selvfølgelig bare en tese, lad os nu se hvad der sker her i de sidste dage.
Spændende er det hvert fald;-)
-
Davoos
Spørgsmålet må vel være hvor meget konkurrence der er om Pricas underskrift specielt i forhold til hvor meget manden vil gå ned i løn, for det bliver han velsagtens nødt til. AaB var interesserede et stykke hen, og 2 engelske klubber (højst sandsynligt championship) har også været, om de stadig er, er dog et stort spørgsmålstegn.
Men Nordjyske artiklen har i hvert fald formået at skabe lidt liv herinde igen, der var helt dødt, om den så er sand eller ej, det ville ikke være første gang nordjyske i så fald lukkede lort ud for at få opmærksomhed.
Men Nordjyske artiklen har i hvert fald formået at skabe lidt liv herinde igen, der var helt dødt, om den så er sand eller ej, det ville ikke være første gang nordjyske i så fald lukkede lort ud for at få opmærksomhed.
-
Ravnen
Hausser Skrev:
> Tror det er meget afhængigt af situationen når vi
> snakker Thomasbergs indflydelse på vores indkøb.
>
> Jeg er ikke i tvivl om, at trænerteamet fortæller
> Ørgaard hvilken spilletype de mener FCM mangler,
> for bedst at kunne udføre taktikken og efterleve
> målsætningen. Således forklarede trænerteamet nok
> at vi manglede en profil til venstre kanten da vi
> hentede Borring. Mon ikke også trænerne bliver
> taget med på råd når vi snakker indkøb af i
> forvejen kendte spillere?
Netop, det er også min tanke. De siger hvad de har brug for på hvilken position, og så er resten op til Ørgaard.
Om de bliver taget med på råd ved kendte spillere, jo måske. Men jeg tror der er en god portion poker med i at hente en spiller som Borring. Ørgaard har sandsyneligvis kastet en line ud til OB, for at se om Borring kunne købes, de har så sendt en høj pris tilbage de sikkert ikke troede han ville acceptere. Og derefter tror jeg Ørgaard snakkede med trænerteamet. Men om de ville have kunne afvise et køb Ørgaard ønskede, tvivler jeg på.
Hvis trænerne bestemte så meget, som nogen åbenbart tror, så havde man jo slet ikke brug for en som Ørgaard.
Jeg tror faktisk ikke der er ret mange andre steder, end i England og Skotland, hvor en træner har ubegrænset magt til at købe og sælge. Alle andre steder har man sportsdirektører som sikrer en vis kontinuitet, man har det jo med at fyre trænerne i tide og utide, og uden disse sportslige chefer ville man skulle starte fra nul hver gang. Det er vel også grunden til at topholdene i England sjældent fyrer deres managers, de sidder simpelthen med hele klubben i deres hænder, folk som Ferguson og Wenger. Det er kun klubejerne som kan gøre noget, se bare i Liverpool en kamp mellem ejere og Benitez i øjeblikket.
Jeg tror egentlig mere på den kontinentale måde at drive det på. Men det kan jo også have sine problemer. Hvad har f.eks. Schalke 04 været siden Rudi Assauer stoppede. Sportsdirektørerne har ligeså meget magt som managerne i England, men med den fordel at de kan fyre trænere og ændre spillemæssig kurs, uden det rammer dem selv...
> Tror det er meget afhængigt af situationen når vi
> snakker Thomasbergs indflydelse på vores indkøb.
>
> Jeg er ikke i tvivl om, at trænerteamet fortæller
> Ørgaard hvilken spilletype de mener FCM mangler,
> for bedst at kunne udføre taktikken og efterleve
> målsætningen. Således forklarede trænerteamet nok
> at vi manglede en profil til venstre kanten da vi
> hentede Borring. Mon ikke også trænerne bliver
> taget med på råd når vi snakker indkøb af i
> forvejen kendte spillere?
Netop, det er også min tanke. De siger hvad de har brug for på hvilken position, og så er resten op til Ørgaard.
Om de bliver taget med på råd ved kendte spillere, jo måske. Men jeg tror der er en god portion poker med i at hente en spiller som Borring. Ørgaard har sandsyneligvis kastet en line ud til OB, for at se om Borring kunne købes, de har så sendt en høj pris tilbage de sikkert ikke troede han ville acceptere. Og derefter tror jeg Ørgaard snakkede med trænerteamet. Men om de ville have kunne afvise et køb Ørgaard ønskede, tvivler jeg på.
Hvis trænerne bestemte så meget, som nogen åbenbart tror, så havde man jo slet ikke brug for en som Ørgaard.
Jeg tror faktisk ikke der er ret mange andre steder, end i England og Skotland, hvor en træner har ubegrænset magt til at købe og sælge. Alle andre steder har man sportsdirektører som sikrer en vis kontinuitet, man har det jo med at fyre trænerne i tide og utide, og uden disse sportslige chefer ville man skulle starte fra nul hver gang. Det er vel også grunden til at topholdene i England sjældent fyrer deres managers, de sidder simpelthen med hele klubben i deres hænder, folk som Ferguson og Wenger. Det er kun klubejerne som kan gøre noget, se bare i Liverpool en kamp mellem ejere og Benitez i øjeblikket.
Jeg tror egentlig mere på den kontinentale måde at drive det på. Men det kan jo også have sine problemer. Hvad har f.eks. Schalke 04 været siden Rudi Assauer stoppede. Sportsdirektørerne har ligeså meget magt som managerne i England, men med den fordel at de kan fyre trænere og ændre spillemæssig kurs, uden det rammer dem selv...
-
Jesper BW1100
Hausser Skrev:
> Er prisen 5 millioner, er det klart ikke den
> parameter der skræmmer, herregud der er jo noget
> der tyder på vi har givet 5 millioner for Gnanou.
> Hvis det er prisen, så skulle det bestemt ikke
> undre om Ørgaard har rettet henvendelse.
Gnanou var da et fund til de penge
> Han var i AaB i halvandet år og har vel i
> princippet ikke opbrugt sine klip på
> forskerordningen. Er der nogen der ved om den kan
> genstartes, eller om den måske kan laves om, sådan
> han kommer på den 5-årige ordning, mod at man så
> betaler forskellen på den 3-årige og 5-årige
> tilbage til staten?
Jeg er på ingen måde sikker, men jeg føler mig overbevist om at Prica ikke kan komme på nogen form for forskerordning, når han ikke har været væk længere tid fra DK.
> Er prisen 5 millioner, er det klart ikke den
> parameter der skræmmer, herregud der er jo noget
> der tyder på vi har givet 5 millioner for Gnanou.
> Hvis det er prisen, så skulle det bestemt ikke
> undre om Ørgaard har rettet henvendelse.
Gnanou var da et fund til de penge
> tilbage til staten?
Jeg er på ingen måde sikker, men jeg føler mig overbevist om at Prica ikke kan komme på nogen form for forskerordning, når han ikke har været væk længere tid fra DK.
-
Hekler
Sportsdirektørens opgave...
...er jo at sikre den kontinuerlige udvikling, i klubben. Det er ikke muligt for en træner der måske kun er i klubben i 3-4 år eller mindre at tænke i et længere strategisk, perspektiv. Derfor er det også Jens Ørgaard der suverent har kompetencen og ansvaret mht. indkøb og salg.
Man ser tydeligt forskellen til den engenlske manger model, hvor køb og salg ligger anderledes, her handles der voldsomt, hvert vindue, og muligheden for at få en manneger hænger mere sammen med det budget man stiller ham i udsigt end noget andet.
De fleste danske trænere, har altså heller ikke en realistisk mulighed for at varetage jobbet fuldt ud, måske med undtagelse af Ove P. fx.
Mht. Erik, så mener jeg aldrig han brokkede sig over indkøbet af spillere, mere at de blev solgt ud under ham, for tidligt. Det var volumen af udskiftningen han klagede over.
Man ser tydeligt forskellen til den engenlske manger model, hvor køb og salg ligger anderledes, her handles der voldsomt, hvert vindue, og muligheden for at få en manneger hænger mere sammen med det budget man stiller ham i udsigt end noget andet.
De fleste danske trænere, har altså heller ikke en realistisk mulighed for at varetage jobbet fuldt ud, måske med undtagelse af Ove P. fx.
Mht. Erik, så mener jeg aldrig han brokkede sig over indkøbet af spillere, mere at de blev solgt ud under ham, for tidligt. Det var volumen af udskiftningen han klagede over.
-
Bobby
Hausser Skrev:
>
> tilbage til staten?
>
Som skrevet i tidligere indlæg, kan Prica ifølge Onside ikke komme tilbage på forskerordning.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,907 ... #msg-91074
>
> tilbage til staten?
>
Som skrevet i tidligere indlæg, kan Prica ifølge Onside ikke komme tilbage på forskerordning.
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,907 ... #msg-91074