Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
O

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af O »

Christian skrev:Nu ved vi jo ikke om han slår igennem i Sparta Prag.
Han slog ikke igennem i Frankfurt og han slog ikke igennem i FCM. Man kan diskutere om man kan konkludere det allerede nu, men indtil videre tror jeg det er de færreste der vil kalde ham en succes.
På den baggrund synes jeg det er vildt at vi tjener så meget på ham, når det samtidig virker som om han hellere vil være et andet sted end her. For mig virker det som om Sparta Prag har købt med hjertet og ikke med hjernen.
Med det sagt, er jeg ærgerlig over at han er solgt. Jeg kan godt lide Kadlec og havde en tro på at han ville blive en succes.
Enig - han var ubetinget, ikke en succes hos os. Det mener jeg skyldes, at vi systematisk spiller fuldstændig usystematisk, at han blev brugt forkert og, at holdet aldrig er det samme to kampe i træk.

Sidst han var i Prag bombede han! Den tjekkiske liga må betegnes som på niveau med den danske, så hvorfor kunne han ikke i Suppen? At han ikke shiner i Bundesligaen er netop grunden til vi kunne hente ham, så det finder jeg helt logsik.

I øvrigt spillede han en rigtig god kamp for Tjekkiet i går.

Tror vi smed guld på gaden - Thorup har været en satans dyr herre - nogle i ledelsen må have noget på spil, siden man endnu ikke har taget konsekvensen, og sparket ham ud!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Christian skrev:Jeg kan godt lide Kadlec og havde en tro på at han ville blive en succes.
Og man skal selv bidrage for at få succes. Der kan naturligvis være ting i klubben / træner samt ved Kadlec indstilling, der har gjort at han aldrig blev særlig succesfuld i Fcm / Frankfurt. Han var heller ikke et unikum til engelsk, hvilket heller ikke har gjort hans ophold lettere.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Cortez skrev:
UlvenFraNord skrev:Stikpille fra Kadlec: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... nd/6268665

Søreme godt at vi slap af med ham, med den indstilling. Det var så manden vi jagtede gennem tre transfervinduer....
Når en spiller udtaler sig sådan her, så bliver jeg bekymret. Bekymret for om hverdagen i klubben nu også er så god, som vi allesammen går og tror - og som ledelsen giver udtryk for.

Jeg synes, der har været nogle "sager" som har været mærkelige. Kadlec er en af dem. Singh en anden. Pusic kunne også godt komme ind i denne her kategori. Altså spillere som åbenlyst har potentialet men af en eller anden grund ikke har fået hverdagen til at fungere. Synes der har været flere, men dem kan jeg så ikke lige hsuke.

Det er muligt jeg maler Fanden på væggen, men det ligger ikke godt i maven.

/Cortez
Citaterne i Ekstra Bladet er ikke helt korrekt oversat. Han siger, at holdet (i Sparta Prag) har mere kvalitet og professionalisme, end i FCM - det er ikke klubben, han hentyder til.
Kan måske hænge lidt sammen med, at danske spillere generelt er lidt mere afslappede, end man ser i udlandet.
Her den oprindelige version:
http://www.sparta.cz/novinky/zpravodajs ... 17673.html

WBW

Indlæg af WBW »

O skrev: I øvrigt ved jeg ikke hvor troværdig man kan synes Steinlein er, når han fejlagtigt kalder en spiller, han efter eget udsagn har fulgt i over to år, for Gustav Winckler. :lol:
Der er dog ikke tale om nogen fejl fra Steinlein. Hele Gustav Winckler situationen, er en intern joke de involverede har haft under forhandlingerne.

Så det er såmænd bare et forsøg på humor, der dog nok var for intern til at folk fangede den :D

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

kadlec ud

to brasser ind, det er vel et godt bytte ? Pusic bliver

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:kadlec ud

Samt 50 mio. for Sisto, 20 mio. for Kadlec, 1 mio. for Uréna og X mio. for Royer.
+ evt. uddannelsespenge for Fischer og Lössl.

Halsti, Borring, VDV er alle kommet gratis
Bruhino og Wikheim har vi heller ikke betalt for.

Dvs. 80 mio. i transferoverskud dette vindue. :)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev:kadlec ud

Samt 50 mio. for Sisto, 20 mio. for Kadlec, 1 mio. for Uréna og X mio. for Royer.
+ evt. uddannelsespenge for Fischer og Lössl.

Halsti, Borring, VDV er alle kommet gratis
Bruhino og Wikheim har vi heller ikke betalt for.

Dvs. 80 mio. i transferoverskud dette vindue. :)
Glæder mig til at se den norske brasser, Gent gav 15 mill kr. for ham, altså lige så meget som prisen på kadlec som FCM gav Frankfurt, så helt dårlig kan han ikke være.

Og Kadlec nåede aldrig at vise hvad han tidligere har kunnet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja det bliver spændende at se de to nye i aktion. Jeg husker ikke Bruninho så klart, nogen der kan fortælle lidt om hans spillestil?

En skam med Kadlec, men hvis han ikke havde lyst til at være her, så er det fint at vi tjener penge på ham...

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:Ja det bliver spændende at se de to nye i aktion. Jeg husker ikke Bruninho så klart, nogen der kan fortælle lidt om hans spillestil?

En skam med Kadlec, men hvis han ikke havde lyst til at være her, så er det fint at vi tjener penge på ham...
Men der hviler også et pres på Jess T. for lykkes han ikke snart med nogle spillere, så peger der en kraftig pil på ham selv.

Sahl

Indlæg af Sahl »

O skrev:
TrueWolfMidt skrev:
UlvenFraNord skrev:Stikpille fra Kadlec: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... nd/6268665

Søreme godt at vi slap af med ham, med den indstilling. Det var så manden vi jagtede gennem tre transfervinduer....
Ja man må håbe at han flopper "Big time" i sin yndlingsklub. Fcm har virkelig haft en tro og hjulpet ham og så sviner ham os/klubben til. Føj.
Jeg har svært ved at hidse mig op over hans udtalelse. Objektivt har han unægteligt ret! At vi som subjektive individer, og fans af FCM potentielt er farvede er en anden sag. Dog er jeg, det til trods, meget enig med Kadlec, og ærgerlig over, at vi aldrig formåede at få ham i gang. Selvfølgelig kan man argumentere for, at det er et flot salg, taget i betragtning, at han aldrig "slog igennem", men hvad mulighed havde manden for det? Jeg er overbevist om, at han bliver en kæmpe succes i Sparta Prag, og er desværre nødt til at tilskrive Jess Thorup, og dermed indirekte vores tilsyneladende meget inkompetente ledelse, for at han ikke blev det hos os!

Det er i øvrigt spøjst, at en spiller vi har fulgt i over et år ifølge Steinlein sælges uden videre, fordi han har hjemve - ja ja, det var så anden spiller under Thorup, som meget hurtigt har fået det. I øvrigt ved jeg ikke hvor troværdig man kan synes Steinlein er, når han fejlagtigt kalder en spiller, han efter eget udsagn har fulgt i over to år, for Gustav Winckler. :lol:
Jeg er meget enig og jeg tror desværre også der er nogle problemer i klubben og her taler jeg ikke kun om Thorup, som jeg dog ser som en af de største problemer. Havde vi haft en anden træner og taktik så tror jeg på, at vi kunne have lagt helt i toppen af tabellen og været i EL. Men det kan jo også være mim egen skuffelse over, at Thorup spiller som han gør og ikke formår at motivere. Hvem ved det kan jo være der er andre problemer der ligger bag-

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

O skrev:
Christian skrev:Nu ved vi jo ikke om han slår igennem i Sparta Prag.
Han slog ikke igennem i Frankfurt og han slog ikke igennem i FCM. Man kan diskutere om man kan konkludere det allerede nu, men indtil videre tror jeg det er de færreste der vil kalde ham en succes.
På den baggrund synes jeg det er vildt at vi tjener så meget på ham, når det samtidig virker som om han hellere vil være et andet sted end her. For mig virker det som om Sparta Prag har købt med hjertet og ikke med hjernen.
Med det sagt, er jeg ærgerlig over at han er solgt. Jeg kan godt lide Kadlec og havde en tro på at han ville blive en succes.
Enig - han var ubetinget, ikke en succes hos os. Det mener jeg skyldes, at vi systematisk spiller fuldstændig usystematisk, at han blev brugt forkert og, at holdet aldrig er det samme to kampe i træk.

Sidst han var i Prag bombede han! Den tjekkiske liga må betegnes som på niveau med den danske, så hvorfor kunne han ikke i Suppen? At han ikke shiner i Bundesligaen er netop grunden til vi kunne hente ham, så det finder jeg helt logsik.

I øvrigt spillede han en rigtig god kamp for Tjekkiet i går.

Tror vi smed guld på gaden - Thorup har været en satans dyr herre - nogle i ledelsen må have noget på spil, siden man endnu ikke har taget konsekvensen, og sparket ham ud!
Kadlec var lejet ud til Sparta i en periode mens han var i Frankfurt (i 2015) og der scorede han mål på samlebånd, 9 mål i 13 kampe. Det er bedre end det Bruninho lavede i FCN. Men lad os da endelig smide ham på kanten, Thorup.... :(

Jeg vil ikke laste Thorup for ikke at stille det samme hold to kampe i træk mens vi var i Europa. Faktisk ville jeg laste ham for at gøre det. Så kan man altid diskutere hvor meget man skal rotere i et presset program, men Thorup var i min bog langt langt bedre til at gøre brug af bænken i forhold til sidste år, hvor hans misbrug af truppen førte til 7-8 kampe i træk med 0,6p i snit i ligaen.

Jeg føler også at der røg guld på gaden med Kadlec, men vi har ikke formået at få det bedste frem i ham og så er det ok at tjene 5-7 millioner på 8 måneder. Jeg er ikke irriteret over salget men over at Thorup ikke kan få mere ud af de kvalitetsspillere han har til rådighed. Kadlec var en misset mulighed. Sparta Prag er jeg sikker på, vil få en masse ud af ham. Måske en liga topscorer.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez

Indlæg af Cortez »

hviid skrev:
Cortez skrev:

Når en spiller udtaler sig sådan her, så bliver jeg bekymret. Bekymret for om hverdagen i klubben nu også er så god, som vi allesammen går og tror - og som ledelsen giver udtryk for.

Jeg synes, der har været nogle "sager" som har været mærkelige. Kadlec er en af dem. Singh en anden. Pusic kunne også godt komme ind i denne her kategori. Altså spillere som åbenlyst har potentialet men af en eller anden grund ikke har fået hverdagen til at fungere. Synes der har været flere, men dem kan jeg så ikke lige hsuke.

/Cortez
Citaterne i Ekstra Bladet er ikke helt korrekt oversat. Han siger, at holdet (i Sparta Prag) har mere kvalitet og professionalisme, end i FCM - det er ikke klubben, han hentyder til.
Kan måske hænge lidt sammen med, at danske spillere generelt er lidt mere afslappede, end man ser i udlandet.
Tak for det direkte link. "Google Translate is your friend" :D

At Sparta har mere kvalitet er jo en subjectiv vurdering, og han har måske ret. Men at holdet skulle udvise større professionalisme end FCM, gør jo ikke min bekymring mindre. Det falder vel også tilbage på ledelsen?

Jeg vil ikke trampe mere rundt i Kadlecs udtalelse, men som jeg skriver, er det en kilde til bekymring alt andet taget i betragtning.

/Cortez

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

http://www.bt.dk/fodbold/se-her-pusic-h ... dig-aabent

er der mon nogen af landene på denne liste der kunne være attraktivt for Pusic og hvor han også vil kunne bidrage med noget reelt på banen?
Altså Portugal er naturligvis en spændende destination, og bortset fra de bedste hold er det fra mit perspektiv ikke en markant stærkere liga end den danske, men jeg aner heller ikke om der er nogen af holdene der, som savner en Pusic-type..

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Cortez skrev:
hviid skrev:
Cortez skrev: Når en spiller udtaler sig sådan her, så bliver jeg bekymret. Bekymret for om hverdagen i klubben nu også er så god, som vi allesammen går og tror - og som ledelsen giver udtryk for.

/Cortez
Tak for det direkte link. "Google Translate is your friend" :D

At Sparta har mere kvalitet er jo en subjectiv vurdering, og han har måske ret. Men at holdet skulle udvise større professionalisme end FCM, gør jo ikke min bekymring mindre. Det falder vel også tilbage på ledelsen?

Jeg vil ikke trampe mere rundt i Kadlecs udtalelse, men som jeg skriver, er det en kilde til bekymring alt andet taget i betragtning.

/Cortez
Skal han ikke sige det der ? havde man forventet, at han vil sige, FCM var mere professionel men jeg vil altså hjem til mor :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

DenStolteJyde skrev:http://www.bt.dk/fodbold/se-her-pusic-h ... dig-aabent

er der mon nogen af landene på denne liste der kunne være attraktivt for Pusic og hvor han også vil kunne bidrage med noget reelt på banen?
Altså Portugal er naturligvis en spændende destination, og bortset fra de bedste hold er det fra mit perspektiv ikke en markant stærkere liga end den danske, men jeg aner heller ikke om der er nogen af holdene der, som savner en Pusic-type..
Tror BT har haft for travlt. Portugal er lukket.

Låst