Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
WBW

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af WBW »

Kent skrev:Hvis der viser sig at være Dal Hende og Drachmann som EB skriver, så må man formode, at det er indkøb til bredden. Novak og Sparv er vel nogle af de mest sikre spillere på holdkortet, og jeg har svært ved at se, at de skulle miste pladsen. Sparvs skade har kostet rigtig meget dette efterår og,det er naturligvis fornuftig at gardere sig mod, at noget lignende sker igen. Der er dog tale om en gevaldig mistillidserklæring til Halsti og Rømer.

Dal Hende og Drachmann er hhv 26 og 28 år, så det er spillere i deres bedste alder, hvilket gør det endnu mere mærkeligt, at de skifter fra en startplads til en bænkeplads. Fra FCMs side må det være et ønske om at tilføre noget rutine og bundniveau til truppen. Jeg har dog svært ved at se, at disse tilgange lapper de helt store huller i truppen. Det virker mere som om, at vi slog til da lejligheden bød sig.
Hvis de to spillere kommer til, ser jeg det som et klart farvel til Halsti og desværre også Novak.

Dal Hende tager ikke til FCM for at sidde på bænken.

JBT

Indlæg af JBT »

Enig med W B W. Det betyder et farvel til de to - naturligt med Philip nu hvor man kan tjene penge på ham og få de andre to gratis. Jeg mener det er ok handlet. De har dog ikke vist noget over en lang periode dermed sagt de ikke har top niveau fra øverst hylde (nærmere den udmærket hylde i suppen) men formen har været opadgående i halvanden sæsons tid for Sønderjyske generelt jo. Så det kan både blive godt og skidt, men umiddelbart ok af forsøge sig den vej rundt. Husker ikke hvorvidt Janus ofte er skadet, men han har da haft lidt knas ind i mellem. Spændt på om de som så mange andre kan begå sig og håndtere set up 'et i FCM. Omvendt er det jo ingen sag når Jess Thorup er træner, i forstår jo nok hentydning...

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er lidt lunken ved de 2 fra SønderjyskE.

Er der tale om et "Celtic-køb" hvor man bare køber bærende spillere fra de nærmeste konkurrenter.
FCK gjorde fra os med Pimpong og hvorfor ikke, når det ikke koster noget.

Ligeledes er overgangen er Drachmann og Del Hende uden en transfersum, men er de bedre eller er der mere perspektiv i dem end dem vi har?

Del Hende kan jeg måske tildels fostå. Novak har været små skadet i meget af efteråret, og der er ikke nogen oplagt gardering.
Med forhåbentlig flere kampe i det næste efterår vil det give mening, ligeledes står man ikke med pikken i postkassen hvis der kommer et tilbud ind på Novak man ikke kan sige nej til. Men som WBW er lidt inde på, kan det måske blive svært at holde Del Hende tilfreds som 2. valg?

Drachmann forstår jeg til gengæld slet ikke. Den defensive midt har vi allerede Sparv, Rømer, Halsti, Kairinen, Rutikanga og så Gemmer der er udlejet.
Ok, Gemmer er nok sendt videre men har svært ved at se at der decideret mangler folk i bredden, og hvem Drachmann skal slå af den optimale start 11'er. Olsson videre og Drachmann som 1. suppleant på 8'eren?

Sidder i hvert fald lidt tilbage med følelsen af at det giver mening med nogle gode spillere man kan få til klubben for en lav pris, men i stedet for hvem?
I forhold til om Novak er på vej videre, tror jeg vi skal huske på at plan A er at de kommer til klubben fra sommer af.

henker

Indlæg af henker »

Kan ikke forstå mig på hvorfor valg går til to sønderjyske spiller, pga gratis? Hvorfor kan vi ikke får nemanija antonov fra grasshoppers til 750-800 tusind kr.. og han spiller på venstre back.. Rigtig god og stærkt back..

THenry

Indlæg af THenry »

974 skrev:
Mike80 skrev:
Kent skrev:Til dem, der ikke følger med på twitter, kan jeg fortælle at det handler om tilgang af en kaukasisk spiller, som sker indenfor 24 timer.
Og med kaukasisk menes lys i huden? Mærkelig melding såfremt..

Mike

følg med på Twitter :-)
Det er Arff der spørger på hudfarve
Spændende at der allerede er godt i gang i transfervinduet :-)

Med "Kaukasisk" må det referer til Kaukasien eller Kaukasus, og dermed det "landområdet ved grænsen mellem Europa og Asien beliggende mellem det Asovske Hav og Sortehavet i vest og det Kaspiske Hav i øst. Området omfatter dele af Rusland og landene Aserbajdsjan, Georgien og Armenien." https://da.wikipedia.org/wiki/Kaukasien

Med baggrund i Klaus Egelunds informationer (som plejer at være yderst troværdige), så må der være tale om en midterforsvarer med kaukasiske rødder. De øvrige mulige tilgange til defensiven kan næsten kun være en venstre back (hvis et salg af Novak er under opsejling) eller evt en def. midt som gardering for Sparv. Det bliver spændende at se, hvad Smartodds har fundet i Østeuropa. Jeg forventer, det er et indkøb til start 11 (og forhåbentlig en kommende profil) for ellers har RA vel ikke behov for at profilere indkøbet på Twitter?

Det vil ikke give mening, hvis det er en akademispiller fra Kaukasien, der præsenteres i morgen ;-)

De kommende frie transfers af Dal Hende og Drachmann fra (minimum) sommeren 2017 giver vel god mening udover de kan erhverves billigt, da:

- Sparv har kontraktudløb i sommeren 2018, og først lige er kommet tilbage fra et springerknæ (vi har set med Dahlin, at det er en drilsk skade, der kan koste kampe i løbet af en lang sæson), og hverken Halsti (som efterhånden ligner en fejlinvestering) eller Rømer har kunne løfte opgaven i hans fravær. Drachmann er ingen Sparv, men har vist sig som en stærk sekser for Sønderjyske, og bør være en opgradering for de to førnævnte. Jeg synes det ligner en solid og fremsynet signing af Drachmann, der bør passe perfekt ind som sekser i vores spilsystem.

- Novak er som tjekkisk landsholdsspiller, og en af vores bedste for nuværende (herunder i europæiske kampe i år) et naturligt bud på et større salg f.eks. til sommer, hvor han har 2 år tilbage af sin kontrakt, og vi har derudover ikke pt. nogen oplagt gardering for ham i truppen. Andreas Poulsen er spændende på lang sigt, men ikke klar endnu, og derfor ser vi, at NK garderer på venstrebacken, når Novak er ukampdygtig. Dal Hende er en målfarlig, offensiv og venstrebenet back, der vil være en fremragende reserve for Novak (hvis han hentes omgående), og potentiel starter, når/hvis Novak sælges. Jeg ser Dal Hende som en solid superligaspiller, der ikke har et højere topniveau end Novak (hvis vi skal se ham som kommende erstatning for Novak), men han giver god fleksibilitet og driftsikkerhed i en trup med mange unge forsvarstalenter.

henker

Indlæg af henker »

henker skrev:Kan ikke forstå mig på hvorfor valg går til to sønderjyske spiller, pga gratis? Hvorfor kan vi ikke får nemanija antonov fra grasshoppers til 750-800 tusind kr.. og han spiller på venstre back.. Rigtig god og stærkt back..
Desuden han er kun 21 år og har været i u16, u17, u18, u19 og nu i landsholdet for Serbien. Og jeg mener at han er bedre udgave af Novak. Han er hovedstød stærkt og takle også meget godt. Og er offensiv back. Perfekt valg for mig.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Henvisningen til at signingen er af en kaukasisk spiller, betyder, groft sagt, blot at det ikke er en mørk spiller.

Hvorfor er I af den opfattelse, at der er en anden spiller på vej end de to fra Sdr.jyske?

/Cortez

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Cortez skrev:Henvisningen til at signingen er af en kaukasisk spiller, betyder, groft sagt, blot at det ikke er en mørk spiller.

Hvorfor er I af den opfattelse, at der er en anden spiller på vej end de to fra Sdr.jyske?

/Cortez
Det er også helt væk. Ankersens udmeldinger var klart møntet på de to sønderjyder.

Brugeravatar
Møller

Indlæg af Møller »

henker skrev:
henker skrev:Kan ikke forstå mig på hvorfor valg går til to sønderjyske spiller, pga gratis? Hvorfor kan vi ikke får nemanija antonov fra grasshoppers til 750-800 tusind kr.. og han spiller på venstre back.. Rigtig god og stærkt back..
Desuden han er kun 21 år og har været i u16, u17, u18, u19 og nu i landsholdet for Serbien. Og jeg mener at han er bedre udgave af Novak. Han er hovedstød stærkt og takle også meget godt. Og er offensiv back. Perfekt valg for mig.
Det ville vaere et godt koeb, men problemet er at prisen er i Euro... Det er altsaa 5.5 - 6 mio kroner

henker

Indlæg af henker »

Møller skrev:
henker skrev:
Det ville vaere et godt koeb, men problemet er at prisen er i Euro... Det er altsaa 5.5 - 6 mio kroner
Arghh godt fanget..

Ja det er stadigvæk billigt.. Til den pris for antonov..

henker

Indlæg af henker »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/drac ... il-sommer/

er overhovedet ikke begrejst over de valg fcm har taget

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi skal vel prøve, at få dem med på vores træningslejr nu her. Det er altid godt med en lang opstart for nye spillere i ny klub. Så er de indspillet på holdet, når den nye sæson starter. Synes det er 2 gode signinger. Dal Hende kan vel også spille flere pladser, hvis det skulle blive nødvendigt, men mon ikke han er købt som gardering for hvis Novák sælges. Gad godt vide om den spiller af kaukasisk oprindelse er angriber, for så begynder det at se godt ud.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vi er også interesserede i Pierre Kanstrup: http://www.bt.dk/superligaen/superliga- ... ste-skridt

Cortez

Indlæg af Cortez »

TrueWolfMidt skrev:Vi skal vel prøve, at få dem med på vores træningslejr nu her. Det er altid godt med en lang opstart for nye spillere i ny klub. Så er de indspillet på holdet, når den nye sæson starter. Synes det er 2 gode signinger. Dal Hende kan vel også spille flere pladser, hvis det skulle blive nødvendigt, men mon ikke han er købt som gardering for hvis Novák sælges. Gad godt vide om den spiller af kaukasisk oprindelse er angriber, for så begynder det at se godt ud.
Se mit indlæg længere oppe i tråden. Tror ikke du skal regne med at der er flere på vej lige nu i forhold til Ankersens udmelding.

/Cortez

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg er sgu lunken ved et køb af action Pierre. Der må kunne findes bedre forsvarer end ham - successen i Sønderjyske er jo også for ham som de to andre kun en kort proces og opblomstring, som burde være kommet før i karrieren, dog fair nok så at give det et skud med en større klub - set fra hans eget synspunkt, dermed ikke sagt vi bør snuppe ham. Desuden er Drachmann nok betalt for at skulle komme og sidde mere på bænken. Det er lidt uforståelige køb men omvendt har det slet ikke været en succes i lang tid at kaste mange penge efter dyre spillere hos os.

Vi skal også have en angriber her og nu hvis ikke man får ild i vores brasser. Også ham har været på baggrund af en kort succes - man kan sammenligne det lidt med Vardy.

Nej lad os få en stor kanon der har været god længe og lavet mål konstant - måske uden at være på toppen af verden hele tiden oppe foran. Ville være fantastisk.

Låst