Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
18. maj 2017, 12:38
Det er da et eller andet sted også latterligt at vi har en verdensstjerne, den største nogensinde i ligaen, siddende kampklar på bænken. Hvad var så ideen med at hente ham? Måske er det kamptræning han skal have, for at komme rigtig i gang, han sad jo også meget på bænken i Spanien.

At Steinlein så vælger at more sig på bekostning af det, er helt tosset, det er jo Steinlein den her situation falder tilbage på i den sidste ende.

Jeg synes Rafael skal have chancen for at starte inde i de to sidste kampe. Vi skal simpelthen forsøge at få noget ud af ham.
Det giver jo kun mening hvis det er kamptræning at han mangler,
men når handler om noget så simpelt som kondi, giver det jo ikke mening at starte med ham, hvis han kun har ilt 20-25 min.

Enig, han er over alle andre til at se spillet. Det er der simpelthen ingen i ligaen der kan slå. Det siger CS jo også.
Men hvis han ikke kan flytte sig selv og kun kan bruges offensivt fjerne det noget fra helheden.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
18. maj 2017, 12:43
UlvenFraNord skrev:
Det er da et eller andet sted også latterligt at vi har en verdensstjerne, den største nogensinde i ligaen, siddende kampklar på bænken. Hvad var så ideen med at hente ham? Måske er det kamptræning han skal have, for at komme rigtig i gang, han sad jo også meget på bænken i Spanien.

At Steinlein så vælger at more sig på bekostning af det, er helt tosset, det er jo Steinlein den her situation falder tilbage på i den sidste ende.

Jeg synes Rafael skal have chancen for at starte inde i de to sidste kampe. Vi skal simpelthen forsøge at få noget ud af ham.
men når handler om noget så simpelt som kondi, giver det jo ikke mening at starte med ham, hvis han kun har ilt 20-25 min.

Enig, han er over alle andre til at se spillet. Det er der simpelthen ingen i ligaen der kan slå. Det siger CS jo også.
Men hvis han ikke kan flytte sig selv og kun kan bruges offensivt fjerne det noget fra helheden.
Helt ærlig, man skal sgu ikke bruge et helt år på at bringe en spiller der er 33/34 år i form, husk lige en Morten Olsen brød faktisk først igennem som landsholdsspilller som 33 årig.

Problemet har været gennemopbygningen af formen slog fejl for vdv, sparv, dahlin, wilkheim og Bruhninho.

Prøv lige at se wilkheim han er først ved at være i form nu, det har man brugt 1 år på !!!

Den fysiske træner og fysio burde skiftes ud, selv en af vdv sponsorer har påpeget at sundhedssektoren har fejlet.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
18. maj 2017, 12:49
Steffen am skrev:
UlvenFraNord skrev:

Helt ærlig, man skal sgu ikke bruge et helt år på at bringe en spiller der er 33/34 år i form, husk lige en Morten Olsen brød faktisk først igennem som landsholdsspilller som 33 årig.

30-33 års alderen er faktisk den alder hvor man topper kondi mæssigt, se lige i løb og cykling.

Problemet har været gennemopbygningen af formen slog fejl for vdv, sparv, dahlin, wilkheim og Bruhninho.

Prøv lige at se wilkheim han er først ved at være i form nu, det har man brugt 1 år på !!!

Den fysiske træner og fysio burde skiftes ud, selv en af vdv sponsorer har påpeget at sundhedssektoren har fejlet.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:
18. maj 2017, 12:51
FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:

30-33 års alderen er faktisk den alder hvor man topper kondi mæssigt, se lige i løb og cykling.

vdv er ikke 64 år men 34 år.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

FCM2000 skrev:
18. maj 2017, 12:34
FCM har hyret et verdensnavn, så må de lære at håndtere sådan et navn, det synes jeg ikke man har gjort på nogen måde, jeg er tæt på at være der, at man faktisk ydmyger vdv og sig selv også.

Hvis vdv bare er på 80 pct af det bedste man har set fra ham af nogensinde, så er han en forstærkning for FCM.

Og så kommer vi til skades farcen med Sparv, Bruninho, Wilkheim, vdv og Dahlin, ja det peger på fysio og den fysiske træner i en grad.

Man kan sige, at man faktisk først nu er ved at have fået spillet Wilkheim form, 1 år !!
Enig i, at man kunne have håndteret det hele lidt bedre, men van der Vaart bærer vel også en del af skylden? I går var han f.eks. ikke nede og juble med tilskuerne efter kampen, selvom det nok var den vigtigste og største sejr i sæsonen. Han sætter sig selv over klubben, og det synes jeg ikke er specielt professionelt.

Nå, jeg håber at han får spilletid mod FCN, måske endda en startplads. Tror, at han bare gerne vil spille, og det er det, der frustrerer ham mest. Måske har han svært ved at indse, at kroppen bare ikke holder til topfodbold mere.

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

FCM2000 skrev:
18. maj 2017, 12:34
hviid skrev:
18. maj 2017, 12:22
Steinlein er som altid meget åben og ærlig, men er enig med FCM2000 i, at han dummer sig her. Der er ingen grund til den bemærkning om van der Vaart på plejehjem, selvom den er sagt i spøg. Den kommer helt sikkert til at blive gengivet i diverse medier, og så læser Rafa den selv på et tidspunkt. Det øger næppe hans motivation til at give den en skalle til at komme i form, specielt efter endnu en kamp med ham på bænken i 90 minutter.

Personligt kan jeg godt lide Steinleins stil, og han er generelt et meget sympatisk menneske, men ikke særlig smart kommunikation her. Det indser han nok også selv i løbet af dagen.
FCM har hyret et verdensnavn, så må de lære at håndtere sådan et navn, det synes jeg ikke man har gjort på nogen måde, jeg er tæt på at være der, at man faktisk ydmyger vdv og sig selv også.

Hvis vdv bare er på 80 pct af det bedste man har set fra ham af nogensinde, så er han en forstærkning for FCM.

Og så kommer vi til skades farcen med Sparv, Bruninho, Wilkheim, vdv og Dahlin, ja det peger på fysio og den fysiske træner i en grad.

Man kan sige, at man faktisk først nu er ved at have fået spillet Wilkheim form, 1 år !!
Jeg mener det er meget vigtigt at VdV og Bruninho ikke får mere spilletid i resten af sæsonen. Vores defensiv bryder simpelthen sammen når de spiller. Vores spil er lagt an på at hver eneste spiller presser. Der er ikke plads til free-riding. Samtidig betyder kontinuitet altså noget, og det er to spillere som ødelægger kontinuiteten i spillet. Ja jeg er også overrasket over hvor ringe VdV har været, men det betyder ikke der er gået noget galt som sådan. Men vi scoutede ham jo stort set ikke og han blev vidst købt på cv'et. Jeg er ked af at klubben skal bruge sådan nogle PR-stunts engang i mellem, men jeg er ikke sikker på at det har været en dårlig signing når det kommer til promotion og penge.
Man må håbe VdV kan være brugbar i forbindelse med træning.
Mht. CS kommunikationsstil er den svær at gøre sig klog på, men hans til tider lidt for glade og umiddelbare udgangspunkt gør nok at mange finder ham tillidsfuld. Tror at spillerne finder deres plads i hierarkiet med Bach Bak og Thorup.

Hvad der er mere spændende synes jeg er om man kunne få en ny midtbanegeneral ind og en ny angriber.
Hvad med Lasse Vigen han får vist ikke spille tid på hans lån i Burton?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:

Det har intet med alderen at gøre.
VdV er også kun et halvt år ældre end JP.

Det er hvordan man håndtere det.
Mens JP har vist at han kan spille 90 min 50 gange om året,
kommer VdV næppe til at spille mere end 20 min 30 gange mere i hans aktive karriere. Han er slidt ned.

Synes det er fair nok med fokus og kritik af sundhedsstaben det er du ikke alene med.
Men så synes jeg vi skal skille tingene lidt ad.

Der er historier med Dahlin, Sparv og Kian om nogle lange skader hvor de kommer i gang igen før de er helt klar. Det er fandme dumt.
Burde være tilgængelig viden man har ladet sig overhørt. Det har jeg endnu til gode at høre nogen der forsvarer.
Det synes jeg er MEGET kritisk!!

Så er der nogle specielle enkeltsager
- Bruninho, synes jeg er svært at blive klog på.
Kom i ølform, så dårlig start.
Og mange tilbageslag undervejs. Ved ikke om det er uheld, dårlig sundhedsstab eller ender på ham selv.
Men at han kom i så dårlig form og kun har spillet 60 min i en reserveholdskamp er i hvert fald ikke sundhedsstabens skyld.
Også derfor det er udelukket at man forlænger med ham.

- Wikheim. Tror man ser sig lidt blindt på at han spillede en god kamp.
Han spillede jævnligt i starten og har spillet når træneren mente at han passede til kampens taktik. Mener ikke at der har været en kamp han har sat hele ude for.
Wikheim har, som jeg husker det, altid i glimt lavede genialiteter, men spillede ustabilt og med defensive mangler, og tror det er derfor træneren ikke oftere har set hans vej. Men det skal sundhedsstaben da ikke hører for.
At Wikheim er så ved at have ramt noget der ligner kampform på et højere niveau, er jo bare glædeligt :)
Om det er nok til prisen er så det åbne spørgsmål.

- VdV.
Ja den er vist vendt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Philipjensen skrev:
18. maj 2017, 13:08
Hvad der er mere spændende synes jeg er om man kunne få en ny midtbanegeneral ind og en ny angriber.
Hvad med Lasse Vigen han får vist ikke spille tid på hans lån i Burton?
Transfersnak i transfertråden. Det er en fed ide :D

Tidligere har jeg godt nok set det som urealistisk, men er knap så afvisende.
Han har dog spillet for Burton
https://www.transfermarkt.co.uk/lasse-v ... ler/148376

Men han har ifølge Burton ikke været så vigtig at de ville betale prisen.
Han har et år tilbage af hans kontrakt med Fulham.

Han har jo tidligere været tilbudt FCM hvor jeg synes FCM sagde klogt at de godt ville overtage ham permanent men ikke ville nøjes med at have ham på leje.
Af andre tidligere FCM'ere er der jo også Albæk der har bare har et halvt år tilbage af hans kontrakt.

Hvem der kunne være kant eller angriber der bliver kigget på har jeg svært ved at se.
Fisker får ikke løn i Randers som han har niveau til, så burde vi godt kunne være attraktive hvis det var,
men umiddelbart tror jeg mest på at man finder en ukendt tjekke eller lignende. Måske Novaks agent har noget i ærmet. ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så var der hele kanal 9's indslag med CS om fremtidige transfers.
http://dplay.me/video/Mrw1rTBZ-9GtHyOIQ

6256

Indlæg af 6256 »

Steffen am skrev:
18. maj 2017, 13:35
Angående en angriber, så synes jeg, at jeg for noget tid siden læste om, at Aron Johannsson savnede spilletid i Tyskland. Nu har jeg selvfølgelig ikke noget link, måske er det også bare urealistisk? Jeg tænkte bare han var et kendt navn i Superligaen, der tidligere har scoret en del.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

6256 skrev:
18. maj 2017, 13:36
Steffen am skrev:
Angående en angriber, så synes jeg, at jeg for noget tid siden læste om, at Aron Johannsson savnede spilletid i Tyskland. Nu har jeg selvfølgelig ikke noget link, måske er det også bare urealistisk? Jeg tænkte bare han var et kendt navn i Superligaen, der tidligere har scoret en del.
Var da ikke noget helt dumt bud.
Nordisk spiller, kan dansk, god alder for en etableret angriber osv.
267' min i sæsonen.
https://www.transfermarkt.co.uk/aron-jo ... ler/119169

Men 2 år tilbage af hans kontrakt og helt sikkert en bedre løn end det vi kan tilbyde.
Sportslig kunne det give god mening, økonomisk lidt vanskeligere.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
18. maj 2017, 13:57
6256 skrev:
18. maj 2017, 13:36
Steffen am skrev:
Var da ikke noget helt dumt bud.
Nordisk spiller, kan dansk, god alder for en etableret angriber osv.
267' min i sæsonen.
https://www.transfermarkt.co.uk/aron-jo ... ler/119169

Men 2 år tilbage af hans kontrakt og helt sikkert en bedre løn end det vi kan tilbyde.
Sportslig kunne det give god mening, økonomisk lidt vanskeligere.
Nu vil jeg være lidt drilsk, CS siger, at man skal have en der skal presse Paul så han kan udvikle sig, men kan Paul udvikle sig på bænken :lol:

Hvem tør skrive med FCM når de her unge FCM spillere har forrang, fordi træneren får en bonus for unge spillere på holdet, og FCM har en plan om at Paul skal sælges til næste sommer som klubbens største salg :roll:

Mon ikke agenterne har læst lektien ? :mrgreen: :mrgreen:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
18. maj 2017, 14:16
Nu vil jeg være lidt drilsk, CS siger, at man skal have en der skal presse Paul så han kan udvikle sig, men kan Paul udvikle sig på bænken :lol:

Hvem tør skrive med FCM når de her unge FCM spillere har forrang, fordi træneren får en bonus for unge spillere på holdet, og FCM har en plan om at Paul skal sælges til næste sommer som klubbens største salg :roll:

Tror nu ikke det er så slemt, de fleste fodbolds spillere, specielt angribere har det at tro de er bedre end deres konkurrenter.

Men fair pointe ikke desto mindre :)
Kan godt være det i højere grad er en anden upcoming og ikke en der har toppet eller tæt på deres top.

Balancen mellem en der er på vej op og stadig kan anses som etablereret. Tja..
Godt jeg ikke er sportsdirektør.
Men hvis næste sæson byder på 50+ kampe bliver det selvfølgelig lidt nemmere at kunne fordele spilletid til 2 gode angribere.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Steffen am skrev:
18. maj 2017, 14:30
FCM2000 skrev:
18. maj 2017, 14:16

Tror nu ikke det er så slemt, de fleste fodbolds spillere, specielt angribere har det at tro de er bedre end deres konkurrenter.

Men fair pointe ikke desto mindre :)
Kan godt være det i højere grad er en anden upcoming og ikke en der har toppet eller tæt på deres top.

Balancen mellem en der er på vej op og stadig kan anses som etablereret. Tja..
Godt jeg ikke er sportsdirektør.
Men hvis næste sæson byder på 50+ kampe bliver det selvfølgelig lidt nemmere at kunne fordele spilletid til 2 gode angribere.
Hvad med én som Viktor Fischer?-han får ikke ret meget spilletid i England og de sidste par år har det været meget sparsomt med spilletid. Han har før holdt formen ved lige hos os så hvorfor ikke forsøge sig på en leje aftale med ham i næste sæson?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sniper skrev:
18. maj 2017, 14:48
Hvad med én som Viktor Fischer?-han får ikke ret meget spilletid i England og de sidste par år har det været meget sparsomt med spilletid. Han har før holdt formen ved lige hos os så hvorfor ikke forsøge sig på en leje aftale med ham i næste sæson?
Nu vil jeg helst ikke tale FCM ned og blev da før overrasket med Okore at FCM kunne være interessant når man kom fra Aston Villa.
Men Fischer burde dog stadig sigte højere, og blive ude lidt endnu.
Fischer er for god til at komme i statistikken, for spillere der kommer hjem efter en dårlig sæson.

Er også lidt lunken med det at leje. Det gav mening med Wikheim og Bruninho for at se dem an, men Fischer har man jo en okay hvad kan.
Han kunne pynte på holdet, men håber det næsten ikke på hans vegne.

Med det sagt, synes jeg faktisk det er godt tænkt/fundet frem til.
Havde jeg i hvert fald ikke tænkt på.

Låst