Forstærkninger!
Re: Forstærkninger eller ej?
Jeg er ret bange for at vi ikke ser nogen indkøb overhovedet. Vi er presset økonomisk og samtidigt har vi en ungdomsafdeling som kører på skinner - junior/ynglinge har vundet rub og stub i år. Derfor er det vel nærliggende at man kigger derned i stedet. En meget positiv udvikling, men næppe noget med vinder medaljer med - dertil er de andre tophold blevet for stærke.
Lad mig understrege at jeg bestemt er tilhænger af en klasseforstærkning eller 2, især til angrebet eller centerforsvaret.
Men når man ser på vores nuværende trup, tror jeg trænerteamet og den sportslige ledelse har tiltro at spillermaterialet er til en top 3 placeringen. Især når man tænker på at man "slipper" for Uefa kampe og kun skal fokusere på at spille kamp om søndagen og lidt pokalbold.
Man kan vel snarere forvente at der blever luget lidt ud, ligesom vi så det i vinters.
Målmænd: Raska bliver nok sendt retur til Tjekkiet, da vi har Løssl klar.
Forsvaret: er godt dækket ind, med undtagelse af centerforsvaret hvor vi i realiteten kun har 3 spillere(Reid,Califf,Ipsa) til 2 pladser; et problem da det oftest er her der er karantæne. Backs har vi rigeligt af og Ipsa/Jessen kan sagtens vikariere for Kolja. Mon ikke man forsøger at fjerne Klimpl og Marcic.
Midtbane: Ser rigtigt fornuftigt ud, med nogle af ligaens bedste fløje i Borring og Olsen. Backup er Sivebæk,Oliseh,Runsewe og evt CM. Centralt er vi jo som bekendt velbesat med to etablerede spillere og to meget lovende unge gutter på vej (MA og Izunna)
Angreb: Ja, en kanonangriber i Frank. Ikke det store problem, idet vi som regel kun spiller med en angriber og thyge bagved. Dertil 3 udviklingspillere i Jude,Collins,Fagerberg. Hvis Frank går i stykker, så er vi alvorligt på den. Kim C er nok også på vej væk.
Ja, så med denne velkendte opremsning kommer min lettere pessimistiske konklusion: Vi holder muldvarpen i baglommen, medmindre der kommer et salg af evt Reid eller Salami i 15-20 mill klassen. Dette kan sætte gang i transferaktiviterne men ellers ikke. Evt en lejeaftale af Skoubo, men ingen aner vel reelt hvad hans niveau er på mere. Desuden har vi ikke ry for at leje spillere, så det er nok meget usandsynligt.
Vi må nok erkende at de tider hvor vi virkeligt spillede med de økonomiske muskler og hentede Borring samt skrev kontrakt med de kommende mesters anfører midt i forårssæsonen er midlertidligt forbi. Lad os håbe at de unge spillere i udkanten af start 11'eren griber chancen når de på et eller andet tidspunkt får den - ligesom albæk, sivebæk og juelsgård gjorde i foråret.
Lad mig understrege at jeg bestemt er tilhænger af en klasseforstærkning eller 2, især til angrebet eller centerforsvaret.
Men når man ser på vores nuværende trup, tror jeg trænerteamet og den sportslige ledelse har tiltro at spillermaterialet er til en top 3 placeringen. Især når man tænker på at man "slipper" for Uefa kampe og kun skal fokusere på at spille kamp om søndagen og lidt pokalbold.
Man kan vel snarere forvente at der blever luget lidt ud, ligesom vi så det i vinters.
Målmænd: Raska bliver nok sendt retur til Tjekkiet, da vi har Løssl klar.
Forsvaret: er godt dækket ind, med undtagelse af centerforsvaret hvor vi i realiteten kun har 3 spillere(Reid,Califf,Ipsa) til 2 pladser; et problem da det oftest er her der er karantæne. Backs har vi rigeligt af og Ipsa/Jessen kan sagtens vikariere for Kolja. Mon ikke man forsøger at fjerne Klimpl og Marcic.
Midtbane: Ser rigtigt fornuftigt ud, med nogle af ligaens bedste fløje i Borring og Olsen. Backup er Sivebæk,Oliseh,Runsewe og evt CM. Centralt er vi jo som bekendt velbesat med to etablerede spillere og to meget lovende unge gutter på vej (MA og Izunna)
Angreb: Ja, en kanonangriber i Frank. Ikke det store problem, idet vi som regel kun spiller med en angriber og thyge bagved. Dertil 3 udviklingspillere i Jude,Collins,Fagerberg. Hvis Frank går i stykker, så er vi alvorligt på den. Kim C er nok også på vej væk.
Ja, så med denne velkendte opremsning kommer min lettere pessimistiske konklusion: Vi holder muldvarpen i baglommen, medmindre der kommer et salg af evt Reid eller Salami i 15-20 mill klassen. Dette kan sætte gang i transferaktiviterne men ellers ikke. Evt en lejeaftale af Skoubo, men ingen aner vel reelt hvad hans niveau er på mere. Desuden har vi ikke ry for at leje spillere, så det er nok meget usandsynligt.
Vi må nok erkende at de tider hvor vi virkeligt spillede med de økonomiske muskler og hentede Borring samt skrev kontrakt med de kommende mesters anfører midt i forårssæsonen er midlertidligt forbi. Lad os håbe at de unge spillere i udkanten af start 11'eren griber chancen når de på et eller andet tidspunkt får den - ligesom albæk, sivebæk og juelsgård gjorde i foråret.
Re: Forstærkninger!
Jeps 
Jeg tror du har ret i det meste af det du opsummerer i dit efter min mening ganske rammende indlæg
Ved næsten ikke hvad jeg skulle kunne tillægge udover at jeg da godt tror at der kommer en enkelt eller to spillere i dette vindue
Enten får vi en rigtig goalgetter eller også får vi en eller to spillere. der godt kan komme i start-elleveren, men måske ikke er at betegne som de store forstærkninger, men mere spillere som måske kan fås til en overkommelig sum penge
Måske man kunne få Dennis Sørensen tilbage fra Cottbus som jo rykkede ned ( der står lidt på bold.dk om ham )
Jeg tror du har ret i det meste af det du opsummerer i dit efter min mening ganske rammende indlæg
Ved næsten ikke hvad jeg skulle kunne tillægge udover at jeg da godt tror at der kommer en enkelt eller to spillere i dette vindue
Enten får vi en rigtig goalgetter eller også får vi en eller to spillere. der godt kan komme i start-elleveren, men måske ikke er at betegne som de store forstærkninger, men mere spillere som måske kan fås til en overkommelig sum penge
Måske man kunne få Dennis Sørensen tilbage fra Cottbus som jo rykkede ned ( der står lidt på bold.dk om ham )
Der er i min optik ingen grund til at købe breddespillere - dem har vi rigeligt af. Hvis vi skal købe ind, skal det i dén grad være forstærkninger. Alt andet giver ganske enkelt ikke mening.974 skrev:Ved næsten ikke hvad jeg skulle kunne tillægge udover at jeg da godt tror at der kommer en enkelt eller to spillere i dette vindue
Mht. DS tror jeg ikke på, at det er realistisk. Jeg tror ikke, han vil "hjem" endnu - det skulle da lige være fordi, han vil forsøge at få en plads i VM-truppen...
/Cortez
http://www.bold.dk/nyt/Borring-forventer-sommerindkoeb
- I vinter meldte klubben ud, at man ikke ville købe ind, men satse på de unge, og det kan jeg godt forstå, for der er virkelig mange store talenter i truppen. Men jeg må indrømme, at jeg på forhånd troede, at de ville have købt ind for at styrke holdet, siger Jonas Borring til B.T.
- Jeg forventer, at der kommer nye folk i sommer. Jeg både tror og håber, at klubben kan forstærke holdet, så vi kan hænge på helt oppe i toppen af SAS Ligaen, hvor klubben jo også har ligget i de senere sæsoner, siger han.
--
Vi er ikke de eneste som spejder efter aktivitet
- I vinter meldte klubben ud, at man ikke ville købe ind, men satse på de unge, og det kan jeg godt forstå, for der er virkelig mange store talenter i truppen. Men jeg må indrømme, at jeg på forhånd troede, at de ville have købt ind for at styrke holdet, siger Jonas Borring til B.T.
- Jeg forventer, at der kommer nye folk i sommer. Jeg både tror og håber, at klubben kan forstærke holdet, så vi kan hænge på helt oppe i toppen af SAS Ligaen, hvor klubben jo også har ligget i de senere sæsoner, siger han.
--
Vi er ikke de eneste som spejder efter aktivitet
Cortez skrev: Der er i min optik ingen grund til at købe breddespillere - dem har vi rigeligt af. Hvis vi skal købe ind, skal det i dén grad være forstærkninger. Alt andet giver ganske enkelt ikke mening.
http://www.bold.dk/nyt/Borring-forventer-sommerindkoeb
Som Borring vel lidt skriver så kunne "breddespillere" med en vis styrke være med til stabilisere holdet, da de unge måske har for mange udfald
Vi så jo mange flotte præstationer af de unge i foråret, men det var jo langtfra i alle kampene
Mht. DS tror jeg ikke på, at det er realistisk. Jeg tror ikke, han vil "hjem" endnu - det skulle da lige være fordi, han vil forsøge at få en plads i VM-truppen...
Den med Dennis kan du læse lidt om her, hvor han da ikke udelukker SAS-Ligaen
/Cortez
- Jesper-Sunds
Jeg håber da vi får at se nogen forstærkninger..
Ved at Ørgaards fax har været i stykker for noget tid siden og det var meget vigtig den blev lavet her op til transfer vinduet. Men om der er nogen i kikkerten ved jeg dog ikke.
PS vi får os nyt billet system på sas arena
endelig !
Ved at Ørgaards fax har været i stykker for noget tid siden og det var meget vigtig den blev lavet her op til transfer vinduet. Men om der er nogen i kikkerten ved jeg dog ikke.
PS vi får os nyt billet system på sas arena
Nyt billetsystem
Fortæl noget mere! Men det lyder som en rigtig god idé for det eksisterende er sandt for dyden ikke up to date...Jesper-Sunds skrev:PS vi får os nyt billet system på sas arenaendelig !
/Cortez
Hvor?974 skrev:Den med Dennis kan du læse lidt om her, hvor han da ikke udelukker SAS-Ligaen
/Cortez
- Jesper-Sunds
Re: Nyt billetsystem
Det blir sådan at man kan køre en stregkode igennem en maskine som kan se forskel på børn og voksne. Blir lige som i odenseCortez skrev:Fortæl noget mere! Men det lyder som en rigtig god idé for det eksisterende er sandt for dyden ikke up to date...Jesper-Sunds skrev:PS vi får os nyt billet system på sas arenaendelig !
/Cortez
Nå, ok. Troede du mente billetsystem til stadion som sådan - altså ikke ved indgangen. Kunne godt tænke mig et bookingsystem som i biografen - specielt ved bestilling af sæsonkort (som jeg har) har jeg oplevet stor frustration og forvirring ved personalet som sidder med overmalede udskrifter af stadionsæderne. Ikke just en løsning jeg ville have valgt anno 2009. Men det kan jo være, at sådan et bookingsystem som biffens er for dyrt?Jesper-Sunds skrev:Det blir sådan at man kan køre en stregkode igennem en maskine som kan se forskel på børn og voksne. Blir lige som i odenseCortez skrev:Fortæl noget mere! Men det lyder som en rigtig god idé for det eksisterende er sandt for dyden ikke up to date...Jesper-Sunds skrev:PS vi får os nyt billet system på sas arenaendelig !
/Cortez
/Cortez
- Jesper-Sunds
[/quote]
Det blir sådan at man kan køre en stregkode igennem en maskine som kan se forskel på børn og voksne. Blir lige som i odense[/quote]
Nå, ok. Troede du mente billetsystem til stadion som sådan - altså ikke ved indgangen. Kunne godt tænke mig et bookingsystem som i biografen - specielt ved bestilling af sæsonkort (som jeg har) har jeg oplevet stor frustration og forvirring ved personalet som sidder med overmalede udskrifter af stadionsæderne. Ikke just en løsning jeg ville have valgt anno 2009. Men det kan jo være, at sådan et bookingsystem som biffens er for dyrt?
/Cortez[/quote]
Alser der har været snak om man skulle ku printe billetten ud hjemmefra om dette er rigtig tør jeg ikke garantere. Og om der kommer nyt billetsystem på den måde du mener tror jeg men er ikke 100% på det. Men vi kan da håbe
Det blir sådan at man kan køre en stregkode igennem en maskine som kan se forskel på børn og voksne. Blir lige som i odense[/quote]
Nå, ok. Troede du mente billetsystem til stadion som sådan - altså ikke ved indgangen. Kunne godt tænke mig et bookingsystem som i biografen - specielt ved bestilling af sæsonkort (som jeg har) har jeg oplevet stor frustration og forvirring ved personalet som sidder med overmalede udskrifter af stadionsæderne. Ikke just en løsning jeg ville have valgt anno 2009. Men det kan jo være, at sådan et bookingsystem som biffens er for dyrt?
/Cortez[/quote]
Alser der har været snak om man skulle ku printe billetten ud hjemmefra om dette er rigtig tør jeg ikke garantere. Og om der kommer nyt billetsystem på den måde du mener tror jeg men er ikke 100% på det. Men vi kan da håbe
altså nu ved jeg ikke om det bare er mig der er helt galt på den men hvornår er Mads Hvilsom og Erik svichenko blevet rykket permanemt op i 1. holds truppen? http://www.fcm.dk/index.php?ID=6&topID=5 og er Hvilsom virkelig 189 cm?
- Jesper-Sunds
Ser ikke ud til vi skal forvente nogen nye spillere..
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=
Nogen der ved hvorfor Sekou Oliseh prøvetræner med Lokomotiv Moskva i Østrig ?
Kunne forestille mig at Lokomotiv har fået øje på Oliseh til vinterens Coppa Carnevale hvor de, så vidt jeg husker, også deltog i turneringen. Det er heller ikke svært at se hvorfor de skulle være interesseret i ham, han har nogle helt åbenlyse kvaliteter og er meget iøjnefaldende i sin spillestil.Jesper-Sunds skrev:Ser ikke ud til vi skal forvente nogen nye spillere..
Selv om det vil være ærgeligt at miste ham inden han for alvor folder sig ud, så vil det måske ikke være så dumt endda, hvis man kan tjene en håndfuld millioner på en transfer, angrebspositionerne er overbefolket af talenter..
De er ikke blevet rykket permanent op (ikke mig bekendt ihvertfald?). Årsagen til de figurerer i statistikken på FCM.dk, er fordi de har spillet kampe for FCM i superligaen.Dalle skrev:altså nu ved jeg ikke om det bare er mig der er helt galt på den men hvornår er Mads Hvilsom og Erik svichenko blevet rykket permanemt op i 1. holds truppen? http://www.fcm.dk/index.php?ID=6&topID=5 og er Hvilsom virkelig 189 cm?