FCM - Horsens
-
Hausser
Re: Fagerberg vs. Nworuh ot
Jeg kommer helt i tvivl, du er godt klar over at AaB skal ha to mand nærmere deres mållinie end vores forreste for at der ikke skal være offside i en afleveringssituation, ikke sandt? Da Frank prikker bolden i samme sekvens som Zaza forsøger at samle den op, er der klart offside på Fagerberg da kun en AaBer er nærmere AaBs mållinie end vores svensker. Ved godt at kameravinklen ikke er god, men kig på Fagerbergs og Beauchamps positioner i forhold til overgangen i græsplænen da Frank prikker bolden og du vil erfare at Fagerberg er tydeligt offside.
Nu er det forklaret og skåret så meget ud i pap som det kan, kan du ikke se det, er det fordi du ikke vil se det, eller fordi du ikke kender reglerne.
Nu er det forklaret og skåret så meget ud i pap som det kan, kan du ikke se det, er det fordi du ikke vil se det, eller fordi du ikke kender reglerne.
-
Hausser
Det er noget afsindigt sludder det der og den tilgang ud ligger for dagen, må jo betyde du mener at dommeren er fuldstændigt ufejlbarlige - bliver der ikke dømt frispark/straffespark/indkast/offside osv. er det fordi der ikke er frispark/straffespark/indkast/offside osv. - og det ved du sgu udemærket ikke er tilfældet. Var der så ikke straffespark da Djemba Djemba lavede et brydergreb på Reid. dommeren indrømmede jo ikke en fejl der? Du kan forhåbentlig godt se hvor lang du er ude..
Offside er IKKE et relativt begreb, hvis ellers man accepterer og forstår de regler som følger med fodboldspillet og der findes faktisk både rigtigt og forkert hvad angår offsidekendelser og det VAR tydeligvis offside på Fagerberg. Kender man reglerne, bør der ikke være to meninger herom!
Offside er IKKE et relativt begreb, hvis ellers man accepterer og forstår de regler som følger med fodboldspillet og der findes faktisk både rigtigt og forkert hvad angår offsidekendelser og det VAR tydeligvis offside på Fagerberg. Kender man reglerne, bør der ikke være to meninger herom!
-
mancitydk
Hausser, der står helt tydeligt en aab'er bagved Fagerberg. dermed er han bagerste mand og dermed ophæves offside reglen. Er ikke helt med på hvorfor du mener de skal have to bagved Ken førend han er offside. i øvrigt har linjevogteren ikke flaget oppe, og han står i en ganske god position..... Men fred være med det, det er jo alligevel ikke det diskussionen går på 
-
Altoriso
Re: Fagerberg vs. Nworuh ot off-side reglen
http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=34648
"Stramning af off-side fortolkning
Off-side- reglerne har altid været udgangspunktet for en god diskussion, både blandt dommere, spillere og tilskuere. Nu er FIFA kommet med en tydeliggørelse af definitionen på, hvornår en spiller er nærmere mållinjen end bolden og næstsidste modspiller.
En spiller er nærmere mållinjen end bolden og næstsidste modspiller, når nogen del af hans hoved, krop eller fødder har passeret modspilleren (og bolden). Arme medtages ikke i vurderingen.
En tilsvarende vurdering sker ved afgørelsen af, om en spiller har passeret midterlinjen, så han ikke længere er på egen banehalvdel.
Dette betyder, at den hidtidige danske fortolkning, som baserede sig på ’den overvejende del af kroppen (torsoen)’ udgår.
Det er stadig et helt grundlæggende princip, at der ikke skal fløjtes/vinkes, hvis der er tvivl – med andre ord skal tvivlen fortsat komme angriberen til gode."
Og lidt mere http://www.dbu.dk/page.aspx?id=4843
"Offside-position
Det er ikke strafbart i sig selv at være i offside-position.
En spiller er i offside-position, hvis:
han er nærmere modspillernes mållinje end både bolden og næstsidste modspiller.
En spiller er ikke i offside-position, hvis:
han er på egen banehalvdel, eller
han er på linje med næstsidste modspiller, eller
han er på linje med de to sidste modspillere.
Strafbar offside
En spiller i offside-position skal kun straffes for offside, hvis han, i det øjeblik bolden røres af en medspiller, efter dommerens skøn deltager aktivt i spillet ved at:
indvirke på spillet, eller
genere en modspiller, eller
opnå en fordel af sin offside-position.
Ikke-strafbar offside
Der foreligger ingen offside-forseelse, hvis spilleren modtager bolden direkte fra:
målspark, eller
indkast, eller
hjørnespark.
Straf/igangsættelse
For enhver strafbar offside skal dommeren dømme indirekte frispark til modspillerne fra det sted, hvor forseelsen blev begået, jfr. dog § 13."
"Stramning af off-side fortolkning
Off-side- reglerne har altid været udgangspunktet for en god diskussion, både blandt dommere, spillere og tilskuere. Nu er FIFA kommet med en tydeliggørelse af definitionen på, hvornår en spiller er nærmere mållinjen end bolden og næstsidste modspiller.
En spiller er nærmere mållinjen end bolden og næstsidste modspiller, når nogen del af hans hoved, krop eller fødder har passeret modspilleren (og bolden). Arme medtages ikke i vurderingen.
En tilsvarende vurdering sker ved afgørelsen af, om en spiller har passeret midterlinjen, så han ikke længere er på egen banehalvdel.
Dette betyder, at den hidtidige danske fortolkning, som baserede sig på ’den overvejende del af kroppen (torsoen)’ udgår.
Det er stadig et helt grundlæggende princip, at der ikke skal fløjtes/vinkes, hvis der er tvivl – med andre ord skal tvivlen fortsat komme angriberen til gode."
Og lidt mere http://www.dbu.dk/page.aspx?id=4843
"Offside-position
Det er ikke strafbart i sig selv at være i offside-position.
En spiller er i offside-position, hvis:
han er nærmere modspillernes mållinje end både bolden og næstsidste modspiller.
En spiller er ikke i offside-position, hvis:
han er på egen banehalvdel, eller
han er på linje med næstsidste modspiller, eller
han er på linje med de to sidste modspillere.
Strafbar offside
En spiller i offside-position skal kun straffes for offside, hvis han, i det øjeblik bolden røres af en medspiller, efter dommerens skøn deltager aktivt i spillet ved at:
indvirke på spillet, eller
genere en modspiller, eller
opnå en fordel af sin offside-position.
Ikke-strafbar offside
Der foreligger ingen offside-forseelse, hvis spilleren modtager bolden direkte fra:
målspark, eller
indkast, eller
hjørnespark.
Straf/igangsættelse
For enhver strafbar offside skal dommeren dømme indirekte frispark til modspillerne fra det sted, hvor forseelsen blev begået, jfr. dog § 13."
-
Hausser
Og så er mysteriet opklaret, du har ikke fanget reglen. Læs det citat som Altoriso venligst har fremskaffet og tak for det, der findes svaret på det du spørger om.
Jeg kommer helt i tvivl om hele denne diskussion egentlig bare er et resultat af en manglende forståelse for offside-reglen?
Jeg kommer helt i tvivl om hele denne diskussion egentlig bare er et resultat af en manglende forståelse for offside-reglen?
-
mancitydk
Højst sandsynligt.... Ikke at jeg blev meget klogere af det citat, men fangede da vist det væsentlige 
-
Jesper BW1100
Re: Fagerberg vs. Nworuh OT
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu gider jeg ikke den her form for debat, men vi
> kan vel sagtens blive enige om at det var dig selv
> der snakkede om mig som skulle jeg have PMS og det
> ved du vist også udemærket.
Ja det er jo så direkte forkert, eftersom det var dig der først bragte det på banen. Og det ved du vidst også udemærket.... :
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,937 ... #msg-93927
> Nu gider jeg ikke den her form for debat, men vi
> kan vel sagtens blive enige om at det var dig selv
> der snakkede om mig som skulle jeg have PMS og det
> ved du vist også udemærket.
Ja det er jo så direkte forkert, eftersom det var dig der først bragte det på banen. Og det ved du vidst også udemærket.... :
http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,937 ... #msg-93927
-
Jesper BW1100
Re: Fagerberg vs. Nworuh
Hausser Skrev:
> Jeg tror på Jude kunne have gjort mindst lige så
> stor en forskel i den kamp.
Det tror jeg ikke.
> Jeg tror på Jude kunne have gjort mindst lige så
> stor en forskel i den kamp.
Det tror jeg ikke.
-
Hausser
Re: Fagerberg vs. Nworuh OT
Nu blev indlægget så slettet af en administrator, men så svært er det vel heller ikke at huske hvad du skrev til denne debat? http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,935 ... #msg-93770 Jeg husker ikke helt ordlyden men det var noget i retning af "..og den ene er mere negativ end en tøs med pms" Så mange dage siden er det altså heller ikke..
-
Jesper BW1100
Re: Fagerberg vs. Nworuh - Ufattelig MEGET OT
Hausser Skrev:
> Nu blev indlægget så slettet af en administrator,
> men så svært er det vel heller ikke at huske hvad
> du skrev til denne debat?
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,93565,93770#ms
> g-93770 Jeg husker ikke helt ordlyden men det var
> noget i retning af "..og den ene er mere negativ
> end en tøs med pms" Så mange dage siden er det
> altså heller ikke..
Hvor står der i dette indlæg at jeg påstår du har PMS? Ingen steder vel? Det bliver brugt som en sammenligning (en fin én i øvrigt) til graden af negativitet der var (er) i dine indlæg. Til gengæld påstod du at jeg var præmenstruel i min kritik af Jude. Så den får du svært ved at redde i land...
> Nu blev indlægget så slettet af en administrator,
> men så svært er det vel heller ikke at huske hvad
> du skrev til denne debat?
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,93565,93770#ms
> g-93770 Jeg husker ikke helt ordlyden men det var
> noget i retning af "..og den ene er mere negativ
> end en tøs med pms" Så mange dage siden er det
> altså heller ikke..
Hvor står der i dette indlæg at jeg påstår du har PMS? Ingen steder vel? Det bliver brugt som en sammenligning (en fin én i øvrigt) til graden af negativitet der var (er) i dine indlæg. Til gengæld påstod du at jeg var præmenstruel i min kritik af Jude. Så den får du svært ved at redde i land...
-
Hausser
Fint vi fik det på plads at det var dig der startede med de der totalt usaglige og ligegyldige kommentarer. Hvis du læser tilbage så vil du i øvrigt læse at jeg kalder din kritik for præmenstruel og selv om jeg havde kaldt dig for præmenstruel, så har jeg svært ved at se hvad der skal reddes i land? Man må forvente der bliver skrevet til en, i samme tone som man skriver til andre..
Og angående min kritik, så vil få svært ved at finde noget som helst som ikke er særdeles rationelt begrundet, men den diskussion tror jeg ikke du ønsker. Beklager, men jeg får altså ikke slap orgasme af Thomasberg præstationer med holdet, Ørgaards evne til at indkøbe spillere, 2 point i 4 kampe, eller Fagerbergs tandløse indsats. Faktisk tror jeg kun det er jubeloptimistiske FCMere der gør det..
Og angående min kritik, så vil få svært ved at finde noget som helst som ikke er særdeles rationelt begrundet, men den diskussion tror jeg ikke du ønsker. Beklager, men jeg får altså ikke slap orgasme af Thomasberg præstationer med holdet, Ørgaards evne til at indkøbe spillere, 2 point i 4 kampe, eller Fagerbergs tandløse indsats. Faktisk tror jeg kun det er jubeloptimistiske FCMere der gør det..
-
Jydepower
Stop - og møde hinanden i stedet
Jeg ved at det er meningen at denne side skal skabe debat, men den enes viden kan være lige så god som den anden. Jeg ved ikke med andre brugere herinde, men jeg er lidt træt af at se på det. Kan I ikke i udvæksle MSN? Adresse eller noget? ..
Så vi kan få sluttet denne tråd
Så vi kan få sluttet denne tråd
-
Jesper BW1100
Hausser Skrev:
> Fint vi fik det på plads at det var dig der
> startede med de der totalt usaglige og ligegyldige
> kommentarer. Hvis du læser tilbage så vil du i
> øvrigt læse at jeg kalder din kritik for
> præmenstruel og selv om jeg havde kaldt dig for
> præmenstruel, så har jeg svært ved at se hvad der
> skal reddes i land?
Jamen fint du indrømmer at det ikke var mig der startede med at kalde dig præmenstruel. Så fik vi det på plads.
> Og angående min kritik, så vil få svært ved at
> finde noget som helst som ikke er særdeles
> rationelt begrundet, men den diskussion tror jeg
> ikke du ønsker. Beklager, men jeg får altså ikke
> slap orgasme af Thomasberg præstationer med
> holdet, Ørgaards evne til at indkøbe spillere, 2
> point i 4 kampe, eller Fagerbergs tandløse
> indsats. Faktisk tror jeg kun det er
> jubeloptimistiske FCMere der gør det..
Jeg vil sådan set i bund og grund skide hul i om din kritik er berettiget eller ej. Problemet er at du KONSTANT kører i samme rille og nægter at se sagerne fra andre sider end din. Jeg accepterer og respekterer at du følger FCM meget og har en fin viden omkring dette. Men for helvede du må da gå rundt og være trist, når samtlige af dine indlæg er negative. Om vi så kørte Vejle ud på røv og albuer i morgen skulle du nok finde noget at kritisere... Det er sådan set fair nok, men du må forvente at nogle tager det en smule ilde op, for det er pissedeprimerende i længden.
Hvis man læser dine indlæg igennem skulle man jo tro vi lå til nedrykning. Hvad ville du gøre hvis vi lå nummer 8? Afskibe samtlige spillere og ledere til Viborg?
Du har åbenlyst svært ved at indse hvis marginalerne ikke er med os og spillet ikke er oppe i højeste gear kan man bare ikke forvente at ligge over hold som OB, FCK og BIF med vores øjeblikkelige spillermateriale.
> Fint vi fik det på plads at det var dig der
> startede med de der totalt usaglige og ligegyldige
> kommentarer. Hvis du læser tilbage så vil du i
> øvrigt læse at jeg kalder din kritik for
> præmenstruel og selv om jeg havde kaldt dig for
> præmenstruel, så har jeg svært ved at se hvad der
> skal reddes i land?
Jamen fint du indrømmer at det ikke var mig der startede med at kalde dig præmenstruel. Så fik vi det på plads.
> Og angående min kritik, så vil få svært ved at
> finde noget som helst som ikke er særdeles
> rationelt begrundet, men den diskussion tror jeg
> ikke du ønsker. Beklager, men jeg får altså ikke
> slap orgasme af Thomasberg præstationer med
> holdet, Ørgaards evne til at indkøbe spillere, 2
> point i 4 kampe, eller Fagerbergs tandløse
> indsats. Faktisk tror jeg kun det er
> jubeloptimistiske FCMere der gør det..
Jeg vil sådan set i bund og grund skide hul i om din kritik er berettiget eller ej. Problemet er at du KONSTANT kører i samme rille og nægter at se sagerne fra andre sider end din. Jeg accepterer og respekterer at du følger FCM meget og har en fin viden omkring dette. Men for helvede du må da gå rundt og være trist, når samtlige af dine indlæg er negative. Om vi så kørte Vejle ud på røv og albuer i morgen skulle du nok finde noget at kritisere... Det er sådan set fair nok, men du må forvente at nogle tager det en smule ilde op, for det er pissedeprimerende i længden.
Hvis man læser dine indlæg igennem skulle man jo tro vi lå til nedrykning. Hvad ville du gøre hvis vi lå nummer 8? Afskibe samtlige spillere og ledere til Viborg?
Du har åbenlyst svært ved at indse hvis marginalerne ikke er med os og spillet ikke er oppe i højeste gear kan man bare ikke forvente at ligge over hold som OB, FCK og BIF med vores øjeblikkelige spillermateriale.
-
Hausser
Jesper BW1100 Skrev:
> Jeg vil sådan set i bund og grund skide hul i om
> din kritik er berettiget eller ej. Problemet er at
> du KONSTANT kører i samme rille og nægter at se
> sagerne fra andre sider end din. Jeg accepterer og
> respekterer at du følger FCM meget og har en fin
> viden omkring dette. Men for helvede du må da gå
> rundt og være trist, når samtlige af dine indlæg
> er negative. Om vi så kørte Vejle ud på røv og
> albuer i morgen skulle du nok finde noget at
> kritisere... Det er sådan set fair nok, men du må
> forvente at nogle tager det en smule ilde op, for
> det er pissedeprimerende i længden.
Beklager, men det er jo din opfattelse som gør indlæggene negative, fordi det er det du ønsker fokusere på. Min tilgang til fodbold analytisk og konstruktiv og derfor er mit fokus både på hvad det er vi gør godt og hvad det er vi gør skidt og det er naturligt, at gør vi meget forkert så er der også meget at forbedre og vi har gjort rigtigt meget forkert i 2008/09-sæsonen, eller det mener du måske ikke? Som udgangspunkt er det altid noget der kan gøres lidt bedre og det er altså de inkrementelle forbedringer som i sidste ende skal ende ud i at vi står der hvor vi gerne vil stå.
Jeg falder ikke i svime over en 3-1 sejr over Horsens, når der er rigtigt meget der kan forbedres, men det betyder altså heller ikke, at jeg ikke hæfter mig ved hvad der er vi har gjort godt og hvad det var der lykkedes og det vil du også snildt kunne finde i mine indlæg. I stedet læser du det udelukkende som "hold kæft hvor spillede vi ringe, bla bla bla.." men det er altså en helt forkert tilgang
> Hvis man læser dine indlæg igennem skulle man jo
> tro vi lå til nedrykning. Hvad ville du gøre hvis
> vi lå nummer 8? Afskibe samtlige spillere og
> ledere til Viborg?
Hvis vi lå nummer 8 med det nuværende materiale, så er jeg ret sikker på at vi stod på en temmelig stor udrensning, både på spillersiden og i trænerstaben, naturligvis da.
> Du har åbenlyst svært ved at indse hvis
> marginalerne ikke er med os og spillet ikke er
> oppe i højeste gear kan man bare ikke forvente at
> ligge over hold som OB, FCK og BIF med vores
> øjeblikkelige spillermateriale.
Hvem er det nu lige der er negativ? Jeg er fuldstændigt overbevist om at vores trup indeholder en hel del mere end den har vist i denne sæson..
> Jeg vil sådan set i bund og grund skide hul i om
> din kritik er berettiget eller ej. Problemet er at
> du KONSTANT kører i samme rille og nægter at se
> sagerne fra andre sider end din. Jeg accepterer og
> respekterer at du følger FCM meget og har en fin
> viden omkring dette. Men for helvede du må da gå
> rundt og være trist, når samtlige af dine indlæg
> er negative. Om vi så kørte Vejle ud på røv og
> albuer i morgen skulle du nok finde noget at
> kritisere... Det er sådan set fair nok, men du må
> forvente at nogle tager det en smule ilde op, for
> det er pissedeprimerende i længden.
Beklager, men det er jo din opfattelse som gør indlæggene negative, fordi det er det du ønsker fokusere på. Min tilgang til fodbold analytisk og konstruktiv og derfor er mit fokus både på hvad det er vi gør godt og hvad det er vi gør skidt og det er naturligt, at gør vi meget forkert så er der også meget at forbedre og vi har gjort rigtigt meget forkert i 2008/09-sæsonen, eller det mener du måske ikke? Som udgangspunkt er det altid noget der kan gøres lidt bedre og det er altså de inkrementelle forbedringer som i sidste ende skal ende ud i at vi står der hvor vi gerne vil stå.
Jeg falder ikke i svime over en 3-1 sejr over Horsens, når der er rigtigt meget der kan forbedres, men det betyder altså heller ikke, at jeg ikke hæfter mig ved hvad der er vi har gjort godt og hvad det var der lykkedes og det vil du også snildt kunne finde i mine indlæg. I stedet læser du det udelukkende som "hold kæft hvor spillede vi ringe, bla bla bla.." men det er altså en helt forkert tilgang
> Hvis man læser dine indlæg igennem skulle man jo
> tro vi lå til nedrykning. Hvad ville du gøre hvis
> vi lå nummer 8? Afskibe samtlige spillere og
> ledere til Viborg?
Hvis vi lå nummer 8 med det nuværende materiale, så er jeg ret sikker på at vi stod på en temmelig stor udrensning, både på spillersiden og i trænerstaben, naturligvis da.
> Du har åbenlyst svært ved at indse hvis
> marginalerne ikke er med os og spillet ikke er
> oppe i højeste gear kan man bare ikke forvente at
> ligge over hold som OB, FCK og BIF med vores
> øjeblikkelige spillermateriale.
Hvem er det nu lige der er negativ? Jeg er fuldstændigt overbevist om at vores trup indeholder en hel del mere end den har vist i denne sæson..
-
Jesper BW1100
Hausser Skrev:
> Beklager, men det er jo din opfattelse som gør
> indlæggene negative, fordi det er det du ønsker
> fokusere på.
Ahhh den er lidt søgt. Nu er det jo ikke kun mig der har påpeget din generelt ret negative indgangsvinkel.
> Min tilgang til fodbold analytisk og
> konstruktiv og derfor er mit fokus både på hvad
> det er vi gør godt og hvad det er vi gør skidt og
> det er naturligt, at gør vi meget forkert så er
> der også meget at forbedre og vi har gjort rigtigt
> meget forkert i 2008/09-sæsonen, eller det mener
> du måske ikke?
Du har nogle fine analystiske indlæg med diverse ting og sager. Respekt for det!
Men kæden hopper af når du bliver FOR analytisk. Fodbold kan let analyseres ned i mindste detalje, men det er ikke altid det der holder. Fodbold er meget mere end analyse. Ellers ville Troels Bech jo være verdens bedste træner. Målstatistikken for angribere samt redningsprocenterne på keepere er ikke alene det holdet vælges ud fra. Der tages højde for mange andre ting, men det synes jeg ofte du har svært ved at tage med i dine vurderinger. Du ser ofte sådan på det, at hvis angriberen ikke scorer i 3-4 kampe i streg så må han med vold og magt ud, og hvis holdet ikke vinder i 3 kampe så må trænerens position tages op til revision. Sådan foregår det altså bare ikke altid. Som fan ser vi kun "eksamen" hver weekend. Vi kender ikke taktikken og ser alle træningsforberedelserne, og det har man tendens til at glemme.
> Som udgangspunkt er det altid noget
> der kan gøres lidt bedre og det er altså de
> inkrementelle forbedringer som i sidste ende skal
> ende ud i at vi står der hvor vi gerne vil stå.
Ja det er der da uden tvivl. Det er bare trættende når det konsekvent er det negative der lægges vægt på, i stedet for somme tider at se det fra en mere nuanceret vinkel.
> Jeg falder ikke i svime over en 3-1 sejr over
> Horsens, når der er rigtigt meget der kan
> forbedres, men det betyder altså heller ikke, at
> jeg ikke hæfter mig ved hvad der er vi har gjort
> godt og hvad det var der lykkedes og det vil du
> også snildt kunne finde i mine indlæg. I stedet
> læser du det udelukkende som "hold kæft hvor
> spillede vi ringe, bla bla bla.." men det er altså
> en helt forkert tilgang
Det gør jeg såmænd heller ikke. Der er stadig en del at arbejde med.
Det kan godt være du mener jeg har en forkert tilgang til dine indlæg. Men tilgangen er altså blevet præget af dine mange ensporede kritiske indlæg der har været det sidste stykke tid. Tidligere fandt jeg dine indlæg ret nuancerede, men på det seneste har jeg altså haft svært ved at finde nuancerne,
> Hvis vi lå nummer 8 med det nuværende materiale,
> så er jeg ret sikker på at vi stod på en temmelig
> stor udrensning, både på spillersiden og i
> trænerstaben, naturligvis da.
Det var ikke så meget det jeg fiskede efter. Det var mere din reaktion.
> Hvem er det nu lige der er negativ? Jeg er
> fuldstændigt overbevist om at vores trup
> indeholder en hel del mere end den har vist i
> denne sæson..
Det er realisme. Vi har, modsat vores konkurrenter, ikke forstærket os i vinterpausen, og har ret beset vel en svagere trup end både FCK, OB og Brøndby. At vores potentiale så til gengæld er stort, og at vi ikke har præsteret så godt som vi burde på nuværende tidspunkdt, er en anden sag. Men det ændrer ikke ved at vi altså skal have lige så store marginaler med os, som vi havde sidste forår for at få medaljer i en sæson, hvor Top 3 henter så mange point som de gør. Vi har vel ret beset fået de point indtil videre i denne sæson som vi kunne forvente?
> Beklager, men det er jo din opfattelse som gør
> indlæggene negative, fordi det er det du ønsker
> fokusere på.
Ahhh den er lidt søgt. Nu er det jo ikke kun mig der har påpeget din generelt ret negative indgangsvinkel.
> Min tilgang til fodbold analytisk og
> konstruktiv og derfor er mit fokus både på hvad
> det er vi gør godt og hvad det er vi gør skidt og
> det er naturligt, at gør vi meget forkert så er
> der også meget at forbedre og vi har gjort rigtigt
> meget forkert i 2008/09-sæsonen, eller det mener
> du måske ikke?
Du har nogle fine analystiske indlæg med diverse ting og sager. Respekt for det!
Men kæden hopper af når du bliver FOR analytisk. Fodbold kan let analyseres ned i mindste detalje, men det er ikke altid det der holder. Fodbold er meget mere end analyse. Ellers ville Troels Bech jo være verdens bedste træner. Målstatistikken for angribere samt redningsprocenterne på keepere er ikke alene det holdet vælges ud fra. Der tages højde for mange andre ting, men det synes jeg ofte du har svært ved at tage med i dine vurderinger. Du ser ofte sådan på det, at hvis angriberen ikke scorer i 3-4 kampe i streg så må han med vold og magt ud, og hvis holdet ikke vinder i 3 kampe så må trænerens position tages op til revision. Sådan foregår det altså bare ikke altid. Som fan ser vi kun "eksamen" hver weekend. Vi kender ikke taktikken og ser alle træningsforberedelserne, og det har man tendens til at glemme.
> Som udgangspunkt er det altid noget
> der kan gøres lidt bedre og det er altså de
> inkrementelle forbedringer som i sidste ende skal
> ende ud i at vi står der hvor vi gerne vil stå.
Ja det er der da uden tvivl. Det er bare trættende når det konsekvent er det negative der lægges vægt på, i stedet for somme tider at se det fra en mere nuanceret vinkel.
> Jeg falder ikke i svime over en 3-1 sejr over
> Horsens, når der er rigtigt meget der kan
> forbedres, men det betyder altså heller ikke, at
> jeg ikke hæfter mig ved hvad der er vi har gjort
> godt og hvad det var der lykkedes og det vil du
> også snildt kunne finde i mine indlæg. I stedet
> læser du det udelukkende som "hold kæft hvor
> spillede vi ringe, bla bla bla.." men det er altså
> en helt forkert tilgang
Det gør jeg såmænd heller ikke. Der er stadig en del at arbejde med.
Det kan godt være du mener jeg har en forkert tilgang til dine indlæg. Men tilgangen er altså blevet præget af dine mange ensporede kritiske indlæg der har været det sidste stykke tid. Tidligere fandt jeg dine indlæg ret nuancerede, men på det seneste har jeg altså haft svært ved at finde nuancerne,
> Hvis vi lå nummer 8 med det nuværende materiale,
> så er jeg ret sikker på at vi stod på en temmelig
> stor udrensning, både på spillersiden og i
> trænerstaben, naturligvis da.
Det var ikke så meget det jeg fiskede efter. Det var mere din reaktion.
> Hvem er det nu lige der er negativ? Jeg er
> fuldstændigt overbevist om at vores trup
> indeholder en hel del mere end den har vist i
> denne sæson..
Det er realisme. Vi har, modsat vores konkurrenter, ikke forstærket os i vinterpausen, og har ret beset vel en svagere trup end både FCK, OB og Brøndby. At vores potentiale så til gengæld er stort, og at vi ikke har præsteret så godt som vi burde på nuværende tidspunkdt, er en anden sag. Men det ændrer ikke ved at vi altså skal have lige så store marginaler med os, som vi havde sidste forår for at få medaljer i en sæson, hvor Top 3 henter så mange point som de gør. Vi har vel ret beset fået de point indtil videre i denne sæson som vi kunne forvente?