Superligaen 21/22

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sahl

Re: Superligaen 21/22

Indlæg af Sahl »

Stoffer skrev:
7. jul 2021, 17:28
Sahl skrev:
7. jul 2021, 17:24
Stoffer skrev:
7. jul 2021, 17:17

det var min tanke, men jeg ved det ikke

sløje første 15 min. iø
I det mindste ser Onyedika rigtig god ud.
Ja, man kan godt se, der er potentiale der. Men han er godt nok en hård spiller. Kunne nemt have et gult i en alm. kamp allerede. Spændende om han har Franks god fornemmelse for det der.

Bedre de sidste 10 min.

ved godt Henriksen sagde han ikke ville ændre det store, men det er imponerende hvor meget spillet ligner sig selv fra sidste sæson. Det ligner intet er ændret andet end personel. (Og ja ja forbehold for jeg kun har set en halv time, men det bliver spændende at følge, om vi vitterligt intet nyt skal se.)

Og så et straffe fra vores nye mand. Flot.

Det er tydeligt vores spillere er rustne. De laver momentvis gode ting, men det hænger ikke 100% sammen og teknikken fejler lidt her og der. Tror det er godt de får spillet nogle træningskampe!

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Vores offensivspillere er godt nok uskarpe. Flot mål af Høegh!

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Cools skal slet ikke spille midterforsvar 😂 han sejler rundt

Sahl

Indlæg af Sahl »

Diebesten skrev:
7. jul 2021, 18:37
Cools skal slet ikke spille midterforsvar 😂 han sejler rundt
Det er godt det kun er en træningskamp, for de ser meget meget rustne ud. Mon ikke det bliver bedre jo mere de får spillet sammen. Men vi får godt nok behov for, at vores nyindkøbte spillere slår til hurtig!

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Bo Henriksen bliver en fiasko. Hvordan kan nogen tro, at den mand besidder kvalitet til FCM’s niveau?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Konsulen skrev:
7. jul 2021, 23:14
Bo Henriksen bliver en fiasko. Hvordan kan nogen tro, at den mand besidder kvalitet til FCM’s niveau?
Baseret på?

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Holdninger og (manglende) forventninger - præcis ligesom hos alle andre, inden sæsonstarten. Jeg har absolut ingen tro på, at en type som Bo Henriksen, er det FCM behøver for st genvinde mesterskabet. Jeg kan slet ikke se, hvad han skal kunne tilføre holdet - han er alt for meget “klovn” og “skrigeri”, og alt for lidt fodbold på det niveau

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
7. jul 2021, 23:59
Konsulen skrev:
7. jul 2021, 23:14
Baseret på?
Et sted at starte kunne være, det ligner, han har præcis 0,0 nye input til et hold, som sidste sæson trængte til nye ideer. Er et af vores mottoer ikke noget i stil med "den, som ophører med at søge at forbedre sig, har allerede tabt". Hvis ideen er, at det eneste vi manglede sidste sæson var mere power, så tror jeg, man banaliserer vores udfordringer.

Et andet sted kunne være, at det naturligvis er Henriksen der skal gøre sig fortjent til klubbens tillid og ikke omvendt. Manden kommer ikke med meritter fra den hylde, han nu er på. Hvis han ikke fungerer på det her niveau, så skal cheferne se det før hellere end siden. Tålmodighed og kontinuitet er en dyd, men det er omvendt en fælde ikke at indse, man har rekrutteret forkert.

Jeg håber virkelig, at Henrik Jensen kan komme med noget, og at der bliver lyttet.

Holdet skal have tid. Ja, bevares. Men der er ikke længe til vi møder Celtic.. Vi er altså ikke længere en klub, hvor vi bare kan sige "nånå næste sæson". Vi skal vinde, og vi skal vinde nu. Det har Henriksen heldigvis også selv været klar i mælet om. Han fortjener ikke en tøddel mere end andre trænere, bare fordi folk synes han er sjov og behagelig fætter, som man gerne ville drikke en bajer med.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi skal vel tænke på, at når man henter en del u-19 spillere og tidligere udlejede spillere op på et ikke sammenspillet hold, hvor flere profiler har forladt og andre tilsyneladende er på vej til det, ja så skal der virkelig arbejdes på relationerne og det er der også givet indtryk af at der skal arbejdes med. Hvis vi derudover kommer nyindkøb, hvis der sælges, hvilket nok sker, ja så skal der yderligere arbejdes på relationerne. Lad os dog give Bo lidt arbejdsro og ikke starte med kritik fra dag 1, efter nederlag til Poznan i en træningskamp, hvor man arbejder på at få meter i benene og arbejde på relationerne. Bo og trænerteamet er klar over, at der venter dem en stor opgave, og jeg er sikker på at de på sigt vil lykkedes, men vi skal nok ikke regne med et mesterskab i år trods alt, især ikke hvis flere profiler smutter, men så kommer der trods alt mange penge i kassen, som luner og som senere kan bruges på evt. nyindkøb. Vi skal gerne ende i top 3 og gå benhårdt efter pokalen i år, for vi skal i europa næste år det kan der ikke være tvivl om. TRO PÅ at vi vil lykkedes og bak op på tribunerne og spillerne vil gøre deres for at det nok skal lykkedes. God sommer.

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Nu kan vi ikke bruge træningskampe til en skid, lad os nu vente og se hvad der sker når vi starter op på næste fredag.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

TrueWolfMidt skrev:
8. jul 2021, 11:23
Vi skal vel tænke på, at når man henter en del u-19 spillere og tidligere udlejede spillere op på et ikke sammenspillet hold, hvor flere profiler har forladt og andre tilsyneladende er på vej til det, ja så skal der virkelig arbejdes på relationerne og det er der også givet indtryk af at der skal arbejdes med. Hvis vi derudover kommer nyindkøb, hvis der sælges, hvilket nok sker, ja så skal der yderligere arbejdes på relationerne. Lad os dog give Bo lidt arbejdsro og ikke starte med kritik fra dag 1, efter nederlag til Poznan i en træningskamp, hvor man arbejder på at få meter i benene og arbejde på relationerne. Bo og trænerteamet er klar over, at der venter dem en stor opgave, og jeg er sikker på at de på sigt vil lykkedes, men vi skal nok ikke regne med et mesterskab i år trods alt, især ikke hvis flere profiler smutter, men så kommer der trods alt mange penge i kassen, som luner og som senere kan bruges på evt. nyindkøb. Vi skal gerne ende i top 3 og gå benhårdt efter pokalen i år, for vi skal i europa næste år det kan der ikke være tvivl om. TRO PÅ at vi vil lykkedes og bak op på tribunerne og spillerne vil gøre deres for at det nok skal lykkedes. God sommer.
Jeg skal nok bakke op på lægter og hvorhen det er relevant, jeg tvivler på, det gør nogen forskel eller at Henriksen oplever uro, fordi jeg er kritisk herinde. Vi diskuterer bare.

Min evaluering på Henriksen går ikke så meget på pokaler. Det er altafgørende, men det kan man ikke rigtig evaluere pbga. Min vurdering baserer sig på, om vi konsekvent leverer gode præstationer.

Derfor dømmer jeg heller ikke Henriksen ude efter to træningskampe. Jeg påpeger, 1) frygten for at han ikke kommer med noget selvstændigt taktisk, den er ikke blevet afkræftet 2) præstationen mod Lech var sløj.

Det kan vise sig at være helt galt afmarcheret, jeg skriver bare, hvad jeg synes baseret på den info, som jeg har på nuværende tidspunkt. Men at få besked på at være tålmodig minder mig om tiden før slutspillet sidste år. Der skulle det hele også nok gå, vi skulle nok vise klassen, når det gjaldt. Lad os nu forholde os realistisk til hvad vi har og ikke har. Min tro holder jeg i kirken.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg må også tilstå, at jeg ikke er så tryg ved situationen her 1 uge inden sæsonstart.

Bo har ikke tidligere i sin trænerkarriere vist, at han kan få et tophold til at præstere og jeg ved ikke, om hans taktiske evner rækker til at løse de udfordringer, som vi havde sidste sæson. Jeg håber Henrik Jensen kan bidrage med det, da han trods alt har været vant til at være træner for et dominerende hold. Men who knows?

Trupmæssigt ser det også lidt skævt ud. Høegh for Scholz er en svækkelse. Dalsgaard er måske en opgradering på højre back, men mod Poznan virkede han ikke imponerende. Frank er med sikkerhed væk, mens Charles vist stadig er i Brasilien og kan se frem til 5 dages isolation, når han kommer til DK. Hvis Cajuste også forsvinder er vores midtbane markant svækket. Og så har vi slet ikke talt om at Evander har været skadet og ikke spillet endnu.

I front ser det ud til, at man satser på Brumado, men han er fortsat alt for meget blind passager. Kaba har endnu engang ikke fået en ordentlig opstart - aner vi et mønster her?

Ydermere var der et eller andet galt internt i truppen sidste sæson, som gjorde at vi ikke præsterede. Er det fixet ved at sende Awer, Kaba, Hansen og Priske videre? Jeg ved det ikke - for jeg ved ikke, hvem problemet var/er.

Men der er godt nok mange spørgsmål og jeg har svært ved at se, at vi er klar til at toppræstere om 1 uge og derefter mod Celtic - som er en ekstrem vigtig kamp, hvis vi gerne vil spille europæisk i efteråret.

Så jeg er godt nok pessimistisk på den korte bane forud for sæsonen.

Men OK - sidst jeg var det, var i sommeren 19, og da endte det vist meget godt :-)

Sahl

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:
8. jul 2021, 20:44
Jeg må også tilstå, at jeg ikke er så tryg ved situationen her 1 uge inden sæsonstart.

Bo har ikke tidligere i sin trænerkarriere vist, at han kan få et tophold til at præstere og jeg ved ikke, om hans taktiske evner rækker til at løse de udfordringer, som vi havde sidste sæson. Jeg håber Henrik Jensen kan bidrage med det, da han trods alt har været vant til at være træner for et dominerende hold. Men who knows?

Trupmæssigt ser det også lidt skævt ud. Høegh for Scholz er en svækkelse. Dalsgaard er måske en opgradering på højre back, men mod Poznan virkede han ikke imponerende. Frank er med sikkerhed væk, mens Charles vist stadig er i Brasilien og kan se frem til 5 dages isolation, når han kommer til DK. Hvis Cajuste også forsvinder er vores midtbane markant svækket. Og så har vi slet ikke talt om at Evander har været skadet og ikke spillet endnu.

I front ser det ud til, at man satser på Brumado, men han er fortsat alt for meget blind passager. Kaba har endnu engang ikke fået en ordentlig opstart - aner vi et mønster her?

Ydermere var der et eller andet galt internt i truppen sidste sæson, som gjorde at vi ikke præsterede. Er det fixet ved at sende Awer, Kaba, Hansen og Priske videre? Jeg ved det ikke - for jeg ved ikke, hvem problemet var/er.

Men der er godt nok mange spørgsmål og jeg har svært ved at se, at vi er klar til at toppræstere om 1 uge og derefter mod Celtic - som er en ekstrem vigtig kamp, hvis vi gerne vil spille europæisk i efteråret.

Så jeg er godt nok pessimistisk på den korte bane forud for sæsonen.

Men OK - sidst jeg var det, var i sommeren 19, og da endte det vist meget godt :-)
Jeg kan sagtens forstå når folk er utryk over ved situationer hvor spillere ikke er på plads eller indkørt i truppen endnu og endnu mere hvis der er solgt mange profiler, men at være utryk baseret på en træningskamp og et hold med mange nye relationer er lidt mærkeligt.
Tænker Bo er langt bedre stillet end mange andre trænere vi har haft og også meget mere erfaring!!!

Om Bo bliver en succes kan vi ikke spå om endnu og heller ikke efter 10 kampe.. det er noget man må gøre status på efter en længere periode. Men jeg føler mig godt tryk med trænerne (noter, trænere og ikke træner) da jeg synes det virker fornuftigt.

Vores spillertrup er jeg også lidt små utryk ved og endnu mere fordi det er så tæt på vores CHL kamp, men vi må også kende vores plads i systemet! Mange glemmer at vi hverken er en stor klub international og at vores liga heller ikke ligefrem er toppen... Vi skal være utrolig glade for hvor vi er i dag og stole på klubben har en plan om videreudvikling.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Man kan også sige hvis Lech Poznan kampen skal være et tegn på at vi skal være utrygge, kan vi bruge Malmø kampen til at være trygge. Vores første træningskamp og Malmøs sidste, og den vandt vi.

Poznan kampen virkede ikke god (har ikke set kampene), men hvad så.
Vi kan ikke bruge træningskampene til at analysere når vi vinder, men godt når vi taber?

Kan måske godt blive lidt ærgerlig over hvis man satser på de gamle (Høegh og Dalsgaard) fremfor de unge (Nicoalisen og Joel/Cools), men lad os se.
Måske godt nok vi har en OB kamp inden Celtic, og vi får Lössl tilbage på keeperen, der også må være med til at give lidt mere kontinuitet.

Men ja, sidst vi skulle bygge op, vandt vi et mesterskab "før tid", og da vi skulle præstere, fik vi en lidt ærgerlig 2. plads.
Hvem ved, kan være vi så skal bygge op og vinde et mesterskab igen ;)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
8. jul 2021, 23:52
Man kan også sige hvis Lech Poznan kampen skal være et tegn på at vi skal være utrygge, kan vi bruge Malmø kampen til at være trygge. Vores første træningskamp og Malmøs sidste, og den vandt vi.

Poznan kampen virkede ikke god (har ikke set kampene), men hvad så.
Vi kan ikke bruge træningskampene til at analysere når vi vinder, men godt når vi taber?

Kan måske godt blive lidt ærgerlig over hvis man satser på de gamle (Høegh og Dalsgaard) fremfor de unge (Nicoalisen og Joel/Cools), men lad os se.
Måske godt nok vi har en OB kamp inden Celtic, og vi får Lössl tilbage på keeperen, der også må være med til at give lidt mere kontinuitet.

Men ja, sidst vi skulle bygge op, vandt vi et mesterskab "før tid", og da vi skulle præstere, fik vi en lidt ærgerlig 2. plads.
Hvem ved, kan være vi så skal bygge op og vinde et mesterskab igen ;)
Jeg så den ikke, jeg kunne ikke finde stream, spillede vi godt mod Malmø?

Jeg har på intet tidspunktet påstået det fremhævede. Og. Jeg er helt klar i mælet om, hvad jeg udtaler mig på baggrund af og om. Men jeg håber, du selv kan se ironien i, du er uenig med mig, når du ikke har set kampen, men mener _jeg_ skal inddrage flere elementer i min analyse. Methinks she doth protest too much

Besvar