Awer Mabil

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ben2han

Re: Awer Mabil

Indlæg af ben2han »

Xinx skrev:
16. jan 2019, 15:58
mousebreaker skrev:
16. jan 2019, 13:04
Jeg tror Awer Mabil i sidste ende kommer længere med sin karriere end Sisto gør med hans. Han virker mere mentalt stærk og han rammer ikke bundniveau så ofte som Sisto gør. Sisto's topniveau er måske nok stadig højere, men i længden tror jeg på Awers større stabilitet vinder. Tænker også at han kommer til at lægge på sit topniveau mens Sisto stadig ikke viser nogen form for fremgang når det kommer til frekvensen af dårlige/halvsløje kampe.
Du glemmer helt at de begge er 95'ere. Det kan godt være Awer viser stabilt højt niveau, men han har ikke vist det i andet end Suppen. Allerede for 3 år siden havde Pione vist det i Europa kval og gruppespil (hvor han var afgørende selv med den elendige form han havde). Det har Awer ikke vist. Faktisk er det kun i denne sæson, Awer har vist stabilt højt niveau.

Forhåbentlig har Awer vendt det og ender med at være ligeså/mere succesfuld end Pione, men han er langt efter ham lige nu.
du kan have en point der, man skal vise stabilitet over længere tid, men men men, Mabil ligger godt til, flest assist i ligaen og har scoret 5, spændende om han kan lægge mere på i foråret for så kan det blive et stort salg.

ihaki

Indlæg af ihaki »

med den kontrakt han har, skal han vel sælges nu eller til sommer, hvis man skal have meget for ham

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Han har da lige forlænget til 2022? :)
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/aw ... meren-2022

ihaki

Indlæg af ihaki »

nå fedt, så er trans ikke opdateret, skøn overreskelse

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

ihaki skrev:
16. jan 2019, 17:12
Øverst i forummet, er der en fremragende tråd "Kontrakter i FCM", hvor man kan få et lækkert overblik over kontraktsituationen i klubben.
Høvdingen af Herning

ihaki

Indlæg af ihaki »

Saemala skrev:
16. jan 2019, 17:18
ihaki skrev:
16. jan 2019, 17:12
Øverst i forummet, er der en fremragende tråd "Kontrakter i FCM", hvor man kan få et lækkert overblik over kontraktsituationen i klubben.
i know, men nu var jeg derinde og kigge lidt, så går jeg selvfølgelig ikke herind for at se

Flemse

Indlæg af Flemse »

Som australsk statsborger har Mabil så egentlig nemmere ved at få arbejdstilladelse i England, end f.eks. Paul har? England og Australien har trods alt stadig samme dronning :-)

Edit: Han er jo efterhånden blevet fast man på landsholdet, så det bliver muligvis ikke et problem alligevel :-)

Flemse

Indlæg af Flemse »

Flemse skrev:
17. jan 2019, 09:54
Som australsk statsborger har Mabil så egentlig nemmere ved at få arbejdstilladelse i England, end f.eks. Paul har? England og Australien har trods alt stadig samme dronning :-)

Edit: Han er jo efterhånden blevet fast man på landsholdet, så det bliver muligvis ikke et problem alligevel :-)
Efter at have læst lidt op på det, kan jeg se, at han, da Australien ligger nummer 41 på FIFA's rangliste, skal have spillet mindst 75% af landskampene de sidste 2 år. Det har han jo ikke endnu, så vi er ude i, at han skal have dispensation efter nedenstående regler:

https://latitudelaw.com/news/the-fas-po ... ng-brexit/

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Xinx skrev:
16. jan 2019, 15:58
mousebreaker skrev:
16. jan 2019, 13:04
Jeg tror Awer Mabil i sidste ende kommer længere med sin karriere end Sisto gør med hans. Han virker mere mentalt stærk og han rammer ikke bundniveau så ofte som Sisto gør. Sisto's topniveau er måske nok stadig højere, men i længden tror jeg på Awers større stabilitet vinder. Tænker også at han kommer til at lægge på sit topniveau mens Sisto stadig ikke viser nogen form for fremgang når det kommer til frekvensen af dårlige/halvsløje kampe.
Du glemmer helt at de begge er 95'ere. Det kan godt være Awer viser stabilt højt niveau, men han har ikke vist det i andet end Suppen. Allerede for 3 år siden havde Pione vist det i Europa kval og gruppespil (hvor han var afgørende selv med den elendige form han havde). Det har Awer ikke vist. Faktisk er det kun i denne sæson, Awer har vist stabilt højt niveau.

Forhåbentlig har Awer vendt det og ender med at være ligeså/mere succesfuld end Pione, men han er langt efter ham lige nu.
Nej jeg havde på ingen måde glemt at de er jævnaldrende. Jeg ved godt at Pione nu spiller i Spanien og er på det danske landshold (hvor han desværre har været pivringe). Hans rammer alt for frekvent bunden og han forekommer mig at være skrøbelig mellem ørerne, i hvert fald ifht hvad der kræves.
Selvfølgelig kan Pione arbejde sig frem til at blive mere stabil hvad jeg krydser arme og ben for at han gør. Hans topniveau er en fryd at følge, der er bare til tider enormt lang tid mellem snapsene.
Det er selvflg en modig udtalelse at sige, at en superligaspiller vil få en bedre karriere end en jævnaldrende der spiller på et midterhold i Spanien, men jeg vil ikke blive overrasket hvis det ender sådan. Mest af alt fordi min tro på Sisto er faldende. Jeg er ikke imponeret over hans udvikling i Celta Vigo

Awer Mabil har modsat Pione allerede fået sit spillemæssige gennembrud på landsholdet, med fine præstationer mod stormagter som Palæstina og Syrien .... :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ved ikke om man skal sammenligne.

Men tror nu nok at Sisto er ret intelligent, på det punkt tror jeg egentlig han ligner Sviatchenko lidt.
Men måske de til tider begge tænker lidt for meget?

Sisto skal bare have en træner der tror på ham og kan motivere ham. Den første tid i Celta var jo fremragende, men trænerskiftene har ikke været god for ham. Håber han snart får en ny træner, så tror jeg vi får en vild Sisto at se. :)

Angående Mabil er det jo bare fremragende på alle måder. En fed case.
Vi skal have med, det var jo lidt en lotto kupon eller en kalkuleret risiko vi tog, men man må sige at det har været en lotto kupon med succes, og fed fyr :D

Ved faktisk ikke om det er Søren Bjerg eller Ove Pedersen der har ansvaret for kontakten med udlejnings spillere, men der er da en af dem, der har gjort det fornuftigt også :)

Lidt mere om Mabil's transfer her (efter cirka 24:30)
https://soundcloud.com/statsbomb-pod/st ... s-and-more

Det her interview er også alt for fedt :D
https://twitter.com/FOXSportsNews/statu ... 6971487232

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev:
17. jan 2019, 14:42
Ved ikke om man skal sammenligne.

Men tror nu nok at Sisto er ret intelligent, på det punkt tror jeg egentlig han ligner Sviatchenko lidt.
Men måske de til tider begge tænker lidt for meget?

Sisto skal bare have en træner der tror på ham og kan motivere ham. Den første tid i Celta var jo fremragende, men trænerskiftene har ikke været god for ham. Håber han snart får en ny træner, så tror jeg vi får en vild Sisto at se. :)
Nu skal Mabil tråden jo ikke handle om Sisto, men jeg vil lige hurtigt sige at jeg ikke angreb Sistos intelligens, men hans mentale robusthed. Stor forskel. Jeg håber bestemt også han begynder en positiv udvikling hvor man over en lang periode ser en spiller der performer stort set hver gang. Bundniveuaet skal hæves og det tror jeg da også han arbejder på.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen

Indlæg af Vijen »

Sniper

Indlæg af Sniper »

Vijen skrev:
26. jan 2019, 09:02
https://www.news.com.au/sport/sports-li ... 50032e8df0

Kondolere Awer
Forfærdeligt 😔

MFKM

Indlæg af MFKM »

Hvor er det tragisk, og hvor håber jeg vi kan vise den vildeste støtte til mabil når han vender tilbage.

Cortez

Indlæg af Cortez »

My condolences, Awer!

Such a tragedy, so meaningless and awful.

Take care of your family.

/Cortez

Besvar