Har Chuma vist noget i Fredericia?Willigenburg skrev: ↑17. nov 2018, 15:07Det er sjovt så mange der gerne vil have nyt blod til angrebet, men glemmer at vi allerede har skrevet med Chuma som pt. spiller i Fredericia. Med ham, George og Dovbyk vil jeg sige vi er godt dækket ind på den position.
Transfer vinter 18/19
-
Jesper BW1100
Re: Transfer vinter 18/19
Jeg er ret sikker på, at Chuma bliver udlejet i foråret. Enten til Fredericia eller et andet sted. Manden har vist ikke spillet 90 minutter i en gældende kamp siden engang i maj. Han har også været pivrusten de gange, hvor han har fået chancen i FCF.Willigenburg skrev: ↑17. nov 2018, 15:07Det er sjovt så mange der gerne vil have nyt blod til angrebet, men glemmer at vi allerede har skrevet med Chuma som pt. spiller i Fredericia. Med ham, George og Dovbyk vil jeg sige vi er godt dækket ind på den position.
Første prioritet for ham må være at få nogle minutter i benene. Her er i øvrigt, hvad Jonas Dal udtalte om ham i september https://frdb.dk/fc/Dal-Ny-angriber-skal ... kel/202828
Derudover kan han ikke slå den mægtige Anders Holvad af holdet i Fredericia, så kan simpelthen ikke se andet end, at han vil havne på tribunen hos os i foråret med de nuværende angribere, som vi ellers råder over.
Dovbyk er langt mere interessant som alternativ til angrebet, da han har vist lovende takter. Problemet er bare, at vi ikke ved, hvor han står, når han kommer tilbage fra så langt et skadesforløb. Det er vel ikke utænkeligt, at det først er i næste sæson, at han er tilbage på et niveau, hvor han kan gøre en forskel for os?
Vi har ikke behov for en angriber, hvis vi beholder Paul (og George), men bliver han solgt, så har vi altså et kæmpe hul på positionen i foråret, hvis der ikke kommer nogen angriber ind.
Vi kan altid leje Alexander Sørloth eller købe ham.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/landsho ... ncer-norge
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/landsho ... ncer-norge
Hvis Paul ryger i vintervinduet, kunne det være rigtigt fedt hvis vi kunne leje Sørloth i foråret. Jeg tror ikke et køb er muligt indenfor de økonomiske rammer.
Nej. Et køb af Sørloth virker ikke særlig realistisk. Han skal i givet fald være villig til at give afkald på en masse penge for at komme tilbage til os.
Jeg vil også gætte på, at han har andre muligheder, end at tage en tur til den danske liga for at genstarte karrieren.
Det ville være en monster-signing, hvis vi kan hive ham hjem, som erstatning for Paul. Et halvt år på leje, hvor CP betaler en stor del af hans løn (Erik-modellen), er dog det eneste (mindre realistiske) scenario, som jeg kan se for mig.
Jeg vil også gætte på, at han har andre muligheder, end at tage en tur til den danske liga for at genstarte karrieren.
Det ville være en monster-signing, hvis vi kan hive ham hjem, som erstatning for Paul. Et halvt år på leje, hvor CP betaler en stor del af hans løn (Erik-modellen), er dog det eneste (mindre realistiske) scenario, som jeg kan se for mig.
Jeg tror, Ståle vil gøre alt, hvad der står i hans magt for at snuppe Sørloth, hvis en retur til Danmark overhovedet kan komme på tale. Han passer perfekt ind i FCK. Og signalværdien ville være kæmpestor - den vil Ståle rigtig gerne have.
Håber ikke, Danmark er interessant for Sørloth.
Jeg er næsten 100% sikker på, at Sørloth ikke vil til FCK. Han er FCM FAN- det viste han jo også i den grad, da han kom hjem til guldfesten.Acebone skrev: ↑20. nov 2018, 14:22Jeg tror, Ståle vil gøre alt, hvad der står i hans magt for at snuppe Sørloth, hvis en retur til Danmark overhovedet kan komme på tale. Han passer perfekt ind i FCK. Og signalværdien ville være kæmpestor - den vil Ståle rigtig gerne have.
Derudover er han kæmpe fan af Jess Thorup, derfor kunne jeg forestille mig, at Jess henter Sørloth til Gent. Dette er et step ned for ham fodboldmæssigt, som kan kickstarte ham igen... Læg dertil- Gent har midlerne til at kunne hente ham.
Derfor er det måske lidt ærgerligt vi har mistet Jess på den front..
-
Mrlewanski
Jeg håber, FCM laver en "FCK-handel" og snupper Jonas Knudsen som erstatning for Dal Hende. Han har kontraktudløb til sommer, er fra Vestjylland og kan måske lokkes, hvis han bliver præsenteret for en spændende plan. God solid back som tilmed kaster langt 
Ulig andre ovenfor så håber jeg på minimal (leje undtaget) aktivitet ud eller ind i transfervinduet. - Jeg håber, at akademispillere og spillere allerede i truppen stepper op i nødvendigt omfang.
Jeg er lodret uenig i, at man skal til at lave "fck-handler" i et vintervindue. At hente udenlandsproffer hjem skal kun gøres meget sjældent. Vi er heldigvis ikke fck. Vi må stole på konceptet, og så må det bringe holdet så langt som muligt.
Jeg er lodret uenig i, at man skal til at lave "fck-handler" i et vintervindue. At hente udenlandsproffer hjem skal kun gøres meget sjældent. Vi er heldigvis ikke fck. Vi må stole på konceptet, og så må det bringe holdet så langt som muligt.
Hele vores bagkæde med Kian, Erik og Scholtz er vel alle hentet hjem på den konto?Stoffer skrev: ↑21. nov 2018, 09:32Ulig andre ovenfor så håber jeg på minimal (leje undtaget) aktivitet ud eller ind i transfervinduet. - Jeg håber, at akademispillere og spillere allerede i truppen stepper op i nødvendigt omfang.
Er enig i det store hele i det du skriver - Paul mener jeg skal erstattes for han kommer til at skifte det kan jeg næsten ikke forestille mig andet end - Det har han fortjent anyways. Der har vi ikke en spiller som kan gå ind og erstatte ham for hvor længe går der inden Dovbyk er klar til at tage over som jeg tror var planen? Ved intet om hvor langt han er i hans skadesforløb, men derefter skal han vel også bruge 6 måneder til at komme op i gear og der må jeg sige at jeg ikke stoler ret meget på George og Kraev som de andre options indtil at han bliver ordentligt klar.Stoffer skrev: ↑21. nov 2018, 09:32Ulig andre ovenfor så håber jeg på minimal (leje undtaget) aktivitet ud eller ind i transfervinduet. - Jeg håber, at akademispillere og spillere allerede i truppen stepper op i nødvendigt omfang.
Vi skal hente dem når det giver mening til positioner som vores ungdomsafdeling ikke har en spiller der kommer til at dække af lige nu.
Uden at kende vores ungdomsafdeling til ret stor grad så har jeg ikke hørt om nogen angriber eller venstre back der skulle være klar til at springe op på superliga holdet og slå til i tilfælde af salg/skader - Desværre! Derfor står de 2 positioner ret højt på min liste anyways - En relativt ung venstre back ind (Jonas Knudsen urealistisk i mine øjne) som kan konkurrere med Marc og snuppe pladsen når han engang smutter og Ingvartsen ind som erstatning for Paul er stadigt mine største ønsker.
Skal dog så også siges at vores koncept - Modsat fx Nordsjælland - er at vi har erfarne dygtige spillere til at løfte de unge. Mener at det var i et interview med Canal 9 at Svend snakkede om at løfte niveauet på de erfarne og at de godt kunne være landsholdsspillere i stedet for superliga profiler. Så hver gang der opstår et hul som vi ikke selv kan dække må vi jo hente et stort talent fra nogle andre eller en erfaren dygtig skandinavisk profil hjem fra udlandet. Kunne være en af Olsson brødrende eller Knudsen til venstre backen - Ikke at jeg tror at nogen af dem er realistiske på nuværende tidspunkt.
Det er de, og det samme er JP. Derfor skriver jeg sjældent og ikke aldrig. At hente sådan nogle spillere, når det løfter barren og er nødvendigt, er en del af konceptet. Jeg reagerer på, at folk vil hente Sørloth og Knudsen i et vintervindue, som notorisk er en anden størrelse end sommervinduet, og at man vil gøre det med fx Sørloth, hvor andre spillere står på spring. Bliver MDH solgt, er det en anden sag, det medgiver jeg - men selv der må vi slå koldt vand i blodet og overveje Joel, som nu har fået mere sikker grund under fødderne, end da han først prøvede pladsen.Christian skrev: ↑21. nov 2018, 11:51Hele vores bagkæde med Kian, Erik og Scholtz er vel alle hentet hjem på den konto?Stoffer skrev: ↑21. nov 2018, 09:32Ulig andre ovenfor så håber jeg på minimal (leje undtaget) aktivitet ud eller ind i transfervinduet. - Jeg håber, at akademispillere og spillere allerede i truppen stepper op i nødvendigt omfang.
Vi vurderer nok behovet for en afløser til Paul forskelligt. I min optik vil det være overilet at afskrive George og Dovbryk på forhånd og indhente en ny, der skal gå ind over dem.Peter skrev: ↑21. nov 2018, 11:56Er enig i det store hele i det du skriver - Paul mener jeg skal erstattes for han kommer til at skifte det kan jeg næsten ikke forestille mig andet end - Det har han fortjent anyways. Der har vi ikke en spiller som kan gå ind og erstatte ham for hvor længe går der inden Dovbyk er klar til at tage over som jeg tror var planen? Ved intet om hvor langt han er i hans skadesforløb, men derefter skal han vel også bruge 6 måneder til at komme op i gear og der må jeg sige at jeg ikke stoler ret meget på George og Kraev som de andre options indtil at han bliver ordentligt klar.Stoffer skrev: ↑21. nov 2018, 09:32Ulig andre ovenfor så håber jeg på minimal (leje undtaget) aktivitet ud eller ind i transfervinduet. - Jeg håber, at akademispillere og spillere allerede i truppen stepper op i nødvendigt omfang.
Vi skal hente dem når det giver mening til positioner som vores ungdomsafdeling ikke har en spiller der kommer til at dække af lige nu.
Uden at kende vores ungdomsafdeling til ret stor grad så har jeg ikke hørt om nogen angriber eller venstre back der skulle være klar til at springe op på superliga holdet og slå til i tilfælde af salg/skader - Desværre! Derfor står de 2 positioner ret højt på min liste anyways - En relativt ung venstre back ind (Jonas Knudsen urealistisk i mine øjne) som kan konkurrere med Marc og snuppe pladsen når han engang smutter og Ingvartsen ind som erstatning for Paul er stadigt mine største ønsker.
Skal dog så også siges at vores koncept - Modsat fx Nordsjælland - er at vi har erfarne dygtige spillere til at løfte de unge. Mener at det var i et interview med Canal 9 at Svend snakkede om at løfte niveauet på de erfarne og at de godt kunne være landsholdsspillere i stedet for superliga profiler. Så hver gang der opstår et hul som vi ikke selv kan dække må vi jo hente et stort talent fra nogle andre eller en erfaren dygtig skandinavisk profil hjem fra udlandet. Kunne være en af Olsson brødrende eller Knudsen til venstre backen - Ikke at jeg tror at nogen af dem er realistiske på nuværende tidspunkt.
Jeg er også i tvivl om, hvordan det ser ud på den ventreback. Jeg går fortsat med en forhåbning om, at Joel kan overtage, og at MDT og Munksgaard kan tilkæmpe sig den anden. Joel kan med begge ben, spørgsmålet er bare, om han kan nok med det venstre - han kan blive giftig, hvis han både kan gå begge veje.
Det sidste om konceptet er jeg helt enig i. Det forsøger jeg heller ikke at udfordre. Min pointe er, at der er en glidende overgang mellem FCN og FCK, hvor jeg plæderer for besindelse (og mindre "fck tilgang", så økonomien forbliver stærk). Jeg frygter, at den nuværende succes gør os fans overivrige.
Gad vide om FCM har en videresalgsklausul på K. Olsson ?
Han rygtes til Fiorentina, noget af en bet og rids i lakken på FCM, at de ikke kunne få ham til at performe i FCM
Han rygtes til Fiorentina, noget af en bet og rids i lakken på FCM, at de ikke kunne få ham til at performe i FCM
Njaa... er ikke helt enig i at FCM ikke kunne få Olsson til at performe. Synes han til tider spillede fremragende for os. Desværre haltede han meget på den fysiske del af spillet (og til tider også med at træffe kloge beslutninger, men han var også meget ung, da han var hos os). Men måske han har fået tillagt sig dette også?
Hvorom alting er, så mener jeg ikke, han var berretiget til mere spilletid hos os, end han fik. Desværre var han for utålmodig og ville noget andet. Fair nok. Men derfra og så til at sætte prædikatet på ham, at klubben fejlede i at indfri potentialet, synes jeg ikke er korrekt.
/Cortez
Hvorom alting er, så mener jeg ikke, han var berretiget til mere spilletid hos os, end han fik. Desværre var han for utålmodig og ville noget andet. Fair nok. Men derfra og så til at sætte prædikatet på ham, at klubben fejlede i at indfri potentialet, synes jeg ikke er korrekt.
/Cortez
-
Nicolai Kammersgaard
Jeg kan godt forstå at du gerne vil have enten MDT eller Munksgaard tilbage på højre back i stedet for Joel, men som jeg ser det er der en stor kvalitetsforskel mellem Joel og de to andre og jeg vil næsten sige at Joel har europæisk klasse på trods af hans unge alder. Så for mig at se er spørgsmålet om ikke vi får mere ud af at lade Joel blive på højre backen og så sælge ham om et år eller halvandet med stor gevinst i stedet for død og pine at give pladsen til MDT og Munksgaard fordi de har lange kontrakter. Personligt håber jeg at vi af skipper Munksgaard på leje, da jeg synes MDTs fart passer bedst til vores spillestil. Alternativt kan vi prøve Munksgaard som reserve til venstre, hvis ikke han allerede er det nu. Desuden kan jeg også forestille mig at Munksgaard er den med mindst tålmodighed og jeg synes også at det er lidt synd at vi skrev så lang en kontrakt med ham for så at sætte ham op på tribunen.Stoffer skrev: ↑21. nov 2018, 15:36Jeg er også i tvivl om, hvordan det ser ud på den ventreback. Jeg går fortsat med en forhåbning om, at Joel kan overtage, og at MDT og Munksgaard kan tilkæmpe sig den anden. Joel kan med begge ben, spørgsmålet er bare, om han kan nok med det venstre - han kan blive giftig, hvis han både kan gå begge veje.
Nicolai