FCM-dynastiet: 2018-2028

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: FCM-dynastiet: 2018-2028

Indlæg af Kent »

Konsulen skrev:
25. jul 2018, 10:32
Hvis man vil på niveau med FCK, skal klubben jo også agere som om de vil. Det kan da godt være, at Drexler fortrød kontrakten, men hvad betyder det? Klubben skulle da holde ham fast på den indtil de havde signet med en acceptabel afløser. Nu finder de med garanti ikke en på samme niveau. Jeg mener bestemt, at klubben måske nok handlede samvittighedsfuldt ift. spillerens personlige ønsker, men glemte klubben....og det er amatøragtigt
Fodboldspillere skal jo være motiverede, for at kunne præstere. Samt spillet ind på holdet. Og i form. Samt ikke mindst skadesfri. Ingen af de ting gjorde sig gældende ved Drexler, og derfor giver det ingen mening, at klubben skulle fastholde ham indtil de havde en afløser på plads. Det hjælper altså ikke noget, at have en spiller gående, som ikke gider være her. Kontrakt eller ej. Derfor er det fair nok, at man sælger ham. Men det er en bet ift dynasti-ambitionerne.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Med den holdning, og indstilling, er kontrakter kun en ulempe for klubben. Med din argumentation, så skal man sælge alle spillere der ønsker at komme væk, for de er ikke længere motiverede?
Ift. Drexler, så skrev han jo i sin tid under med FCM, fordi han ønskede at spille for klubben. Jeg kan ikke se, hvorfor muligheden for at spille for en anden tysk klub, skulle gøre FCM ringere for ham? Det er blot som klub, at sætte hælene i, og holde spilleren op på kontrakten. Han har skrevet under, og han ville helt sikkert også have været så professionel, at han vil præstere sit yderste for at få succes sammen med FCM

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

X

THenry

Indlæg af THenry »

Konsulen skrev:
25. jul 2018, 10:32
Hvis man vil på niveau med FCK, skal klubben jo også agere som om de vil. Det kan da godt være, at Drexler fortrød kontrakten, men hvad betyder det? Klubben skulle da holde ham fast på den indtil de havde signet med en acceptabel afløser. Nu finder de med garanti ikke en på samme niveau. Jeg mener bestemt, at klubben måske nok handlede samvittighedsfuldt ift. spillerens personlige ønsker, men glemte klubben....og det er amatøragtigt
Selvom Drexler var den mest spændende signing i lang tid, så ville det ikke give mening at beholde klubbens helt store investering i klubben (med risiko for at han ikke ville falde til, og at vi derfor ville komme til at sælge ham med tab om et halvt eller helt år ift. den pris, som vi fik nu) bl.a., da der er nogle problemer i hans familie.

Tror bare vi i sidste ende skal glæde os over en transfergevinst på ham, som vi kan investere i en (eller flere) nye spillere, der kan styrke truppen, selvom jeg satans gerne havde set ham i vores trøje efter, at have set ham være en kampe profil for Kiel (desværre var risikoen formentlig for stor ift. til at vi aldrig ville se ham på det niveau for os)!

Forhåbentlig kan vi finde en anden (sikkert ukendt spiller via Smart Odds), der ønsker at være her, hvilket må være ret essentielt for en klub, der altid prædiker "familieklub" og "det hele meneske" osv.

Transferstrategien er jo også fortsat at "outsmarte" (og ikke "outspende") f.eks. FCK, så forhåbentlig kan Smart Odds finde en anden spædende spiller (som man fandt Drexler før alle andre, og derfor fik han til under markedspris), som vi kan bygge et "dynasti" op omkring på sigt. Vi har ikke råd til, at smide klubbens store investeringer på bænken/reserveholdet til at de makker ret, så jeg mener ikke, at klubben har ageret amatøragtigt eller mod egne interesser i denne sag.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

I øvrigt tænker jeg at vi er for langt fra ifht til overskriften på denne tråd 2018-2028

Det vil sige at vi starter fra NU. Det er dybt urealistisk når planen ikke er at købe os til det. Jeg synes det er fede udmeldinger fra ledelsen og tolker det mere som at det er det næste mål man sigter mod. Det synes også logisk. Med to mesterskaber på fire år in mente og det naturlige i at man hele tiden gerne vil udvikle sig og blive bedre - så bør man selvfølgelig sigte mod at blive det bedste hold og strømline organisationen på alle fronter for at dette kan komme til at ske. Det tager tid og vi er på rette vej

Med nuværende spillertrup skal der dog investeres stort - meget stort - for at det begynder at se realistisk ud. Der skal virkelig meget kvalitet til for at vi gør et nuværende 50/50 opgør til et 70/30 opgør i Europa og det er der vi skal op for at de europæiske "forventninger" ikke skal lyde som om de kommer fra en person fra den lukkede afdeling
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
26. jul 2018, 07:44
Med nuværende spillertrup skal der dog investeres stort - meget stort - for at det begynder at se realistisk ud. Der skal virkelig meget kvalitet til for at vi gør et nuværende 50/50 opgør til et 70/30 opgør i Europa og det er der vi skal op for at de europæiske "forventninger" ikke skal lyde som om de kommer fra en person fra den lukkede afdeling
For at det kan blive 70/30 i europa er der to ting, der er vigtige: 1) at vi bliver mestre (fordi champions-ruten er markant lettere end non-champions ruten) og 2) at vi får højnet vores koefficient-point (så vores seedning forbedres).
Jeg mener, at vores nuværende trup har tilstrækkelig kvalitet, til i hvert fald at ende i EL-gruppespil i indeværende sæson, grundet at vi er i champions-ruten. Nøglekampen i den ligning er Astana-kampen, som skal vindes. Så ser det ganske fornuftigt ud med 2 matchbolde for EL-gruppespil. Hvis vi i begge de matchbolde har 50/50 for at vinde (hvilket ikke er helt forkert - måske endda lavt sat), så har vi faktisk 75% sandsynlighed for EL.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
26. jul 2018, 08:49
mousebreaker skrev:
26. jul 2018, 07:44
For at det kan blive 70/30 i europa er der to ting, der er vigtige: 1) at vi bliver mestre (fordi champions-ruten er markant lettere end non-champions ruten) og 2) at vi får højnet vores koefficient-point (så vores seedning forbedres).
Jeg mener, at vores nuværende trup har tilstrækkelig kvalitet, til i hvert fald at ende i EL-gruppespil i indeværende sæson, grundet at vi er i champions-ruten. Nøglekampen i den ligning er Astana-kampen, som skal vindes. Så ser det ganske fornuftigt ud med 2 matchbolde for EL-gruppespil. Hvis vi i begge de matchbolde har 50/50 for at vinde (hvilket ikke er helt forkert - måske endda lavt sat), så har vi faktisk 75% sandsynlighed for EL.
Måske det var uklart det jeg skrev, men det var ikke sådan jeg mente det.

Jeg mente det på den måde at et opgør som i dag er 50/50 med det nuværende hold, skal være et 70/30 opgør med et fremtidigt hold. Dvs udelukkende en krævet forbedring på spillertruppen. Det er så meget bedre jeg estimerer vi skal være for at jeg kan se nogen form for realisme i det ønskede fremtidsscenarie, med gruppespil hvert år.

Men det er rigtigt at bedre seedninger, mestervej etc etc giver nemmere modstandere (og/eller dobbelt chance). Hvis man skal kunne tro på et gruppespil hvert år skal der simpelthen ikke være mange muligheder i lodtrækningen som vil give modstanderne bare 35% chance for at slå os ud. Hvis vi leger at vi havde FCKs koefficientpoint lige nu, så vil der stadig være for mange 50/50 opgør i lodtrækningen tænker jeg.

Bedste chance tænker jeg stadigvæk er at Danmark kommer højt nok op på ranglisten så vi får 1 hold direkte i CL gruppespil
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Har i øvrigt lige et spørgsmål:
Kan man være en dynasti spiller som i kalder det, i FCM hvis man ikke er god nok til at repræsentere sit land på landsholdet. Jeg siger klart NEJ, med den mulige undtagelse som ville tale Jacob Poulsens sag. Med alder og tidligere landsholdsspiller...

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

mousebreaker skrev:
26. jul 2018, 13:22
Kan man være en dynasti spiller som i kalder det, i FCM hvis man ikke er god nok til at repræsentere sit land på landsholdet. Jeg siger klart NEJ, med den mulige undtagelse som ville tale Jacob Poulsens sag. Med alder og tidligere landsholdsspiller...
Er det ikke lidt for firkantet sat op? På den måde udelukker du jo spillere fra en lang række lande: Spanien, Tyskland, Italien, Frankrig etc.
Ville eksempelvis Drexler ikke have potentiale til at være "dynastispiller" i dine øjne?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
26. jul 2018, 13:22
Som Jacob siger, så vil det udelukke spillere fra mange store nationer. Ligeledes vil en landsholdsspiller fra Færøerne nok næppe per automatik være en dynasti-spiller. Så det bliver for firkantet, at definere det på den måde. Men hvis vi taler fx danske/nordiske spillere, så vil de nok typisk skulle være mindst i periferien af landsholdene - og gerne mere end det.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ja, havde faktisk ikke tænkt tanken når det kom til de store lande. Der har i naturligvis ret. Mange rigtig gode Brassere eksempelvis rundt omkring der ville pynte på de fleste hold uden de har været omkring landsholdet. Landsholdspillere fra de lande kommer næppe forbi den danske liga foreløbig

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Jeg ved ikke, hvordan man definerer en "dynasti-spiller", men jeg tænker egentligt, at alle de spillere, som Ankersen kalder "peak-spillere" kan gå ind under den kategori. Det er spillere, der ikke skal sælges videre, de har en lang kontrakt, og de kan tænkes at få minimum 3-4-5 sammenhængende år i FCM som fast mand på holdet.

Lige nu er i den kategori, som jeg ser det: Kian Hansen(2015-), Gustav Wikheim(2016-), Erik Sviatchenko(2018-).

Og så dem, der har været dynastispillere, men som ikke er det mere end omkring et år mere: Tim Sparv(2014-) og Jacob Poulsen(2014-)

Det betyder også, at hvis vi skal øge niveauet og nå til et punkt, hvor vi kontinuerligt er gode nok til europæiske gruppespil, skal vi have flere af den type spillere. Spillere som har bevist sig enten i europæisk fodbold, i en større klub end FCM, eller rammer et niveau, der (næsten) er for godt til Superligaen, mens de er her.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Rilwan Hassan vel også?
Ved ikke engang hvor længe han har været her. (2006(?)-).

Hvis vi snakker nøgle historiske spillere,
Peter Skov, Søren Skriver, Thomasberg, Farlige Frank, KBB?

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Steffen am skrev:
26. jul 2018, 16:45
Rilwan Hassan vel også?
Ved ikke engang hvor længe han har været her. (2006(?)-).

Hvis vi snakker nøgle historiske spillere,
Peter Skov, Søren Skriver, Thomasberg, Farlige Frank, KBB?
Man kunne måske godt tage Rilwan med, de fleste år har jeg mere set ham i lige konkurrence med de andre kantspillere i FCM, og det skyldes især hans gentagne skadesproblemer. Han er ikke en, der for alvor har løftet holdets niveau.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Total afsporing i min verden når i snakker om de spillere i gør. Hvis man snakker spillere som skal kunne løfte holdet til et nyt niveau nationalt og internationalt så har vi måske een spiller der kan indgå i den beskrivelse og det er Erik Sviatchenko. Resten er gode spillere, nogle endda nøglespillere, men langt fra det niveau jeg forestiller mig der snakkes om, hvis der skal snakkes “Dynasti”.
Det skal i første omgang være spillere der skal kunne løfte os op på siden af FCK og gerne over til en start. Det vil sige at en sådan spiller bør kunne være selvskreven på FCKs hold som udgangspunkt, hvis han var ansat der. Dernæst skal han kunne løfte holdet til et højere niveau internationalt.

Vi har måske Erik nu, ellers kan jeg kun historisk få øje på en Zidan og en Petter Andersson hvis han altså ikke havde de glasben. Der skal helt andre boller i suppen hvis man skal derop.

Besvar