Ledelsen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Ledelsen

Indlæg af Ravnen »

Ja jeg læste det et sted, hvor kan jeg ikke huske. Ove P. sagde det ville forlænge hans karriere i branchen, eller noget i den retning.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Velkommen hjem, Ove Pedersen. En mand der lever og ånder for fodbold. Jeg er sikker på, at han kommer til at tilføre værdi og dermed resultater på sigt.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Ankersen udtaler følgende til BT (i dagens fysiske avis):

Omrokeringen af ledelsen sker fordi der er ikke har været ledelsesressourcer nok til at føre en lang række projekter ud i livet - projekter, som skal bringe os fremad både sportsligt og kommercielt. Nogle af de projekter der tænkes på, er at gøre spillerkøb- og salg til et forretningsområde i højere grad end det er på nuværende tidspunkt. Han siger, at vi skal til at tjene flere penge på de næstbedste spillere, og altså ikke kun kapitaliserer på de bedste spillere, men også folk ala Gemmer, Gloire osv. Han udtrykker stor tilfredshed med Steinlein, og de ting han har foretaget sig som sportsdirektør.

For mig lyder dette som et rigtigt, og et godt tiltag - vi skal fremtidssikre os, også imod at Benham måske en dag ikke længere gider at smide penge i klubben. Vi skal kommercielt blive så store, at vi kan køre på samme niveau som nu, uden at være afhængige af penge fra England, store spillersalg hver eneste sommer og Europa League.

Vores sportslige ledelse skal i fremtiden bruge meget tid på at rejse rundt og netværke og skabe kontakter - både til spillerkøb og salg. Vi skal også bruge det store netværk til at leje endnu flere unge spillere ud, så det kan udvikle sig og komme tilbage og gøre en forskel for FCM - enten via et salg, eller på banen.

I min verden lyder dette også som om, at vi fremover kommer til at se akademiet have endnu større spillertrupper, så der altid står en klar nede fra - enten til at gå direkte ind i førsteholdstruppen, eller til at blive solgt videre. Det må også betyde, at vi 1) kommer til at smide penge efter ungdomsspillere fra andre klubber (som f.eks. med Mads Døhr), og at vi måske begynder at gå efter konkurrenternes bedste spillere. 2) Betyder det også, at vi med et større netværk i Europa kommer til at hente flere udlændinge ind på akademiet. Det betyder også, at vi gerne skulle kunne tilbyde de unge en tur til England, Østrig, Holland eller lign. i stedet for en tur til Skive eller Thisted, hvilket også vil gøre det mere attraktivt at komme på akademiet.

Han udtaler videre, at man selvfølgelig har gjort sig nogle tanker om, hvem den nye sportschef skal være, og i den forbindelse fortæller han, at det nok skal være en dansker, som kan varetaget jobbet i mange år frem. Derfor er det et must, at han er, eller vil være bosat i området, hvilket er grunden til at det peger på en dansker - men det kan selvfølgelig også være en udlænding, som vil bosætte sig på heden, og committe sig til FCM de næste 10-15 år.

Hvis dét er en del af profilen, er det ikke en særlig store liste vi har at vælge i mellem - umiddelbart kan jeg ikke rigtigt se andre end Ole Nielsen i "lokalområdet", men ham er jeg ikke fan af. Carsten V. Jensen kunne også være en mulighed, hvis han er villig til at flytte til Heden, men det ser jeg heller ikke som værende særligt realistisk. Jeg frygter lidt, at man forsøger at "kapre" Michael Gravgaard eller Hans Jørgen Haysen - i min verden er de, ligesom Ole Nielsen bare ikke en stor nok kapacitet til at flytte os.

Den nye sportschefs job bliver at drifte og lede en organisation på over 100 mennesker. Det bliver at lede den sportslige sektor og implementere den strategi, bestyrelsen udstikker, i hele organisationen. Endvidere bliver en stor del af arbejdet køb og salg af spillere, og have det overordnet ansvar for dette.

Helt generelt synes jeg, at det er et virkelig spændende tiltag - kan vi nå i mål med de ting vi vil, vil FCM lige pludseligt være en magtfaktor i dansk fodbold pga. akademiet og økonomien. Det bliver hvert fald spændende at følge, for det er ikke nogle små planer vi har. Jeg håber bare, at vi for engangs skyld kan stå på mål for egne ambitioner og udtalelser.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

THenry

Indlæg af THenry »

[/quote]
Omrokeringen af ledelsen sker fordi der er ikke har været ledelsesressourcer nok til at føre en lang række projekter ud i livet - projekter, som skal bringe os fremad både sportsligt og kommercielt. Nogle af de projekter der tænkes på, er at gøre spillerkøb- og salg til et forretningsområde i højere grad end det er på nuværende tidspunkt. Han siger, at vi skal til at tjene flere penge på de næstbedste spillere, og altså ikke kun kapitaliserer på de bedste spillere, men også folk ala Gemmer, Gloire osv. Han udtrykker stor tilfredshed med Steinlein, og de ting han har foretaget sig som sportsdirektør.
[/quote]

Man kan vel også forestille sig, at vi skriver kontrakt med flere akademispillere (end tidligere), og så sender dem på udlån til andre klubber, og viser de et tilstrækkeligt niveau, så har de næsbedste akademister også en mindre videresalgsværdi i stedet for, at de får lov at gå på en fri transfer som f.eks. Murbeck?

[/quote]
Han udtaler videre, at man selvfølgelig har gjort sig nogle tanker om, hvem den nye sportschef skal være, og i den forbindelse fortæller han, at det nok skal være en dansker, som kan varetaget jobbet i mange år frem. Derfor er det et must, at han er, eller vil være bosat i området, hvilket er grunden til at det peger på en dansker - men det kan selvfølgelig også være en udlænding, som vil bosætte sig på heden, og committe sig til FCM de næste 10-15 år.

Hvis dét er en del af profilen, er det ikke en særlig store liste vi har at vælge i mellem - umiddelbart kan jeg ikke rigtigt se andre end Ole Nielsen i "lokalområdet", men ham er jeg ikke fan af. Carsten V. Jensen kunne også være en mulighed, hvis han er villig til at flytte til Heden, men det ser jeg heller ikke som værende særligt realistisk. Jeg frygter lidt, at man forsøger at "kapre" Michael Gravgaard eller Hans Jørgen Haysen - i min verden er de, ligesom Ole Nielsen bare ikke en stor nok kapacitet til at flytte os.
[/quote]

Det bliver bestemt spændende at se, hvem der bliver sportschef. Jeg hælder også mest til at det bliver en dansker, hvis man går efter en mand for de næste 10-15 år. Spørgsmålet er dog, om det nødvendigvis behøver, at være en nuværende sportsdirektør fra en anden klub? Det kunne vel også være en TV-kommentar, spilleragent eller fodboldekspert?

Gravgaard kom til Randers fra en stilling på Canal 9. I amerikansk sport har jeg set lignende tilfælde, hvor en "ekspertkommentar" bliver ansat til en tung direktørpost i en klub.

Jeg har ikke det store overblik over markedet for fodboldagenter m.v., og ved egentlig heller ikke, hvorfor Ørgaard stoppede i sin tid (og om der ligger noget der, der gør at han ikke vender tilbage), men det er vel også en retning, som man kan kigge i, hvis ikke man finder at Ole Nielsen, Haysen og hvad de ellers hedder ikke er dygtige nok?

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

THenry skrev:
29. jun 2017, 22:36
Det bliver bestemt spændende at se, hvem der bliver sportschef. Jeg hælder også mest til at det bliver en dansker, hvis man går efter en mand for de næste 10-15 år. Spørgsmålet er dog, om det nødvendigvis behøver, at være en nuværende sportsdirektør fra en anden klub? Det kunne vel også være en TV-kommentar, spilleragent eller fodboldekspert?

Gravgaard kom til Randers fra en stilling på Canal 9. I amerikansk sport har jeg set lignende tilfælde, hvor en "ekspertkommentar" bliver ansat til en tung direktørpost i en klub.

Jeg har ikke det store overblik over markedet for fodboldagenter m.v., og ved egentlig heller ikke, hvorfor Ørgaard stoppede i sin tid (og om der ligger noget der, der gør at han ikke vender tilbage), men det er vel også en retning, som man kan kigge i, hvis ikke man finder at Ole Nielsen, Haysen og hvad de ellers hedder ikke er dygtige nok?
[/quote]

En agent er i hvert fald et godt bud. Tag f.eks. John Sivebæk, som har et kæmpe netværk til klubber og spillere efter omkring 20 år som agent. Han bor vist i Vejle, så det med lokalområdet er opfyldt med lidt god vilje.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Hvad med Jonas Dal? Han går ledig, og bor i området. Vi havde næsten ansat ham, før Hobro sagde nej, det gik så ikke så godt i Esbjerg, men han vil da være super engageret i sagen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Fcm5600 skrev:
30. jun 2017, 17:23
Hvad med Jonas Dal? Han går ledig, og bor i området. Vi havde næsten ansat ham, før Hobro sagde nej, det gik så ikke så godt i Esbjerg, men han vil da være super engageret i sagen.
Han er i Kjellerup.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Reorganiseringen er for mig et klart udtryk for, at man akademiet alene ikke gør det, Ove skal rejsen rundt i DK, Europa, afrika og finde folk man kan udvikle mere på og sælge

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

FCM2000 skrev:
30. jun 2017, 18:56
Reorganiseringen er for mig et klart udtryk for, at man akademiet alene ikke gør det, Ove skal rejsen rundt i DK, Europa, afrika og finde folk man kan udvikle mere på og sælge
Du mener altså Fc Nordsjælland version 2.0

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:
30. jun 2017, 19:37
FCM2000 skrev:
30. jun 2017, 18:56
Du mener altså Fc Nordsjælland version 2.0
Såvidt jeg ved er udleje ikke noget FCN gør specielt meget i.
Sådan som jeg forstår det, er det bl.a. for at øge fokus på at lade spillere udvikle sig i lavere rangeret klubber.

'Mini-Chelsea' om du vil, hvis du vil sammenligne med noget.

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Her er 2 navne taget ud af det blå:

Jari Litmanen: Må have et fantastisk netværk. Et godt navn. Har vist været kommentator for finsk fjernsyn i nogen år. Med ham ville man måske kunne åbne døre.

Eidur Gudjohnsen: Det samme - På nær jeg ikke ved hvad han laver for nuværende.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Ankersen om Brentford: http://bleacherreport.com/articles/2718752

Et godt interview synes jeg. Eks. viser hans udlægning af hvorfor Brentford nedlagde deres akademi, at man i al fald ikke har gør tingene hovedløst. - Så må vi se, om det virker.

Flemse

Indlæg af Flemse »

TrueWolfMidt skrev:
30. jun 2017, 17:26
Fcm5600 skrev:
Han er i Kjellerup.
... så længe han ikke har fundet en større klub.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Fcm5600 skrev:
Kan ikke se han på nogen måde skulle være interessant. 3 sæsoner som superligatræner, 1 god og 2 dårlige, begrænset erfaring og formentlig begrænset netværk, og manglende erfaring med spillerhandler mm. Han har ca. Ingen af de kvalifikationer der kræves som sportschef, udover fodboldkundskab.

Ser alene Jonas Dal interessant som talenttræner eller assistent.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Fra et interview med en nuværende teknisk direktør, som har en lang historie indenfor dataanalyse i fodbold:
"The other big problem in my opinion is the role of the analyst nowadays. The analyst is normally hired by the coach as part of the coaching staff. That makes totally sense for improving the team by performance/video analysis and opposition scouting. But what about the analysis on team performance from the club’s perspective? If the analyst finds negative aspects of performance it will be quite difficult to communicate that to more than just the coach as he is his boss. That’s a very delicate situation and leads to conflicts of interest sooner than later.

Some clubs saw that and do a kind of analysis on a deeper level. FC Midtjylland with Rasmus Ankersen for example"

Jeg gad vide, hvad han mener med, at Ankersen og FCM laver analyse på et dybere niveau? Kan han henvise til, at eks. Brentfords nedlæggelse af akademiet var resultat af en dybere organisations- og økonomiskanalyse, og at FCMs sats på akademiet er resultatet af en dybere økonomisk analyse? - Det undrer mig, da FCN også har et lign. setup, som vel ikke er funderet i data.

Hvad tænker I?

Hele artiklen: http://bundesligafanatic.com/exclusive- ... iel-stenz/

Besvar