Nu er jeg ikke 100 % skarp i den irske historie,
men kan man ikke godt få uvenner af at kalde irere for briter?
Jo, men Derry er jo lidt speciel, idet klubben ligger i Nordirland. De identificerer sig nok som irere, men alligevel kan de ikke helt komme uden om, at klubben befinder sig i UK.
I øvrigt er det ikke første gang, vi møder en klub, der spiller i en liga på den "forkerte" side af grænsen. Det var det samme med TNS - fra den walisiske liga men med stadion i England.
Nu er jeg ikke 100 % skarp i den irske historie,
men kan man ikke godt få uvenner af at kalde irere for briter?
Jo, men Derry er jo lidt speciel, idet klubben ligger i Nordirland. De identificerer sig nok som irere, men alligevel kan de ikke helt komme uden om, at klubben befinder sig i UK.
I øvrigt er det ikke første gang, vi møder en klub, der spiller i en liga på den "forkerte" side af grænsen. Det var det samme med TNS - fra den walisiske liga men med stadion i England.
Vaduz er samme tilfælde. Ligger i Lichtenstein og spiller i den Schweiziske liga.
Har FCM også skrevet på twitter.
Så det er godt det hænger sammen i hvert fald
Haha, det er en fed stribe af klubber, der spiller i et andet lands ligasystem.
Pludselig virker det mere sandsynligt Swansea kommer på på 7. pladsen næste sæson i EPL.
Lidt fra Derry-tilhængernes forum om kampen: http://www.derrycitychat.com/forum/view ... =2&t=15777
Lyder til, at de har problemer i forbindelse med standardsituationer, og en af fansene håber på, at danskerne er for sofistikerede til at lave lange indkast ind i boksen - de får sig vist en grim overraskelse, når de ser Paul
En sjov side bemærkning: Derry City har en trup værdi på 1 million euro og af dem er 175.000 skadet. Til sammenligning har FC græsrødderne en værdi på 325.000 euro ifølge transfermarkt.
Så vi skal møde et hold der 2.5 gang stærkere end græsrødderne
En sjov side bemærkning: Derry City har en trup værdi på 1 million euro og af dem er 175.000 skadet. Til sammenligning har FC græsrødderne en værdi på 325.000 euro ifølge transfermarkt.
Eller FCM vs Filip Novak.
Sjov betragtning, specielt den sidste, som jeg klart ville vælge, 11 mand mod Filip så tror jeg at Filip må strække våben uanset hvor god en dag han har.
Eller FCM vs Filip Novak.
Personlig holdning
At Novak er anført til at være ca. 1 mio eur "værd" viser hvor meget du kan bruger transfermarkt til. Alle meldinger på Novaks pris lyder på et sted mellem 2-3 mio eur.