Rafael van der Vaart

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Rafael van der Vaart

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
Jakla skrev:Hvis VDV kommer og ser sig selv spille bedst i trøje nr 23 skal han i min optik have den også selvom Farlige Frank bliver ked af det, som det fremgår af Herning Folkeblad. FF skulle hellere være stolt og sige selvfølgelig skal en topspiller, der stort set altid har spillet i nr. 23 også have den i FCM. Klubben fremfor manden...
Uenig. Det ville klæde VdV at respektere historien i den klub han kommer til. Hvis han kræver nr 23 sætter han sig jo over klubben. Det vil være passende, hvis han vælger et andet nr i respekt for klubben og Frank. Det vil være et stærkt signal at sende.
Uenig, hvis man vil have den rigtige VdV så er det nummer 23, og Frank burde være stolt af at han og VdV deles om trøjen.

man kan ikke have at nogle har et nummer for evigt, barnligt

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Hvorfor er det barnligt? Det er noget med at respektere historien i klubben. Man pensionerer et trøjenummer meget sjældent af respekt for en spiller som har ydet noget helt extraordinær for klubben i en meget lang periode. Det ses i en masse sportsgrene.
I nordamerikans hockey, NHL, er Wayne Gretzkys legendariske nummer 99 pensioneret i hele ligaen. Aldrig kommer noget til at spille i nummer 99 igen. Det er sgu da fedt, sålænge det holdes på et niveau hvor det er yderst sjældent at det sker.

Det er en meget stor ære for en spiller når en klub pensionerer ens nummer. Den ære blegner lidt hvis man så få år senere giver det nummer til en ny spiller uanset hvem fanden det er.

Så har klubben gjort sig selv til grin og fremstår som utroværdig. Så skulle man have holdt sig fra det i første omgang. Nu har man gjort det og så må man stå ved det.

Hvis Frank Kristensen går ud og siger at det ville være en ære for ham hvis VdV vil spille i hans trøje så er det en anden sag. Så lad ham gøre det.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Jeg synes det er fint nok at finde #23 frem igen midlertidigt.. Når VdV så er færdig i klubben om et par år så kan man passende pensionere #23 helt med henvisning til at den tilhører FF og VdV..

Det skal i hvert fald ikke være det der afholder VdV fra at blive midtjylland spiller..
Omvendt må jeg da også sige at det virker lidt "fjollet" at man kun kan spille med et bestemt nummer på ryggen. Personligt tænker jeg da at jeg spiller lige godt om der står 4, 6 eller 64 på min trøje, men jeg klar over at der er nogen der har en slags "overtro" om at det bringer dem held at spille med et bestemt nummer.

Men altså bottom line er nok at jeg ville foretrække at han fik nr 11 eller 25 eller sådan noget. (2 tal som i hvert fald ikke er fredet, 11 har senest været i brug til Urena, men er jo ikke en spiller man ligefrem freder en trøje for, jeg er faktisk ikke klar over hvem der sidst har spillet med 25, men det er vel det tætteste vi kommer på 23 hvis der har nogen betydning. (#20 = Rasmus Nicolaisen, #21= Karinen, #22 = Duelund, #23 = Farlige Frank, #24 = Tychosen)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mon ikke Borring vil være træt af du hev 11'eren af ham? ;)
Men er også på det hold der mener at VdV må respektere at #23 tilhører Frank. Og når klubben har pensioeret det nummer, bliver den sq til grin, hvis det pludselig ikke gælder, fordi man får mulighed for at hente en mand som VdV. Kald mig bare et nostalgisk fjols, men jeg ser hellere at det hedder ingen VdV end en VdV i nummer 23. Men det hænger nok også sammen med at jeg ikke er særlig lun på VdV-transferen generelt. Jeg stiller mig yderst tvivlende overfor hvorvidt hans motivation til at præstere på banen er på niveau med hans ditto i dobbeltsengen....
Men lad ham endelig modbevise mig ved at vælge nummer 8 eller 9 og tage ligaen med storm!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
Kent skrev:
Jakla skrev:Hvis VDV kommer og ser sig selv spille bedst i trøje nr 23 skal han i min optik have den også selvom Farlige Frank bliver ked af det, som det fremgår af Herning Folkeblad. FF skulle hellere være stolt og sige selvfølgelig skal en topspiller, der stort set altid har spillet i nr. 23 også have den i FCM. Klubben fremfor manden...
Uenig. Det ville klæde VdV at respektere historien i den klub han kommer til. Hvis han kræver nr 23 sætter han sig jo over klubben. Det vil være passende, hvis han vælger et andet nr i respekt for klubben og Frank. Det vil være et stærkt signal at sende.
Uenig, hvis man vil have den rigtige VdV så er det nummer 23, og Frank burde være stolt af at han og VdV deles om trøjen.

Barnligt? Det at pensionere et nummer er jo en stor ære som klubber, på tværs af forskellige sportsgrene, viser tidligere spillere, som har betydet meget for klubben. Det er bestemt ikke barnligt, men noget som handler om historie og respekt. Hvis der endelig er noget, som skal betegnes barnligt, så er det sgu da kun at ville spille, hvis man får lov at få et bestemt nummer på trøjen. Det stoppede vi andre vel med i junior-alderen.....

FCM bliver ofte kritiseret for at være historieløs (og det er sådan en lidt åndssvag kritik, da det jo er et faktum og ikke nogen handling klubben har gjort), men hvis vi over tid skal bygge en historie, så handler en del af dette om at ære og huske de store spillere, hold, kampe og resultater man har haft i klubben. Hvis et pensioneret nummer er tilgængeligt for en eller anden krukket, flommefed hollænder, uden rødder i klubben, som endnu ikke har præsteret noget som helst - og har en vis risiko for at floppe spillemæssigt - så er vi sgu netop historieløse.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
FCM2000 skrev:
Kent skrev: Uenig. Det ville klæde VdV at respektere historien i den klub han kommer til. Hvis han kræver nr 23 sætter han sig jo over klubben. Det vil være passende, hvis han vælger et andet nr i respekt for klubben og Frank. Det vil være et stærkt signal at sende.

Barnligt? Det at pensionere et nummer er jo en stor ære som klubber, på tværs af forskellige sportsgrene, viser tidligere spillere, som har betydet meget for klubben. Det er bestemt ikke barnligt, men noget som handler om historie og respekt. Hvis der endelig er noget, som skal betegnes barnligt, så er det sgu da kun at ville spille, hvis man får lov at få et bestemt nummer på trøjen. Det stoppede vi andre vel med i junior-alderen.....

FCM bliver ofte kritiseret for at være historieløs (og det er sådan en lidt åndssvag kritik, da det jo er et faktum og ikke nogen handling klubben har gjort), men hvis vi over tid skal bygge en historie, så handler en del af dette om at ære og huske de store spillere, hold, kampe og resultater man har haft i klubben. Hvis et pensioneret nummer er tilgængeligt for en eller anden krukket, flommefed hollænder, uden rødder i klubben, som endnu ikke har præsteret noget som helst - og har en vis risiko for at floppe spillemæssigt - så er vi sgu netop historieløse.
flommefed hollaender, tja men det absolut storste navn i FCM og Dansk fodbold i givet fald.

Var der ikke noget med at Frank tog til Randers ?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev: Var der ikke noget med at Frank tog til Randers ?
Hvad mener du med det? Når du nævner du det i denne sammenhæng så kan det kun være fordi du mener at Frank Kristensen ødelagde hans navn i FCM ved at skifte til Randers og at det derfor var en fejl at pensionere hans nummer?? Har svært ved at se det har noget som helst med hans betydning for FCM at gøre, at FCM ikke længere ville betale for hans arbejde i klubben og at han derfor måtte søge nye græsgange.

Havde han lavet en Priske og skiftet til hovedfjenden, så kunne jeg helt sikkert forstå en sådan udlægning.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tvivler altså på at det med spillernummeret bliver et problem. Jeg er sikker på at Rafael tager et andet nummer når han hører at en klublegende har fået Nr. 23 fredet i klubben.

At det her bliver en diskussion skyldes vel blot at vi alle går og venter og venter, nu må det gerne snart blive endeligt afgjort ;-)

Vijen

Indlæg af Vijen »

En iøjeblikket fuldstændig ligegyldig diskussion. Vi har ikke købt vdv (endnu).

Evt opret en ny tråd, hvor diskussionen om klub legender kan diskuteres. Vi kan evt. tale om hvad der skal til for at blive legende i klubben og hvad det betyder for spilleren. Statuer foran stadion osv. Jeg ville da syntes det er en god ide med en statue af kbb der løfter klubbens første trofæ.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Hvor mange numre er allerede pensioneret i FCM ? Først var det 14 med Zidan, så var det 23 med Frank og sidst 32 med Bak. Altså fortsætter vi med at pensionere numre med den frekvens så løber vi snart tør for numre. Klubben er 17 år gammel og allerede 3 pensionerede numre. Måske var det bedre at få startet en Hall of Fame op istedet for at pensionere numre som så senere sætter klubben i vanskelige situationer. Selvfølgelig skal VdV have nummer 23 hvis det er det der skiller dem.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Senest rettet af Kent 9. aug 2016, 22:49, rettet i alt 1 gang.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Ja jeg har hørt en fugl synge om at der holdes pressemøde imorgen :geek:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er fuldstændig sindsygt!! Havde aldrig troet vi skulle skrive med en spiller fra den hylde, det er næsten ufatteligt!

Nu kommer janteloven nok til at gøre på fuld tryk. Fed og færdig vil de sige. Misundelse er en grim ting. Vi har snart superligaens med afstand største stjerne nogensinde ;-)

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Der præsenteres ny topspiller på et pressemøde i morgen kl. 15 http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-mi ... ressemoede
Så skulle den ellers være sikker.

Det bliver spændende at se hvor tidligt han kommer i kamp. Lørdag mod FCK må vel næsten formodes at være for tidligt. Det er heller ikke sikkert, at man vil risikere noget i EL-kampene. Viborg-kampen er måske heller ikke så oplagt, da det nok ikke bliver kønt fodboldspil. Alt efter hvor langt han er konditionelt og på den private front med flytning mm. kunne Esbjerg-kampen den 11. september godt virke realistisk.

Det bliver også spændende at se hvordan han kommer til at indgå i opstillingen. Bliver det som en 8'er ved siden af Olsson eller Poulsen? Bliver det i en 4-4-1-1 som jeg bl.a. mindes vi havde med Ilsø og Farlige i sin tid, dog med en lidt mere tilbagetrukket rolle. Det kunne også blive som venstrekant i vores nuværende system, hvor han trækker ind i banen som man ser Eriksen har gjort det nogle gange i Tottenham. Med Novak bag sig, vil han jo også kunne kompensere for spillet ved sidelinjen/baglinjen.
Mulighederne er mange og spændende bliver det!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg ville nok placere ham bag angriberen som et af de forreste to og give ham fuldstændig frie tøjler.

Låst