SL: Midtjylland vs. Brøndby
-
mousebreaker
Re: SL: Midtjylland vs. Brøndby
Jeg er helt sikker på at vi har Paul Onuachu med i front. Kan slet ikke forestille mig andet. Brøndby vil lave deres presspil så højt oppe på banen som de kan komme til. Jess Thorup vil med statsgaranti spille med mange lange bolde op mod Onuachu og så satse på at vinde anden boldene omkring ham. På den måde risikerer vi færre boldtab i egen zone og får flyttet spillet frem i banen. Jeg tror Onuachu skal være skadet for ikke at spille.
Desuden har vi ikke en kamp i Europa i kommende uge, hvilket også må have indflydelse på valg af start 11'er
Min formodede opstilling
Andersen (håber på Dahlin)
RNK - Kian - Banggaard - Novak
Halsti
Kadlec - Polle - Olsson - Borring
Onuachu
Rilwan, Duelund, Riis, Rømer
Jeg føler mig helt sikker på at Thorup spiller med
Onuachu, årsager nævnt ovenfor
Polle, spillede ikke i torsdags
Olsson, meget boldfast spiller, nødvendig at have på banen mod et så hårdt pressende hold
Borring, spillede ikke i torsdags
Jeg kunne godt se at han ville spare Novak og bruge Rømer og RNK på backs men jeg tror han spiller Novak
Der er en del mulige rokeringer på midtbanen og det er reelt kun her jeg er i tvivl.
Halsti spillede meget skidt i torsdags og fik alvorlige kramper (ligesom Olsson). Afleveringsniveauet Halsti lagde for dagen vil være selvmord mod Brøndby. Jeg kan godt forestille mig en rokade hvor Halsti ryger på bænken og Polle tager 6eren. Det vil bringe Rilwan ind ved siden af Kadlec. Det er nok den kombination jeg ville foretrække. Det er vigtigt at have stor boldsikkerhed når modstanderholdet presser så højt og fart når man bryder kæderne.
hmm tror sgu at Thorup spiller med
Polle
Kadlec - Rilwan - Olsson - Borring
fra start, hvis ellers Olsson er kommet sig efter i torsdags.
Desuden har vi ikke en kamp i Europa i kommende uge, hvilket også må have indflydelse på valg af start 11'er
Min formodede opstilling
Andersen (håber på Dahlin)
RNK - Kian - Banggaard - Novak
Halsti
Kadlec - Polle - Olsson - Borring
Onuachu
Rilwan, Duelund, Riis, Rømer
Jeg føler mig helt sikker på at Thorup spiller med
Onuachu, årsager nævnt ovenfor
Polle, spillede ikke i torsdags
Olsson, meget boldfast spiller, nødvendig at have på banen mod et så hårdt pressende hold
Borring, spillede ikke i torsdags
Jeg kunne godt se at han ville spare Novak og bruge Rømer og RNK på backs men jeg tror han spiller Novak
Der er en del mulige rokeringer på midtbanen og det er reelt kun her jeg er i tvivl.
Halsti spillede meget skidt i torsdags og fik alvorlige kramper (ligesom Olsson). Afleveringsniveauet Halsti lagde for dagen vil være selvmord mod Brøndby. Jeg kan godt forestille mig en rokade hvor Halsti ryger på bænken og Polle tager 6eren. Det vil bringe Rilwan ind ved siden af Kadlec. Det er nok den kombination jeg ville foretrække. Det er vigtigt at have stor boldsikkerhed når modstanderholdet presser så højt og fart når man bryder kæderne.
hmm tror sgu at Thorup spiller med
Polle
Kadlec - Rilwan - Olsson - Borring
fra start, hvis ellers Olsson er kommet sig efter i torsdags.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Jeg synes nu mnm123's opstilling ser rigtig fornuftig ud.
Banggaard og NK er de eneste, der har spillet fuld tid indtil videre, så det vil give god mening at give dem en pause.
Vi skal være hurtige i vores boldomgang på midten, hvorfor en midtbane med Hassan, Olsson og Poulsen lyder fornuftig i mine ører. Halsti har indtil videre vist en for langsom boldomgang til at kunne begå sig mod Brøndby.
Valget mellem Kadlec og Paul på toppen, ser jeg som valget mellem mod og varsomhed.
Personligt håber jeg på, at vi har modet til at spille udenom Brøndbys pres. Hvis vi gør det, kan Kadlec blive ren gift mod dem. Han har langt mere fart og en langt bedre boldomgang end Paul har. Problemet opstår selvfølgelig hvis vi ikke formår at spille udenom Brøndby og bliver tvunget til lange bolde. Her har Kadlec ikke meget at gøre.
Jeg synes dog, at vi skal gå med Kadlec for at få kampen over på vores præmisser. Lykkedes vi med gameplanen med Kadlec, mener jeg vi er klare favoritter og kan potentielt give Brøndby en kæmpe snitter. Starter vi med Paul kan det sagtens gå fint, hvis han kan vinde sine dueller og er hurtig i sin boldomgang derefter. Han kan dog også blive en kæmpe hæmsko, som vi tidligere har set det, hvis han ikke kan styre sine lange ben. Det vil Brøndby straffe rigtig hårdt.
Det efterlader Duelund og Borring til kanterne.
Banggaard og NK er de eneste, der har spillet fuld tid indtil videre, så det vil give god mening at give dem en pause.
Vi skal være hurtige i vores boldomgang på midten, hvorfor en midtbane med Hassan, Olsson og Poulsen lyder fornuftig i mine ører. Halsti har indtil videre vist en for langsom boldomgang til at kunne begå sig mod Brøndby.
Valget mellem Kadlec og Paul på toppen, ser jeg som valget mellem mod og varsomhed.
Personligt håber jeg på, at vi har modet til at spille udenom Brøndbys pres. Hvis vi gør det, kan Kadlec blive ren gift mod dem. Han har langt mere fart og en langt bedre boldomgang end Paul har. Problemet opstår selvfølgelig hvis vi ikke formår at spille udenom Brøndby og bliver tvunget til lange bolde. Her har Kadlec ikke meget at gøre.
Jeg synes dog, at vi skal gå med Kadlec for at få kampen over på vores præmisser. Lykkedes vi med gameplanen med Kadlec, mener jeg vi er klare favoritter og kan potentielt give Brøndby en kæmpe snitter. Starter vi med Paul kan det sagtens gå fint, hvis han kan vinde sine dueller og er hurtig i sin boldomgang derefter. Han kan dog også blive en kæmpe hæmsko, som vi tidligere har set det, hvis han ikke kan styre sine lange ben. Det vil Brøndby straffe rigtig hårdt.
Det efterlader Duelund og Borring til kanterne.
En meget spændende og betydningsfuld kamp. Det er vigtigt at få Brøndby pillet lidt ned, inden de virkelig får vind i sejlene - som på hinanden følgende sejre mod Berlin og FCM vil give. Jeg synes dog også, ar vi står med gode kort på hånden - vi står godt til Brøndby i min optik.
I samme optik er der afgørende element, om Thorup spiller Kadlec eller Paul i front. Jeg frygter, ligesom andre, at han vælger Paul, selvom denne har været pinligt dårlig og meget træt på der seneste. Jeg tror omvendt, at Kadlec vil gøre virkelig ondt, og så er jeg vild med hans iver og løb. Samtidigt enig i midtbanekonstellation uden Halsti, det bliver afgørende for kampen at vinde midtbanen, og der vil Poulsen-Olsson-Hassan have gode odds. Det giver følgende opstilling;
Andersen (desværre)
NK, Kian, Bang, Novak
Pølle
Due, Olsson, Hassan, Borring
Kadlec
Og en 3-1 sejr..
Hvis ellers Brøndby forbliver fuldtallige, ellers bliver det svært.
I samme optik er der afgørende element, om Thorup spiller Kadlec eller Paul i front. Jeg frygter, ligesom andre, at han vælger Paul, selvom denne har været pinligt dårlig og meget træt på der seneste. Jeg tror omvendt, at Kadlec vil gøre virkelig ondt, og så er jeg vild med hans iver og løb. Samtidigt enig i midtbanekonstellation uden Halsti, det bliver afgørende for kampen at vinde midtbanen, og der vil Poulsen-Olsson-Hassan have gode odds. Det giver følgende opstilling;
Andersen (desværre)
NK, Kian, Bang, Novak
Pølle
Kadlec
Og en 3-1 sejr..
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Har samme mening angående start 11'eren.Lund7400 skrev: Andersen (desværre)
NK, Kian, Bang, Novak
Pølle
Kadlec
Vi skal ikke løbes over ende idag. Vi skal være opsat på at spille sammen og kommer til at løbe meget, med mindre der stadigvæk sidder lidt i benene efter de seneste kampe. Der skal point på kontoen idag, hvor mange må kampen vise, men vi skal have point, både for stadigvæk, at være med i toppen og for selvtillidens skyld.
Jeg er enig, tror også at Paul kommer til at spille og at vi vil spille med mange lange bolde. Jeg tror til gengæld så bare at det vil være en fejl og vi vil tabe kampen hvis vi spiller på denne måde. Paul vinde ikke nok af de dueller og vi får endnu mindre ud af anden boldene, så det er muligt at vi flytter bold tab lidt længere frem ,men vi vil få et hav af løb mod os, som jeg syntes har været en generel tendens, når vi spiller Paul og lange bolde.mousebreaker skrev:Jeg er helt sikker på at vi har Paul Onuachu med i front. Kan slet ikke forestille mig andet. Brøndby vil lave deres presspil så højt oppe på banen som de kan komme til. Jess Thorup vil med statsgaranti spille med mange lange bolde op mod Onuachu og så satse på at vinde anden boldene omkring ham. På den måde risikerer vi færre boldtab i egen zone og får flyttet spillet frem i banen. Jeg tror Onuachu skal være skadet for ikke at spille.
Derud over sætter vi lidt vores egen midtbane og ligeledes kanter på sidelinjen, når vi bliver ved med at spille hen over hovedet på dem, så i min optik, så svækker vi bare os selv.
Der kan selvfølgeligt være lidt ide i at spille Paul, hvis Borring starter på kanten. Men så skal vi også spille bolden og få nogle indlæg til Paul i feltet og ikke falde hen på de mange lange bolde som alligevel ikke giver alverden.
Jeg er enig. Jeg kunne også godt tænke mig at se at vi eks. spiller Kadlec, i front eller i det mindste prøver at spille bold på vores primisser, med et aggressivt højt pres, så vi ødelægger Brøndbys spil og selv får mulighed for at skabe de chancer der skal til, med indlæg til folk i boksen (ikke nødvendigvis høje) og dybdeløb der vil bryde brøndbys defensiv.SorteUlve skrev:Personligt håber jeg på, at vi har modet til at spille udenom Brøndbys pres. Hvis vi gør det, kan Kadlec blive ren gift mod dem. Han har langt mere fart og en langt bedre boldomgang end Paul har. Problemet opstår selvfølgelig hvis vi ikke formår at spille udenom Brøndby og bliver tvunget til lange bolde. Her har Kadlec ikke meget at gøre.
Spiller vi med Paul i front, står lavt defensivt og falder til de mange lange bolde, så tror jeg at vi taber kampen idag. Tager vi derimod kampen op med Brøndby og spiller "med dem", med fokus på vores eget spil og styrker, så tror jeg sagtens at vi kan hente en sejr og 3 gode point.
Jeg har ikke set meget af Brøndbys kampe, men så vidt jeg bar forstået, forsøger de at implementere en spillestil med højt og aggressivt pres, hvor de anvender en diamant på midtbanen. Nøglen er derfor at spille sig udenom presset og gerne bruge banens bredde, da den centrale midt kan blive overbefolket. Det er afgørende, at der ikke laves opspilsfejl, da det netop er disse ting, som Brøndby lurer på. Jeg tænker, at det nok er lidt ligesom vores FCN-kamp, hvor vi også lagde et højt pres og de ikke var i stand til at spille sig ud af det.
Jeg vil ille sige at det er afgørende, om Kadlec eller Paul er på toppen. Paul kan sagtens være en løsning, som vi kan smide en lang bold op på, for at spille henover presset. FCN manglede tydeligvis den type af løsning mod os. Lange sideskift er også en måde at gøre banen breddere, ligesom hurtig boldomgang er et must.
Jeg er relativ fortrøstningfuld over at vi har læst på lektien og lagt en taktik, der fungerer. Forhåbentlig er vi bare mere effektive, da min oplevelse indtil videre er, at vi har skabt rigtig mange chancer, men desværre mangler skarpheden.
Jeg vil ille sige at det er afgørende, om Kadlec eller Paul er på toppen. Paul kan sagtens være en løsning, som vi kan smide en lang bold op på, for at spille henover presset. FCN manglede tydeligvis den type af løsning mod os. Lange sideskift er også en måde at gøre banen breddere, ligesom hurtig boldomgang er et must.
Jeg er relativ fortrøstningfuld over at vi har læst på lektien og lagt en taktik, der fungerer. Forhåbentlig er vi bare mere effektive, da min oplevelse indtil videre er, at vi har skabt rigtig mange chancer, men desværre mangler skarpheden.
Jeg har set noget fra alle Brøndbys kampe. De spiller uden kanter, og når de erobrer bolden går det bare direkte mod mål, og de afslutter rigtig meget, men alt er bare ikke med lige meget kvalitet. De lurer på fejl fra modstanderen, og slår så til. Dette skal vi passe på.
Men når det er sagt så var de heldige med at slå Hertha. Rønnow står en pragtkamp, og den sidste halve time var BIF færdige. De scorer på et par store personlige fejl fra Hertha, og det skal vi passe på med ikke at lave for mange af og boldtab farlige steder. Mod Horsens var de reelt også heldige med ikke at tabe.
Så vi bør kunne slå dem, hvis vi spiller lidt klogt. BIF løber meget p.g.a. deres pres, men er også sårbare når de taber bolden. Jeg tror vi skal give dem lidt deres egen medicin nemlig pres over hele banen. Det kræver hurtige fødder, og ikke lange bolde, men derimod gode dybdeløb som mod SIF. Det vil BIF ikke kunne stå imod.
Men når det er sagt så var de heldige med at slå Hertha. Rønnow står en pragtkamp, og den sidste halve time var BIF færdige. De scorer på et par store personlige fejl fra Hertha, og det skal vi passe på med ikke at lave for mange af og boldtab farlige steder. Mod Horsens var de reelt også heldige med ikke at tabe.
Så vi bør kunne slå dem, hvis vi spiller lidt klogt. BIF løber meget p.g.a. deres pres, men er også sårbare når de taber bolden. Jeg tror vi skal give dem lidt deres egen medicin nemlig pres over hele banen. Det kræver hurtige fødder, og ikke lange bolde, men derimod gode dybdeløb som mod SIF. Det vil BIF ikke kunne stå imod.
Det bliver en svær kamp. Men det er jo ikke noget nyt. Jeg tror deres pres vil gøre dem sårbare overfor vores hurtigløbere, vi har det altid bedst når modstanderne vil fremad, så der er plads til os. Det er straks værre når de kommer og pakker sig.
Fordel at begge holdene har spillet europæisk. I hele taget en fordel at alle danske hold er videre, så er vi ikke alene om at have den mængde kampe i øjeblikket.
Selvom det var træls mod Videoton, så er det måske en fordel for os nu, at Jakob Poulsen var i karantæne. Vores vigtigste spiller er frisk og klar, det kan godt få en betydning.
Fordel at begge holdene har spillet europæisk. I hele taget en fordel at alle danske hold er videre, så er vi ikke alene om at have den mængde kampe i øjeblikket.
Selvom det var træls mod Videoton, så er det måske en fordel for os nu, at Jakob Poulsen var i karantæne. Vores vigtigste spiller er frisk og klar, det kan godt få en betydning.
Startopstillingen
Dahlin
Nk-kian-bang-Novak
Rømer
Borring-Poulsen-olsson-Duelund
Kadlec
Dahlin
Nk-kian-bang-Novak
Rømer
Borring-Poulsen-olsson-Duelund
Kadlec
Uha en start med Rømer kan da godt gi os problemer. Synes ikke Rømer er god nok. Han duer slet ikke på den pos. Havde hellere set Hassan inde på midten og så Poulsen længere tilbage.
Brøndby starte så heldigvis uden Hjulsager som nok er deres bedste p.t.
-
Jesper BW1100
Pusic helt ude af truppen. Nogle der ved noget?
Jeg er lodret uenig i, at Rømer ikke duer på den centrale midtbane. Jeg synes han er bedre dér end på backen. Mod Silkeborg mener jeg han leverede en rigtig flot præstation netop dér, og også mod Videoton synes jeg han gjorde det fint, dog uden af være prangende, som det var tilfældet for hele holdet.tatoo skrev:Uha en start med Rømer kan da godt gi os problemer. Synes ikke Rømer er god nok. Han duer slet ikke på den pos. Havde hellere set Hassan inde på midten og så Poulsen længere tilbage.
Jeg havde dog også gerne set Hassan centralt, men jeg føler mig tryg ved Rømer også. Hellere Rømer end Halsti lige nu i hvert fald.
-
mousebreaker
Overrasket over at Thorup ikke starter med Paul i dag. Jeg var helt sikker på at JT ville tage sin plan A i anvendelse her. Positivt.
Rømer en overraskelse men det er faktisk fedt at se ham blive prøvet af på midten. Han har gjort det fint indtil nu. Stor mundfuld i dag dog. Bliver spændende at se.
Ingen tvivl om at kampen i torsdags har haft stor indflydelse på Thorups valg. Jeg synes godt at man kan se han har lært af sidste sæson.
Rømer en overraskelse men det er faktisk fedt at se ham blive prøvet af på midten. Han har gjort det fint indtil nu. Stor mundfuld i dag dog. Bliver spændende at se.
Ingen tvivl om at kampen i torsdags har haft stor indflydelse på Thorups valg. Jeg synes godt at man kan se han har lært af sidste sæson.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Enig.mousebreaker skrev:Overrasket over at Thorup ikke starter med Paul i dag. Jeg var helt sikker på at JT ville tage sin plan A i anvendelse her. Positivt.
Fin første halvleg hvor vi sidder på en stor del af det og ikke lader BIF spille deres overfaldspil. De har vel ikke noget ud over et par skud udefra og løber meget rundt efter os, men de har så den skarphed og kynisme som vi ikke besidder.