Vores indsats på tribunerne

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Re: Vores indsats på tribunerne

Indlæg af Hekler »

fanman skrev:Nogen der ved hvordan tifo arbejdet kører, evt muligheder for at støtte det økonomisk fx med Mobile pay?
DU kan støtte ved at overføre penge via MobilePay eller Swipp på 71 78 58 08 med teksten: »Tifo«
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

fanman

Indlæg af fanman »

Hekler

Som studerende i en af universitetsbyerne er det svært at hjælpe aktivt.
Derfor tænkte jeg at selv små beløb i ny og næ kunne være et "aktivt" bidrag, fremfor bare at sidde her på nettet og bede andre om alting.

Men Hekler du lyder som manden der har fingeren på pulsen.
Hvor stort/organiseret er henholdsvis bw og ubm i dag?

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

fanman skrev:Hekler

Som studerende i en af universitetsbyerne er det svært at hjælpe aktivt.
Derfor tænkte jeg at selv små beløb i ny og næ kunne være et "aktivt" bidrag, fremfor bare at sidde her på nettet og bede andre om alting.

Men Hekler du lyder som manden der har fingeren på pulsen.
Hvor stort/organiseret er henholdsvis bw og ubm i dag?
UBM findes ikke længere det er erstattet af UM, hvor mange de er, er en af de bedst bevarede hemmeligheder i Herning..

fanman

Indlæg af fanman »

Har de ikke bare skiftet navn? Er det ikke de samme mennesker?

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

fanman skrev:Har de ikke bare skiftet navn? Er det ikke de samme mennesker?
Jooeh det er vidst det samme.. Og derudover er der nogen der kalder sig MU...

Noerum

Indlæg af Noerum »

Hekler har desværre ret, rent tribunemæssigt/stemningsmæssigt ser det sort ud. Vi har igennem længere tid været meget afhængige af enkelt personer. Der er så et par stykker der er hoppet fra, af den ene eller anden grund. Der mangler generelt noget lederskab..

Ingen capo og en eneste trommeslager, en dygtig en, men hvis han ikke kan en dag, så sejler det..

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Noerum skrev:Hekler har desværre ret, rent tribunemæssigt/stemningsmæssigt ser det sort ud. Vi har igennem længere tid været meget afhængige af enkelt personer. Der er så et par stykker der er hoppet fra, af den ene eller anden grund. Der mangler generelt noget lederskab..

Ingen capo og en eneste trommeslager, en dygtig en, men hvis han ikke kan en dag, så sejler det..
Det lyder da ikke ligefrem opmuntrende. Vi har fået en fankoordinator, men vi har ikke styr på den trods alt vigtigste fangruppering bag målet. Jeg synes det burde være en af fankoordinatorens opgaver, at have styr på den vigtigste fangruppering, og den solide opbakning herfra. Lets face it hvis Faxe kondi og familietribunen synger to sange i en kamp, så slår de deres egen rekord. For slet ikke at snakke om sponsortribunen. Fankoordinatoren bør sørge for, at der er styr på Capo og trommeslager til alle kampe? Vi forlanger at holdet er 100 % forberedte på banen. Når en finger peger fremad, er der minimum tre fingre der peger på en selv.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Fcmrose skrev:
Noerum skrev:Hekler har desværre ret, rent tribunemæssigt/stemningsmæssigt ser det sort ud. Vi har igennem længere tid været meget afhængige af enkelt personer. Der er så et par stykker der er hoppet fra, af den ene eller anden grund. Der mangler generelt noget lederskab..

Det lyder da ikke ligefrem opmuntrende. Vi har fået en fankoordinator, men vi har ikke styr på den trods alt vigtigste fangruppering bag målet. Jeg synes det burde være en af fankoordinatorens opgaver, at have styr på den vigtigste fangruppering, og den solide opbakning herfra. Lets face it hvis Faxe kondi og familietribunen synger to sange i en kamp, så slår de deres egen rekord. For slet ikke at snakke om sponsortribunen. Fankoordinatoren bør sørge for, at der er styr på Capo og trommeslager til alle kampe? Vi forlanger at holdet er 100 % forberedte på banen. Når en finger peger fremad, er der minimum tre fingre der peger på en selv.
Så synes jeg du skulle efterleve den læresætning og gøre noget selv, i stedet for at pege finger(!) af fankoordinatoren.

/Cortez

fanman

Indlæg af fanman »

Kan man spørge en af de tidligere capo'er pænt om vedkommende vil tage en tørn til?
Ja det er nemt at bede andre om noget, men skal jeg rejse 200 km og forsøge mig selv fra bunden, det ender galt!

Noerum

Indlæg af Noerum »

En capo skal være en der er respekteret af alle grupper, derfor er det svært at finde en. Desuden er det et kæmpe ansvar, og det kræver sin mand. Det er heller ikke helt nemt at være capo, der er meget mere i det, end lige at starte nogle sange.

Vi havde en god capo, men han er ikke aktuel mere..

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Noerum skrev:En capo skal være en der er respekteret af alle grupper, derfor er det svært at finde en. Desuden er det et kæmpe ansvar, og det kræver sin mand. Det er heller ikke helt nemt at være capo, der er meget mere i det, end lige at starte nogle sange.

Vi havde en god capo, men han er ikke aktuel mere..
Jeg er faktisk rigtig ked af, at høre at vi ingen ansvarlig har, da det er af afgørende betydning for stemningen på stadion. Please ! der må være en som kan og vil gøre det. Jeg er for gammel og har ikke kendskab til fankulturen som sådan og bor jo i Aarhus. Jeg elsker stemningen på fantribunen og synger altid med, Vi kan ikke undvære en leder, som står i spidsen og leder og fordeler osv. Come on - vi skal rocke Mch Arena på Mandag.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Noerum skrev:Vi havde en god capo, men han er ikke aktuel mere..
Hvis det er ham, jeg tror, du hentyder til, så er det virkelig en skam. Hvordan kan det være?

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Acebone skrev:
Noerum skrev:Vi havde en god capo, men han er ikke aktuel mere..
Hvis det er ham, jeg tror, du hentyder til, så er det virkelig en skam. Hvordan kan det være?
Lad os bare sige at han har fucket godt og grundigt op i det, og for hans eget helbreds skyld, håber jeg ikke han kommer på stadion mere.
Høvdingen af Herning

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Cortez skrev:
Fcmrose skrev:

Så synes jeg du skulle efterleve den læresætning og gøre noget selv, i stedet for at pege finger(!) af fankoordinatoren.

/Cortez[/
"Kort sagt skal jeg varetage dialogen mellem fansene og klubben" "jeg skal være med til at udvikle stadionoplevelsen for os alle"
Jeg siger ikke han selv skal være Capo igen, men jeg synes en af de opgaver der ligger på hans bord, må være at sørge for, at der er styr på det. Ellers kan jeg ikke se denne nyoprettede funktions berettigelse? ⚽️

Cortez

Indlæg af Cortez »

@Fcmrose

Først og fremmest ved jeg også kun, hvad den nye fankoordinatoren skal lave, udfra den "fluffy" udtalelse som du henviser til. Men som JEG læser det, er der tale om en mere overordnet funktion, der skal binde klubben og fans sammen. Derfor tror jeg ikke at noget så ultra-specifikt som at finde en capo (eller hvad det hedder), er en del af jobbeskrivelsen. Havde det været et spørgsmål om at assistere med et område, lydsetup, etc. på stadion, så jo. Men ikke dette. Det er også efter min mening noget der skal udspringe af fanklubben - altså er der "nogen" der må gøre "noget" og ikke sidde og vente på at det sker.

I øvrigt har jeg INTET med fanmiljøet at gøre, så jeg kan være ligeglad. Min kommentar var udelukkende en - indrømmet - sarkastisk kommentar på "når du peger, er der tre fingre der peger på dig selv"-indlægget.

/Cortez

Besvar