974 skrev:
Hammarby har iøvrigt haft over 20000 tilskuere på hjemmebane i snit pr kamp !
Det er meget, meget flot, og fortæller vel lidt om deres potentiale
Vi danskere har meget at misunde den svenske fodboldkultur for, herunder et fantastisk publikum. På økonomien halter de dog, så vidt jeg har forstået. Det kan dog sagtens være, at en overstadig og velpolstret fan har lyst til at kaste penge efter spillere til hjerteklubben. Det er set før
Er jeg den eneste der nærer en lille frygt for at 'vi' kan gå hen og overgøre det?
Forstået på den måde at der går 'købeklub' mentalitet i den og vi vil købe mesterskabet. Tror i høj grad at det handler om kontinuiteten og ånden på holdet, som man kan risikere at købe ud. Synes noget af det Steinlein og co. har været gode indtil videre, er at købe ind og forstærke men uden at det går ud over ånden og DNA'et på holdet, som jeg lidt kan frygte med den udtalelse.
Ser gerne nogle få forstærkninger, men kontrolleret.
Ydermere virker det som der er flere gode u19 spillere, tænker også at det er synd hvis de får alt for langt til 1. holdstruppen og de aldrig får chancen. Går jo meget godt for nuværende. Why change a winning team?
Noe skrev:Vi danskere har meget at misunde den svenske fodboldkultur for, herunder et fantastisk publikum. På økonomien halter de dog, så vidt jeg har forstået. Det kan dog sagtens være, at en overstadig og velpolstret fan har lyst til at kaste penge efter spillere til hjerteklubben. Det er set før
Ja de halter økonomisk, lidt på grænsen som vi selv var. Så hvis der er hold i de planer, der er blevet luftet omkring Hammerby, har de penge på vej ind. For alt tyder på at de ikke selv alverden af penge..
Er jeg den eneste der nærer en lille frygt for at 'vi' kan gå hen og overgøre det?
Tror ikke planen er at skulle købe en masse spillere. Men at have erstatninger for de salg der evt. kommer. Derud over evt. kontrakt til Urena og Olsson.
Så kan det selvfølgeligt være at man henter en enkel spiller man har kig på til, back`en, målmand, eller hvor man evt. ser en mangel.
Hvis man har en "gentleman"-aftale med Petter Andersson, skal han selvfølgelig sælges og erstattes med en ny. MEN det er dybt useriøst at sælge ham allerede til vinter og ikke vente til sommer. Det er meget muligt, at man kan købe en spiller der på papiret er lige så stærk som Petter, men Petter er allerede indspillet på holdet og virker som en fantastisk leder. Det vil, uanset indkøbet, være en kæmpe svækkelse og taktisk dumt at skille sig af med Petter allerede til nytår.
Hvis P.A skal sælges så er vinterens vindue da af flere årsager et godt bud.
Holdet har i flere kampe, både i den foregående og i denne sæson, vist og bevist, at de kan præstere uden hans tilstedeværelse.
Der vil være en halv sæson at spille en eller flere nye eller værende ansigter ind så vi står stærkere mht. Europa.
Han er, som nogen nævner, hyppigt skadet og hvordan det end vendes og drejes så er klubbens bedste spiller bedre på end af banen - så hvorfor ikke prøve at lave lidt mønt på ham og så elles satse på fx Olsson når han nu åbenbart også gerne vil os og på sigt kan blive en rigtig stor profil.
Jeg vil også ærge mig over at se ham forlade klubben. Imo er han den største profil vi har haft - ikke så spetakulær som Zidan, men målt på flere parametre end sidstnævnte en helt fantastisk fodboldspiller.
Han skal naturligvis ikke koste en mio euro. Såvel som at priserne sikkert er skruet i vejret når ambitiøse og nu lidt rigere FCM skal handle ind så må prisen for spillere fra start 11 også være tilsvarende høj. Mm der selvfølgelig er en gentleman aftale.
Lidt tanker om Pione og salg. Lyder ikke til vi har den store interesse i at sælge lige med det første. Og prisen bliver også derefter.
Spændende at se hvor længe vi kan holde. Tror dog han vil have godt af lidt mere tid hos os, til at udvikle sig med fast spilletid, inden han skydes af til en større klub.
Lidt tanker om Pione og salg. Lyder ikke til vi har den store interesse i at sælge lige med det første. Og prisen bliver også derefter.
Spændende at se hvor længe vi kan holde. Tror dog han vil have godt af lidt mere tid hos os, til at udvikle sig med fast spilletid, inden han skydes af til en større klub.
Som minimum skal vi holde på ham til sommer, hvor han - såfremt han holder niveauet - er selvskreven til det danske U21-landshold, der skal deltage ved u21-EM. Det er et kæmpe udstillingsvindue, og vi husker vel alle, hvad VM-deltagelsen gjorde for prisen på Reid.
Samtidig mener jeg bestemt, at Pione har masser af ting at lære endnu. FCM er det bedste sted han kan være pt og sådan kan det godt tænkes at være et års tid endnu.
FCM2000 skrev:fcm skal helt klart have forstærket de 2 backs, Andre Rømer har ikke niveauet og lauridsen mangler også noget
Lauridsen spiller godt nok ikke sin bedste kamp i dag (og burde alligevel have fået en assist hvis ikke Duncan havde sparket et kæmpe hul i luften på Lauridsens perfekte indlæg! ). Men synes han er en glimrende back. Og Frederik Møller er også en gut med krummer i så ser absolut ingen grund til at forstærke os der. Der skal også være plads til vores unge drenge når de gør det godt.
På højre back kan du have en pointe med en Bak der er disponeret for skader og en Rømer der ikke er den fødte back.
Jeg ser virkelig ikke den "hetz" der er kørt på Rømer, jeg synes han gør det ganske udmærket som back, tænk på det ikke er hans naturlige position. Vi skal have tålmodighed med dem begge, ligesom Leon Jessen og Jesper Juelsgaard.
Badcompany skrev:Jeg ser virkelig ikke den "hetz" der er kørt på Rømer, jeg synes han gør det ganske udmærket som back, tænk på det ikke er hans naturlige position. Vi skal have tålmodighed med dem begge, ligesom Leon Jessen og Jesper Juelsgaard.
Vi skal ikke have tålmodighed med Rømer så længe det koster scoringer imod hver gang han er på banen. Ikke så længe vi skal holde vores målsætning om Europa ihvertfald. Han skal lejes ud og så skal der købes en rutineret erstatning a la Esben Ruud.
Badcompany skrev:Jeg ser virkelig ikke den "hetz" der er kørt på Rømer, jeg synes han gør det ganske udmærket som back, tænk på det ikke er hans naturlige position. Vi skal have tålmodighed med dem begge, ligesom Leon Jessen og Jesper Juelsgaard.
Vi skal ikke have tålmodighed med Rømer så længe det koster scoringer imod hver gang han er på banen. Ikke så længe vi skal holde vores målsætning om Europa ihvertfald. Han skal lejes ud og så skal der købes en rutineret erstatning a la Esben Ruud.
Nu er det vel svært at give Rømer skylden for at SIF spiller sig igennem i venstre side og slår et indlæg de scorer på når Rømer er højre back?