Transfervinduet sommer 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Lyder til at endnu en af de unge er på vej væk, inden vi får gavn af ham på førsteholdet: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsk-skifte
Uden at kende detaljer i en eventuel handel, synes jeg det er en lille smule bekymrende. Jeg kan forstå, at vi sælger de største talenter tidligt (Knudsen, Fischer) til store klubber, men Twente? Er vi så meget på røven, har han kontraktudløb (som Lasse Vigen), eller giver Twente bare kassen?

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Det er vel meget forventeligt med de øgede krav om home grown spillere + der er fordele for FCM i at sikre sig mod varians i fht. spillerens udvikling og værdi om et par år, signal til andre unge spillere om, at vi stadig kan skyde dem af sted. De kan jo også ende med at slå igennem i FCM og så står vi pludselig emd en spiller, hvis kontrakt er udløbet.

Ærgerligt, ja, men det giver jo ganske god mening. Så må vi bare nøjes med de næstbedste og de der modnes sent på førstelaget

Noe

Indlæg af Noe »

Mazter81 skrev:Det er vel meget forventeligt med de øgede krav om home grown spillere + der er fordele for FCM i at sikre sig mod varians i fht. spillerens udvikling og værdi om et par år, signal til andre unge spillere om, at vi stadig kan skyde dem af sted. De kan jo også ende med at slå igennem i FCM og så står vi pludselig emd en spiller, hvis kontrakt er udløbet.

Ærgerligt, ja, men det giver jo ganske god mening. Så må vi bare nøjes med de næstbedste og de der modnes sent på førstelaget
Jeg synes stadig kun ovenstående giver mening, hvis vi sælger til storklubberne. Det er en fantastisk god idé at sælge til Ajax og Inter, hvis vi får penge og videresalgsklausul for det. De mellemstore hollandske klubber kan få dem, når de er slået igennem i FCM, ikke før. Hvis ikke der er en del penge i denne handel (og det er der givetvis ikke), synes jeg der er (endnu en) grund til bekymring.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Vi vurderer vel bare ikke, at vi har økonomien til at tage chancen.

Mange mindre medicinal-virksomheder sælger jo også deres forskning allerede efter et succesfuldt første step, fordi de ikke har økonomien til at tage chancen og backe de dyrere senere tests og godkendelser på step 2/step 3.

Vi får en sikker gevinst nu med potentiale for en større gevinst på sigt. Det ser jeg intet problem i med det nuværende økonomiske klima i/omkring klubben.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Noe skrev:
Mazter81 skrev:Det er vel meget forventeligt med de øgede krav om home grown spillere + der er fordele for FCM i at sikre sig mod varians i fht. spillerens udvikling og værdi om et par år, signal til andre unge spillere om, at vi stadig kan skyde dem af sted. De kan jo også ende med at slå igennem i FCM og så står vi pludselig emd en spiller, hvis kontrakt er udløbet.

Jeg synes stadig kun ovenstående giver mening, hvis vi sælger til storklubberne. Det er en fantastisk god idé at sælge til Ajax og Inter, hvis vi får penge og videresalgsklausul for det. De mellemstore hollandske klubber kan få dem, når de er slået igennem i FCM, ikke før. Hvis ikke der er en del penge i denne handel (og det er der givetvis ikke), synes jeg der er (endnu en) grund til bekymring.
Det er da noget pjat at sige, at de mellemstore klubber kun kan få dem når de er slået igennem?
Et slag til en mellemstor klub i Holland med en videresalgs klausul kan jo i ligeså stort omfang vise sig, at være en god handel som den samme spiller til Ajax. Jovist er Ajax en støre klub, men chancerne for, at spilleren slår igennem i en midterklub i Holland må antages at være lidt større end i Ajax..

Vi ser i større stil mellemstore og store klubber satse mere på unge spillere.. Det skal som tidligere nævnt ses i lyset af, at Homegrown spillere har en langt større betydning end før, samtidig med, at klubberne rundt omkring er økonomisk presset.. De vil hellere bruge pengene på at udvikle egne spillere for at kunne skyde dem afsted for store penge til de allerstørste klubber, frem for at købe spillere (Som FCK har gjort i rigtig mange år)

Ja det er trist, at vi i FCM ikke kan få glæde af vores egne, unge talenter mere, men vi er i en økonomisk situation hvor vi næsten ikke kan tillade os at sige nej tak..

Noe

Indlæg af Noe »

Starbucks skrev:
Det er da noget pjat at sige, at de mellemstore klubber kun kan få dem når de er slået igennem?
Et slag til en mellemstor klub i Holland med en videresalgs klausul kan jo i ligeså stort omfang vise sig, at være en god handel som den samme spiller til Ajax. Jovist er Ajax en støre klub, men chancerne for, at spilleren slår igennem i en midterklub i Holland må antages at være lidt større end i Ajax..
Et videresalg fra Ajax eller andre topklubber vil i langt de fleste tilfælde give mere, end et videresalg fra Twente. Desuden; hvis klubberne bliver store nok, så kan vi ikke holde på spillerne, og så må vi få andet ud af dem, penge og/eller pr-mæssigt.
Spillere der kan ryge til mellemklubberne er formodentlig ikke de største talenter, men så store talenter, at vi selv skal bruge dem i opbygningen af det næste hold i FCM (vi har ikke råd til at hente dem udefra). Hvis vi skipper de næstbedste af sted tidligt, saver vi imo den gren over, vi sidder på. Hvor skal vi så hente den næste Julle? Det skal dog understreges, at jeg ikke kender noget til Joachim Andersens talent. Han kan sagtens være en meget talentfuld fyr.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

http://www.sporten.dk/fodbold/blot-16-a ... tjerneskud

Han er altså ikke helt solgt endnu.. og det lyder heller ikke til at man arbejder hårdt på at få ham solgt..

mnm123

Indlæg af mnm123 »

det bliver en sjov sommer vi får med det udsalg der kommer, mon ikke der også kommer lidt tilgang ud over ham fra Sønder Jylland. Vi ser meget tynde ud med de navne der flyver rundt pt. i pressen, så skal de 2 oprykker være ekstrem dårlige for at vi ikke rykker ned.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

mnm123 skrev: Vi ser meget tynde ud med de navne der flyver rundt pt. i pressen, så skal de 2 oprykker være ekstrem dårlige for at vi ikke rykker ned.
Ahhh is på. Vi får uden tvivl en svagere trup efter sommerferien. Men at dømme os til nedrykningsfavorit er nok lige i overkanten.
Hvis vi forestiller os et brand-sommersalg af Albæk, Juelsgård, Sly, Erik og Rilwan; samt afgang af Ipsa og Frank efterlader det os med følgende mulige startopstilling:

Lössl
Bak - Patrick - Kolja - Lauridsen
Danny - Izunna - Petter - Hedinsson
Tim - Duncan

Bænk/Reserver: Haugaard, Villafane, Noah, Rømer, Marco, Sisto, Hvilsom m.fl.

Alternativt:
Lössl
Villafane - Patrick - Kolja - Lauridsen
KBN
Duncan

Vi kan helt sikkert sagtens komme til at kæmpe for det, men synes ikke at nogen af ovenstående startopstillinger skriger på en åbenlys nedrykker.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Jesper BW1100 skrev:
mnm123 skrev: Vi ser meget tynde ud med de navne der flyver rundt pt. i pressen, så skal de 2 oprykker være ekstrem dårlige for at vi ikke rykker ned.
Ahhh is på. Vi får uden tvivl en svagere trup efter sommerferien. Men at dømme os til nedrykningsfavorit er nok lige i overkanten.
Hvis vi forestiller os et brand-sommersalg af Albæk, Juelsgård, Sly, Erik og Rilwan; samt afgang af Ipsa og Frank efterlader det os med følgende mulige startopstilling:

Lössl
Bak - Patrick - Kolja - Lauridsen
Tim - Duncan

Bænk/Reserver: Haugaard, Villafane, Noah, Rømer, Marco, Sisto, Hvilsom m.fl.
opstillingerne fejler ikke noget, men med de skader som visse spillere løber ind i vil det tit og ofte se tyndt ud, og vi vil få meget svært ved at samle point i mine øjne.
Alternativt:
Lössl
Villafane - Patrick - Kolja - Lauridsen
KBN
Duncan

Vi kan helt sikkert sagtens komme til at kæmpe for det, men synes ikke at nogen af ovenstående startopstillinger skriger på en åbenlys nedrykker.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Bare en detalje jeg ikke forstår: Hvorfor sætter du Bak på højre Back og Kolja i midten? de kampe de 2 tidligere har spillet sammen i forsvaret har de da spillet lige nøjagtig omvendt..

Jesper BW1100

DenStolteJyde skrev:Bare en detalje jeg ikke forstår: Hvorfor sætter du Bak på højre Back og Kolja i midten? de kampe de 2 tidligere har spillet sammen i forsvaret har de da spillet lige nøjagtig omvendt..
Jeg gjorde det faktisk af den grund at man i den netop spillede kamp mod Horsens havde Bak på backen og Kolja i midten....

Brugeravatar
DenStolteJyde

Aaarh ok.. den havde jeg ikke lige spottet.. normalvis ville jeg bare forvente bak centralt og kolja på back'en..

men det er så også ligegyldigt egentlig hvad jeg forventer eller ikke forventer ;) Glenn klarer nok den beslutning uden min hjælp :D

Jesper BW1100

DenStolteJyde skrev:Aaarh ok.. den havde jeg ikke lige spottet.. normalvis ville jeg bare forvente bak centralt og kolja på back'en..

men det er så også ligegyldigt egentlig hvad jeg forventer eller ikke forventer ;) Glenn klarer nok den beslutning uden min hjælp :D
Jeg var egentlig tilbøjelig til at give dig ret i det. Men synes faktisk Bak har gjort det bedre på backen end inde centralt. Jeg mener dog ikke Kolja er den fødte centrale forsvarer. Derfor håber jeg heller ikke at Erik ryger til sommer, da det vil være et hårdt slag at skifte hele det faste centrale forsvar ud (går ud fra Ipsa er væk til sommer).

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ser ikke godt ud med Hedi. Må håbe han bliver klar og får lidt kampe i benene i slutningen af sæsonen, så han ikke skal bruge 1/2 sæson på at spille sig i form hos os: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... r-skidt-ud

Låst