Ambitioner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Re: Ambitioner

Indlæg af Sylvester »

Jesper BW1100 skrev:
Det er sundt med realitetssans og mådehold engang imellem. Jeg ved godt det ikke er det folk her på Graven er bedst til. Der er for det meste bæmund og krisestemning blot ved 2 kampe i streg uden sejr.....
Sjovt nok er du en af dem med absolut mest bæmund herinde :roll: Det er vel stort set hvert andet indlæg du bruger på at hakke med andre fans.

Det kan godt være det ikke er specielt konstruktivt når frustrerede fans brokker sig, men prøv lige at kig indad engang og så hvor meget tid du selv bruger på brok over brok. Er det virkelig så meget bedre????

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sylvester skrev:I de fleste sæsoner ville vores pointhøst jo ikke have været til mere mere end en 6/7-plads
Ikke helt korrekt. Vi endte med 49 point, det ville have givet følgende placeringer:
2010: 5
2009: 5
2008: 6
2007: 6
2006: 5
2005: 5
2004: 6
2003: 4
2002: 6
2001: 5

Dvs typisk vil det give en 5. plads. Så skal vi vel også stræbe efter 4. pladsen? Den der opgiver at blive bedre osv....

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Sylvester skrev: Det kan godt være det ikke er specielt konstruktivt når frustrerede fans brokker sig, men prøv lige at kig indad engang og så hvor meget tid du selv bruger på brok over brok. Er det virkelig så meget bedre????
Sålænge folk er konstruktive har jeg intet problem med kritik af klubben og setuppet. Men visse folk herinde (ingen navne nævnt) er dræbende for debatten, da de har skyklapper på i deres kritik, og UDELUKKENDE kommenterer når det går dårligt. Ensporede tosser uden interesse i en egentlig debat burde holde sig fra et debatforum. Så kan du sige mine kommentarer til dem er brok over brok. Det er fair nok. Men det er dem og ikke mig der er dræbende for debatten...!
Og desuden kan du næppe have læst ret mange af mine indlæg, hvis du vitterligt mener jeg har skrevet omkring 150 med kritik af andres debatskik (eller mangel på samme)...!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev:
Sylvester skrev:I de fleste sæsoner ville vores pointhøst jo ikke have været til mere mere end en 6/7-plads
Ikke helt korrekt. Vi endte med 49 point, det ville have givet følgende placeringer:
2010: 5
2009: 5
2008: 6
2007: 6
2006: 5
2005: 5
2004: 6
2003: 4
2002: 6
2001: 5

Dvs typisk vil det give en 5. plads. Så skal vi vel også stræbe efter 4. pladsen? Den der opgiver at blive bedre osv....
Sorry, jeg har overhovedet ikke regnet efter, kunne bare huske vi lå til en placering som nummer 6/7 da Kuhn var ved roret :oops: Den placering forbedrede Riddersholm heldigvis igennem et betydeligt bedre pointsnit efter han tog over :D

Men vi kan godt blive enige om at det ikke er en specielt ambitiøs udmelding og som sagt så tror jeg heller ikke på det vil være den endelige målsætning og altså også den som tæller og som vi budgetterer med. Det kræver dog forstærkninger, som jeg helt sikkert også regner med kommer.

Indtil nu er Brøndby jo heller ikke være andet end snak og selv om de har hentet Thyge, har de jo også mistet Wass og trods en masse store armbevægelser, så har de misset Skoubo, sandsynligvis også Lindgren og har ikke råd til Ujah :lol: Lad os nu se hvor stærke de kommer ud af vinduet, der har jo også være en del interesse for Kron Delhi. Det hold de spillede med i foråret er ihvertfald ikke skræmmede og dem mener jeg vi bør kunne spille lige op med!!!!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Jesper BW1100 skrev:Sålænge folk er konstruktive har jeg intet problem med kritik af klubben og setuppet. Men visse folk herinde (ingen navne nævnt) er dræbende for debatten, da de har skyklapper på i deres kritik, og UDELUKKENDE kommenterer når det går dårligt. Ensporede tosser uden interesse i en egentlig debat burde holde sig fra et debatforum. Så kan du sige mine kommentarer til dem er brok over brok. Det er fair nok. Men det er dem og ikke mig der er dræbende for debatten...!
Og desuden kan du næppe have læst ret mange af mine indlæg, hvis du vitterligt mener jeg har skrevet omkring 150 med kritik af andres debatskik (eller mangel på samme)...!
Men kan ikke se at dit brok over brok bidrager på nogen måde????? Det er ligesom konstateret at der er nogle der brokker sig meget, det er vel ikke nødvendigt at gøre det hver gang og så ellersfyre bredsider af mod dem?

Nu var det måske også en overdrivelse at du bruger hvert andet indlæg på det, men jeg må indrømme jeg har lagt mærke til at du bruger meget krudt på at kritisere de kritiserende og ord som bæmund, ensporede tosser osv. flyver i en strid strøm. Det syntes jeg heller ikke er gavnligt for debatten.

Jeg har skrevet det tidligere, men syntes der bør være en forståelse for at folk reagerer anderledes på skuffelse og frustrationer (og succes!!). Nogle skælder ud, nogle er ukuelige optimister, nogle vender det indad og bliver stille og andre er konstruktive osv. osv. Syntes ikke kun der bør være plads til dem der skriver "ej hvor ærgeligt, kom igen" når vi igen har smidt en pokalfinale. Hvis vi snakker debatskabende, er det da heller ikke specielt debatskabende.

Jesper BW1100

Sylvester skrev: Men kan ikke se at dit brok over brok bidrager på nogen måde????? Det er ligesom konstateret at der er nogle der brokker sig meget, det er vel ikke nødvendigt at gøre det hver gang og så ellersfyre bredsider af mod dem

Nu var det måske også en overdrivelse at du bruger hvert andet indlæg på det, men jeg må indrømme jeg har lagt mærke til at du bruger meget krudt på at kritisere de kritiserende og ord som bæmund, ensporede tosser osv. flyver i en strid strøm. Det syntes jeg heller ikke er gavnligt for debatten.
Det er simpelthen ikke korrekt. Det er rigtigt at jeg, overfor én bestemt debattør er ret kritisk (men jeg er så langt fra den eneste). Men de indlæg, hvor jeg er kritisk overfor de tiltider hovedløse postulater om spillere, klub, akademi, økonomi osv., har jeg samtidig argumenteret hvorfor jeg mener en kritik er på sin plads. At du påstår at ord som bæmund, ensporede tosser fylder mine indlæg er direkte forkert.
At de(n) nævnte person(er) for hvem kritikken er målrettet så vælger ikke at tage debatten op, men blot går i forsvarsposition (nok fordi der sjældent er noget der bakker "argumentet" op) er jo langt fra min skyld.
Sylvester skrev:Jeg har skrevet det tidligere, men syntes der bør være en forståelse for at folk reagerer anderledes på skuffelse og frustrationer (og succes!!). Nogle skælder ud, nogle er ukuelige optimister, nogle vender det indad og bliver stille og andre er konstruktive osv. osv. Syntes ikke kun der bør være plads til dem der skriver "ej hvor ærgeligt, kom igen" når vi igen har smidt en pokalfinale. Hvis vi snakker debatskabende, er det da heller ikke specielt debatskabende.
Jeg er helt enig i at folk skal have lov til at reagere forskelligt på skuffelser og nederlag. Men derfor er det ikke ulovligt lige at tage en puster og huske på at Graven er et debatforum og ikke en "losseplads" for frustrationer og svinere, før man poster sine indlæg.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

100x skrev:Jeg synes personligt det er en skuffende udmelding, realistisk ja men stadig skuffende, jeg hoppede selv på FCM toget i 2007 efter en 2-2 kamp i parken, den gang var der gang i sagerne både mht udmeldinger og vi var inde i en rigtig god stime resultatmæssigt.

Alt dette medførte at jeg overtalte personaleforeningen til at investere i 6 sæsonkort, og da de udløb købte jeg selv nogle og fornyede dem året efter, prøvede at blive medlem af BW dette glippede (lang og kedelig historie) børnene blev meldt ind i ulveklubben, og sørme om ikke jeg ”investerede” en pæn slat penge i aktier.

Nu skriver vi 2011 og så kommer der en udmelding om at ambitionerne sænkes, jeg er helt enig i at det sikkert er fornuftigt i det lange løb, og vil lette presset på spillerne men jeg tror så omvendt også at det kommer til at koste på tilhænger siden, vi vil underholdes og begejstres, jeg ville heller ikke tage i parken i år og sidste år hvis jeg troede at vi ville tabe, at vi så gjorde det er så en anden sag.

Hvis målet bare er overlevelse og i det bedste fald en 6 plads så får man ganske givet skåret ind til benet og de mest dedikerede/hardcore fans er dem der bliver tilbage, men er det det bedste for forretningen FCM, jeg tror det ikke.

Faktum er at jeg ikke fornyer mine sæsonkort, drengenes medlemskab i ulveklubben bliver heller ikke fornyet, aktierne beholder jeg (tabet ved et salg vil sikkert være for stort) et eller andet sted er det jo skidt for FCM men hvis klubbens ambitioner ikke er højere, så er jeg ikke interesseret i at køre 80 km til hver hjemme kamp…

Dette er ikke et forsøg på at være negativ blot et perspektiv fra en udkantsfan (geografisk) som vil have smæk for skillingen og nød dengang FCM var klassens frække dreng.
Host host, hvem sagde plastic fan? Jeg undrer mig egentlig over at du har holdt ud så længe. Hvis der ikke skal mere til, end en realistisk udmelding, før end at du maler fanden på væggen, så kan jeg vel bare nøjes med at sige farvel og tak.

WBW

Indlæg af WBW »

1145 skrev:
100x skrev:Jeg synes personligt det er en skuffende udmelding, realistisk ja men stadig skuffende, jeg hoppede selv på FCM toget i 2007 efter en 2-2 kamp i parken, den gang var der gang i sagerne både mht udmeldinger og vi var inde i en rigtig god stime resultatmæssigt.

Alt dette medførte at jeg overtalte personaleforeningen til at investere i 6 sæsonkort, og da de udløb købte jeg selv nogle og fornyede dem året efter, prøvede at blive medlem af BW dette glippede (lang og kedelig historie) børnene blev meldt ind i ulveklubben, og sørme om ikke jeg ”investerede” en pæn slat penge i aktier.

Nu skriver vi 2011 og så kommer der en udmelding om at ambitionerne sænkes, jeg er helt enig i at det sikkert er fornuftigt i det lange løb, og vil lette presset på spillerne men jeg tror så omvendt også at det kommer til at koste på tilhænger siden, vi vil underholdes og begejstres, jeg ville heller ikke tage i parken i år og sidste år hvis jeg troede at vi ville tabe, at vi så gjorde det er så en anden sag.

Hvis målet bare er overlevelse og i det bedste fald en 6 plads så får man ganske givet skåret ind til benet og de mest dedikerede/hardcore fans er dem der bliver tilbage, men er det det bedste for forretningen FCM, jeg tror det ikke.

Faktum er at jeg ikke fornyer mine sæsonkort, drengenes medlemskab i ulveklubben bliver heller ikke fornyet, aktierne beholder jeg (tabet ved et salg vil sikkert være for stort) et eller andet sted er det jo skidt for FCM men hvis klubbens ambitioner ikke er højere, så er jeg ikke interesseret i at køre 80 km til hver hjemme kamp…

Dette er ikke et forsøg på at være negativ blot et perspektiv fra en udkantsfan (geografisk) som vil have smæk for skillingen og nød dengang FCM var klassens frække dreng.
Host host, hvem sagde plastic fan? Jeg undrer mig egentlig over at du har holdt ud så
længe. Hvis der ikke skal mere til, end en realistisk udmelding, før end at du maler fanden på væggen, så kan jeg vel bare nøjes med at sige farvel og tak.
Jeg vil ikke engang ofre et tak til sådan en medløbsfodboldseer (vil ikke kalde ham en fan), må jeg foreslå FCK hvis det eneste du vil betale for at se er "dit hold" vinde.

974

Indlæg af 974 »

@ 100x

I modsætning til et par af de andre individer kan jeg godt forstå dine pointer!

Du beskriver meget fint hvordan og iøvrigt også hvor vigtigt det er have fat i de fans der også bor lidt længere væk
Ser på ingen måde at du skulle være nogen plasticfan :-)

Jeg er nu sikker på at du nok skal komme til mange kampe alligevel, og husk nu på at det ikke er FCM der har været ude med den målsætning ( som det jo endda ikke engang er) med derimod Glen der har ytret sig lidt forsigtigt

100x

Indlæg af 100x »

974 skrev:@ 100x

I modsætning til et par af de andre individer kan jeg godt forstå dine pointer!

Du beskriver meget fint hvordan og iøvrigt også hvor vigtigt det er have fat i de fans der også bor lidt længere væk
Ser på ingen måde at du skulle være nogen plasticfan :-)

Jeg er nu sikker på at du nok skal komme til mange kampe alligevel, og husk nu på at det ikke er FCM der har været ude med den målsætning ( som det jo endda ikke engang er) med derimod Glen der har ytret sig lidt forsigtigt

Tak skal du have 974 Du har i det mindste fattet pointen i dét jeg skriver, og ja jeg skal nok komme til at se kampe, til de/ dem der ikke fik pointen i første førsøg kommer der en one liner der måske gør det nemmere.

Så længe de ( FCM - Glen - andre der udtaler sig på klubbens vegne) skruer ned for blusset så gør jeg også.

Det har jo i bund og grund ikke noget med plastic at gøre når man vil have noget for sine penge, det være sig flot spil - dristige udtalelser - at holdet kæmper for at vinde alle de kampe de stiller op i.

Jeg håber selvfølgelig at vi skal spille med om metal igen i år.

WBW

Indlæg af WBW »

100x skrev: Så længe de ( FCM - Glen - andre der udtaler sig på klubbens vegne) skruer ned for blusset så gør jeg også.
Det må du så om, jeg vælger en strategi der hedder: Hvis de skruer ned for blusset, jamen så skruer jeg da bare op! Jeg betaler ikke penge for nødvendigvis at se flot spil eller for at få dristige udtalerser :roll: , jeg betaler penge for at komme ind og bakke mit hold op! Ligegyldigt om de siger de kommer til at spille om nedrykning eller om mesterskabet.

Jesper BW1100

100x skrev: Så længe de ( FCM - Glen - andre der udtaler sig på klubbens vegne) skruer ned for blusset så gør jeg også.

Det har jo i bund og grund ikke noget med plastic at gøre når man vil have noget for sine penge, det være sig flot spil - dristige udtalelser - at holdet kæmper for at vinde alle de kampe de stiller op i.

Jeg håber selvfølgelig at vi skal spille med om metal igen i år.
Jeg håber i den grad drengene kæmper for at vinde alle de kampe de stiller op i uanset målsætning; og det er jeg også overbevist om de gør ;) .
Egentlig er målsætning en sjov størrelse. Sættes den højt kommer Jante (iform af medierne især) og gokker en oveni knolden, hvis man fejler det mindste. Sættes den lavt er det mangel på ambitioner.
Lad os nu afvente den officielle melding. Såfremt den bliver top 6 også ser jeg egentlig heller ikke noget faretruende i dette. Det vil være en måde at få mediernes "førsteudfordrerfokus" rettet væk fra vores unge drenge. Så kan vi komme stille og rolig fra baghjul og slå til som en slange i natten. For du kan være ganske sikker på at drengenes sejrslyst og ambitionsniveau, med en anfører 32 i spidsen, internt er noget højere end en 6.plads!
Så det er såmænd ikke så urealistisk at du om en 10-11 måneder står/sidder med knægtene på MCH arena til endnu en medaljekamp :D

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nu rasler hovedsponsoren også med sablen, ift de dalende ambitioner:
http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2488598.ece
Når man er i gang med at skulle sikre sig et nyt hovedsponsorat, så er det nok ikke det bedste signal at sende, at man aldrig regner med at vinde noget....

974

Indlæg af 974 »

Kent skrev:Nu rasler hovedsponsoren også med sablen, ift de dalende ambitioner:
Når man er i gang med at skulle sikre sig et nyt hovedsponsorat, så er det nok ikke det bedste signal at sende, at man aldrig regner med at vinde noget....
Som du selv fremhæver i lignende tilfælde, eks. spillerforlængelser, så er der vel også nogle gange plads til lidt taktisk spil..

Og igen; hvad Riddersholm siger må stå for hans egen regning

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

974 skrev:
Kent skrev:Nu rasler hovedsponsoren også med sablen, ift de dalende ambitioner:
Som du selv fremhæver i lignende tilfælde, eks. spillerforlængelser, så er der vel også nogle gange plads til lidt taktisk spil..

Og igen; hvad Riddersholm siger må stå for hans egen regning

Har FCM ikke sagt de melder ud når vinduet er lukket??
top 6 var vel bare en indtil videre udmelding???
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar