fcm-lyngby

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Re: fcm-lyngby

Indlæg af FCMReal »

FCM Fan nr. 1 skrev:Bittert at Kuhn har fået talt AL selvtillid ud af det unge hold i forbindelse med FCK kampen, hvilket manifesterede sig i dages nederlag til et lyngby som vi, med al ære og respekt, burde slå med mindst to mål.

Nu er der så landskampspause, og der skal vist laves noget skudtræning..

Ilsø på toppen duer bare heller ikke. Hvor mange mislykkede forsøg skal der til?

Jamen jeg kan kun være enig med dig i, at Kuhn har fejlet på det sidste,
FCM holdets største problem lige nu er midterforsvaret og Kuhns manglende dømmekraft vedr. opstilling og coaching.

, Albrechtsen og Ried er væk, MA kommer dog tilbage, men Kuhn har jo stort set i hver kamp, skiftet konstellation i hver kamp, så er det ipsa og Erik, og så er Erik og Bak, og så er det ipsa og Bak, så er det MA og Bak, så er det MA og Erik og ja så er det guddøma MA og Ipsa.

Det skaber ustabilitet, jeg undre mig over at man starter med Erik i dag, for Ipsa virker bedre senest mod FCK, Erik har bestemt ikke vist, at han er fremtidens mand i FCM midterforsvaret, han har lavet alt for mange personlige fejl her i efteråret,

Tucker82

Indlæg af Tucker82 »

Gizmo aka Jeff skrev:
Jesper BW1100 skrev:
Tucker82 skrev:Og han endte så på bænken :) Ilsø har også fortjent chancen fra start. Jeg synes Sylvester har været en af de bedste de sidste par kampe, så helt fortjent at han stadig er blandt de 11 valgte
Fantastisk at Kuhn sætter Borring på bænken. Så fik vi ligesom slået fast at man ikke er fredet, når man spiller pivringe!

Må desværre sige at det IKKE var fantastisk af Kuhn at sætte Borring på bænken.
Syntes ikke jeg så meget til Sylvester på den kant. :!:
Men må til gengæld sige at Borring kom ind med fart og vilje ....... Bare for sent efter min mening ..

Men generelt syntes jeg at hele holdet var RINGE idag og Lyngby udnyttede de få chancer de fik !! Så tillykke med sejren til dem . De var den rigtige vinder!
Synes jeg ikke er rigtigt... Sylvester var da helt klart en af vores bedste i dag, sammen med Priske. Alt hvad vi skabte i første halvleg kom igennem Sylvester på kantet, han var da også skyld i, at de måtte skifte ud i pause

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Gizmo aka Jeff skrev:Må desværre sige at det IKKE var fantastisk af Kuhn at sætte Borring på bænken.
What???
Enten et dårligt forsøg på ironi, eller også kan det konstateres, at du ikke så kampen. Sylvester var by far dagens bedste FCM'er. Bemærkede du at Jeppe Brandrup blev skiftet ud i pausen? Det skyldtes sandsynligvis, at han var så rundtosset efter første halvleg, at han ikke var i stand til at finde banen efter pausen.
Sylvester var aldeles fremragende, desværre mangler han stadig at score på chancerne - men han har så også kun spillet ca. 10 kampe på dette niveau.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Kent skrev:
Gizmo aka Jeff skrev:Må desværre sige at det IKKE var fantastisk af Kuhn at sætte Borring på bænken.
What???
Enten et dårligt forsøg på ironi, eller også kan det konstateres, at du ikke så kampen. Sylvester var by far dagens bedste FCM'er. Bemærkede du at Jeppe Brandrup blev skiftet ud i pausen? Det skyldtes sandsynligvis, at han var så rundtosset efter første halvleg, at han ikke var i stand til at finde banen efter pausen.
Sylvester var aldeles fremragende, desværre mangler han stadig at score på chancerne - men han har så også kun spillet ca. 10 kampe på dette niveau.
Helt på linie med Kent på denne. Synes Sylvester på kanten var klart farligste og bedste FCMer i dag. Det fortsattte til langt ind i anden halvleg hvor kræfterne - forståeligt nok - slap op. Sylvester vokser kamp for kamp, ser pt. mere potentiale i ham end Salami!
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Pyha, det var ikke sjovt at sidde til bryllupsfest og følge livescore at FCM taber 2-1 hjemme mod en oprykker ... Nu har jeg som sagt ikke set kampen, men jeg er dybt skuffet over vi taber den :cry:

mnm123

Indlæg af mnm123 »

at være efter Sylvester i dag er simpelthen mangel på fodbold forståelse, han skaber meget på ene hånd og konstant en trussel for deres back som må skiftes ud i halvlegen efter at være kørt rundt i manegen. Vi spiller ganske godt, men der man kan sidde en finger er at vi i bold omgangen er for langsom midt på banen Izuna og Thyge plus Thyge mister en del bolde på 1 berøringen, Hassan skal lære at få afvikles sit arbejde, sad og iriteret mig over at drengen konstant dribler ind i banen og flere gange kunne ønske han bare bankede læderet på kassen istedet for at forsøge at drible den ind over stregen.

Bobar

Indlæg af Bobar »

Hej

Puha, FCM pressede godt nok på igår, men man må sige at det var en af de dage, hvor den sidste aflevering/ afslutning gik galt.
MOM klart Sylvester, og jeg glæder mig til at han, og i den grad også hassan bliver lidt mere kølige/ rutinerede foran mål.
Jeg vil ikke bruge energi på at kritisere, da jeg mener at taktikken var helt ok.
At Borring var på bænken var i mine øjne helt ok, da hassan har den agressivitet og fight der skal til.
Ilsø mangler klart nok flere kampe og lidt mere selvtillid, men vi ved jo hvad han kan.
Frank fik ikke meget at arbejde med idag MHT. indlæg, hvilket skyldes at Borring jo ikke var til stede. Frank er en stor spiller, men alligevel virker det til at hans fysik og fart er aftagende.... måske han ville være kanonstærk som indskiftningsspiller!
Danny er normalt ikke min favorit, da jeg ofte savner fight fra hans side, men han viser alligevel den rutine og kølighed, der er ensbetydende med mål, og det er jo det der tæller.
Ipsa burde måske i bagklogskabens klare lys have spillet istedet for Erik S, da han har vist mere sikkerhed i midterforsvaret.
Kristian bak med makker laver en stor fejl ved 1 - 0 målet, men mener alligevel at KBN spiller rigtig godt.
Mikkel thygesen kan jeg ikke blive helt klog på - kan virke som om fokus ligger et andet sted for tiden (evt skifte måske?)
Jeg vil dog mene at vi mangler en sindsyg god angriber i top ( fx djiby).
Jeg er klart skuffet og overrasket over vores nederlag igår, men denne gang kan man altså ikke kritisere for manglende fightervilje og gåpåmod. De ville jo normalt vinde sådan en kamp 99 ud af 100 gange!

Forza FC

100x

Indlæg af 100x »

jo jeg synes også det meste af holdet kæmper/fighter ( i skarp kontrast til fck kampen) det bedste de har lært bortset fra thyge som luntede rundt og kiggede fodbold om jeg fatter at det anførerbind stadig sidder på ham han virkede som om han slet ikke var med i kampen men derimod var en kondi løber der var kommet ind på banen ved en fejl.

Nu må den stå på skudtræning for mulighederne for mål var der nok af

lars

Indlæg af lars »

Det så ikke ud til at der skulle meget til så havde kampen kunne få et helt andet forløb.

Vi får vel egentligt hældt en god del indlæg ind i feltet, med lidt bedre sammenhæng mellem afsender og modtager kunne vi jo nok have fået en god del mere ud af disse.

Den defensive organisation ser ikke for godt ud på de to situationer hvor Lyngby scorer

Derudover kan jeg egentlig godt forstå at Rilwan virkede ret frustreret efter de to situationer hvor han på tvivlsom vis bliver stoppet i feltet(1.minut og 33.minut) og det er jo nærmest en gåde at både dommeren og linievogteren ikke gribber ind over for den situation hvor Sly får strakt sin trøje gevaldigt i det 42 .minut i et raid igennem feltet, de stod jo begge godt placeret. Vist også noget Riddersholm ikke var alt for tilfreds med.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

At Erik vælger at sælge holdet i 2 situationer, kan man vel næppe klandre de 10 andre for.
Han søger ikke ind og dækker af, da Bak støder frem ved 0-1, lige så vel som han er alt for sløset i en markering ved 0-2 målet.

Drengene spiller reelt en rigtig god kamp. Vi har vel sjældent skabt så mange chancer - at skarpheden så var skyllet ud i toilettet, er et kæmpe-problem, men for at score, skal man først og fremmest skabe chancerne, hvilket vi formåede i går.

Efter gårsdagens kamp kan man dog vist konstatere, at Borring skal være glad for Ilsøs elendige præstation - så er der håb for Borring om, han kommer tilbage på holdet.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCMReal skrev:Tillykke Kuhn stærkt gået med nyt nederlag, 4 point i de sidste 5 kampe.
Tillykke FCMReal, stærkt gået med et nyt pisseforudsigeligt indlæg. Hvad er din motivation for at blive ved med at skrive dem? Lad os da med al vold og magt forsøge at hive Thomasberg tilbage til klubben så...
FCMReal skrev:Hvor længe ønsker du at bruge Erik Sviatchenko fra start ???, han har jo lavet fejl i stort set alle kampe han har været med, eks. rødt kort, mod OB blev han overløbet, i dag blev han overløbet ved andet mål, igen står han og sover og laver ingen opbakning på Baks indgreb.
Han har startet i fire kampe og er blevet skiftet ind i én. Hans udvisning mod Horsens var hårdt dømt, og vi holdt nullet. Mod AaB blev han skiftet ind og leverede en mandfolkepræstation med en smadret skulder. Mod FCN stækkede vores forsvar stort set alt. I Odense fightede han efter bedste evne under svære betingelser, og Kuhn har så haft ham bænket til i går. Lyngby-kampen har jeg ikke set, men det skulle da så være den første, hvor han er faldet helt igennem. Kuhn piller ham i øvrigt også ud.

Vi har haft et væld af skader og karantæner i forsvaret. Alligevel vælger du at gå efter Kuhn, og du får det til at lyde som om Erik er fast mand på trods af en stribe dårlige præstationer. Det er da så virkelighedsfjernt, som noget kan være. Og kunne det tænkes, at Sviatchenko måske har gjort det godt til træning på det seneste, og at Kuhn derfor ville belønne den unge spiller med spilletid helt i tråd med klubbens strategi?
FCMReal skrev:Ried - Albrechtsen er hårdt savnet i dag.
Albrechtsen kommer heldigvis igen. En ny Reid får vi dog aldrig, hvis vi ikke giver en mand som netop Sviatchenko chancen. Så må det fejle en gang imellem, og det har Reid da ved gud også gjort.
FCM Fan nr. 1 skrev:Bittert at Kuhn har fået talt AL selvtillid ud af det unge hold i forbindelse med FCK kampen, hvilket manifesterede sig i dages nederlag til et lyngby som vi, med al ære og respekt, burde slå med mindst to mål.
Ja, det lyder da super logisk. At Kuhn fortæller omverdenen, at FCK er meget bedre end os i øjeblikket (hvilket de helt åbenlyst er), har fået os til at tabe Lyngby-kampen. Fodbold bliver spillet på banen, ikke i pressen, og hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, folk lægger alt, alt for megen vægt i de udtalelser. Jeg tvivler på, at det er noget, truppen beskæftiger sig med til hverdag, men journalisterne skal vel have et reelt svar, når de spørger. På enhver anden dag havde vi også vundet den kamp med to mål, så vidt jeg kan forstå på den generelle opfattelse rundt omkring.

- I øvrigt sjovt (not) som folk med "FCM" i deres navne er blandt de mest hovedløse og unuancerede kritikere efter hvert eneste nederlag. FCM7000 har øjensynligt smittet gevaldigt af på FCMReal og FCM Fan nr. 1. Kritik er fint, og der er mange i denne tråd, der giver meningsfuld kritik, men fri os nu fra vanviddet.

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:- I øvrigt sjovt (not) som folk med "FCM" i deres navne er blandt de mest hovedløse og unuancerede kritikere efter hvert eneste nederlag. FCM7000 har øjensynligt smittet gevaldigt af på FCMReal og FCM Fan nr. 1.
Med mindre der er tale om den samme uopfindsomme person?

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Acebone skrev:
FCMReal skrev:Tillykke Kuhn stærkt gået med nyt nederlag, 4 point i de sidste 5 kampe.
Tillykke FCMReal, stærkt gået med et nyt pisseforudsigeligt indlæg. Hvad er din motivation for at blive ved med at skrive dem? Lad os da med al vold og magt forsøge at hive Thomasberg tilbage til klubben så...

- I øvrigt sjovt (not) som folk med "FCM" i deres navne er blandt de mest hovedløse og unuancerede kritikere efter hvert eneste nederlag. FCM7000 har øjensynligt smittet gevaldigt af på FCMReal og FCM Fan nr. 1. Kritik er fint, og der er mange i denne tråd, der giver meningsfuld kritik, men fri os nu fra vanviddet.
Heldigvis er vi nogle der går ind for fri ytring, at vi har en anden mening om opstilling, indkøb og talenter end dig, det er en lovret at have i Danmark.

Nu er jeg ikke en papagøje, der gentager mig selv, dog vil jeg lige påpege, at jeg synes din kritik af andres holdninger og meninger går igen og igen, det har jeg påpeget før, ligeså at jeg aldrig bliver ukritisk vedr. FCM.

F.eks. at jeg synes at Allan Kuhn har fejlet set over de sidste 5 kampe, set i forhold til at Kuhn selv har et ordsprog, der hedder man skal være ydmyg, den sætning burde han bruge over for sig selv p.t..

Allan Kuhn går ud før kampen og udtaler at et godt hold ikke taber 2 kampe i træk, samtidig med at han sætter Erik ind i midterforsvaret trods Ipsa har gjort det hæderligt mod FCK og Sønderjyske, Erik havde ikke været med siden OB hvor han fejlede, efter Kuhn's egne ord om det første OB mål, Erik er fælt impliceret i de 2 Lyngby mål i går, som Bak kalder børnefejl.

Ipsa har gjort det bedre i de kampe han har spillet på det sidste, derfor virker det for mig som om Kuhn har mistet jordforbindelsen, ift. hans udtalelser og hans vragende og gørende med midterforsvaret.

Nu har Allan Kuhn været træner i 1 år i FCM, han er en glimrende træner/coach, dog med en tendens som thomasberg, at have tendens til at miste jordforbindelsen efter en periode hvor det går godt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCMReal, jeg synes det er mega fedt, at du hiver den del ud, hvor jeg går efter dig - for så at undlade den del, hvor jeg begrunder præcis, hvorfor jeg gør det.

Inden du tager stilling til dét, må jeg betragte dig som en troll.

- P.S. Selvom jeg ikke har anfægtet, at du ikke må skrive, hvad du gør, så skal du lige vide, at der rent faktisk ikke er ytringsfrihed på graven. Så pak nu den forsmåethed væk, tak. Det må forventes, at man bliver gået på klingen på et debatforum.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Synes egentlig en del er lige hårde nok.
FCM skaber heldigvis en masse gode chancer, og taber på hæderligt vis. Der er rigtig flot omstillingsspil! stod ude på stadion og følte det egentlig ikke helt som et nederlag, jeg var stolt over deres flotte spil. Og hvis de bare kune være lidt skarpere i deres afslutninger, sikke nogle høje cifre der så ville være på måltavlen :) egentlig en god nok kamp, så bare ærgeligt heldet ikke lige var med i afslutningerne.
Kuhn prøvede lidt nye ting i dag, og det er modigt, men også noget en træner er nødt til, derfor synes jeg ikke det er retfærdigt nogle kritiserer ham, og da heller ikke FCM. det var jo bare en træls fodbolddag!

Nu må man se frem mod kampen i Randers, den bliver svær, eftersom de rigtig gerne vil over stregen at ligge! men FCM har også rigeligt at spille for :)
FC Midtjylland

Besvar