Farvel til Jan Rindom

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Også farvel til den fysiske træner

Indlæg af Kent »

Kent skrev:I dagens HF fremgår det, at FCM også skiller sig af med den fysiske træner gennem de sidste 5 år Lars Raundahl (tror jeg det er). Han er blevet tilbudt en ny kontrakt på nye vilkår, men har afslået og stopper dermed til sommer.
Samarbejdet bliver så allerede afbrudt per 5. marts: http://aoh.dk/artikler/fcm-traener-stopper-foer-tid

Mon ikke det skyldes at Lars har fundet en ny arbejdsgiver? Må håbe klubben kan finde en kompetent erstatning, men det er naturligvis svært, hvis man ikke har nogen penge.

mancitydk

Re: Farvel til Jan Rindom

Indlæg af mancitydk »

må nok indrømme at jeg er meget nervøs for hvordan dette forår bliver... ingen trænere, ingen spillere, ingen penge og åbenbart ingen Hausser.... :?

Har vi vitterligt ingen penge siden alle spillere skal sælges/udlejes?

Hvad gør vi hvis Frank bliver skadet igen? Hvordan skal vi sætte et hold op, hvordan og hvilken formation skal vi spille?

Løssl
Kolja - Ipsa - Albrechtsen - Jessen

Danny - Salami - Thyge - Borring

Ilsø - Frank

Sådan ville min favorit opstilling se ud. Ville virkelig gerne have at vi forsøgte at spille med en lidt mere "normal" 4-4-2 opstilling. selvfølgelig med plads til bevægelse men med Frank og Ilsø i feltet til at lege med boldene der kommer ind i feltet fra Borring / Danny...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

mancitydk skrev:må nok indrømme at jeg er meget nervøs for hvordan dette forår bliver... ingen trænere, ingen spillere, ingen penge og åbenbart ingen Hausser.... :?
Påstår du at vi har solgt Hausser? :mrgreen:
Aj mon ikke han dukker op igen, vi er jo allesammen i vinterpause mode endnu.

Men ja, FCM er presset og har handlet derefter. Dog er det positivt at vi har beholdt start 11´eren, og har masser af talent.

Jeg synes det er godt, at man handler effektivt og hurtigt, når krisen kradser. De spillere vi har sagt farvel til er ikke nødvendigvis bedre end de reserver der er tilbage, eller talenterne. Dog håber jeg ikke afgangen af den fysiske træner, betyder at man neddrosler træningen.

Momme

Indlæg af Momme »

FCM er ikke pressede/i krise.

De justeringer der er lavet er lavet af hovedsageligt økonomiske grunde, for netop ikke at komme i krise.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

det er jeg ikke så sikker på...

Tror ikke vores økonomi er særligt god og jeg tror egentligt gerne at Kuhn ville have haft en bredere trup og ville have haft en ekstra angriber i truppen.

Er da for så vidt enig i at skille os af med de fleste af de spillere vi kom af med, men er dybt dybt dybt utilfreds med hvordan vores angrebssituation ser ud... det er altså ikker holdbart..
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Momme

Indlæg af Momme »

mancitydk skrev:det er jeg ikke så sikker på...

Tror ikke vores økonomi er særligt god og jeg tror egentligt gerne at Kuhn ville have haft en bredere trup og ville have haft en ekstra angriber i truppen.

Er da for så vidt enig i at skille os af med de fleste af de spillere vi kom af med, men er dybt dybt dybt utilfreds med hvordan vores angrebssituation ser ud... det er altså ikker holdbart..
Nå, men det er jeg sikker på.
Vores økonomi kan være bedre, men det gælder nu alle i SAS-ligaen.

Jeg er da heller ikke i tvivl om at Kuhn gerne ville have haft en ekstra angriber...og målmand, og forsvarer, og midtbane, og flere millioner i kassen.

Men, som jeg også skriver, så er dette ikke muligt, hvis vi skal undgå en økonomisk krise.
De afskedigelser der er sket, er udelukkende fordi vi var nødt til at gøre det nu, så vi ikke blev tvunget til det (og evt. meget mere) på et senere tidspunkt.

Frank, Ilsøe, Jude og Baba...jeg synes vores angreb kunne se meget værre ud!

Jesper BW1100

Re: Transfervinduet, FCMs strategi og foråret 2010

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg synes det har været et af de bedste transfervinduer længe. Og nej jeg er ikke blevet sindssyg!
Grunden til det er at jeg for første gang ser et FCM tage den økonomiske trussel seriøs. Tidligere har det virket som om den sportslige ledelse var overbevist om at der på et tidspunkt ville dumpe et nyt 30 mio salg ned i lommen, som kunne redde et enormt driftsunderskud forårsaget af en kæmpe trup med kæmpe lønninger samt massive indkøb. Sådan en holdning ville være risikabel og sætte fremtiden for vores allesammens elskede FCM på spil.
Derfor synes jeg det er glimrende at vi rydder ud i løntunge reserver uden at sælge af start-11. Det giver samtidig chancen til nogle af vores unge gutter fra akademiet, hvilket også er positivt. Akademiet er jo netop opført for at vi i høj grad kan være selvforsynende med SAS-ligaspillere, og vi kun behøves at hente spillere ude fra i mindre grad. Og hvis vi vil have de unge gutter til at udvikle sig til SAS-ligaspillere er de altså nødt til at få erfaring ved at spille på højeste niveau.
Så jeg synes det er herligt at vi finder tilbage til de gamle dyder med at udvikle talenter og give dem chancen som reserver til førsteholdet.
Og ja det kan give nogle knubs i form af svingende spil, hvis vi render ind i for mange skader i en periode, og er tvunget til at spille med mange unge. Men det er der vi som FCM-fans SKAL bakke op om drengene og vise vi tror på dem. Det nytter ikke noget at vi ser den pigesure holdning over svingende spil, hvis vi har mange unge uprøvede gutter med. Så bliver de da først hylet ud af den. FCM har endelig vist noget økonomisk ansvarlighed, og det synes jeg vi som fans skal bakke op om, ved at være mere tålmodige med spillet her i foråret end vi ofte var i efteråret! Det har drengene brug for!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Ravnen skrev: Påstår du at vi har solgt Hausser?
Nej han gik på en fri transfer...
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

er nu heldigvis heller ikke en af dem der er mest pigesur..

Og jeg kan godt se det fornuftige i at skille sig af med de fleste, som jeg også har skrevet, men synes bestemt ikke vores angreb er farligt MEDMINDRE at Baba begynder at vise noget..

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

JesperBW +1

Og som Momme siger, så kunne angrebet se meget værre ud + Thyge evt kan hives op som hængende uden at det efterlader et særligt stort hul på midten hvis det skulle være nødvendigt.
Men det er rigtigt at Det nok ser en smule tyndt ud hvis Frank ikke er med og Baba ikke for alvor vil til at slå igennem. Men det er nok lidt prisen for økonomisk ansvarlighed

Jeg synes jeg læste at FCM har solgt for 10 mio og sparet ca det samme i lønudgifter - Det er altså mange penge, og for at være helt ærlig, så var mange af lønkronerne nu altså smidt ud på folk som aldrig var i nærheden af at kunne betragtes som første valg som f.eks. Kim C, Kaliffen.

Selvfølgelig er Albrechtsen og Ilsø heller ikke billige, så de får sikekrt nogen af de 10 mio i løn, men alt andet lgie er jeg fortrøsningsfuld.

Som en lille sidenote, er der så nogen der ved om Fagerberg er lejet ud med frikøbsklausul?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Mazter81 skrev: Som en lille sidenote, er der så nogen der ved om Fagerberg er lejet ud med frikøbsklausul?
Der er umiddelbart ikke noget der tyder på det, uden jeg dog er 100 % sikker.

Besvar