Åh nej, Arek...

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Staropramen

Re: Åh nej, Arek...

Indlæg af Staropramen »

se evt afstemmningen fra ekstrabladet(mange højre orienteret læsere) http://ekstrabladet.dk/nationen/article1188880.ece# . der siger 29,13 % at de ville stemme på HA hvis de stillede op. Ikke at jeg mener det tal er realistisk, men det må da vise, at der i relativt store dele af befolkningen er delvis opbakning til HA.
Nej, det viser at brugerne på Nationen er en samling tosser.
De fleste hetro seksuelle mænd(fred være med at der er nogen som er andet!), finder det ikke lækkert, og personligt kigger jeg da os den anden vej, hvis jeg ser 2 bøsser der sidder og kysser.
Ja, men du udgiver ikke en bog om det, vel?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hvis Onyszko virkelig er så pisseligeglad med, at han trods stor negativ fokus blev givet en chance til af FCM, så synes jeg bare, vi skal rive den kontrakt over. Hvis vi overhovedet betyder noget for ham, så skal han holde sin kæft, præcis som det var aftalt. Han skider på klubben.

Onyszkos kontrakt indeholder nogle specielle klausuler, og hvis homofobi, HA-støtte og generel psykotisk opførsel ikke er nok til at aktivere klausulerne, så er der nogen, der har nosset i det. FCM bør - i hvert fald hvis Onyszkos bog som planlagt udgives d. 9. november - have al ret til at afskedige ham. Spørgsmålet er så bare, om viljen er der.

Jeg synes godt, man kunne forsvare kontrakten i første omgang. Hele hustruvoldssagen foregik i OB-tiden. Den sag er i mine øjne ude af verden. Han får sin straf; det sikrer retssystemet. Det var kontroversielt, men det var i orden. Sportsligt set var det umiddelbart et kup (selvom dét aspekt også snart virker lidt lunkent).

Det her er noget helt andet. Onyszko er FCM-spiller nu, og alle hans handlinger vil blive kædet sammen med FCM. Vi må stå sammen og vise, at homofobi og bandekriminalitet IKKE er i orden! Det er sindssygt dobbeltmoralsk at hive fair play- og "say no to racism"-bannere på banen, når man samtidig har en spiller som Onyszko, der åbenbart finder det nødvendigt at lukke så meget hulemandslort ud i en selvbiografi, mens han er på kontrakt. Ikke godkendt!

Vi har et socialt ansvar, og det er på tide at leve op til det. Og Arek? Du trækker den skide bog tilbage, ellers har du skrevet din egen opsigelse. Du har selv skabt dit image som "fucking polak", og der er ingen grund til at føle sig forsmået. Raska på kassen senest d. 9. november!

Folk skal have lov til at tænke over, hvad det her egentlig er, og hvad det betyder for vores klub. Jeg ved bare, det er sidste gang, jeg har støttet den lejesvend.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fremragende skrevet Acebone! Så kan det vist ikke udtrykkes bedre ;)

Der er målmænd nok på markedet, hvis Lasse ikke kan/vil komme tilbage så finder vi da bare en anden. Ellers så stod Raska jo en fin kamp da Arek skulle bruge tid på at redigere bogen og meldte fra en kamp..

Og så forsætter Arek i øvrigt sine pinligheder:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 247491.ece
Vi danskere bør ikke løbe rundt med armene oppe og juble over Caroline Wozniacki.

Det mener Arek Onyszko, der flere steder i sin selvbiografi 'Fucking polak' højlydt bebrejder danske sportsfolk for deres slappe mentalitet.

- For mig at se er Caroline Wozniacki overhovedet ikke dansker. Hun er polak. Det er derfor, hun er nået så langt. Hun har en polsk mentalitet.

- Hun er arbejdsom og meget stærk rent mentalt. Hun har en sindssyg viljestyrke, og hun ved, at man skal arbejde meget hårdt for at opnå succes.

- Det er typisk polske kendetegn. Der er ikke meget dansk ved hende, skriver FCM-målmanden.

På samme måde gør han gældende, at Peter Schmeichel i sin tid kun blev en stor mand i målet, fordi han hedder Boleslaw til mellemnavn og har en polsk far.
Ahemm, hvor er alle de storslåede polske sportsfolk så blevet af? Pudsigt de eneste som er blevet til noget er danskere ;)
Og hvad med Arek selv? med hans talent så ville han være nået langt, hvis han ellers også havde været med mentalt.
Historisk set er polakkerne blevet tævet hele verdenshistorien, eftersom de ligger inde mellem Tyskland og Rusland, ja selv svenskerne har ført krig dernede.
Det er lidt svært at se hvor den historiske viljestyrke skal være kommet fra, jeg har ikke det fjerneste imod Polen eller polakkere, har venner i Polen, men det billede Arek tegner ligger langt fra virkeligheden.
Senest rettet af Ravnen 1. nov 2009, 10:42, rettet i alt 1 gang.

Staropramen

Indlæg af Staropramen »

Onyszkos kontrakt indeholder nogle specielle klausuler, og hvis homofobi, HA-støtte og generel psykotisk opførsel ikke er nok til at aktivere klausulerne, så er der nogen, der har nosset i det.
Jeg er ret sikker på, at du ikke finder noget om "generel psykotisk opførsel" i Onyzkos kontrakt. Jeg tror det er konkret defineret, hvad der giver FCM ret til at ophæve kontrakten med ham, eks. at der indledes en strafferetssag eller et civilt søgsmål mod ham.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Staropramen skrev:Jeg er ret sikker på, at du ikke finder noget om "generel psykotisk opførsel" i Onyzkos kontrakt. Jeg tror det er konkret defineret, hvad der giver FCM ret til at ophæve kontrakten med ham, eks. at der indledes en strafferetssag eller et civilt søgsmål mod ham.
Jeg er ikke jurist, så jeg aner det ikke. :)

Jeg mener bare, at der bør være en form for klausul, der siger, at kontrakten kan ophæves, hvis han bringer klubben i miskredit. Hvordan det er defineret, kan vi vel kun gisne om.

4904

Indlæg af 4904 »

Staropramen skrev:
Onyszkos kontrakt indeholder nogle specielle klausuler, og hvis homofobi, HA-støtte og generel psykotisk opførsel ikke er nok til at aktivere klausulerne, så er der nogen, der har nosset i det.
Jeg er ret sikker på, at du ikke finder noget om "generel psykotisk opførsel" i Onyzkos kontrakt. Jeg tror det er konkret defineret, hvad der giver FCM ret til at ophæve kontrakten med ham, eks. at der indledes en strafferetssag eller et civilt søgsmål mod ham.
OK - så lad os få anlagt et søgsmål :o

Staropramen

Indlæg af Staropramen »

"Hvordan det er defineret, kan vi vel kun gisne om."

Ja, jeg påpeger blot at det er med stor sikkerhed er defineret ret konkret, hvad der giver FCM ret til at ophæve kontrakten. Det kan ikke være en smagssag som "at bringe klubben i miskredit", for så ender opsigelsen i retten.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Total xxxxxxxx den mand!!

Jeg har hele tiden været skeptisk omkring denne galning af en polak. Med de seneste udtalelser samt udgivelsen af denne bog pisser han jo på den klub, der netop har givet ham en ny chance....Ja faktisk på det meste af den danske befolkning...

Jeg ved ikke hvordan kontrakten er udformet, men jeg fatter ikke, at FCM kan leve med at brandet i den grad bliver ødelagt, som det i øjeblikket gør. Aftalen var at han skulle "holde sin kæft". Hvad gør manden så? Publicerer en total tåbelig bog! Arek, jeg tror dine dage i FCM snart er talte. Du bør spille i en polsk klub fremover (du hader jo åbenlyst også os danskere)..

Når man så ser bort fra ovennævnte og kigger på spillet på banen, må vi jo så bare konkludere, at Arek ikke har kunnet fokusere, men at hans dom og nu sin egen bogudgivelse har skadet klubben spillemæssigt også. Han har indtil nu været en stor svækkelse af vores målmandspost, synes jeg. Senest igår imod AGF at han i flere situationer ligner en kegle!

Ørgaard, det er en ommer!
Senest rettet af Administrator 1. nov 2009, 13:14, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Upassende ordvalg.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

HKP skrev: Når man så ser bort fra ovennævnte og kigger på spillet på banen, må vi jo så bare konkludere, at Arek ikke har kunnet fokusere, men at hans dom og nu sin egen bogudgivelse har skadet klubben spillemæssigt også. Han har indtil nu været en stor svækkelse af vores målmandspost, synes jeg. Senest igår imod AGF at han i flere situationer ligner en kegle!

Ørgaard, det er en ommer!
Svækkelse: Næppe, da Lasse Heinze heller ikke just viste klassespil. Styrkelse: Heller ikke, da Onyszko slet ikke har vist hans tidligere niveau = Dumt at ansætte Onyszko.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nu er det bestemt ikke fordi jeg vil forsvare Arek, men jeg synes folk har lidt en tendens til at overreagere - eller netop selv mangle den tolerance eller dybere indsigt, som man med rette kan efterlyse hos Arek.

Hvis vi nu tager udtalelserne:

1) HA-sympati
Det er vist ikke noget, der tidligere har diskvalificeret fodboldspillere - hverken danske eller udenlandske.

2) Homofobi
Der skal man nok huske, at DK trods alt vel er et af de mest tolerante lande på det område, hvorimod Polen ikke ligefrem er kendt for sin åbenhed på den front. Arek er så vidt jeg husker også katolik, hvor de jo har et lidt mere restriktivt syn på homoseksualitet. Desuden så er det vel også påfaldende, at det ikke ligefrem vrimler med mandlige homoseksuelle topidrætsudøvere. Det mest logiske forklaring er vel, at det netop skyldes at homoseksualitet er et kæmpe tabu på det felt. Så på mange områder er det for mig at se ikke overrakende, at Arek melder ud som han gør.

3) Danske mænd er svæklinge
Det er der sgu nok en del livsstilseksperter, der vil give ham ret i. Der er sgu ikke meget macho over den metroseksuelle mand og knægte med eyeliner i nattelivet ;-) Desuden er det faktisk rigtigt, at den nye underklasse i det danske samfund tegner til at blive de uuddannede mænd, der bliver overhalet og afvist af alle de ambitiøse piger - "tabermændene".

Og sådan kan man sådan set blive ved - jeg synes faktisk ikke Areks udtalelser i sig selv er så alvorlige. Nu har jeg ikke læst Tøffes bog, men jeg er sådan set ret sikker på, at Arek og Tøffe kunne blive enige om mangt og meget. Jeg vil gerne endnu engang understrege, at jeg ikke vil forsvare Areks holdninger, men jeg vil meget gerne forsvares hans ret til at ytre dem. Mit største problem er som tidligere nævnt timingen. Det er torskedumt at udgive noget nu - i hvert fald hvis han bekymrer sig om det sportslige. Så på den måde har han sat egen økonomisk vinding over klubben - på trods af at han havde aftalt ikke at udgive bogen pt.

Brugeravatar
EvilF

Indlæg af EvilF »

@ Kent

Det er jo ikke fordi tingene er så opsigtsvækkende, hvis ikke han havde været en højt profileret fodboldspiller. Når dit job er, at repræsentere din arbejdsgiver - på og udenfor banen - så går det bare ikke at melde sådanne ting ud.

Den bog virker lige nu, som en lang sviner til Danmark. Det bør man bare ikke melde ud, når man arbejder for en dansk klub. De store forskelle på dette og Tøftings bog er svære at klarlægge, da igen endnu har læst Areks bog. I Tøftings "No Regrets" bliver der jo ikke bragt så bombastiske udmeldinger. Tøfting "hylder" aldrig HA; han beskriver blot, at han har en ven der er medlem. Der er ej heller nogen stolthed eller glæde over de voldsdomme han har fået.
Vestegnen

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

EvilF skrev:Der er ej heller nogen stolthed eller glæde over de voldsdomme han har fået.
Men det er der vel heller ikke i Areks tilfælde? Jeg har ikke set alt hvad han har sagt, men mindes ikke nogen udtalelse hvor han siger, at han er stolt eller glad for sin dom.

McLovin

Indlæg af McLovin »

Kent skrev:Nu 2) Homofobi
Der skal man nok huske, at DK trods alt vel er et af de mest tolerante lande på det område, hvorimod Polen ikke ligefrem er kendt for sin åbenhed på den front. Arek er så vidt jeg husker også katolik, hvor de jo har et lidt mere restriktivt syn på homoseksualitet. Desuden så er det vel også påfaldende, at det ikke ligefrem vrimler med mandlige homoseksuelle topidrætsudøvere. Det mest logiske forklaring er vel, at det netop skyldes at homoseksualitet er et kæmpe tabu på det felt. Så på mange områder er det for mig at se ikke overrakende, at Arek melder ud som han gør.
At der hersker udpræget homofobi i en gruppe gør det vel ikke bedre at Arek melder ud som han gør? Med udmeldinger som at "bøsser ikke kan findes på et fodboldhold" gør Arek det jo netop ENDNU mere legitimt at se ned på homoseksuelle i fodboldverdenen!

Onyszko er, for better or worse, et idol for mange unge fodboldspillere - så at han går ud og gør sig til eksponent for at bøsser er klamme og ikke hører til i fodboldkredse, er sgu en mindre katastrofe, IMO.

pow21

Indlæg af pow21 »

At Arek melder ud at han er glad for HA'ere og skriver om bøssehad IMENS hans offentlige karriere som fodboldspiller er igang, så pisser han altså også på hans klub.

Det er bare svært at sige, at man ikke kunne have set den komme!

Mht Caroline så er det da rigtigt at hendes forældre er polske, men hun er født og opvokset her i DK, så det ville da undre mig, hvis hun rendte rundt og følte sig sindssygt meget polsk.

I øvrigt har der været ufatteligt meget støtte til hende herhjemme fra, så mon ikke også hun er taknemmelig for det.

Men han rørte da ved noget prækært lige ved Caroline, det andet er bare for dumt og præpubertert.

Personligt vil jeg ikke hylde ham mere, jeg vil ikke klappe af ham, han er ikke en velkommen mand i FCM trøjen mere.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Staropramen skrev:"Hvordan det er defineret, kan vi vel kun gisne om."

Ja, jeg påpeger blot at det er med stor sikkerhed er defineret ret konkret, hvad der giver FCM ret til at ophæve kontrakten. Det kan ikke være en smagssag som "at bringe klubben i miskredit", for så ender opsigelsen i retten.
Det er helt sikkert ret konkret, og derfor kunne man også forestille sig, at Arek snart må have ramt et eller andet i kontrakten med de spredehagl, han sender afsted nu.

Hvorom alting er, så står der nu nok ikke noget om, at han ikke kan bænkes, så farvel til Onyszko og goddag til Raska og Lössl. Vi kan ikke bruge folk, der pisser så gevaldigt på klubben.

Farvel lejesvend, tak for ingenting.

Besvar