FC Midtjylland - HB Køge

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: FC Midtjylland - HB Køge

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:Uenig i din vurdering af Ilsø. Nu bemærkede jeg det mest i 2. halvleg, da han spillede i den ende jeg sad, men han tog overhovedet ikke del i det defensive arbejde. Kan være det var fordi han var flad, men han lavede intet fornuftigt defensivt, og mener bestemt ikke hans indsats kan kaldes fighterbetonet. Helt korrekt udskiftning af ham. Men Danny fik ikke meget ud af det.
Enig i din betragtning, Kent. For mig så Ilsø også flad ud, så jeg mener også at udskiftningen var helt på sin plads.

At DO ikke får så meget ud af det, hænger i min optik også sammen med, at vi lod os "nøjes" med 2-0 føringen - hvilket er helt forståeligt og rent faktisk også en god taktisk beslutning. Der var ingen grund til at satse og få et kontramål imod os, når vi bare kunne trille den rundt i egne rækker og derved holde HB Køge fra fadet. Skidt med at det ikke var underholdende... det er sandt for dyden ikke det, det handler om pt.!

God fight fra drengene, det var det vi efterlyste, og det blev leveret. Lad os håbe, at holdet har set lyset og efterhånden fattet situationen...

/Cortez

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Cortez skrev: At DO ikke får så meget ud af det, hænger i min optik også sammen med, at vi lod os "nøjes" med 2-0 føringen - hvilket er helt forståeligt og rent faktisk også en god taktisk beslutning. Der var ingen grund til at satse og få et kontramål imod os, når vi bare kunne trille den rundt i egne rækker og derved holde HB Køge fra fadet. Skidt med at det ikke var underholdende... det er sandt for dyden ikke det, det handler om pt.!
Slet ikke enig i det der. Spillerne skylder sgu noget ordentlig fodbold og publikum fortjener noget ordentlig fodbold og så mener jeg faktisk ikke at 30 minutters monotom tomgang er okay og da specielt ikke mod så ufarligt et hold som HB Køge, det var vel tæt på det dårligste superligahold der nogensinde har gæstet FCMs hjemmebane(r).

Vi burde og kunne have smadret dem, men i stedet går publikum så hjem med en flad 2-1er, med en halv times afsluttende "taktisk" spil, noget som FCM aldrig nogensinde har formået at udføre i praksis og ligeså kostede det i dag og HB Køge fik lov at score et nemt mål efter en af de sædvanlige dødbringende standardsituationer som koster FCM et mål på kamp. 2-1 var på ingen måde et retvisende billede af kampens forløb og jeg fatter ingenting af den taktik og Kuhn burde have vist handling og udskiftet da spillerne pludselig ikke gad fremad banen mere.

Den første time var dog god og specielt presspillet fungerede godt, men uha hvor har HB Køge da også problemer på et fundamentalt niveau med boldomgangen og jeg har sjældent set et hold lave så mange basale fejl med tæmninger, berøringer og afleveringer.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Det er muligt at Ilsø ikke havde meget del i det defensive... det har jeg så ikke lige bemærket.

Jeg bemærkede dog at vi styrede kampen totalt, lige indtil det øjeblik han blev skiftet ud, men det var sikkert bare tilfældigt så... ;)

Cortez skrev:
at vi lod os "nøjes" med 2-0 føringen - hvilket er helt forståeligt og rent faktisk også en god taktisk beslutning.
Det var da forhåbentlig ikke en beslutning så, at lade Køge reducere... Er helt uenig med dig Cortez og jeg håber da virkelig ikke at man trækker i nødbremsen, når man er ved at køre over en meget direkte konkurrent i bundstriden, på en dag hvor man er en klasse bedre og fører 2-0 og har muligheden for at lukke kampen helt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Slet ikke enig i det der. Spillerne skylder sgu noget ordentlig fodbold og publikum fortjener noget ordentlig fodbold og så mener jeg faktisk ikke at 30 minutters monotom tomgang er okay
Sikke noget ævl.
Hvis du var skuffet efter dagens kamp, og føler at du har fortjent noget mere, så har du ikke forstået situationens alvor. Det ENESTE det drejer sig om pt er point. Om vi vinder 2-1 eller 5-0 er ikke afgørende.

skippels

Indlæg af skippels »

En smal 2-1 sejr mener jeg ikke er tilfredstillende når vi havde en særdeles åben mulighed for at lukke kampen helt. Hvis vi havde vundet større, havde det givetvis givet en større portion selvtillid til drengene. Når HB Køge alligevel var så ufarlige som de var, hvorfor så køre bolden stille rundt i egne rækker? Der var jo intet at forsvare sig imod, og for mig at se var det håbløst det vi havde gang i de sidste 25 min. Der var en stor mulighed for at vise at der rent faktisk er klasseforskel på de de to hold i dag, i stedet blev det til en lunken 2-1 sejr. Når man har underpræsteret i 1½ år nu, så mener jeg at spillerne skal gøre alt for at give os fans de mål som de har mulighed for at lave - og det gjorde de ikke i dag.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Hold nu op hvor i tuder. Spillet kan være pisse ligegyldigt for tiden. Det eneste der tæller er de 3 point!

God indsats i dag. En fornøjelse at se dem fighte og mærke lidt ydmyghed fra spillerne efter sejren.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: Sikke noget ævl.
Hvis du var skuffet efter dagens kamp, og føler at du har fortjent noget mere, så har du ikke forstået situationens alvor. Det ENESTE det drejer sig om pt er point. Om vi vinder 2-1 eller 5-0 er ikke afgørende.
Nej jeg har ikke forstået situationens alvor.

Hvis du ikke evner at se forskellen på spillernes og publikums opfattelse af en halvfesen afslutning på kampen hvor HB Køge fik lov og så den udradering som det var mulighed for, så må du om det, det burde være åbenlyst hvad sådan en sejr kunne have gjort for holdet og publikum. HB Køge var på nippet til at knække da vi trak håndbremsen og skiftede til frigear og vi lod dem slippe allernådigst.

Claus J

Indlæg af Claus J »

Det er sgu til at brække sig over at høre de negative ytringer fordi vi ikke bare lige tager og "saver" HB over.
Prøv for pokker at se det positive i at vi får en sejr og dermed 3 tiltrængte point i bundstriden, og så skid en hatfuld på at der måske ikke skete det helt store i den sidste halvdel af 2. halvleg. det der irriterer mig mest er at vi ikke formår at holde nullet, som jeg personligt mener ville betyde så meget mere oven i hovedet på spillerne end hvis de havde scoret 2-3 mål mere.

Når man læser indlæg i dette forum, kan man tydeligt se at det ikke kun er holdet der ikke har indset vi er bundhold. Når vi taber, er spillerne nogle forkælede knægte der ikke er deres penge værd, og når de som idag prøver at kæmpe røven ud af bukserne for at skaffe et godt resultat, skulle de have angrebet noget mere og scoret flere mål.

Det er ikke nemt at være fodboldspiller i FCM!
Claus J

pow21

Indlæg af pow21 »

Det er skam fordi det hører med til historien, at HB Køge leverede en fornærmende ringe omgang med bolden, jeg mindes ikke at have set så ringe fodbold i sas ligaen fra et mandskab, siden b93 var oppe og snuse til Danmarks øverste række.

Så i dag sender jeg min tak til HB Køge spillerne, og Frank som den eneste FCMer.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Claus J skrev: Prøv for pokker at se det positive i at vi får en sejr og dermed 3 tiltrængte point i bundstriden, og så skid en hatfuld på at der måske ikke skete det helt store i den sidste halvdel af 2. halvleg. det der irriterer mig mest er at vi ikke formår at holde nullet, som jeg personligt mener ville betyde så meget mere oven i hovedet på spillerne end hvis de havde scoret 2-3 mål mere.
Det burde altså ikke komme som en total overraskelse, at der er sammenhæng mellem det at lukke mål ind og så stoppe med at spille fodbold. Grunden til at vi lukker så mange mål ind, er faktisk ikke kun fordi forsvaret er svagt, men også fordi at angrebet ikke formår at angribe og fastholde bolden på FCM-fødder og på den måde aflaste den skrøbelige defensiv. At HB Køge formår at score på den eneste mulighed til dem i hele kampen, er helt og holdent vores egen skyld og ikke pga deres styrker.

Hvor mange eksempler i FCMs historien, er det ikke på at det ikke dur at stille sig tilbage på banen og agere "taktisk"? Stort set hver gang er vi unødvendigt kommet under belejring og ofte har det også kostet mål og i dag kostede det en kasse mod meget svage HB Køge, som laver begynderfejl på et niveau sjældent selv i 1. division.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg forstår udmærket de kommentarer med at køre dem over og hvad det kunne give for selvtilliden. Men jeg havde nu også siddet og bidt stoleryggen foran mig i stykker hvis vi havde indkasseret et mål til 2-1 med 15 minutter igen fordi vi var blevet for offensive. Med den skrøbelige psyke spillerne har i øjeblikket kkunne alt være sket. HBK ville da også kaste alt frem og det kunne være blevet neglebidende.

Personligt er jeg bedøvende ligeglad med skønhedspriser pt. Det er pointene der tæller. Alt andet er ligegyldigt. Sådan er det for bundhold. Når vi forhåbentlig får os slidt fri fra bunden så bliver drengene forhåbentlig mere frigjorte og publikum får bedre fodbold at se.

Så ros til drengene fra min side i dag. Der blev kæmpet for sagen - og så er jeg skide hamrende ligeglad med at det var imod et par bovlamme Herfølge drenge.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hausser skrev:Det burde altså ikke komme som en total overraskelse, at der er sammenhæng mellem det at lukke mål ind og så stoppe med at spille fodbold.
Men vi stoppede netop ikke med at spille fodbold! Vi spillede den blot rundt i egne rækker. Ofte med ekstremt mange boldafleveringer, hvor HB Køge spillerne halsede efter. Dét er da taktisk begavet at holde fast i bolden i egne rækker, når situationen er som den er.

At du gerne havde set en 5-0 afklapsning, kan jeg godt forstå. Det ville da også have frydet mig! Men jeg mener ikke, du helt har forstået den tilstand vores hold er i, når du kræver Gong Ho.

Hvis vi skraber 3 points sammen - uanset modstanderen - så skal vi pt. bare klappe i hænderne og være begejstrede. Det er der, vi er! Fat det!

/Cortez
Senest rettet af Cortez 5. okt 2009, 07:56, rettet i alt 2 gange.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jacob skrev:Hold nu op hvor i tuder. Spillet kan være pisse ligegyldigt for tiden. Det eneste der tæller er de 3 point!

God indsats i dag. En fornøjelse at se dem fighte og mærke lidt ydmyghed fra spillerne efter sejren.
Er 100% med på din linie! Specielt med den rapporterede eftertænksomme indstilling i omklædningsrummet, synes jeg godt om. Ikke at de ikke må være glade for sejren - det er jeg i hvert fald som tilhænger - men det andet vidner om at forståelsen for vores situation, måske langsomt er ved at gå op for holdet.

Og så kan jeg heller ikke lade være med at komme med en stikpille til de evigt negative: Er I sikre på, at fodbold er det rigtige spil at følge? Jeg mener; hober der sig ikke en ekstrem mængde mavesyre op i løbet af sådan en fodboldsæson? Og her er min eneste interesse naturligvis jeres almene sundhedstilstand...

/Cortez

mnm123

Indlæg af mnm123 »

så fik vi en sejr som virkelig var tiltrængt, så skide da med hvordan spillet er for det vigtigste lige nu er POINT så vi for luft til bunden og få noget selvtillid ind iholdet. Kampen var ingen skønhed men vi prøvede at ligge et pres på dem som vi kender det fra tidligere og vi så en arbejdsiver som vi ikke så sidst. Forsvaret stod godt på banen selvfølgelig skal det nævnes at HB ikke har noget atskyde med, midtbanen arbejdede godt og vi så lidt af den gamle Thyge med gode ryk og indlæg, angrebet blev bedre bedre som kampen skred frem mens Ilsø var på banen og farlige Frank var på pletten. Havde gerne set at Ilsø var forsat på banen for at udvikle samarbejdet med Frank,Borring,Thyge. Det træelse i kampen er vores dødbolde og vi må da kan finde en anden ind Florescu til at sparke for hans dødbolde er bare for dårlige.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Hausser skrev: Hvor mange eksempler i FCMs historien, er det ikke på at det ikke dur at stille sig tilbage på banen og agere "taktisk"?
Nu er det bare sådan at vi har en træner der kræver at det er noget der skal føres til spillet. Så må man vel sige at en hjemmekamp mod Herfølge, hvor man er foran med to mål og der er kort tid tilbage, er et rimeligt godt tidspunkt at øve sig??
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Besvar