Ny startopstilling pr. 1 Sep. 2009

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Reid

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg er ofte enig med dig Kent. Men her er vi slet ikke på bølgelængde. Jeg kan virkelig ikke se de store problemer ved Reid som du opremser her. Han er, sammen med Leon, den eneste forsvarer der har holdt nogenlunde niveau i år. Reid vinder langt de fleste nærkampe og hovedstødsdueller mod angriberne. At du kritiserer hans attitude har jeg også svært ved at se. Indrømmet at han til tider sidste år var alt for nonchelant, men i år bliver der sateme gået til stålet. Det er i hvert fald svært at se, at det er Califf der skulle være ledertypen af de 2. Reid er i mine øjne en klasseforsvarer i svøb, hvis evner og potentiale dog ikke er på niveau med Kjærs (også for meget at forlange), men til gengæld er minimum på niveau med Troest.

Han er vores bedste mand mod Esbjerg, hvor han fuldstændig eliminerer Tim Janssen. Han er vores bedste mand hjemme mod Randers, hvor han vinder alt han kommer i nærheden af.
Derudover formåede han også på fornemmeste vis at stække OB's giftige angrebsduo, i vores kamp i Odense, hvor han også var blandt vores bedste.
At han så laver nogle enkelte fejl af og til har du da selvfølgelig ret i. Men i mine øjne er det slet ikke på Califfs niveau.
Jeg bliver i hvert fald dybt skuffet hvis MA er købt til at starte på bekostning af Reid og ikke Califf. Reid er, qua Salamis skadesfrekvens, manden der skal redde vores regnskab senest til sommer.

Idealopstilling:

Onyszko
Afryie - MA - Reid - Jessen
Danny - Salami - Florescu/Thyge - Borring
Ilsø - Frank

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Reid

Indlæg af Persian_Wolf »

Jeg må ærlig indrømme at jeg tit ryster i hovedet over Reids store smilende ansigt efter nederlag. Jeg har set det flere gange sidste sæson i interviews, og par gange denne sæson.

At man efter smertefuld nederlag kan forlade banen med et smil, virker lidt underligt. Nu skal jeg ikke gøre mig herre over hvordan folks ansigtsudtryk skal være efter kampe, men at se det samtidig med hans svingende taktiske evner og hans små koncentrations-fejl under kampe, kan godt friste mig til at tro at der er en forbindelse.

Er han lidt for nonchalant i hans attitude på banen? For jeg kan da huske at han under hans storform gjord det helt fantastisk. Så fik han en større skade, og efter han kom tilbage synes jeg aldrig jeg har set den Reid i storform.

Noget peger i retning af mentaliteten der ikke er skruet helt på sin plads hos Reid.

Det er vel bedre end manglende talent :)

Woop Woop!

Brugeravatar
Ravnen

Re: Ny startopstilling pr. 1 Sep. 2009

Indlæg af Ravnen »

Det var nu begrænset hvor smilende han var da han gik ud af banen efter Københavnertæsk i sidste hjemmekamp

Billede

Men ja han virker til at være lidt svævende indimellem, som om han ikke helt tager det seriøst. Mon ikke det er meget naturligt for hans alder, de fleste teenagere svæver lidt rundt mentalt :mrgreen:

Jeg bliver skuffet hvis det er Reid der ryger på bænken, selvom det mentale nogle gange kan drille og han ser rødt, så er han bedre end Califf på alle andre områder.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

For mig at se er det ingen tvivl om at Reid har et indstillingsproblem og til tider også en skidt attitude under kampene. Tror det var Jon Dahl der udtalte at det at blive prof fodboldspiller handler om 30% talent og 70% vilje og på den sidste parameter manger Reid altså en del. Havde Reid været lige så seriøs i sin tilgang til fodbolden som Kjær, er jeg slet ikke i tvivl om at han allerede spillere i en langt større klub end FCM og det i en af de store ligaer.

Når det så er sagt, så mener jeg faktisk at Reid har fået rettet op på mange af sine personlige fejl og udfald i denne sørgelige efterårssæson og i min optik har han overall været bedste mand sammen med Leon Jessen og som jeg ser det, er der ikke mange mål, hvis nogen, som kan hænges på Reid kappe i denne sæson. Califf derimod, har vel været indblandet i mindst lige så mange mål som antallet af kampe han har spillet og dem kan han bestemt ikke tørre af på andre end ham selv. Vores forsvarsspillere må ikke have behov for støttehjul for at fungere og det har Califf i den grad, dertil er amerikanerens svagheder alt for åbenlyse.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:som jeg ser det, er der ikke mange mål, hvis nogen, som kan hænges på Reid kappe i denne sæson
FCKs 2. mål er 100% Reid. Det skyldes at han, i stedet for at falde sammen med resten af forsvarskæden, presser op på boldholderen i en situation hvor man er i undertal. Derved kan FCK let spille udenom ham og sende bolden i dybden, hvor Califf så taber en løbeduel. Ren taktisk brøler fra Reid, der får Califf til at se skidt ud. Målet blev analyseret af Frimann og TT i "Fodbold for fan" dagen efter, hvor de netop også kom til den konklusion. På stadion har man travlt med at brokke sig over Califf er for langsom, men når man ser den igen på tv er det tydeligt at Reid må tage målet på sin kappe, fordi han laver forsvarsspil på miniputniveau (alle efter bolden!).

I AaB-kampen var han også ved at koste et mål i 1. halvleg, da han ikke følger efter Curth ind i feltet, ifm en lang bold frem til baglinien. Derfor står Curth helt fri midt for mål, og eneste grund til at han ikke scorer er, at tværpasningen ligger lidt for langt bag ham.

Desuden ser det jo heller ikke prangende ud ved selve scoringen, men den må Kolja og Reid sandsynligvis dele skylden for.

Det var dem jeg lige kunne huske.... så der er rigelig med fejl fra Reids side.

Brugeravatar
PS

Indlæg af PS »

Hausser skrev: Når det så er sagt, så mener jeg faktisk at Reid har fået rettet op på mange af sine personlige fejl og udfald i denne sørgelige efterårssæson og i min optik har han overall været bedste mand sammen med Leon Jessen og som jeg ser det, er der ikke mange mål, hvis nogen, som kan hænges på Reid kappe i denne sæson. Califf derimod, har vel været indblandet i mindst lige så mange mål som antallet af kampe han har spillet og dem kan han bestemt ikke tørre af på andre end ham selv. Vores forsvarsspillere må ikke have behov for støttehjul for at fungere og det har Califf i den grad, dertil er amerikanerens svagheder alt for åbenlyse.

Word!
Reid skal fortsat være en der satses på, og han skal bruges så meget som muligt for at komme af med de fejl han må have, så er der en mand der kan være meget værd for holdet, og ikke mindst et kommende salgsemne i den højere ende af skalaen.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev: FCKs 2. mål er 100% Reid. Det skyldes at han, i stedet for at falde sammen med resten af forsvarskæden, presser op på boldholderen i en situation hvor man er i undertal. Derved kan FCK let spille udenom ham og sende bolden i dybden, hvor Califf så taber en løbeduel. Ren taktisk brøler fra Reid, der får Califf til at se skidt ud. Målet blev analyseret af Frimann og TT i "Fodbold for fan" dagen efter, hvor de netop også kom til den konklusion. På stadion har man travlt med at brokke sig over Califf er for langsom, men når man ser den igen på tv er det tydeligt at Reid må tage målet på sin kappe, fordi han laver forsvarsspil på miniputniveau (alle efter bolden!).

I AaB-kampen var han også ved at koste et mål i 1. halvleg, da han ikke følger efter Curth ind i feltet, ifm en lang bold frem til baglinien. Derfor står Curth helt fri midt for mål, og eneste grund til at han ikke scorer er, at tværpasningen ligger lidt for langt bag ham.

Desuden ser det jo heller ikke prangende ud ved selve scoringen, men den må Kolja og Reid sandsynligvis dele skylden for.

Det var dem jeg lige kunne huske.... så der er rigelig med fejl fra Reids side.
Nu er fejl jo en komparativ ting og det kan vel ikke diskuteres at Califf har været involveret i betydeligt flere mål end Reid har?

Mht målet mod FCK så kan det da godt være at Reid "buser" unødigt på manden, men det er altså Califf som i den grad taber løbeduellen mod en ikke specielt hurtig Dame N'Doye og det blir altså ikke eneste gang i sæsonen som vores midterforsvarere kommer ud i løbedueller med vores modstandere, det garantere vores spillestil jo. Har vores forsvarere ikke de individuelle kompetencer til også at klare sig på egen hånd, så bør man ikke spille i FCM.

Angående målet i Aalborg, så må det være Koljas. Han undervurderer fuldstændigt situationen og lader en AaBer løbe ham i ryggen sådan han mister kontakten med ham.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Nu er fejl jo en komparativ ting og det kan vel ikke diskuteres at Califf har været involveret i betydeligt flere mål end Reid har?
Det tror jeg faktisk godt det kan. Hvis vi ser på den totale mængde af fejl begået - og ikke kun dem, er fører til mål (det gør de jo trods alt ikke allesammen), så fører Reid stort.
Hausser skrev:Mht målet mod FCK så kan det da godt være at Reid "buser" unødigt på manden, men det er altså Califf som i den grad taber løbeduellen mod en ikke specielt hurtig Dame N'Doye
Men det ændrer ikke på, at det 100% er en taktisk fejl fra Reids side, der skaber muligheden. Vel at mærke en fejl på juniornieau. Det er altså ikke særlig kompliceret, og det er jo ikke nogen hemmelighed at Califf er langsom, og derfor er det vigtigt at man spiller som et hold og bare viser et basalt niveau at taktisk forståelse.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Kent skrev:
Hausser skrev:Mht målet mod FCK så kan det da godt være at Reid "buser" unødigt på manden, men det er altså Califf som i den grad taber løbeduellen mod en ikke specielt hurtig Dame N'Doye
Men det ændrer ikke på, at det 100% er en taktisk fejl fra Reids side, der skaber muligheden. Vel at mærke en fejl på juniornieau. Det er altså ikke særlig kompliceret, og det er jo ikke nogen hemmelighed at Califf er langsom, og derfor er det vigtigt at man spiller som et hold og bare viser et basalt niveau at taktisk forståelse.
Helt enig. Califf er efter min mening i løbet af den sidste tid blevet undervurderet eller har i hvert falde fået skyld for for meget.

@Hausser
Når man er i undertal er der altså rigtigt mange andre ting at tænke på end lige den ene mand som tager det dybe løb, så uden at kunne huske situationen helt præcist er det altså en rigtig svær situation at skulle vælge det helt rigtige i hvis ens forsvarsmakker buser på angrebet

Derudover er også blevet talt en del om at mod RFC hvor Califf ikke var med, stod midterforsvaret rigtigt godt, men der valgte RFC jo også heldigvis at spille uden egentlige angribere - hvilket oftest gør det noget lettere at spille i forsvaret.

Det er i øvrigt ca. altid vigtigt at man spiller som et hold

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Nu bliver der snakket så meget om forsvarsfejl, lad os håbe at albrecthsen kan styre forsvaret bedre.
Det ser også ud til, at de får lidt mindre stress denne sæsson:
http://www.bold.dk/nyt/FCM-saenker-ambitionerne , Ørgaard har ihverfald ikke de samme forventninger til denne sæsson som tidligere.

pow21

Indlæg af pow21 »

Hvad med Albrectsen som anfører? Thyge er jo ikke manden der går forrest når det kniber, han slår op i banen og tænker på hvad aftensmaden er eller om kæresten nu giver lidt når han kommer hjem.

Næh, vi skal have nogle af spillernes kærester til at lukke for det varme vand, indtil der scores mål. Jeg kan ikke huske hvems kone det var der gjorde dette, men det var fandme et sjovt tiltag :P

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Mazter81 skrev: Helt enig. Califf er efter min mening i løbet af den sidste tid blevet undervurderet eller har i hvert falde fået skyld for for meget.

@Hausser
Når man er i undertal er der altså rigtigt mange andre ting at tænke på end lige den ene mand som tager det dybe løb, så uden at kunne huske situationen helt præcist er det altså en rigtig svær situation at skulle vælge det helt rigtige i hvis ens forsvarsmakker buser på angrebet

Derudover er også blevet talt en del om at mod RFC hvor Califf ikke var med, stod midterforsvaret rigtigt godt, men der valgte RFC jo også heldigvis at spille uden egentlige angribere - hvilket oftest gør det noget lettere at spille i forsvaret.

Det er i øvrigt ca. altid vigtigt at man spiller som et hold
Det er altså utroligt tendentiøst at smide ansvaret for alle Califfs fadæser over på Reid og jeg tror ikke i vil finde mange er enige med jer i det. Bemærk, det er også Califfs mangler som efterhånden hele den danske sportspresse har fokuseret på, med adskillige artikler og interviews til følge.

Man kan sagtens postulere at Reid har lavet masser af fejl, bare har de ikke kostet mål, men jeg savner i den grad vægt bag den påstand. Ind til videre har Califf spillet 5 kampe for FCM og vel været involveret i 5-6 mål og dem kan han ikke løbe fra. At Califf ligefrem skulle have gjort det bedre end Reid er imo skrupforkret.

Forresten var vi ikke i undertal i den givne situation fra FCK-kampen, der stod vi mand-mand.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hausser skrev:Forresten var vi ikke i undertal i den givne situation fra FCK-kampen, der stod vi mand-mand.
Nu må du lige vise lidt fodboldtaktisk forståelse. Men jeg skal da gerne tegne og fortælle for dig:

Her er situationen hvor Reid (blå cirkel) bliver overspillet:
Billede

Reid bliver overspillet fordi han presser op på FCK'eren med bolden(lysegrøn cirkel), der ganske let kan skubbe den til spilleren ved siden af, der så kan spille den i dybdem til FCK'eren yderst (grøn cirkel), der grundet Reids frembrusen er totalt umarkeret, da Leon (lilla cirkel) ligger længere oppe i banen. Reid er altså rent faktisk i en 3-mod-1 situation (dvs i undertal).

Det korrekte for ham at gøre i den situation - og det er indiskutabelt og taktik på juniorniveau - er at falde sammen med resten af kæden, så de ikke kan overspilles.

Ved at buse frem bliver han overspillet og sender Califf ud på en håbløs løbetur, hvor han skal lukke hullet bag Reid - det ville ikke engang Usain Bolt kunne nå i denne situation, hvor Reid sælger ham.

Det kan altså IKKE diskuteres. Det mål er 100% Reids skyld grundet manglende taktisk forståelse.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Kent skrev:
Hausser skrev:Forresten var vi ikke i undertal i den givne situation fra FCK-kampen, der stod vi mand-mand.
Nu må du lige vise lidt fodboldtaktisk forståelse. Men jeg skal da gerne tegne og fortælle for dig:

Her er situationen hvor Reid (blå cirkel) bliver overspillet:
Billede

Reid bliver overspillet fordi han presser op på FCK'eren med bolden(lysegrøn cirkel), der ganske let kan skubbe den til spilleren ved siden af, der så kan spille den i dybdem til FCK'eren yderst (grøn cirkel), der grundet Reids frembrusen er totalt umarkeret, da Leon (lilla cirkel) ligger længere oppe i banen. Reid er altså rent faktisk i en 3-mod-1 situation (dvs i undertal).

Det korrekte for ham at gøre i den situation - og det er indiskutabelt og taktik på juniorniveau - er at falde sammen med resten af kæden, så de ikke kan overspilles.

Ved at buse frem bliver han overspillet og sender Califf ud på en håbløs løbetur, hvor han skal lukke hullet bag Reid - det ville ikke engang Usain Bolt kunne nå i denne situation, hvor Reid sælger ham.

Det kan altså IKKE diskuteres. Det mål er 100% Reids skyld grundet manglende taktisk forståelse.
Jeg medgiver gerne at Reid kunne have gjort det bedre i den situation, ligesom Arek kunne og ligesom en fodboldspiller med nogenlunde normal fart i støvlerne også kunne have gjort en forskel. Det bortforklarer dog ikke at Califf allerede har været involveret i langt flere skæbnesvangre situationer i denne sæson end Reid og jeg går ikke ud fra jeg behøver at finde 4 situationer hvor Califf er skyld i mål for at understege dette? At begynde at påstå at Califf skulle have været bedre end Reid, eller ligefrem foretrække ham fremover på bekostning af Reid, er imo useriøst. Det er Califf som blev smidt af holdet og det er Califf som i den grad har fået på puklen af samtlige danske fodboldpersonligheder..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

pow21 skrev:Thyge er jo ikke manden der går forrest når det kniber, han slår op i banen og tænker på hvad aftensmaden er eller om kæresten nu giver lidt når han kommer hjem.
Meget kan du beskylde Thyge for. Hans niveau er dalet betragteligt siden han kom hjem og han har derfor været en skuffelse. Men at sige han slår op i banen er jo en joke. Manden leverer gang på gang et sandt arbejdsraseri hvor han løber flere meter end en duracellkanin på speed.

Besvar